فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۰۹-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۰۹۱۴
انتشار: ۰۷:۲۸ - ۰۹-۱۰-۱۳۹۴

کاهش مصرف نمک برای بیماران قلبی مضر است

عصر ایران
دهه های متمادی است که پزشکان توصیه می کنند بیماران مبتلا به نارسایی قلبی برای حفظ سلامت خود میزان مصرف نمک شان را کاهش دهند، اما مطالعه جدید محققان این توصیه را نادرست می داند.
طبق یک مطالعه جدید، کاهش مصرف نمک در بیماران قلبی می تواند خطر مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای آنها به همراه داشته باشد.

به گزارش مهر، دهه های متمادی است که پزشکان توصیه می کنند بیماران مبتلا به نارسایی قلبی برای حفظ سلامت خود میزان مصرف نمک شان را کاهش دهند، اما مطالعه جدید محققان این توصیه را نادرست می داند.

به تازگی محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش شیکاگو دریافتند که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی متوسط که از رژیم غذایی حاوی میزان سدیم اندک پیروی می کنند در مقایسه با بیماران دارای شرایط مشابه که میزان مصرف نمک شان را محدود نکره بودند ۸۵ درصد بیشتر در معرض مرگ یا بستری شدن در بیمارستان به خاطر بیماری قلبی قرار داشتند.

دکتر «رامی دوکی»، سرپرست تیم تحقیق، با اشاره به یافته های این مطلعه هشدار می دهد که این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و بدین معنا نیست که از این پس بیماران قلبی مجاز به استفاده نامحدود از نمک هستند.

به گفته این محققان، هنوز آزمایشات بالینی زیادی برای اثبات درستی این فرضیه لازم است.

محققان این مطالعه برای انجام این آزمایش، داده های مربوط به معاینات بالینی ۸۳۳ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را به مدت سه سال دنبال کردند و با استفاده از پرسشنامه هایی میزان مصرف نمک آنها را تحت نظر داشتند.

آنها ۱۳۰ نفر از بیماران دارای رژیم غذایی محدود از لحاظ سدیم را با ۱۳۰ بیمار بدون محدودیت مصرف مقایسه نمودند. در حدود ۴۲ درصد از بیمارن قلبی دارای رژیم غذایی محدود از لحا ظ سدیم در طول این مدت فوت کرده یا در بیمارستان بستری شدند، در حالیکه این رقم برای بیماران بدون رعایت این رژیم غذایی ۲۶ درصد بود.
برچسب ها: نمک ، بیماری قلبی
ارسال به دوستان
برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد تجربه عجیب مدیریت کافه توسط هوش‌مصنوعی / سفارش ۶۰۰۰ دستمال برای منویی که وجود ندارد درخواست عون برای خروج اسرائیل از لبنان ادعای ترامپ: امشب ایران را خیلی سخت بمباران خواهیم کرد/ در آینده نزدیک جزیره خارک را تصرف خواهیم کرد لاک پشت نر یا ماده؟ این 3 نشانه ساده راز آن ها را فاش می کند!