فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۲۱۹
انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۴

قرعه تکلیف ورزشگاههای سرخابی را روشن کرد!

عصر ایران
در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بر اساس قرعه‌کشی انجام شده ورزشگاه امام رضا (ع) در اختیار باشگاه استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.
به گزارش "ورزش سه"، این دو ورزشگاه را شهرداری تهران در هفته گذشته و پس از حضور وزیر ورزش در جلسه شورای شهر در اختیار این دو تیم قرار داد. این دو استادیوم ، دو ورزشگاه از حدود 10 ورزشگاهی هستند که شهرداری تهران در یک دهه گذشته در شهر تهران ساخته و اکثرشان هم تقریبا استفاده چندانی در برگزاری رقابت های فوتبال نداشته اند. ورزشگاه شهید کاظمی را مسئولان شهرداری ، ورزشگاهی 15 هزار نفری اعلام کرده اند که چمنی طبیعی دارد و در حد فاصل دو اتوبان نواب و آزادگان قرار گرفته است. ورزشگاهی که البته با استانداردهای برگزاری مسابقات تیم های استقلال و پرسپولیس ، فاصله ای زیاد دارد. پرسپولیسی ها اما از همان ابتدا که ورزشگاه امام رضا به آنها تعلق گرفت ، به دنبال ورزشگاهی با چمن مصنوعی بودند. ورزشگاهی که به دلیل داشتن چمن طبیعی هزینه هایی مضاعف در نگهداری را به آنها تحمیل می کند. ورزشگاه شهید کاظمی که مجموعه استخر هم ندارد و غیر از زمین چمن و سکوها ، تنها سونا و جکوزی دارد ، برای تبدیل شدن به کمپ ورزشی قرمزها ، در مقایسه با مجموعه درفشی فر ، فاصله ای غیرقابل باور دارد. ورزشگاهی که هزینه های نگهداری ماهیانه اش بیش از چند ده میلیون خواهد بود و در بهترین شرایط ، قرمزها می توانند از آن برای بازی های دوستانه شان بهره بگیرند و آکادمی تیم های پایه شان را به آنجا منتقل کنند.

ورزشگاه امام رضا هم تقریبا شرایطی مشابه با ورزشگاه شهید کاظمی دارد ، البته کمی مدرن تر است و به دلیل چمن مصنوعی ، هزینه های نگهداری اش کمتر است . البته نه خیلی کمتر ، برای تیم هایی که در هزینه های جاری شان مانده اند. استقلالی ها کمپ ناصر حجازی را در بهترین نقطه ممکن در تهران دارند که با هزینه ای 4 یا 5 میلیارد تومانی ، می تواند به کمپی مجهز برای میزبانی از تمرینات تیم تبدیل شود اما در همه این سال ها ، بی پولی های باشگاه و عدم حمایت از سوی مسئولان شهری سبب شده تا این کمپ تجهیز نشود. زیرسازی چمن ، تکمیل سکوها ، ساخت ساختمان اداری و ساخت دو بنا برای مجموعه اداری باشگاه و کمپ ها از یک سو و همچنین ساخت هتل چند منظوره ای که سالها قبل علی فتح الله زاده در طرح تفصیلی این کمپ به آن فکر کرده ، با توجه به ویوی بی نظیر این زمین که درست به پارک ارم تهران مشرف است ، می تواند حتی استقلال را برای همیشه بی نیاز از مشکلات مالی کند اما آنچه ورزشگاه اهدایی شهرداری به آنها می دهد ، تنها یک کمپ برای تیم های پایه خواهد بود که تجربه اش را آبی ها قبلا با ورزشگاه مرغوبکار داشتند و از آن برای شان کلی مشکلات باقی ماند و حرف و حدیث. مشکلاتی که در تامین هزینه هایش داشتند و اتفاقات ناگواری که برای ییکسری از بچه های مردم ماند. البته آبی ها و قرمزها ، این روزها شادند از هدیه های طلب نکرده ای که شورای شهر در اختیارشان گذاشته اما باید دید تا همیشه اینچنین از این هدیه های وانکرده مسرور می مانند؟
برچسب ها: سرخابی ها
ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند