فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۲۱۹
انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۴

قرعه تکلیف ورزشگاههای سرخابی را روشن کرد!

عصر ایران
در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بر اساس قرعه‌کشی انجام شده ورزشگاه امام رضا (ع) در اختیار باشگاه استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.
به گزارش "ورزش سه"، این دو ورزشگاه را شهرداری تهران در هفته گذشته و پس از حضور وزیر ورزش در جلسه شورای شهر در اختیار این دو تیم قرار داد. این دو استادیوم ، دو ورزشگاه از حدود 10 ورزشگاهی هستند که شهرداری تهران در یک دهه گذشته در شهر تهران ساخته و اکثرشان هم تقریبا استفاده چندانی در برگزاری رقابت های فوتبال نداشته اند. ورزشگاه شهید کاظمی را مسئولان شهرداری ، ورزشگاهی 15 هزار نفری اعلام کرده اند که چمنی طبیعی دارد و در حد فاصل دو اتوبان نواب و آزادگان قرار گرفته است. ورزشگاهی که البته با استانداردهای برگزاری مسابقات تیم های استقلال و پرسپولیس ، فاصله ای زیاد دارد. پرسپولیسی ها اما از همان ابتدا که ورزشگاه امام رضا به آنها تعلق گرفت ، به دنبال ورزشگاهی با چمن مصنوعی بودند. ورزشگاهی که به دلیل داشتن چمن طبیعی هزینه هایی مضاعف در نگهداری را به آنها تحمیل می کند. ورزشگاه شهید کاظمی که مجموعه استخر هم ندارد و غیر از زمین چمن و سکوها ، تنها سونا و جکوزی دارد ، برای تبدیل شدن به کمپ ورزشی قرمزها ، در مقایسه با مجموعه درفشی فر ، فاصله ای غیرقابل باور دارد. ورزشگاهی که هزینه های نگهداری ماهیانه اش بیش از چند ده میلیون خواهد بود و در بهترین شرایط ، قرمزها می توانند از آن برای بازی های دوستانه شان بهره بگیرند و آکادمی تیم های پایه شان را به آنجا منتقل کنند.

ورزشگاه امام رضا هم تقریبا شرایطی مشابه با ورزشگاه شهید کاظمی دارد ، البته کمی مدرن تر است و به دلیل چمن مصنوعی ، هزینه های نگهداری اش کمتر است . البته نه خیلی کمتر ، برای تیم هایی که در هزینه های جاری شان مانده اند. استقلالی ها کمپ ناصر حجازی را در بهترین نقطه ممکن در تهران دارند که با هزینه ای 4 یا 5 میلیارد تومانی ، می تواند به کمپی مجهز برای میزبانی از تمرینات تیم تبدیل شود اما در همه این سال ها ، بی پولی های باشگاه و عدم حمایت از سوی مسئولان شهری سبب شده تا این کمپ تجهیز نشود. زیرسازی چمن ، تکمیل سکوها ، ساخت ساختمان اداری و ساخت دو بنا برای مجموعه اداری باشگاه و کمپ ها از یک سو و همچنین ساخت هتل چند منظوره ای که سالها قبل علی فتح الله زاده در طرح تفصیلی این کمپ به آن فکر کرده ، با توجه به ویوی بی نظیر این زمین که درست به پارک ارم تهران مشرف است ، می تواند حتی استقلال را برای همیشه بی نیاز از مشکلات مالی کند اما آنچه ورزشگاه اهدایی شهرداری به آنها می دهد ، تنها یک کمپ برای تیم های پایه خواهد بود که تجربه اش را آبی ها قبلا با ورزشگاه مرغوبکار داشتند و از آن برای شان کلی مشکلات باقی ماند و حرف و حدیث. مشکلاتی که در تامین هزینه هایش داشتند و اتفاقات ناگواری که برای ییکسری از بچه های مردم ماند. البته آبی ها و قرمزها ، این روزها شادند از هدیه های طلب نکرده ای که شورای شهر در اختیارشان گذاشته اما باید دید تا همیشه اینچنین از این هدیه های وانکرده مسرور می مانند؟
برچسب ها: سرخابی ها
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک