فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۱-۰۳-۱۳۸۷
کد ۴۴۷۳۵
انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۱-۰۳-۱۳۸۷

سودمندی ماهی برای بینایی

عصر ایران
پیش از این نیز بررسی ها تاثیر مثبت ماهی و سایر غذاهای حاوی امگا 3 را بر سلامت بینایی و همچنین سلامت قلبی - عروقی افراد نشان داده بود.

وجود مقدار كافی ماهی در برنامه غذایی سالمندان به حفظ سلامت بینایی آنان كمك می كند.


به گزارش شبكه خبر ، نتیجه پژوهشی جدید در بریتانیا نشان می دهد ، مصرف مقدار كافی غذاهای حاوی اسید چرب امگا -3 مانند ماهی ، خطر ابتلا به نوعی عامل شایع نابینایی در سالمندان موسوم به تحلیل لكه زرد چشم را كاهش می دهد.


پژوهشگران دانشگاه پزشكی ملبورن در استرالیا با بررسی حدود 90 هزار نفر متوجه شدند ، احتمال ابتلا به عارضه تحلیل لكه زرد چشم یا در اصطلاح ای.ام.دی در افرادی كه بیش از دو بار در هفته ماهی و به ویژه ماهی های چرب نظیر ساردین ، تن و قزل آلا مصرف می كنند ، 38 درصد كمتر از دیگران است.


پیش از این نیز بررسی ها تاثیر مثبت ماهی و سایر غذاهای حاوی امگا 3 را بر سلامت بینایی و همچنین سلامت قلبی - عروقی افراد نشان داده بود.

ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: جنگ ما با ایران و حزب الله تمام نشده/ اگر ایران به اسرائیل حمله کند با قدرت پاسخ خواهیم داد اعلام تسهیلات مالیاتی برای خسارت‌دیدگان جنگ‌های تحمیلی روند کاهشی قیمت طلا، سکه و دلار در بازار تهران انصارالله: دشمن صهیونیستی تسلیم «معادله ضاحیه» شد کمک فوری برای نجات 3 بیمار نیازمند لاوروف: آماده مذاکره صادقانه با اوکراین هستیم قالیباف: معادله آتش‌بس روی کاغذ و نقض مکرر آن در میدان را برهم زدیم بانک صادرات به‌عنوان موتور تأمین مالی ایران جدید؛ از دانش‌بنیان تا محصول نهایی عقب‌نشینی بورس تحت تأثیر ریسک‌های سیاسی ابراز پشیمانی و درخواست بازگشت یاسین سلمانی به پرسپولیس تصادف مرگبار در هیرمند سیستان و بلوچستان با ۶ قربانی وضعیت مطلوب کریستین اریکسن پس از حادثه در جریان بازی دوستانه دبیر شورای عالی امنیت ملی: اگر ائتلاف شیطانی خطا کند، منطقه برایش جهنم خواهد شد مگر نه این‌که کتاب منبع آگاهی جامعه است؟! / نامه ای به وزیر ارتباطات آخرین خبرها از مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در مشهد