فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۹۴۴۶
انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۴

انتقادها مهران مدیری را محتاط کرده است

عصر ایران
مدیری در سری دوم «در حاشیه» از کنار شوخی هایی که استاد آنهاست عبور کرد.
کارگردان سریال «روزی روزگاری» با اشاره به اینکه انتقادها به سری اول سریال «در حاشیه» مهران مدیری را محتاط کرده است درباره تفاوت طنز و کمدی صحبت کرد.

امرالله احمدجو کارگردان سریال «روزی روزگاری» در گفتگو با مهر درباره سریال های این روزهای تلویزیون بیان کرد که این آثار را نمی بیند و گفت: هیچ کدام از سریال های تلویزیون را به شکل پیگیر نمی بینم اما چندی پیش «آسمان من» را می دیدم که به نظرم کاری خوش ساخت بود. در این کار از نظر فنی دقت شده بود و برای آن تلاش هایی صورت گرفته بود.

کارگردان سریال «روزی روزگاری» که از مایه های طنز در سریال خود استفاده کرده بود درباره سریال های طنز و «در حاشیه» ساخته مهران مدیری نیز بیان کرد: من تنها یک قسمت از سریال «در حاشیه ۲» را دیدم که به نظرم اثری خسته کننده بود و بیش از آن سریال را پیگیری نکردم. فکر می کنم تلویزیون به انواع سریال ها از جمله آثار طنز نیاز دارد، البته نوع کاری که مهران مدیری انجام می دهد طنز نیست بلکه سریال های وی بیشتر با کمدی سر و کار دارند.

وی ادامه داد: طنز فاخرترین بخش شوخی است که با معنا سر و کار دارد و کمدی می تواند پایبند به معنا نباشد. کمدی می تواند هر چیزی را دستمایه شوخی قرار دهد و خروجی آن خنداندن است اما طنز ممکن است تلخ باشد. خود من تلاش کردم تا در سریال «روزی روزگاری» در حیطه طنز کار کنم البته به گونه ای که شیرین باشد. با این حال هر دو اینها خوب است و شیرینی در کارهای مدیری وجود دارد که باعث شهرت او شده است.

مدیری در سری دوم «در حاشیه» از کنار شوخی هایی که استاد آنهاست عبور کرد

احمدجو در ادامه درباره آخرین سریال مدیری و آنچه که در نظر او باعث شد کیفیت آثار قبل را نداشته باشد، بیان کرد: هر کاری که با تعجیل و به صورت سردستی انجام شود به هدف خود نمی رسد. البته منظور از تعجیل و سطحی بودن این نیست که مدیری مقصر باشد بلکه وضعیت عمومی که بر همه کارها حاکم است دارای تعجیل است. «در حاشیه۱» با جنجال های زیادی توسط پزشکان مواجه شد و این از قشر تحصیلکرده ای که اهل دانشگاه است دور از انتظار بود. اتفاقا سری اول سریال «در حاشیه» نزدیکی بیشتری با طنز داشت و شاید اگر من جای مدیری بودم مطلقا ذهنم کار نمی کرد که بتوانم برای سری دوم خروجی خوبی داشته باشم.

وی در پایان گفت: او مطمئنا بعد از آن اتفاقات اذیت شده است و باید خونسرد و عاقل باشد که توانسته است این اتفاقات را کنترل کند. این نکته هم که من گفتم کاری خسته کننده بود به این دلیل است که حتما او سعی کرده است در سری دوم با احتیاط زیاد پیش رود و از کنار شوخی هایی که استاد آنهاست عبور کند. به هر حال مدیری کارگردان توانمندی است و در هر کارش بازیگران بسیاری را به عرصه هنر تحویل داده است. نباید برای کسی مثل او تنگنا ایجاد کرد و باید اجازه داد با فراغ بال کارش را انجام دهد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد