فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۵۱۴۰۵
انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۴

کلم بروکلی موجب کاهش روند پیشرفت سرطان سینه می شود

طبق یافته محققان، ترکیب موجود در کلم بروکلی و سایر سبزیجات خانواده کلم ها موجب کاهش روند رشد سلول های سرطان سینه می شوند.

به گزارش مهر، در حالیکه مطالعات قبلی ارزش ضدسرطانی سولفورافن (ترکیب موجود در انواع سبزیجات کلمی) را نشان داده اند، حال محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا در مطالعه ایی جدید دریافته اند که این ماده در کاهش روند پیشرفت سرطان هم نقش دارد.

این یافته ها حاصل اولین مطالعات بالینی مربوط به بررسی تاثیر سولفورافن بر بافت سینه زنان مبتلا به سرطان سینه است.

در این مطالعه به ۵۴ زن مشکوک به ابتلا به سرطان سینه، به طور تصادفی ماده دارونما یا مکمل های تامین کننده سولفورافن داده شد. میزان سولفورافن دریافتی توسط این زنان معادل حدوداً یک فنجان کلم بروکلی در روز بود.

«امیلی هو»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج این تحقیق بسیار گفت آور بود. ما شاهد کاهش نشانگرهای رشد سلول بودیم که به معنای آن است که این ترکیب ممکن است به کاهش روند رشد سلول های سرطانی کمک کند.»

مطالعات قبلی نشان داده اند زنانی که سبزیجات کلمی شکل نظیر کلم بروکلی، گل کلم یا کلم فندقی زیاد مصرف می کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.
ارسال به دوستان
رؤیای صحرا؛ لوکس‌ترین قطار خاورمیانه با قیمت نجومی بلیط (+عکس) منیرالملوک و خانواده‌اش با لباس محلی شیرازی؛ 100 سال قبل (عکس) آیا قرار دادن دست روی دنده باعث فرسودگی گیربکس دستی می‌شود؟ جنگلی‌ترین کشورهای قاره اروپا کدامند؟ (+ اینفوگرافیک) اسرار سکونت هزار ساله در شهر زیرزمینی «قدبرا» الیگودرز قانون ۲۰ درجه برای کولر گازی چیست؟ روشی جدید برای درمان افسردگی ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز