فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۲-۰۴-۱۳۸۷
کد ۴۵۷۱۳
انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۲-۰۴-۱۳۸۷

تاثیر صبحانه كامل بر كاهش وزن

عصر ایران
در اين مطالعه ديده شد افرادي كه صبحانه كامل مي‌خوردند بيش از ‪ ۲۱‬درصد از وزن خود را از دست دادند، اما گروه كم كربوهيدارت تنها ‪ ۴/۵‬درصد كاهش وزن داشتند.
يك مطالعه نشان مي‌دهد كه صرف يك صبحانه كامل و مملو از كربوهيدارت و پروتئين و پيروي از يك رژيم غذايي كم كربوهيدارت و كم كالري در بقيه روز موجب كاهش وزن و حفظ آن مي‌شود.

به گزارش رويترز هلث، محققان مي‌گويند صرف يك صبحانه كامل تاثير زيادي در كاهش وزن دارد زيرا خوردن صبحانه باعث كنترل اشتها مي‌شود و ميل به خوردن شيريني و نشاسته را بر طرف مي‌كند.

به گفته دكتر دانيل ياكوبوويچ از بيمارستان دو كيلنيكا در كاراكاس واقع در ونزوئلا، اين رژيم غذايي سالمتر از رژيم‌هاي غذايي كم كربوهيدارت است زيرا خوردن صبحانه امكان دريافت الياف و ميوهاي ويتامين دار بيشتري را براي بدن فراهم مي‌كند.

وي در نشست سالانه انجمن غدد درون ريز در سانفرانسيسكو گفت اين رژيم غذايي را به مدت بيش از ‪ ۱۵‬سال با موفقيت بر روي بيمارانش آزموده است.

ياكوبوويچ در يك بيانيه كتبي كه انجمن غدد درون ريز منتشر كرد اعلام نمود بيشتر مطالعاتي كه براي كاهش وزن انجام شده‌اند نشان داده‌اند كه رژيم هاي غذايي كه كربوهيدرات بسيار كمي دارند روش خوبي براي كاهش وزن نيستند.

وي افزود، اين رژيم‌هاي غذايي ميل شخص را براي خوردن كربوهيدارت افزايش مي دهند و سوخت و ساز بدن را كند مي‌كنند.در نتيجه پس از يك دوره كوتاه كاهش وزن، چاقي به سرعت بازمي گردد.

ياكوبوويچ و همكارانش از دانشگاه ويرجينيا در ريچموند رژيم غذايي شامل صبحانه كامل مملو از كربوهيدارت و پروتئين را با رژيم غذايي كم كربو هيدارت در ‪ ۹۴‬زن چاق كه زندگي كم تحركي داشتند مقايسه كردند.

هر دو رژيم غذايي كم چرب و كم كالري بودند، اما از نظر محتوي كربوهيدارت متفاوت بودند.

در اين مطالعه ديده شد افرادي كه صبحانه كامل مي‌خوردند بيش از ‪ ۲۱‬درصد از وزن خود را از دست دادند، اما گروه كم كربوهيدارت تنها ‪ ۴/۵‬درصد كاهش وزن داشتند.

همچنين به گفته ياكوبوويچ زناني كه صبحانه كامل مي‌خوردند نسبت به زناني كه رژيم غذايي كم كربوهيدارت داشتند كمتر احساس گرسنگي بخصوص براي نهار مي كردند و ميل كمتري به خوردن كربوهيدارت داشتند.

ارسال به دوستان
عکس یادگاری عروس و داماد ارمنی در دوران قاجار چرا اضطراب در شب شدیدتر می‌شود؟ یک روان‌درمانگر توضیح می‌دهد کلاژن فقط برای زیبایی نیست؛ کشف تازه درباره سلامت استخوان زنان رقص زنان ارمنی در یک عروسی در دوران قاجار (عکس) دانشمندان تغییری پنهان در مغز را کشف کردند که از حدود ۵۰ سالگی آغاز می‌شود کشورهایی که بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی را خرج دولت می‌کنند (+ اینفوگرافیک) روزنامه چاپ لندن: جی دی ونس گیر افتاده در جنگی بدون پیروزی و صلحی که خریداری ندارد جانشین رئیس سازمان بسیج: تجمعات مردمی ادامه دارد/ تقابل جمهوری اسلامی با آمریکا راهبردی و تمدنی است/ آمریکا را به حول و قوه الهی از منطقه اخراج خواهیم کرد نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق ۱۵ متری چاه پس از سقوط تجهیزات سنگین کشف پیکر بی‌جان جوان ۳۰ ساله در رودخانه ارس پلدشت توسط هلال‌احمر سناتور آمریکایی: با ادامه جنگ، آمریکا ضعیف‌تر و ایران قوی‌تر می‌شود قالیباف انتصاب محسن رضایی به دبیری شورای‌عالی امنیت ملی را تبریک گفت امضای سند خواهرخواندگی میان لاهیجان و سیسیان ارمنستان برای توسعه دیپلماسی شهری انتقاد از تنش بین دستگاه‌های دولتی و قطع برق عسلویه به بهانه اختلاف قرارداد توقیف یک دستگاه کشنده رنو با رانندگی خطرناک نوجوان ۱۴ ساله در استان مرکزی