فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۸-۰۴-۱۳۸۷
کد ۴۶۱۳۴
انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۸-۰۴-۱۳۸۷

چای بنوشید تا سکته نکنید

عصر ایران
مصرف قهوه و چای به طور بالقوه سبب کاهش خطر بروز سکته مغزی می شود زیرا این نوشیدنی ها خواص آنتی اکسیدانی دارند.
محققان می گویند نوشیدن چای و قهوه، خطر ابتلا به سکته مغزی را در مردان کاهش می دهد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز: دکتر سوزانا لارسون و همکارانش در موسسه معتبر کارولینسکا در استکهلم سوئد اعلام کردند مصرف قهوه و چای به طور بالقوه سبب کاهش خطر بروز سکته مغزی می شود زیرا این نوشیدنی ها خواص آنتی اکسیدانی دارند.

گروه محققان سوئدی با بررسی ارتباط بین مصرف قهوه و چای و خطر بروز انواع مختلف سکته مغزی از نوع خونریزی دهنده مغزی و زیر عنکبوتیه مغزی، که هر دو ناشی از خونریزی مغزی هستند و نیز سکته شایعی که ناشی از انفارکتوس مغزی است و به سبب مسدود شدن سرخرگ مشروب کننده مغز ایجاد می شود، به نتایج جالبی دست یافتند.

در این بررسی 25 هزار و556 مرد فنلاندی از نظر مصرف غذا و نوشیدن قهوه و چای بررسی شدند.

محققان دریافتند مصرف روزانه دو فنجان یا بیشتر چای در این مردان خطر ابتلا به سکته مغزی را بیست و یک درصد کاهش می دهد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان نخست وزیر پاکستان: متن نهایی توافق صلح تهیه شده ۷۷۵ مورد ابتلا به تب دنگی در چابهار؛ تشدید عملیات مه‌پاشی و کنترل آئدس پاسخ عضو تیم رسانه‌ای مذاکرات به ادعای نبویان درباره تنگه هرمز