فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۵۶۲۴
انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۵

تقویت حافظه با نوشیدن چای نعناع

طبق یافته های یک مطالعه جدید، چای نعناع می تواند به بهبود حافظه کوتاه مدت و بلندمدت و بهبود خلق و خو کمک کند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه نورث آمبریا انگلستان دریافتند نوشیدن چای نعناع به افزایش سطح هوشیاری بخصوص در افراد مسن کمک می کند.

در این مطالعه تاثیرات انواع گیاهان دارویی مورد مطالعه قرار گرفت. در یکی از پژوهش ها، از ۱۸۰ شرکت کننده خواسته شد چای نعناع یا چای بابونه بنوشند و سپس مهارت های شناختی و رفتاری آنها قبل و بعد از آزمایش مورد بررسی قرار گرفت. همچنین یک گروه کنترل هم ایجاد کردند که از آنها فقط خواسته شد اب گرم بنوشند.

نتایج مطالعه نشان داد چای نعناع موجب بهبود رفتارهای اخلاقی و افزایش میزان شناخت افراد شرکت کننده شده و همچنین به بهبود حافظه بلندمدت، سطح آگاهی و حافظه کار آنها کمک کرده بود. در عین حال چای بابونه دارای نتایج متضادی نسبت به نعناع بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: حافظه ، نعناع
ارسال به دوستان
وزیر نیرو: برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم چطور نیویورک با سیب بزرگ و فوتبال، اقتصاد را دنبال می کند؟ تصادف زنجیره‌ای اتوبوس با ۱۲ خودرو در اشرفی اصفهانی تهران (+عکس) حامی مالی داعش در الانبار دستگیر شد بررسی تغییر زمان امتحانات نهایی به‌دلیل تشییع امام شهید سریال «بی‌عاطفه»؛ داستان شرکتی که محصولش فقط همسر و صیغه است!  بقائی: برنامه‌ای برای سفر به ژنو یا جایی دیگر ظرف یکی دو روز آینده نداریم گشایش گره ترافیکی شرق تهران با افتتاح آزادراه شهید شوشتری پاکستان: مراسم امضای توافق آمریکا- ایران در اسلام‌آباد برگزار می‌شود جنجال در ژاپن بر سر ترامپ انیمه‌ای ؛ راه اندازی کارزار 24 هزار امضایی علیه ترامپ سید حسن خمینی: در شرایط موجود، از مسیر دعوا و سخنان تند به جایی نمی‌رسیم/ به خرد جمعی و تصمیمات کلان مسئولان عالی‌رتبه نظام اعتماد کنیم معرفی کتاب؛ ژرفای زن بودن اثر مورین مورداک «دیوید هاکنی» گران‌ترین هنرمند زنده جهان درگذشت جزئیات تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تأکید وزیر آموزش و پرورش بر برگزاری امن امتحانات نهایی / ممنوعیت دریافت وجه در مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام