فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۵۸۸۴
انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۵

برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی شکلات بخورید

محققان طی یک پژوهش جدید به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه مقدار کمی شکلات می‌تواند به پیشگیری از دیابت و مشکل مقاومت به انسولین کمک کند.

به گزارش ایسنا، این پژوهش با همکاری موسسه بهداشت لوکزامبورگ(LIH)، دانشکده پزشکی دانشگاه وارویک، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه مین انجام شده است.

یافته‌های این پژوهش با بررسی یک هزار و 153 نفر با میانگین سنی 18 تا 69 سال که بخشی از "پژوهش خطرات بیماریهای قلبی عروقی"(ORISCAV-LUX) در لوکزامبورگ بودند به دست آمده است.

در این پژوهش مشخص شد کسانی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می‌کنند مقاومت به انسولین در آنها کاهش یافته و آنزیم های کبدی آنها بهبود می‌یابد.

مقاومت به انسولین شرایطی است که در آن سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال شده و به طور ثانویه باعث افزایش قند خون می‌شود. در حالت مقاومت به انسولین، مقدار انسولین تولید شده در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است اما مشکل در پاسخ سلول‌ها به انسولین می‌باشد. مقاومت به انسولین معمولاً به صورت کشف ‌نشده منجر به بروز دیابت نوع دو می‌شود. مقاومت به انسولین یک عامل خطر در بیماری های قلبی عروقی است.

محققان بر این باورند که مصرف شکلات اثر مفیدی بر روی حساسیت به انسولین و آنزیم‌های کبدی دارد و به همین دلیل تصمیم به تجزیه و تحلیل تعدادی از بزرگسالان کرده و شیوه زندگی و عوامل تغذیه‌ای آنها از جمله مصرف همزمان چای و قهوه را مورد بررسی قرار دهند. دلیل این کار نیز این است که هر دو نوشیدنی سرشار از پلی فنول هستند.

پلی فنول‌ها ترکیباتی هستند که عمدتا در میوه‌ها، سبزیجات، قهوه، چای، آجیل، حبوبات و غلات یافت می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیش از 8000 ترکیب فنولیک مختلف در گیاهان شناسایی شده است. به گفته محققان، به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان و در نتیجه برخورداری از عمر طولانی‌تر، مصرف مواد غذایی سرشار از پلی فنول مانند سیب، انار، انگور، انواع سبزیجات، و چای به تمامی افراد توصیه می‌شود.

بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش، ادعا می‌کنند که روزانه به طور متوسط در حدود 24.8 گرم شکلات مصرف می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان داد کسانی که روزانه شکلات مصرف می‌کنند جوان تر از بقیه بوده و از لحاظ جسمی فعال‌تر هستند. آنها همچنین نسبت به دیگران از تحصیلات بالاتری برخوردار هستند.

این پژوهش در British Journal of Nutrition منتشر شده است.
ارسال به دوستان
captcha
نیوشا ضیغمی: او دیگر مرد نیست معاون وزیر خارجه خطاب به ترامپ: تا زمانی که به توهم ادامه دهید، ایران به محاصره ادامه خواهد داد پزشکیان: تفاهم‌نامه آتش‌بس با رضایت نیروهای مسلح انجام شد عراقچی: هنوز تصمیمی برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا گرفته نشده است نعیمه نظام دوست: مرد محبوبم گفت برو تراپی قالیباف: با همه وجودم می‌گویم برای من هیچ فرقی بین امام شهید و رهبر معظم انقلاب نیست یحیی سریع: محل تجمع و تسلیحات نیروهای وابسته به عربستان را هدف قرار دادیم ادعای ترامپ: از نظر اقتصادی، ضربه سختی به ایران خواهیم زد/ اگر ایران حمله کند، ما ۱۰۰ برابر سخت‌تر پاسخ خواهیم داد پزشکیان: با موشک نمی‌شود ایران را از بین برد، با اختلاف می‌شود/ اینکه عیب مرا بگویید، هنر نیست خروج موفقیت‌آمیز سوزن از روده کودک ۱۰ ساله در رشت کاخ سفید: ۴۰ کشور با چین در دور زدن تعرفه‌ها همکاری می کنند ترامپ: ناو لینکلن با ناو دیگری جایگزین می‌شود شروع طوفانی استقلال با پیروزی 4 گله مقابل تازه‌وارد‌ها حملات موشکی انصار الله به بندر المخا چرا آلمان نازی دو بمب افکن را به هم چسباند؟ (+عکس)