فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۳۳۵۳
انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۵

لبنی‌ها با 15 درصد تخفیف می‌فروشند

از یک هفته قبل بحث بر سر این بود که برخی محصولات در ماه مبارک رمضان پایین‌تر از قیمت مصوب به مشتریان فروخته خواهد شد.

این اعلام در پی آن صورت گرفت که علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش «وطن امروز» که آیا نمایشگاه‌های ضیافت برگزار خواهد شد، گفت که اکنون با فراوانی کالا در فروشگاه‌ها و انبارها روبه‌رو هستیم.  فاضلی با مخالفت با برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت ادامه داد که نیازی به برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها نیست مگر اینکه بخواهیم هزینه سرباری را به مردم تحمیل کنیم.  در همین‌باره دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌وگو با «وطن امروز» از حداقل تخفیف 15درصدی محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

رضا باکری افزود: تخفیف محصولات لبنی براساس شرایط منطقه استقرار کارخانجات و هزینه تولید هر کارخانه خواهد بود. البته برای اجرای این طرح سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها غرفه‌هایی را به صورت رایگان در اختیار کارخانجات لبنی قرار می‌دهند تا صنایع لبنی محصولات تولیدی خود را با تخفیفات ویژه به مردم عرضه کنند.

باکری در پاسخ به این پرسش که میزان تخفیف محصولات لبنی چند درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبق ضوابط سازمان حمایت حداقل 15 درصد هزینه خرده‌فروش است که با در اختیار قرار دادن غرفه‌ها به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی در عمل این هزینه برداشته خواهد شد با این توضیح که این تخفیفات می‌تواند 15 درصد باشد و تخفیف بیش از این رقم به تصمیم هر شرکت بستگی دارد.  دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با اعلام اینکه طرح تخفیف محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه اجرا خواهد شد، یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها غرفه‌های عرضه محصولات لبنی با تخفیفات ویژه را به‌وسیله صداوسیما و مطبوعات اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

علاوه‌بر این مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی از واردات 35 هزار تن کره در سال گذشته خبر داد و گفت اما در حال حاضر کره با قیمت بسیار نازل وارد  کشور می‌شود و بازار ایران را اشباع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در کارخانجات داخلی بیشتر از شیر، خامه تولید می‌شود، اظهار داشت:  تجهیزات استحصال کره در کارخانه‌های کشور خاک می‌خورد به‌دلیل اینکه کره وارداتی بسیار ارزان قیمت وارد کشور شده و حاشیه سود کره وارداتی هم خیلی زیاد است بنابراین کارخانجات رغبت چندانی برای تولید کره از خود نشان نمی‌دهند.  به ‌تاکید وی، با هدف حمایت از تولید داخلی ارز مبادله‌ای کره باید حذف شود و  تعرفه واردات کره افزایش پیدا کند.

منبع: وطن امروز
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: لبنیات ، ماه رمضان
ارسال به دوستان
جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی