فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۳۳۵۳
انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۵

لبنی‌ها با 15 درصد تخفیف می‌فروشند

از یک هفته قبل بحث بر سر این بود که برخی محصولات در ماه مبارک رمضان پایین‌تر از قیمت مصوب به مشتریان فروخته خواهد شد.

این اعلام در پی آن صورت گرفت که علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش «وطن امروز» که آیا نمایشگاه‌های ضیافت برگزار خواهد شد، گفت که اکنون با فراوانی کالا در فروشگاه‌ها و انبارها روبه‌رو هستیم.  فاضلی با مخالفت با برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت ادامه داد که نیازی به برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها نیست مگر اینکه بخواهیم هزینه سرباری را به مردم تحمیل کنیم.  در همین‌باره دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌وگو با «وطن امروز» از حداقل تخفیف 15درصدی محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

رضا باکری افزود: تخفیف محصولات لبنی براساس شرایط منطقه استقرار کارخانجات و هزینه تولید هر کارخانه خواهد بود. البته برای اجرای این طرح سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها غرفه‌هایی را به صورت رایگان در اختیار کارخانجات لبنی قرار می‌دهند تا صنایع لبنی محصولات تولیدی خود را با تخفیفات ویژه به مردم عرضه کنند.

باکری در پاسخ به این پرسش که میزان تخفیف محصولات لبنی چند درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبق ضوابط سازمان حمایت حداقل 15 درصد هزینه خرده‌فروش است که با در اختیار قرار دادن غرفه‌ها به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی در عمل این هزینه برداشته خواهد شد با این توضیح که این تخفیفات می‌تواند 15 درصد باشد و تخفیف بیش از این رقم به تصمیم هر شرکت بستگی دارد.  دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با اعلام اینکه طرح تخفیف محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه اجرا خواهد شد، یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها غرفه‌های عرضه محصولات لبنی با تخفیفات ویژه را به‌وسیله صداوسیما و مطبوعات اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

علاوه‌بر این مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی از واردات 35 هزار تن کره در سال گذشته خبر داد و گفت اما در حال حاضر کره با قیمت بسیار نازل وارد  کشور می‌شود و بازار ایران را اشباع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در کارخانجات داخلی بیشتر از شیر، خامه تولید می‌شود، اظهار داشت:  تجهیزات استحصال کره در کارخانه‌های کشور خاک می‌خورد به‌دلیل اینکه کره وارداتی بسیار ارزان قیمت وارد کشور شده و حاشیه سود کره وارداتی هم خیلی زیاد است بنابراین کارخانجات رغبت چندانی برای تولید کره از خود نشان نمی‌دهند.  به ‌تاکید وی، با هدف حمایت از تولید داخلی ارز مبادله‌ای کره باید حذف شود و  تعرفه واردات کره افزایش پیدا کند.

منبع: وطن امروز
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: لبنیات ، ماه رمضان
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!