فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۴-۰۴-۱۳۹۵
کد ۴۷۹۷۹۱
انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۴-۰۴-۱۳۹۵

اولین تصویر ارسالی کاوشگر «جونو» از مدار مشتری

عصر ایران
کاوشگر «جونو» موفق به ارسال تصاویر گرفته شده از مدار مشتری به زمین شد.

کاوشگر خبرساز «جونو» اولین تصویر گرفته شده از مدار مشتری را به زمین ارسال کرد.

اولین تصویر ارسالی کاوشگر «جونو» از مدار مشتری

کاوشگر «جونو» موفق به ارسال تصاویر گرفته شده از مدار مشتری به زمین شد.

در این تصویر که از مدار مشتری تهیه شده، «جونو» در فاصله ۲.۷ میلیون مایلی این سیاره است. در عکس گرفته شده می توان منطقه قرمز رنگ و بزرگ مشتری را به همراه سه قمر بزرگ آن با نام های «ایو»، «یوروپا» و «گنی مید» به وضوح مشاهده کرد.

قرار است طی ۲۰ ماه آینده، کاوشگر جونو ۳۷ مرتبه در مدار سیاره مشتری گردش کند و تصاویر متعددی از دو قطب آن و نیز شفق های قطبی خارق العاده ای که در این سیاره شکل می گیرند را شکار کند.

به گفته مسئولین ناسا، «جونو» در نزدیک ترین رویارویی خود با مشتری، در فاصله ۲۶۰۰ مایلی از فراز این سیاره قرار می گیرد که در این مسافت، کاوشگر جونو در زیر ابرهای مشتری قرار می گیرد و می توان منشاء، ساختار، اتمسفر و میدان جاذبه ای مشتری را به خوبی رصد کرد.

همچنین ناسا اعلام کرده که عکس هایی با وضوح بالا از سیاره مشتری را طی هفته های آینده منتشر خواهد کرد.

منبع: مهر

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کاوشگر ، جونو ، مشتری ، سیاره
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم