فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۱۶۴۰
انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۵

تعرفه اینترنت شرکت مخابرات کاهش یافت

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: بدون توجه به اینکه تخفیف های شرکت زیرساخت برای مخابرات لحاظ شود یا نه، تعرفه اینترنت برای مشترکان این شرکت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، تعرفه های انتقال و دسترسی به اینترنت داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، طبق مصوبه 237 سازمان رگولاتوری از اول مردادماه امسال از نیم ریال به 0.4 ریال به ازای هر کیلوبایت کاهش یافت.

در همین پیوند، سخنگوی شرکت مخابرات ایران امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران بدون در نظر گرفتن بدهی خود به شرکت ارتباطات زیرساخت تصمیم گرفت تعرفه اینترنت را برای کاربران نهایی خود کاهش دهد.

داود زارعیان افزود: بنابراین چه از شرکت ارتباطات زیرساخت برای اعمال تعرفه های جدید تخفیف بگیریم چه به دلیل بدهکار بودن به آن شرکت از تخفیف های در نظر گرفته شده بهره مند نشویم، کاهش تعرفه ها را از امروز برای مشترکان اعمال می کنیم تا آنها رضایت داشته باشند.

پیش از این معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود، تا زمانی که اپراتورهای ارتباطی تکلیف بدهی خود به شرکت زیرساخت را تعیین نکنند قادر به استفاده از نرخ های کاهش یافته پهنای باند و انتقال زیرساخت نخواهند بود و نخست باید حق دولت را بپردازند.

زارعیان ادامه داد: تلاش شد موضوع بدهی شرکت مخابرات با موضوع کاهش تعرفه اینترنت برای مشترکان مجزا از هم در دستور کار قرار گیرد. 

به گفته وی، رایزنی ها برای تعیین تکلیف بدهی مخابرات نیز در حال انجام است.

این مسوول شرکت مخابرات ایران تاکید کرد «اصل بدهی به شرکت ارتباطات زیرساخت را قبول داریم» و افزود: تفاوت بر سر میزان آن است که آن هم بزودی برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) گفته بود تعرفه های انتقال و دسترسی به ترافیک داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، به ازای هر کیلوبایت از نیم ریال به 0.4 ریال کاهش می یابد.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتازگی شمار مشترکان اینترنت پهن باند ثابت (خطوط پرسرعت اینترنت ADSL ) را هشت میلیون و 825 هزار و 105 مشترک اعلام کرد.

بر این اساس در بخش اینترنت، بیشترین شمار مشترکان مربوط به اینترنت پرسرعت موبایل است. تا پایان سال 1394 بالغ بر 19 میلیون و 98 هزار و 560 نفر در کشور از اینترنت پرسرعت متحرک استفاده می کردند.

بررسی ها نشان می دهد پهنای باند بین الملل از 6.05 گیگابیت بر ثانیه در سال 1386 به 547 گیگابیت بر ثانیه در پایان سال 1394 رسید. 

همچنین ظرفیت آی.پی (IP) داخل کشور نیز در این بازه زمانی از 31 گیگابیت بر ثانیه به چهار هزار گیگابیت افزایش پیدا کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس)