فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۷۲۵۰
انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۵

اگر همیشه در رختخواب بمانیم چه می‌شود؟!

عصر ایران
شاید استراحت کردن در خانه و در تخت‌خواب ایده‌ای رویایی به نظر برسد، اما آنچنان هم که به نظر می‌آید ایمن و راحت نیست.

صبح روز شنبه و روزهای پس از تعطیلات، بیرون آمدن از رختخواب برای رفتن به محل کار یا تحصیل یکی از سخت‌ترین کارهای روی زمین به نظر می‌رسد. اما اگر می‌شد همیشه در رختخواب ماند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر همیشه در رختخواب بمانیم چه می‌شود؟!

شاید استراحت کردن در خانه و در تخت‌خواب ایده‌ای رویایی به نظر برسد، اما آنچنان هم که به نظر می‌آید ایمن و راحت نیست.

اگر بخواهید برای همیشه در رختخواب بمانید، از جمله مشکلات اولیه‌ای که ممکن است پیش بیاید، ابتلا به "زخم بستر" است. زخم بستر به آسیب بافت بدن در اثر ایجاد فشار دراز مدت بر یک یا چند نقطه از بدن گفته می‌شود. خوابیدن طولانی‌مدت در یک وضعیت ثابت، ساییدگی در صندلی یا بستر، استفاده از لگن نامناسب برای بیمار و یا کشیدگی با ملحفه می‌تواند به بخشی از پوست یا بافت بدن آسیب بزند.

مشکل بعدی این است که پس از سه تا پنج هفته، نیمی از نیروی بدن شما تحلیل خواهد رفت. ممکن است که خستگی انسان پس از کمی استراحت از بین برود ، اما به نظر می‌رود که خوابیدن بیش از حد آنقدرها خوب نیست.

همچنین استراحت بیش از حد در رختخواب باعث می‌شود که 40 تا 70 درصد حجم استخوان‌ها کاهش یابد. از سوی دیگر ضربان قلب افزایش یافته و مشکلاتی مانند افزایش اضطراب و حتی سنگ کلیه نیز به وجود خواهد آمد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: تختخواب ، رختخواب
ارسال به دوستان
ایران - مصر؛ آزمون آخر برای تاریخ‌سازی رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود