فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۵-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۶۱۰۹
انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۵-۰۷-۱۳۹۵

قلیان‌های میوه‌ای جمع‌آوری نمی‌شوند

عصر ایران
اجرای طرح جلوگیری از مصرف قلیان در اماکن عمومی نسبت به گذشته بهتر شده اما به ایده‌آل نرسیده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مسائل فرهنگی دکمه‌ای نیست که با یک اشاره به طور کامل اجرا شود، طرح جمع‌آوری قلیان مانند بستن کمربند ایمنی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

 به گزارش فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز در خصوص طرح جمع‌آوری تنباکوهای میوه‌ای از اماکن عمومی، گفت: اماکن عمومی تعریف دارد و نحوه نظارت بر آنها مشخص است مثلاً ما هیچ گاه ادعا به جمع‌آوری قلیان‌ها از سطح پارک‌ها نکرده‌ایم زیرا ارگان مسئول باید اقدامات لازم را با توجه به مصوبه انجام دهند البته نظارت مستقیم در این طرح بر عهده ما است.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف مهمترین وسیله افزایش مطالبات اجتماعی است. هیچ دولتی با جریمه و مأمور گذاشتن نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد بلکه باید در محیط‌های اجتماعی مطالبات مردمی به وجود آید همچون بستن کمربند ایمنی که فرهنگ ایمنی مردم بالا رفت. اجرای طرح جلوگیری از مصرف قلیان در اماکن عمومی نسبت به گذشته بهتر شده اما به ایده‌آل نرسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به نحوه کار اورژانس‌ها و رساندن بیمار به بیمارستان، گفت: سیستم ما برای اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی تعریف شده است، اورژانس بیمارستان دولتی قبلاً می‌توانست مصدوم را به بیمارستان خصوصی انتقال دهد اما هم اکنون منحصراً با توجه به نقشه، ترافیک و غیره بیمار را به بیمارستان دولتی می‌رسانند اما بعد  از انتقال بیمار خانواده وی در صورت تمایل می‌توانند بیمار را به بیمارستان خصوصی انتقال دهند.

حریرچی بدهی برخی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش دارو را تأیید کرد و گفت: وزارت در صورت کمبود بودجه و پول به کارانه پزشکان و شرکت‌های دارویی فشار می‌آورد. هم اکنون بیمه‌های ما به بیمارستان‌های دولتی بدهکارند، بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش و شرکت‌های پخش به تولیدکننده دارو این یک چرخه است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بیمارستان رسول اکرم (ص) از بهمن ماه تاکنون هزینه غذا، لباس و ... کادر درمانی خود را پرداخت نکرده است و دانشگاه ایران در پاسخ به این عدم پرداخت اذعان می‌کند بودجه دست دانشگاه تهران است، گفت: این قضیه درست است، کارانه‌ها دچار عقب‌افتادگی است، بیمارستان‌هایی داریم که از آذر ماه پول کادر درمانی خود را پرداخت نکردند اما از این موارد زیاد نیست. در این مورد هم دو دانشگاه می‌توانند با همدیگر موضوع را حل کنند.
برچسب ها: وزارت بهداشت ، قلیان
ارسال به دوستان
شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد توقیف ۳۰۰ پهپاد در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ پزشکیان: مذاکره درباره توان موشکی ایران خط قرمز است افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است