۲۶ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۱-۰۵-۱۳۸۷
کد ۴۹۶۶۶
انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۱-۰۵-۱۳۸۷

بیایید ایرانی ها را "دشنه به دستان تشنه به خون" معرفی کنیم!

مثلا اگر جار بزنیم که ما با ساکنان عادی اسراییل که بسیاری از آنها حتی اهل سیاست هم نیستند دشمنی داریم و می خواهیم پدرشان را دربیاوریم، چه سودی عاید ما و منافع ملی ما می شود؟

عصرایران- اسفندیار رحیم مشایی، باز هم حرف های خود را تکرار کرد و باز هم مخالفان سیاسی اش، این حرف ها را مناسبت خوبی برای حمله به او دانستند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، چند هفته پیش گفته بود که ما ایرانی ها با مردم آمریکا و اسراییل دشمنی نداریم.

بعد از این اظهار نظر، موجی از حملات علیه وی شکل گرفت که "وای اسلام به خطر افتاد و ارزش های انقلاب پایمال شد !!"

این موج، تازه خوابیده بود که در کنفرانس مطبوعاتی مشایی، خبرنگاری از او درباره سخنان پیشین اش پرسید و او نیز این بار محکم تر و موکدتر از پیش تصریح کرد که بر روی سخنان قبلی اش ایستاده و بر این باور است که بین ملت ایران و مردم اسراییل و آمریکا دشمنی وجود ندارد.

این بار، باز هم حمله ها شروع شد که "اگر قبلا مشایی تنبیه می شد، دیگر جرات نمی دانشت از این حرفها بزند" و سپس دایره حملات از مشایی فراتر رفت و سخن از تاسیس دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران به میان آمد و حمله به رییس جمهور که از این اقدام استقبال کرده و وزیر خارجه که آن را قابل بررسی دانسته است.

نگارنده البته قصد ورود به مناسبات موجود بین احمدی نژاد، متکی و مشایی و منتقدان حرکت های مسالمت جویانه دولت و اعضایش را ندارد اما نمی تواند از کنار این موضوع بگذرد که عده ای در داخل کشور همچنان در اندیشه های نخ نما شده ای غرق اند که غایتی جز درگیر کردن ملت صلح دوست ایران با جهانیان ندارد.

نمی دانم از اینکه ما با دست خودمان، ایران را ملتی مهاجم معرفی می کنیم که با همه سر جنگ دارد، چه سودی برای آقایان دارد؟ مثلا اگر جار بزنیم که ما با ساکنان عادی اسراییل که بسیاری از آنها حتی اهل سیاست هم نیستند دشمنی داریم و می خواهیم پدرشان را دربیاوریم، چه سودی عاید ما و منافع ملی ما می شود؟

یا اگر بر خلاف رحیم مشایی که ملت آمریکا را از برترین ملت های دنیا می داند، اصرار کنیم که "الا و بلا ملت آمریکا، ملتی پست هستند!" آیا جز کتمان واقعیت ها کاری کرده ایم؟ اگر ملت آمریکا جزو برترین ها نیست، پس این همه پیشرفت و فناوری از غیب برایشان رسیده است؟!

نمی دانم چرا بعضی ها هنوز نمی خواهند بفهمند با فحش دادن به زمین و زمان، هیچ مشکلی حل نمی شود که هیچ، هزار پیچ جدید هم بر گره های ناگشوده قبلی مان افزوده می شود.

دولت نهم، با همه نقدهایی که بر آن وارد است، در سیاست خارجی اش اینک در مسیری متفاوت از گذشته و البته منطبق با نیازهای روز قدم گذاشته است و آن، اتخاذ رویکرد واقع بینانه نسبت به واقعیت های جهان است. و دقیقا بر این مبناست که به درستی در پرونده هسته ای امتیاز رایگان به غربی ها نمی دهد و در همان حال، در مسیر کاستن از سوء تفاهم ها، هر چند آرام و محتاط پیش می رود ونیز این نکته را محترم می شمارد که باید حساب ملت ها را از دولت هایی که بعضا سر خصومت با ما دارند، جدا کرد، هر چند که بعضی ها هنوز فکر می کنند ما قدرت برتر جهانیم و مردمان جهان جملگی رعایای ما هستند و هر چه درباره شان اراده کردیم، همان می شود!

دشمنی با حکومت نامشروعی به نام اسراییل، هرگز نمی تواند مجوزی باشد برای عداوت ورزیدن با مردمی که در جغرافیایی به نام اسراییل یا فلسطین اشغالی زندگی می کنند و حتی اگر عده ای بر این دشمنی اصرار داشته باشند، اگر تعقل کنند، درخواهند یافت که اظهار چنین عداوتی، هرگز سودمندانه و هوشمندانه نیست.

به راستی این چه اصراری است که با ابراز دشمنی نسبت به ملت آمریکا و مردم اسراییل، آنها را در دشمنی با ایران، با دولت های شان همداستان و همراه کنیم و برای دولت های آنان پشتوانه مردمی بترشیم؟!

و باز براستی چه اصراری هست که پس از سالها، خاطره ای که هیچ گونه سندیتی ندارد از امام نقل کنیم که دستور مبارزه با همه یهودیان ساکن اسراییل را داده اند!! آیا با ذکر این خاطره که معلوم نیست تا چه اندازه واقعیت دارد، به امام خدمت کرده ایم یا آنکه خوراکی برای رسانه های غربی فراهم ساخته ایم که در بوق و کرنا کنند که "ببینید، ایرانی ها تشنه به خون شهروندان عادی هم هستند، حتی زنان و کودکانی که جز شیر مادر چیزی از گلویشان پایین نمی رود!!"

مگر در دنیا علیه ما کم تبلیغ می شود که ما هم هیزم بیار آتشی باشیم که برای سوختن ما تدارکش دیده اند؟ چرا بعضی ها دوست دارند به دست خودمان ایرانی ها را جماعتی دشنه به دست تشنه به خون معرفی کنند؟!

اصلا چطور است که بدون هیچ پیشداوری و غرقه شدن در بازی های جناحی و سیاسی، به سراغ مردم برویم و از آنها بپرسیم که آیا با مردم عادی آمریکا و اسراییل دشمنی دارند؟ در چنان صورتی کسانی که فکر می کنند مردم ایران دشنه به دست آماده ریختن خون مردم عادی آمریکا و اسراییل اند، حتما دچار شگفتی خواهند شد.

بی هیچ تردیدی، ایرانی ها همانند همیشه ی تاریخ شان، آماده اند تا اگر هجوم و حمله ای به آنها شود، از میهن و دین و ناموس شان ولو با دادن جان خود، دفاع کنند ولی هرگز دلهای آنان خانه کینه و عداوت نسبت به همنوعان خود در سراسر جهان نیست.

درباره دولت آمریکا و احتمال مذاکره و حتی برقراری رابطه با آن نیز چند نکته را باید مد نظر داشت که به اختصار بیان می شود:

1- این که گمان کنیم با صرف رابطه با آمریکا، مشکلاتمان (به ویژه مسایل اقتصادی) حل می شود، ساده لوحی است. هم اکنون کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که با آمریکا مرتبط اند ولی غرق در مسایل و مشکلات.

2- عدم رابطه با آمریکا، هم به ایران لطمه زده است و هم به آمریکا. اگر فقط از نظر اقتصادی به ماجرا نگاه کنید و مبالغی که ایران برای دور زدن تحریم ها و خرید کالاها از واسطه های دست چندم، پرداخته است را حساب کنید (اگر قابل محاسبه باشد) قطعا خوشحال نخواهید شد.
آمریکایی ها هم حتما از اینکه بازار پرمصرف و پر سودی به نام ایران به چینی ها، روس ها و اروپایی ها واگذار شده، خرسند نیستند.

3- تمایل به از سرگیری روابط، هرگز به معنای وادادگی و لغزیدن به آغوش آمریکا نیست که چنین رویکردی، نه با عزت و غرور ما ایرانی ها همخوانی دارد و نه حتی به برقراری رابطه می انجامد.
هرگونه ابراز ضعفی در مقابل آمریکا، آنها را در تضییع حقوق ما جری تر خواهد کرد. ایستادگی بر روی اصول و حقوق ملت ایران، اصلی است که نباید بر سر آن معامله ای صورت گیرد و اتفاقا رابطه سالم از همین نقطه آغاز می شود.

4- در عین حال، هزینه تراشی های بی مورد، از جمله ابراز سخنانی که گزک به دست طرف مقابل می دهد، ممنوع!

5- مهم ترین برنده قطع روابط ایران و آمریکا، صهیونیست ها هستند. آنها لابی قدرتمندی در ایالات متحده دارند و قطعا از هر گونه حرکت روبه جلویی در مناسبات ایران و آمریکا نگران خواهند شد و در صدد خرابکاری برخواهند آمد. باید تمهیدی هم برای این بخش از ماجرا داشت.

6- اصول سیاست خارجی ایران "عزت، حکمت و مصلحت" است نه داشتن یا نداشتن رابطه با این کشور و آن کشور. بنابراین اگر این اصول اقتضا کنند، دایر کردن سفارتخانه های دو کشور در پایتخت های همدیگر، امری بسیار عادی و حتی ضروری خواهد بود و بنابراین، آقایانی که این جمله را از بر کرده اند که "رابطه با آمریکا کار زشتی است" عبور از مصادیق و رسیدن به اصول و قواعد را تمرین کنند و از یک استاد روابط بین الملل بپرسند این که می گویند "در عالم سیاست نه هیچ دوستی دائمی است و نه هیچ دشمنی همیشگی" یعنی چه؟!

باور کنید تعقل و گذر کردن از تعصب، خوب چیزی است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
ممنون از تحليل خوبتان .اميدوارم همه تصميمات نظام با تعقل وبر پايه منافع ملي صورت گيرد نه بر اساس احساس....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
نگارنده دیگه بند دستوری و تعیین تکلیف دیگه ندارند مرقوم فرمایند ما اطاعت کنیم؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
شيرمادرت حلالت حرف حساب زدي به خدا
ناشناس
China
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
KHooda pedaret roo biyamorzeh
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
مقاله فوق نشان می دهد که نگارنده آن کمترین اطلاع از نحوه شکل گیری اسراییل و اهداف شیطانی آن دارد و تنها از روی احساس و در کمال بی اطلاعی از جنایات اسراییلی ها نوشته شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
درودبرشما.
من بارها گفته بودم و باز هم دارم میگم.
این جور چیزهارو در سایتت ننویس.
من اصلا دوست ندارم که به این سایت رو فیلترش ککند و بهش تهمت ضدانقلابی بزنن.
نمی دونم شاید هم واقعا پشتت گرمه....
ولی دوست عزیز من سایت تورو خیلی دوست دارم.
بقیه سایت های خبری همشون چاپلوس های سیاسی هستن.
حتی اون چندتا سایت خوبی هم که وجود داشت.......
گرچه در سایت تو هم من دیدم که یکی یا دوتا مطلب نسبتا به نظر من بد چاپ شد ولی دیگه این کارو تکرار نکردی.
به نظر من سایت تو توی سایت های خبری ایران در جایگاه نخسته....
به راستی که یک سایت خبری خوبه نه یک سایت خبری ای که طرفدار حزب خاصی باشه....
اگر هم طرف دار حزب خاصی هستی باز بین سایتهای دیگه که رسما تبلیغ حزبشون رو میکنن سایت تو خیلی بهتره.
خلاصه اگه روزی عصر ایران عزیز خدایی نکرده فیلتر بشه.......
شادوپیروزباشی.
بدرود.
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
belakhare yeki peida shod ke 2 kalame harfe rasto manteghi bezane
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
با تشكر از تحليل خوب شما پيشنهاد يك نظر سنجي را در اين مورد در سايت عصر ايران ميدهم.
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
کو گوش شنوا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
با سلام
نميدانم چه كساني پشت پرده هستند و دارند حرفهاي خلاف ديانت ايرانيان مهربان و همنوع دوست ميزنند. تمام مردم امريكا ايرانيان را كه صرفا مردمي آرام و صلح دوست هستند دوست دارند و احترام مي گذارند و حرفهاي آقاي مشائي غير از اين كه نشان دهد ما مردمي صلح دوست هستيم و به تمام ملتها احترام مي گذاريم چيزي ديگري نميتوان نسبت داد. اگر هم از طرف بعضي از گروهها مورد حمله قرار ميگيرد فقط عقده هاي دروني مخالفانه كه به اين صورت خالي ميشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
در صورت امکان کمی هم در مورد روند مذاکرات صلح فلسطین و طرحهای پیشنهادی از طرف ایران ، آمریکا و عربستان و یا سایر کشورها هم توضیح دهید . آیا واقعا تا کنون کسی به صورت همه جانبه به این موضوع فکر کرده است ؟ (راه حل!!! ) :
1-مردم اسرائیل را بسوزانیم یا همه را بکشیم تا فلسطینی ها در آن زندگی کنند
2-مردم اسرائیل را بفرستیم آلاسکا تا مردم فلسطین صاحب خانه و زمینهایشان شوند
3-مردم اسرائیل و فلسطین در کنار همدیگر و در کشوری جدید به نام فلسئیل ! زندگی کنند
4-هر کس در منطقه خودش کشور مستقلی تشکیل دهد و بیت المقدس را هم منطقه آزاد مذهبی کنند !
آیا به واقع امکان اینکه مسلمانان و یهودیان و مسیحیان و وهابیون و شیعه و سنی و صهیونیست و ... که همه در اصل خدا پرستی مشترکند به صلح برسند و انسانیت را ملاک خداپرستی قرار دهند و با هم زندگی کنند وجود ندارد . مگر خداوند از روز اول که انسان را خلق کرد عده ای را بر عده ای دیگر برتری داده و یا به سبب درج اسلام در شناسنامه ما بقیه مردم دنیا کافر می شوند . لطفا کمی تعقل ! اگر همه چیز با زور حل می شد که خداوند قادر متعال از همه زورمند تر است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
به نام خدا - سلام علیکم - فران : خب این از ضعف دانش تحلیلگر این مطلب است با نگاهی به موضوع هولوکاست همه چیز روشن خواهد شد قرار نیست که یک ملت همش اسلحه بردارند خواه اینکه موافق حمله ی نظامی , زور و انسان کشی , جنایت , تجاوز ؛ اهانت به مقدسات , و سرمایه گذار هستند خود برگرفته از جنایتکار بودنشان است این مردمی که مشایی از آنها گل می گوید جزو نجس ترین موجودات روی زمین هستند اصلا اگر اینها نبودند که اسراییلی نبود مثل این می ماند فردی زمینی را غصب کند بعد به دیگری هدیه دهد و طرف هدیه گیرنده هم از همه چیز با خبر باشد برادر من اگر فردی موفق عمل گناه گناهکاری باشد مثلا طرف دارد قمار می کند عوض برخورد و نهی به او بگوید خسته نباشید خود شریک او شده است چه برسد به این جنایت , از شما میخواهم به ایمان خود بیافزایید و بدانید این اسراییل و مردم و سگ هایشان به زودی زود نابود خواهند شد - والسلام علیکم و رحمته البرکاته
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
دیپلماسی دولت نهم انعطاف در اقتدار و اقتدار در انعطاف است و این فرمول مناسبی برای دیپلماسی در جهان معاصر است .
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
چند وقتیه خیلی شجاع شدین عصر ایرانی ها!!!فکر کنم از کارتون خسته شدین منتظرید فیلترتون کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
نويسنده محترم
اعتراضاتي که به سخنان ايشان شد بيشتر به خاطر به رسميت شناختن کشوري به نام اسرائيل و دوستي با غاصبيني به نام صهيونيستها بوده است والا اين همه سخن از ارتباط با آمريکا در بين سران مملکت هست کسي اعتراض کرده؟
من فکر نميکنم که پيشرفتها و فناوري دليل بر برتري يک ملت باشد. چه بسيار اختراعات و اکتشافها که توسط ايرانيان در کشورهاي ديگر انجام شده است. مشکل ايران در عدم مديريت درست در استفاده از اين سرمايه هاست. خواهشاً آمريکايي ها و کلاً خارجيها را تو سر خودمون نزنيم و بالانشين نکنيم که از همين موضوع به انقلاب پناه برديم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
من در چند ماه اخیر برغم مخالفت های جدی که با دولت نهم دارم ، تصمیم گرفتم در انتخابات بعدی به احمدی نژاد رأی بدم چون تنها دولتی هست که می تونه یخ رابطه با امریکا رو آب کنه . به نظر من ، فارغ از جنجال هایی که گاهی وقت ها احمدی نژاد به پا می کنه و شاید هم حساب شده باشه ، کلا سیاست خارجی دولت نهم ، عاقلانه تر هست یعنی از یک طرف باج نمی ده و مغرور نشون می ده و از طرف دیگه چراغ سبز رو هم خاموش نمی کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
خیلی ممنون. متاسفانه عده ای تندرو در ایران نمی دانند که دشمنی با مردم اسرائیل در دنیا به یهودی ستیزی تعبیر می شود و حاصلی جز دشمنی ملت های جهان با ایران نخواهد داشت، حکومت اسرائیل ظالم و آپارتاید است ولی حساب مردم و انسان ها را از قدرت طلبان باید جدا کرد.
ناشناس
Kazakhstan
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
منم با نظر نگارنده موافقم.تا كي تنش؟؟؟همش كل كل با دنيا!!!!ملت تا كي بايد تاون پس بده؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Kazakhstan
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
منم با نظر نگارنده موافقم.تا كي تنش؟؟؟همش كل كل با دنيا!!!!ملت تا كي بايد تاون پس بده؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
آفرین -ما ملت ایران با هیچ ملتی دشمنی نداریم .حساب سیاستمداران تبهکار را با ملت ها مخلوط نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
مطلب خیلی هوشمندانه نگارش شده است
ناشناس
Germany
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
به نام خداوند جان وخرد

همانطور که قبلا عرض کردم و شمانظر مرا در ذیل مطلبی که آن اماراتی گفته بود آمریکا برای شروع مذاکره به ایران هواپیمای شش نفره بدهد.....والخ...چاپ ننمودید .

مجددا هم معروض می دارم که ما می بایست با مقتضیات زمان خود هماهنگ باشیم واین عین کلام مبارک امام صادق علیه السلام است از طرفی حفظ این نظام مقدس (نه حفظ افراد آن) از اهم واجبات است چرا که حداقل برای آن ،هزاران خون پاک ومعصوم ریخته شده است ومامدیون آنها هستیم واین نظریه در تمامی فرهنگها بصورت یکسان ومطلق است که پاسداشت آنانی راکه برای کشورشان،جان خودرانثارکرده اند بداریم واما بعدازاین مقدمه باید بگویم که مابا تمامی دشمنان خودرابطه داریم آنهم درهمه زمینه ها ،مگردرطول تاریخ بجز از روسیه غاصب وانگلیس منافق سراغ داریم کسانی را که بیشتر وبدتر از آنها درحق ما خیانت کرده وظلم انجام داده باشند؟

ولی بازهم با آنها ارتباط داریم ،بزرگترین سفارت در ایران شاید متعلق به روسیه باشد ولی بازهم ذیل قطعنامه تحریمهای مارا امضا می نماید! ویا اینکه انگلیس کماکان به دشمنی علنی خود با ماگام برمی دارد وبا کمال جسارت از باز پس دادن املاک متعلق به ایران خودداری می نماید باغ (فلان و اراضی فلان) ولی بازهم سفارتی و مگسانی برای جاسوسی دارد وما همچنان در ارتباط با آنها هستیم پس چرا با آمریکا ارتباطی در سطح دیپلماتیک برقرار نمی نماییم.

مگر امام رضوان الله علیه نفرمودند که اگرازصدام لعنه الله علیه بگذریم از رژیم سعودی نخواهیم گذشت ولی بخاطر مقتضیات زمان مجددا با عربستان هم رابطه برقرار کردیم واین یعنی حفظ نظام با تدبیری خردمندانه ،مگر تمامی کشورهای عربی.....درجنگ ،به صدام کمکهایی علنی نمی کردند ولی درحال حاضر با همه آنها ارتباط داریم، چرا ؟

به نظر بنده ما می توانیم با حفظ تمام ارزشهاوعقاید واصول اساسی نظام با آمریکا ومردم آن ارتباط برقرار نماییم تا تمام مردم آمریکا ودنیا بدون تبلیغات منفی ما را وپیام صلح ودوستی مارا درک نمایند النهایه نیز اذعان می دارم که علیرغم تمامی مطالبی که بیان نمودم با عنایت به تدبیر و اشراف مقام معظم رهبری ایشان هر آنچه را که به صلاح نظام و حفظ آن می انجامدرابه مسوولین گوشزد خواهند نمود .

خدایاچنان کن که پایان کارتوخشنودباشی ومارستگار تاآیندگانی که به عملکردمامینگرندهمانندافتخاربه شهداودلیرمردان این سرزمین به ما افتخارنمایند.

ان شاءالله، اللهم عجل لولیک الفرج ،اللهم اخرجنا من ظلمات الوهم و اکرمنا بنور الفهم آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
کاش این مقاله را به کسانی که از سیاست فقط دعوا شو بلدن نشون میدادین تا ببینیم چه جوابی دارن البته حرف حساب جواب نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
"با ملت آمريكا و حتي اسرائيل دشمني نداريم ولي با حكومتهاي آنها چرا"
اگر ما با حكومتهاي امريكا و اسرائيل دشمني داريم به اين علت است كه آنها حكومت ما و ملت مارا اينگونه كه هستيم نميخواهند واين كاملا" منطقي است . بنظر من اين حرف بخصوص در مورد مردم اسرائيل كاملا مسخره بنظر ميرسد كه بگوئيم ما با آنها دشمني نداريم چرا كه آنها با ما بعنوان ملت مسلمان كشور جمهوري اسلامي دشمني دارند و اين دشمني را نماينده واقعي ايشان يعني حكومتشان عملا" و علنا" ابراز ميدارند.
بايد توجه كنيم و بدانيم سياست خارجي حكومت اسرائيل يا امريكا خواست و مورد تاييد اكثريت مردم آنهاست و به همين دليل نميتوان دوستي بين ملتها و حداقل دولت ما با ملت آنها را توجيه نمود.
لطفا" مسئولين محترم از طرف ما ملت ايران "بازي ابوموسي اشعري "را انجام ندهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
با سلام- ادعاي دشمني با هر مردمي و در هر كجاي دنيا نمي تونه نشان دهنده اقتدار و ... باشه مردمي كه در اسرائيل زندگي مي كنند حق حفاظت از زندگيشون رو دارند ولو اينكه در بيرون از كشورشون همه دنيا اونها رو مقصر بدانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
عجب عکسی تو سايتتون گذاشتين. فکر کنم آقای رحيم مشائی رو بدليل سخنانش بازخواست نکنن ولی سايـت شما رو به خاطر اين عکس چرا.عجب ميک آپی کرده .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
nazar sanji konid ke aya ma bayad kasse dagtar az ash bashim ya na
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
متأسفم از اين نوشته و از اين نويسنده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
ضمن تشکر از نقد منصفانه شما رابطه با آمریکا اگه حساب شده باشد یک رابطه win win است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
مقاله ی خوبی بود. بالاخره یکی توی این مملکت عاقلانه حرف زده است ما باید بیاییم بزنیم توی دهنش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
من نمیدونم چرا به مردم امریکا و اسراییل بایک چشم نگاه شده ؟ مگر فراموش کرده ایم که اسراییل روی چه خون هایی بنا شده است؟؟؟ضمنا اگر به فرض محال دولتی دراسراییل روی کاربیاید که مواضع مناسبی با ما داشته باشد ، مشکل ما با اسراییل به طور کامل حل میشود؟ آیا این همه اراضی اشغالی که الان محل سکونت همان ملت اسراییل است ازملت مظلوم فلسطین غصب نشده است؟و صدها ظلم و جنایت دیگر که بر سر فلسطینیان آمده است و از طرف ملت اسراییل حمایت می شود.چطور توانستید چشم به روی این واقعیات آشکار ببندید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
من خيلي متعصبم
يك فرزند شهيد هم هستم
خيلي دوست دارم كه تو جنگ با همين صهيونيستها كشته بشم اما :
امام علي در نهج البلاغه ميگن: لا تقل ما لا تعلم بل لا تقل كل ما تعلم. يعني چيزي رو كه نميدوني نگو و حتي همه آنچه كه ميدوني نگو.
به نظر من هم جمله آقاي رحيم مشائي قابل گفتن نبود و هم اعلام نظر امام آن هم بصورتي خارج از ضوابط وصيت نامه ايشان.
يعني چه ؟
يعني اينكه بابا خيلي از همين يهودي هاي ايران با اسرائيل رفت و آمد دارن پس بريم و ... نه بايد عاقلانه فكر كرد. خيلي از يهودي هاي اسرائيل از سر جهالت و بواسطه فقر و بدبختي تو كشورشون اولا يهودي شدن و ثانيا مهاجرت كردن. اگه روزي هم ميدونستن كه اوضاع اينجوري هست شايد تن به همچي كاري نميدادن.
از طرف ديگه مگه فلسطين صده هاي قبل يهودي نداشته مثل كشور ما ايران. اونام همشون كه صهيونيست نيستن.
بيائيد و مابين مردم يهودي و صهيونيستها تفاوت قائل بشيد.
يهودي مومن با صهيونيست اصلا آبش تو يه جوب نميره.

نتيجتا اينكه هميشه و در هر جائي با تفكر نژاد پرستانه ، با نعقل جدل كنيد و در نهايت بجنگيد. چه صهيونيست باشه چه وهابي چه فرقي داره.

اما با تعقل و فكر و درايت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
با سلام اگر زمان اقای خاتمی این حرف رو میزدن اقای خاتمی رو بی چاره می کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
MER30
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
آقای نگارنده
اکثر این مردم اسراییلی که آقای مشایی سنگشون رو به سینه میزنه کسانی هستند که با هدف ایجاد سرزمین موعود به اونجا مهاجرت کردن.
ما با دین یهود مشکلی نداریم
یهودیانی هستند توی دنیا که با خودشون صادق هستن و به دلیل دونستن نیتی که پشت این مهاجرتها هست به اسراییل مهاجرت نکردن و حتی اونجا رو به رسمیت نشناختن.
مردم اسراییل مردم آمریکا نیستن که توی سرزمین خودشون باشن( هرچند که آمریکا هم غصبی هست) و ما بگیم با مردمشون مشکل نداریم.
چرا اتفاقاً خیلی هم مشکل داریم با آدمهایی که مدعی سرزمین موعود هستن و جای یه سری آدم دیگه رو گرفتن.
حواستون باشه که چی دارین میگین!
ما کور و کر نیستیم
خودتون رو بیشتر از این خراب نکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
به نظر من باید این حرفهارو میزده
یادمون نره این بنده خدا معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستش نه وزیر جنگ به نظر من این خیلی طبیعیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
خدا پدر و مادرتو بیامرزه! آقا این ملت حق داره مثل بقیه ملت های دیگر از رابطه با کشورها و مردمان دیگر سود ببرد مگه ما چیمون از امارات و ترکیه و کره کمتره؟!
ناشناس
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
واقعا خوب گفتي ،دولت آقاي احمدي نژاد بر خلاف امور اقتصادي در زمينه مسائل بين المللي بسيار موفق بوده، من بر خلاف نظر قبلم كه دوره قبل به ايشان راي ندادم، اين دوره بهشون راي ميدم ، شجاعت و اقتدار را بايد از او و دولتش ياد گرفت، مخالفت اين آقايان هم فقط به خاطر مسائل انتخاباتي هست، اگر انها نيز در راس امور بودند نيز همين مسير را ادامه مي دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
عالی بود و منطق مدار . پاینده باشید.
دکتر بهروش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
من هم مطالب نویسنده محترم را که نامشان را پیدا نکردم تایید میکنم.

اسلام دین عقل و فهم است و در مصاف با سایر اقوام و ادیان با این سلاح است که پیروز میشود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
آره قوربونت همون برترین ملت دنیا الان دارن تو عراق هر روز زن و بچه ی مردومو می کشن و همون بهترین مردم اسرائیل هستند که کلت به کمر مردم لبنان و فلسطین رو هدف قرار می دن .همه ی اینها نشان برتری آنها است .چرا که هرکه برتر است و زور دست اوست افراد ترسو مثل من و تورا تحت تاثیر قرار می دهند .
چشمان خود را باز کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
بهتره به جاي اينكه بگيم ما با مردم اسرائيل مشكلي نداريم ، اين جمله طولاني رو بگيم :
" ما با يهودياني كه مجبور هستند در سرزمين اشغال شده فلسطين زندگي كنند مشكلي نداريم "
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
الان انبار ما پر از تجهیزات نظامی آمریکاییه حتی ان زمان موقع فروش ادوات اطلاعات و وسایل یدکی رو هم به ما میدادن که برای تعمیرات داشته باشیم اما برای تجهیزات نظامی روس هر پیچ و مهره ایی یک شماره سریال داره (بماند که انهااطلاعات نمیدن) حتی نمی توانی از یک وسیله مشابه در بیاری به دیگری وصل کنی حتما باید سفارش به روسها بدی برات بزنن و تو خود حدیث مفصل ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
نویسنده گرامی
کلمات شما کلمات اکثریت مردم ایران است .
دورد بر شما که جرت درج آن پیدا کردید
.
اگر با نوشتن این جملات حادثه ناگواری برای شما پیش نمیآید بنویسید تا ایشان بدانند حرف دل مردمی که توانائی ابراز احساسات خود را ندارند بدین وسیله متوجه شوند .
افرادی که نوشته های قبل بنده و بعد از بنده ؛ از شما انتقاد کنند بداند که در اقلیت کامل بوده و عموم ملت ایران ایشان را به فرض ایرانی نبودن شناسائی می کنند, که کشور را بدون گرفتن هیچ امتیازی بر خلاف انچه تصور میکنند به دامان دیگران می افکنند تا جرت حمله زبانی و فیزیکی را به کشورمان پیدا کنند .
ایشان نیز اگر درست فکر کنند در زمان حال کدامین کشور در صورتی که منافع آشکار یا مخفی از ایران نداشته باشد از ایران و ایرانی حمایت میکند .
درست اندیشه کنید و الاقل اگر افکاری نیز در سر دارید با سیاست عمل کرده و آن را به زبان نیاورید تا آن را بهانه ای برای به سر انجام رساندن اعمالشان قرار ندهید . .
آنانی که جملات تند بر علیه دیگر ملل به راه میاندازید بدانید که آنان نیز به مانند ما افراد بی تقصیر جامعه هستند که هرگز توانائی تغییر سیاست دولت خود را ندارند.
پس برای اینده شخص خود و کودکان خود نیز شده آتو دست دشمنان و سوء استفاده کنندگان ندهیم تا ما را آواره این و آن کشور نکنند .
آرام آسوده با تدبیر به راه خود ادامه دهیم .
از دوستی همه چیز می توان در آورد اما از دشمنی هیچ ویرانی و بس .

به امید دوست بودن با کلیه ملل
دورود به همه مردمان کره خاکی
ناشناس
United States of America
۱۹:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
EFTEKHAR B' MARDOMI KEH IN CHONIN YEK SEDA AZ MEHR-O-DOOSTI VA ENSANIAT SOKHAN MEYGOOYAND. Bari degar seda seda-ye farzandan-e Iran-e aziz b'goosh miresad seda-ye navadegan-e Kourosh-o-Darioush, seda-ye Ferdosi , Seda-ye Rumi Seda-e Hafez-o-Sadi keh che ziba b'goft "BANI ADAM AZA-YE TEKDIGARAND KEH Z'AFARINESH Z' YEK GOHARAND.
ناشناس
United States of America
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
این که بخواهیم ما از یک ملتی تعریف نماییم.هیچ دلیلی ندارد که به دولت آن کشور خواسته باشیم چراغ سبز نشان داده باشیم بلکه نشان دهنده فرهنگ وشعور بالای ما رانشان می دهد که اهداف وافکار یک دولت جنایتکار هیچ ربطی به مردم آن کشور نداردوحساب آنها با دولتمردانشان جداست.و این گفته جناب مشایی هم بر همین منطق گفته شده است.در ضمن از مقاله جالب وپر محتوای شما هم تشکر می نمایم.
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
باسلام:
فقط می توانم بگویم آفرین بر تو ای مشائی عزیز که هر چه گفتی از دل ایرانیان است.
احسنت بر تو وشیری که خورده ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
آقای نویسنده عقل کل . دوست نداشتن و مخالف بودن با مردم یک سرزمین به معنی دشنه در دست داشتن نیست . کسی که دشنه در دست دارد همین مردم اسراییل هستند . و در تمام این دنیای متمدن فقط مثلا ایرانی ها بر این عقیده ایستاده اند . بله ما با متجاوز ها و قاتل ها و دزد های آب و خاک و سرزمین و جان مخالفیم پس باید با اسراییل و مردم لعنتی آن هم مخالف باشیم . راستی چقدر از یهودی ها گرفتی اینو بنویسی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
عالی بود با تشکر از تحلیل خوبتون.
ناشناس
Germany
۲۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
من که با یهودیان و کلا مذاهب مشکلی ندارم زیرا حضرت موسی و عیسی و محمد(ص) با هم مشکلی ندارند.
روزی خواهد بود که فلسطینی ها و اسرائی صلح کنند و مشکل خود را حل کنند.
اگر بچه ای پدر و مادرش یهودیند آیا گناهی دارد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
بسیار خوب بود...فقط بپایین عمو فیلترچی نیاد !