۲۸ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۲۸ آذر ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۵-۰۶-۱۳۸۷
کد ۵۰۷۵۴
انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۵-۰۶-۱۳۸۷

استیضاح وزیر آموزش و پرورش با کدام منطق؟

بنابراین به جای آنکه مجلس در تقابل با وزارت آموزش و پرورش نیروهای حق التدریس را دستمایه فشار بر وزیر قرار دهد، بهتر است در تعامل با یکدیگر به فکر حل واقعی مشکل باشند.

عصرایران - مجلس هفتم، در آخرین سال دولت دوم خاتمی بر سر کار آمد و در همان آغاز به کارش، استیضاح تعدادی از وزیران دولت هشتم را در دستور کار خویش قرار داد و در این میان، استیضاح مرتضی حاجی، وزیر وقت آموزش و پرورش بیش از دیگر وزرا مطرح بود.

در چنان شرایطی که تنها کمتر از یک سال به پایان کار دولت باقی بود، رهبر معظم انقلاب که خود سابقه هشت سال ریاست جمهوری را در کارنامه شان دارند و از نزدیک با مسایل اجرایی کشور آشنایند، از مجلس خواستند که پرونده استیضاح در سال پایانی دولت بسته شود. دلیل این دستور نیز کاملا روشن بود.
از یک سو، با این دستور جلوی یک تقابل سیاسی و به احتمال قوی تنش زا در کشور سد می شد و از سوی دیگر، کاملا مشخص بود که با تغییر وزیر در ماه های پایانی دولت و اداره وزارتخانه با سرپرست و سپس معرفی وزیر جدید و کسب رای اعتماد، عملا وزارت آموزش و پرورش از امور جاری خویش باز می ماند و توان عمده آن مصروف تغییر و تحولات صدر وزارتخانه می شود و در نهایت هم با معرفی وزیر جدید، او در چند ماه معدود هیچ کاری نمی توانست از پیش ببرد.

از این رو، توقف جریان استیضاح، یک اقدام عاقلانه و منطبق با منافع ملی بود که خوشبختانه صورت گرفت و دولت خاتمی در ماه های پایانی اش، دچار بحران نشد.

اینک شرایط مشابهی حاکم است. مجلس جدید در سال پایانی دولت نهم آغاز به کار کرده و در صدد استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

بدیهی است اگر خطا و جرمی از وزیری سر بزند، استیضاح و حتی محاکمه او ولو اینکه یک روز هم به پایان کار دولت مانده باشد، امری اجتناب ناپذیر است ولی استیضاح بر مبنای اختلاف سلیقه و بدتر از آن بر پایه برخی مطالبات شخصی و جناحی، چیزی نیست که به ویژه در ماه های پایانی یک دولت، به نفع مردم و دستگاه مربوطه تمام شود.

بی گمان تقاضای برخی نمایندگان از وزیر برای عزل برخی مدیران و نصب مدیران مورد نظر آنها و تهدید به اینکه در صورت عدم تمکین وزیر، او را استیضاح خواهند کرد، نمی تواند اقدامی قابل دفاع برای کسانی باشد که عنوان نمایندگی مردم را با خود دارند.

از آن گذشته، اصرار بر استخدام نیروهای حق التدریس از یک سو و عدم تامین منابع مالی این مساله از سوی مجلس، رویکرد چندان صادقانه ای به نظر نمی رسد.

از قرار معلوم، مسوولان وزارت آموزش و پرورش موافقت خود را برای استخدام نیروهای حق التدریس اعلام کرده اند که این، خبر بسیار خوبی برای این افراد و خانواده های آنهاست که سالهاست با کمترین حقوق و امکانات، بیشترین زحمات و رنج ها را متحمل می شوند. با این حال، آموزش و پرورش از مجلس خواسته است بودجه لازم برای تامین حقوق این افراد را نیز تصویب کند که متاسفانه چنین حرکتی از سوی نمایندگان مجلس صورت نگرفته و در عوض وزیر تحت فشار قرار گرفته است که در صورت عدم جذب این نیروها، استیضاح خواهد شد.

حال فرض کنیم که این نیروها بدون تامین منبع قانونی حقوق و مزایای شان استخدام شوند. آیا بعد از چند ماه مشکل بزرگ دیگری به نام عدم پرداخت حقوق این افراد شکل نخواهد گرفت و باز هم بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش پیش نخواهد آمد؟

بنابراین به جای آنکه مجلس در تقابل با وزارت آموزش و پرورش نیروهای حق التدریس را دستمایه فشار بر وزیر قرار دهد، بهتر است در تعامل با یکدیگر به فکر حل واقعی مشکل باشند.

هم اکنون آموزش و پرورش با کسری بودجه ای معادل 6 هزار میلیارد تومان مواجه است که باعث شده این مجموعه بزرگ در بسیاری از زمینه ها زمینگیر شود. از جمله سرانه مدارس تامین نشده و در همان حال، مدیران مدارس نیز از گرفتن هزینه از اولیا منع شده اند که البته این ممنوعیت نیز کاملا قانونی است.

نتیجه نیز آن شده که بسیاری از مدیران مدارس که از هم اکنون سال بسیار سختی را برای مدرسه های کشور پیش بینی می کنند، درصدد استعفا برآمده اند و حتی موج این استعفاها به روسای مناطق نیز کشیده شده است.

اگر مجلس واقعا در صدد حل مشکلات آموزش و پرورش است، باید بیش از آنکه در اندیشه جابجایی وزیر باشد، نگاه بنیادی تری نسبت به آموزش و پرورش بیندازد و در وهله اول با استفاده از اختیارات انحصاری خود، بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین کند والا اگر با چنین وضعیتی، فقط راس تغییر کند و بدنه همچنان درگیر مشکل بزرگی به نام بودجه و کسری 6 هزار میلیارد تومانی باشد، در نهایت هیچ تحولی در آموزش و پرورش به وجود نخواهد آمد.

فقط در یک صورت می توان گفت که با تغییر وزیر آموزش و پرورش مشکلات کنونی حل می شود و آن هم این است که فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش بعدی معرفی شود که هزاران میلیارد سرمایه شخصی داشته باشد و بخواهد پس از وزیر شدن، از جیب خود مشکلات را حل کند!

آیا آقایان و خانم های نماینده ای که طرح استیضاح را امضا کرده اند چنین فردی را سراغ دارند؟!


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۵
0
0
ساختار آموزش و پرورش کشور ایراد دارد. در این سال ها چند وزیر در این بخش جابجه شد، ولی سودش چه بود. بگذارید ایشون ادامه دهد. معلمی از بوشهر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۵
0
0
مشکل بودجه آموزش و پرورش از وقتی که چشم باز کرده ایم وجود داره ، چه زمانی این مشکل حل می شود؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۵
0
0
این کار برای تحت الشعاع قرار دادن سایر استیضاح ها از جمله وزیر صنایع و وزیر محترم ارتباطات میباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۵
0
0
من مدیر یک مدرسه هستم . به ما گفته اند که از اولیا پول نگیرید که نگرفتیم ولی سرانه ای هم از بابت بودجه در کار نیست ، حتی هزینه آب و برق و تلفن مدرسه هم پرداخت نشده چون پول نداریم و نگران قطعی این ها در مهر هستیم . برای تعمیرات هم که اصلا پولی در کار نیست . از حالا مانده ایم 9 ماه تحصیلی را چگونه سر خواهیم کرد؟!
خیلی از مدیران مدرسه خواستار استعفا شده اند و می کویند می خواهیم برویم تدریس ولی با این اوضاع مدیریت را نمی خواهیم .
خلاصه کمبود بودجه بدجوری دارد آموزش و پرورش را خفه می کند و هر کسی هم که وزیر شود تا بودجه حل نشود اوضاع همین هست که هست چون علم اقتصاد قوانین خودش را دارد و علی احمدی و غیر علی احمدی نمی شناسد .
امسال هم که درآمد نفتی خوبی داشته ایم از نمایندگان انتظار می رود مشکل بودجه آموزش و پرورش را حل کنند .
بالاخره باید فرقی باشد بین وقتی که نفت را 20 دلار می فروخیتم و حالا که 100 دلار و گاه بیشتر می فروشیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۵
0
0
به عنوان یک معلم حق التدریس با شما موافقم و امیدوارم مجلس بودجه بدهد تا ما هم استخدام شویم ؛ به خدا ما هم آدمیم و در این سرگردانی دچار رنج دائمی . اگر مجلس به فکر ماست که ممنویم و ازشون می خواهیم که بودجه اش را هم تصویب کنند ، دعاگویشان می شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
شما برادر من، فرهنگی نیستی نمی‌دانی ما چه رنجی می‌کشیم از دست این وزیر، این آقا بدترین وزیر تاریخ آموزش و پرورش بوده است و کسی نیست که دعا گویش باشد، نمایندگان ما اگر از طرف ما انتخاب شده‌اند حق دارند در اعتراض ما به ایشان، از آقای وزیر اینها را مطالبه کنند و حتی ایشان را استیضاح کنند.

من که شخصا شب و روز دارم دعا می‌کنم هرچه سریعتر این آقا استیضاح بشود، یک آب خوشی از گلوی این قشر زحمتکش نظام پایین برود.

آمین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
این فشارها که بر روی برخی وزراست به این خاطر اینه که امتیاز بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
علی احمدی دارای سابقه علمی و آموزشی خوبی است ولی خیلی ها می خواهند چهره های سیاسی را به آموزش و پرورش تحمیل کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
این همه نیروی مازاد آموزش و پرورش همگی محصول کل کل های سیاسی اند در حالیکه با تغییر وضعیت سنی جمعیت در چند سال دیگر مازاد نیرو در آموزش و پرورش بسیار بیش از این نیز خواهد شد و این مشکلی غیر قابل حل می شود بهتر است بجای استفاده از نیروی جدید طبق برنامه توسعه نیرو های این وزارت از دستگاه های دیگر فراخوانی شده و به کوچک شدن و کیفی شدن دولت با توسعه بخش خصوصی کمک شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
با سلام و احترام ، به نظر مي‌رسد يكي از موارد اين استيضاح همين موردي اشت كه به آن اشاره شده است ولي مواردي هم هست كه نويسنده اين گزارش به آن توجه‌اي نكرده است شايد هم به اغماض از آن گذشته است تا وزير دوست داشتني خودش را مبرا از هر گناهي كند . به نظر من يكي از مواردي كه بايد در استيضاح آقاي وزير بدان اشاره كرد طرح به اصطلاح ساماندهي معلمان است با اجراي اين طرح بسياري از معلمان در هر منطقه مازاد مي‌شوند كه در صورت مازاد شدن هر معلم در اين طرح ساماندهي مبلغي در حدود 40000 تا 60000 هزار تومان از حقوق آنها كسر مي‌شود و بايد بصورت كمكي دي يكي از مدارس نيز حضور داشته باشند و همچنين از حق ارتقاء شغلي در سال آينده نيز محروم مي‌شودند و براي آفراد فوق ليسانس و دكتري اين مضوع شديد مي‌باشد و آن اينكه از حق هيئت علمي محروم مي‌شوند . حال سئوال اينجاست كه جناب آقاي وزير ؟؟؟ با كدام حق يا قانون شما اقدام يا دستور به كسر حقوق يك فرهنگي را مي‌دهيد ؟ آيا مسبب اين ناهماهنگي معلم است كه شما اقدام به چنين كاري ميكنيد؟؟ در صورتي كه همان معلمي كه مازاد اعلام مي‌شود بايد همان ساعات موظف خود را در يكي از مدارس بگذارند و كارهاي محوله مدير مدرس يا معلم جانشين باشد. تا در صورت نياز به سركلاس برود؟ آيا مازاد شدن معلم گناه اوست كه اين رويه را بايد براي معلم پياده كرد؟ آيا در اين شرايط نيازي به استخدام هست در حالي كه در هر منطقه تهران 120الي 150 نفر از پرسنل رسمي آموزش و پروش مازاد هستند؟؟ مسئول اين بي ساماني كيست؟ معلمي كه ماهيانه فقط يك حقوق ثابت ميگيرد و ديگر هيچ . يعني از هيچ امتيازي در اين جامعه برخوردار نيست و با مشكلات زندگي دست وپنجه نرم مي‌كند تا بتواند زندگي كند با كدام وجداني و با كدام قانوني و انسانيتي شما دستور كسر از حقوق و عدم ارتقاءشغلي را صادر مي‌كنيد ؟؟ (البته براي معلمان مازاد)
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
بابا این بنده خدا که تازه وزیر شده ، بذارید یه حرکتی بکنه بعد استیضاحش کنید
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
با سلام بنده یکی از معاونان آموزشی اداره هستم با نظر شما کاملا موافقم ضمن اینکه وزیر هم با پذیرش اجرای ساماندهی جدید در یکساله اشتباه کرد و با حذف اضافه کار نیروهای اداری و مدیران و معاونان مدارس کسی حاضر به چذیرش این پستها نیست و ترجیح میدهند کلاس بروند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
نمی گویم که وزیر خالی از خطا نیست ولی آیا استیضاح کنندگان به خاطر آموزش و پرورش استیضاح می کنند یا به خاطر این که وزیر برخی تقاضاهای شخصی آنان را اجابت نکرده است؟!
بیایید فرض کنیم که وزیر در اول مهر استیضاح شود ، سه ماه طول می کشد تا وزیر جدید معرفی شود و در این سه ماه اداره وزارت خانه با سرپرست خواهد بود که می دانیم همه کارها مهلق می ماند .
بعد از سه ماه وزیر معرفی می شود که در صورت توافق مجلس از اول زمستان وزیر می شود و تا بخواهد بجنبد انتخابات ریاست جمهوری در اواخر بهار است و بعدش هم خداحافظ شما .
به بیان بهتر تغییر وزیر در این مقطع یعنی فقدان مدیریت در راس آموزش و پرورش در ماه های باقی مانده از دولت نهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
بهتر از ایشان کسی گیر آقای رئیس جمهور و مجلسیان نمی آید هرچند با ساختار بیمار و ناکارآمد دولتی ایشان هم مانند دیگران کار خاصی نکرده و نمی توانند بکنند و جای امیدواری هم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
با سلام
در هر 3 قسمت آموزشی و اداری وپرورشی وزارت اموزش وپرورش دچار بحران شدید می باشد به طوری که تغییر وزیر چاره کار نیست و باید تغییر نگرشهای مدیریتی و اساسی انجام پذیرد یک جراحی عمیق حتی با درد وخونریزی شدید اگر شده .تا همه مشکلات جامعه رو به بهبودی بگذارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
با سلام
شما یکی از موارد استیضاح را بیان کردید.ادامه تحصیل فرهنگیان چه؟که با آمدن آقای احمدی فرهنگیان برای ادامه تحصیل دچار مشکل شده اند.سال های قبل این مشکل وجود نداشته ولی در حال حاضر به فرهنگیان مرخصی تحصیلی داده نمی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۶
0
0
با سلام و خسته نباشید من میگم این نمایندگان فقط استیضاح بلدند یه تکانی به خود دهند ببینند که مشکل کار کجاست هی با وزیر عوض کردن که چیزی درست نمی شود.تا وقتی که همه به دید یک مصرف کننده به آموزش وپروش می نگرند از این مشکلات و سردرگمی بسیار خواهد بود.آیا وزارتی مهم تر از این وزارت سراغ دارید؟ یه کمی به کشورهای صنعتی وپیشرفته بنگرید ببینید چه می کنند؟ چرا این قدر روز به روز پیشرفت می کنند ؟ اگر نمی دانید من به شما البته یادآوری می کنم به خاطر این که تمام سرمایه گذلاری آنها بر اساس وپایه آموزش وپرورش و دانشگاه است.چون آنها مثل ما به آنها به چشم یک مصرف کننده به این وزارت نمی نگرنند.چون سیاست کلی ومنسجم دارند برنامه چند ساله دارند مثل ما ها سلیقه ای عمل نمی کنند و چندین دلیل دیگر که وقتی فکرش را می کنم واقعا دلم بد جوری می سوزه به خاطر این همه بی تکلیفی . با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
با سلام و احترام
من یک آموزشیار نهضت سوادآموزی هستم متاسفانه 5ماه حقوق نگرفته ام وعلی رغم ابلاغ ردیفهای استخدامی توسط معاونت راهبردی ریاست محتر جمهوری همین اقای وزیر از ابلاغ حق قانونی استخدام ما آموزشیاران نهضت خودداری کرده است انشاءا... هرچه زودتر استیضاح و از کار برکنار شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
نقد جالبی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
باید بسیار متأسف از رای مردم به نمایندگانیکه به خاطر تغییر مدیران مناطق خود نامه استیضاح را امضا می کنند نمونه این کار در استان ما می گویند دو تن از نمایند گان شریف مردم در مجلس شورای اسلامی به این مهم دست یافته اند که یکی برادر خود را در محل مورد نظر منصوب کرد حالا توخوحدیث مفصل به خوان از این مجمل
من یک فرهنگی هستم در طول دوره کارم ندیدم وزیر ی بیاید مشکلات آموزش وپرورش را به صورت نظامند وریشه ای حل نماید می توان به جرات اعلام نمود که اغلب وزیران یا مشکل را درسطح کلان ندیده اند که این خود دلیل ضعف مزمن مدیریتی است ویا اینکه مشکل دیده وتشخیص داده اند اما به دلیل عدم رعایت مقام خود نداشتن شجاعت لازم از اجرای تصمیم قاطع برای حل مشکل خوداری نموده اند که این را میتوان هرچه فرض کرد بجز مدیریت اجاز ه بدید که وزیر کار خود را قاطعانه انجام دهد مانع از انجام تصمیم درست با ترساندن طرف به دلیل استیضاح نشوید که این خود مشکل را پیچیده تر می کند .
در کجای کره خاکی بجز ایران وزیر را به خاطر تغییر مدیران مناطق آموزش وپرورش تغییر می دهند ؟
مشکل آموزش وپرورش با آمدن این وزیر ویا فرد دیگر با وضع موجود حل نمی شود شمابرادر محترم نمایند که چند دوره در مجلس حضور دارید در مورد کمبود بودجه تاکنون چه اقدامی انجام داده اید منصفانه قضاوت کنید جز تایید کسری بودجه وعدم اتخاذ تصمیم کار ساز برای جبران آن ،کام دیگر شما چیست ؟
دوست عزیز می گویند که کشور اصلاح نمی شود مگر اینکه آموزش وپرورش اصلاح شود آموزش وپرورشی که طی سالهای متمادی کسری بودجه داشته وقادر به انجام حداقل امور جاری خود نبوده چگونه ممکن است معیشت آنهارا تامین نماید وبسیاری از مسائل .... درمورد سامادهی نیروی انسانی باید عرض کنم که یکی از افتخارات ویک تصمیم راهبردی وکارساز در آموزش وپرورش است که سالها دل طلب آن را می کرد .صومعه سرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
اگه شما هم دبير پاره وقت بوديدوهر روز براي 4الي5 هزار تومان بامدرك ليسانس و 8سال سابقه كار به روستاهاي با 70 كيلومتر فاصله مي رفتيد هيچوقت اين مقاله را نمي نوشتيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
آموزش و پرورش شده مثل قاره آفریقا و یا مثل پاکستان که هر روز یک کودتا می شود و ثبات مدیریت ندارد .
آقایان و خانم های نماینده! با این استیضاح ها ، فقط دارید به بی ثباتی دامن می زنید والا اگر واقعاً درد فرهنگیان را دارید ، قانون تصویب کنید که وزیر برای فرهنگیان چه کند؟ بودجه را تصویب کنید تا سرانهمدارس پرداخت شود.
لابد می دانید که به جز استیضاح ، وظایف دیگری هم دارید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
این یک بازی سیاسی است و نماینده ها به فکر ما معلم ها نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
0
0
با عرض سلام بنده بعنوان معلم حق التدريس قبول شده درازمون استخدامي ضمن احترام به تصميمات وزير محترم وجسارت در بازگويي مشكلات موجود كه به نظربنده ناشي ازكم كاري دولت اصلاحات و به شرح ذيل است
1.بكارگيري 40هزارنيروي رابطه مدار عليرغم ممنوعيت مجلس محترم
2.پرداخت 30هزارتومان حقوق بمدت ٧سال وافزايش ناگهاني ان درسال هشتم وماههاي اخر خدمتشان به ٢٢0هزارتومان
3.بكارگيري رشته هاي غيرمرتبط و غيرمورد نياز و رابطه مدار
4.حذف معاونت پرورشي وبكارگيري نيروهاي ان در پست هاي غير تخصصي عليرغم تاثير بنيادين ان معاونت
ناشناس
Pakistan
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۸
0
0
اقا بگذارید بماند ایشان برود نفر بعدی باز همه نیروها را عوض میکند ایا نماینده های از همه جا بی خبر هزینه تربیت این نیروه ها را در ادارات حساب کرده اند که همیشه فقط دم از استیضاح می زنند اقا طرح بدهید برنامه بیاورید مشکل را ریشه ای حل کنید با جابچایی وزیر فقظ اتلا ف سرمایه دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۸
0
0
هنوز مرخصي سال 86 را دريافت نكرده ايم . سرانه مدارس پرداخت نشده است .نرم كلاسها را براي صرفه جويي در پولشان 35 نفره كرده اند آن هم به هر قيمتي و معلم ها به مبصر تبديل مي شوند و فرصتي براي تدريس وجود نخواهد بود. حق التدريسها بلا تكليفند .و دهها مورد ديگر . اين هم دلايل استيضاح.
ناشناس
Germany
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۸
0
0
به نظر من تغییرات در سیاستهای آموزشی توسط گروههای کاری شامل فارغ التحصیلان نخبه رشته هایی مانند تکنولوژی آموزشی، آموزش ابتدائی و نظایر آن و با کسب تجارب معلمان برجسته و همکاری اولیا و پس از مدتها تست و کسب نظرات مثبت و منفی باید اعمال شود نه در هر دولتی طبق یک سیاست متفاوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۹
0
0
علی احمدی جان ! کمی به فکر معیشت فرهنگیان باش ، البته اگر مجلس بودجه را شش قفله نکند!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۹
0
0
اگر واقعا فکر می کنید با استیضاح آموزش و پرورش درست می شود ، درنگ نکیند ولی خدا وکیلی ، مشکل آموزش و پرورش علی احمدی است یا بی توجهی همیشگی و تاریخی مجلس و دولت به آموزش و پرورش؟
علی احمدی هم برود ، با این طرز تفکر کاری از پیش نمی رود جز این که در آستانه مهر ، بلاتکلیفی بر همه جای این مجموعه سایه می اندازد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۹
0
0
مشكلات آموزش و پرورش تاكنون با تغييرات پي در پي وزراء و مديران مياني آن حل نشده و نخواهد شد ، زيرا ريشه همه مسائل اين وزارتخانه در ديد و نگرش خارج از آن است !
تا زماني كه با وزارت آموزش و پرورش به عنوان يك "نهاد مصرفي" برخورد شود، حمايتها و نظارت هاي مورد نياز آن هيچگاه صورت نخواهد گرفت !
حال به اين معادله چند مجهولي عزل و نصب هاي كاملا عجولانه و سياسي و سليقه اي را هم اضافه كنيد ! آيا وضعيت بهتر از آنچه كه در حال حاضر وجود دارد متصور خواهيد شد !!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۹
0
0
بعد از مدت ها که چهره های سیاسی در آموزش و پرورش حکومت کرده اند(مثل حاجی و مظفر و فرشیدی) حالا یک آدم فرهنگی و دانشگاهی روی کار امده ، نمی دانم چرا عده ای این را بر نمی تابند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۹
0
0
به نظر من به عنوان یک معلم ، علی احمدی یک وزیر دارای استراتژی و برنامه برای آموزش و پرورش است و نگاه دراز مدت به این مجموعه دارد . باید وقت لازم را هم برای تحول آموزش وپرورش به او داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۹
0
0
این استیضاح نشانه عجول بودن نمایندگان است و گویا نمی دانند که علی احمدی مدت کوتاهی است که وزیر شده و لذا کارنامه او فعلا قابل ارزیابی نیست . مثل این است که در ماه اول مدرسه از دانش آموزان امتحان پایان ترم بگیرند!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۴
0
0
نمایندگان محترم لطف کنند پس از استیضاح وزیر چند وزیر دیگر بعنوان رزوانتخاب کنند تا اینکه اگر یکی خراب کرد دیگری جایگزین شود تا هم وقت مجلس گرفته نشود وهم اموزش وپرورش دچار وقفه نشود هم به معلمین امید داده شود که انشاء الله بعد از این خوب خواهد شد.
ناشناس
-
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۴
0
0
آقای احمدی باگفتن جمله آموزشیاران وحق التدریسیها دنبال کار دیگه ای باشند در واقع به این گروهها توهین کرده است. من آموزشیار نهضت با سابقه6سال خدمت تازه کجا کار پیداکنم امیدوارم هرچه زودتر برکنارش کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۴
0
0
ما هم نیروهای شرکتی آموزش و پرورش هستیم و از مهر ماه 86 هیچ حقوقی دریافت نکرده و کسی پاسخ گوی مانیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۵
0
0
با عرض سلام
میگن چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
حالا که تا تمامی بخشنامه های سال تحصیلی جدید صادر شده فکر نکنم دیگه استیضاح وزیر کاری را درست کند .
مغز ما با این «ترفند» از هوش مصنوعی جلو می‌زند چرا لوگو اپل سال‌ها برعکس بود؟ داستانی که احتمالا نمی‌دانستید نقش شکلات تلخ در کُند کردن روند پیری پیروزی بزرگ تراکتور؛ قسم به لحظه شیرین انتقام چرا کامپیوتر خاموش نمی‌شود؟ راهکارهای قطعی حل مشکل خاموش نشدن ویندوز کدام خودرو قابل‌اعتمادتر است؟ میوه ای کوچک با معجزه ای بزرگ برای قلب و اعصاب! رتبه‌بندی کشورهای جهان بر اساس سهم پول نقد در تراکنش‌های روزمره (+ اینفوگرافیک) «اثر آخرین ماه سال»؛ چگونه زمان محدود بهره‌وری را افزایش می‌دهد؟ امیر عابدینی: آقای محمد خاتمی مخالف این بود که دوباره اسم باشگاه ما پرسپولیس شود قصه‌های نان و نمک(74)/ وقتی استرسِ مصاحبه، مهم‌تر از رزومه است مهران مدیری: طنز رضا عطاران چرک است/ کمدی دوست ندارم رویایت را به خاطر برادر احمقت خراب نکن! می‌خندیدند، تحقیر می‌کردند و اخراجم را می‌خواستند؛ شکایت جنجالی کارمند رئال عذرخواهی سرمربی رئال مادرید از این جوان