۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۵۸۰۴
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۶-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۵۸۰۴
انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۶-۱۰-۱۳۹۵
6 نکته اجتماعی و نه ورزشی درباره چالش دوبی

کی روش؛ ترخیص کرد یا اخراج؟

رفتار سرمربی تیم ملی البته متفاوت است چون او کارلوس کی روش است و به تعبیر آنتونی رابینز، تفاوت است که تفاوت می آورد...
  عصر ایران؛ مهرداد خدیر- نویسنده این سطور تحلیل‌ گر ورزشی نیست ولی داستان رفتار غافل‌ گیر کننده کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را نمی توان و نباید تنها از منظر فوتبال و ورزش بررسید و چون ابعاد سیاسی و اجتماعی هم دارد طرح پاره ای نکات - که طبعا با برخی دیدگاه ها حتی میان همکاران متفاوت است- بی مناسبت نیست.   

ماجرا از این قرار است که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در راستای «مأموریت »ی که به او محول شده- صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه- و «اختیارات»ی که دریافت کرده - تشخیص داده برپایی اردویی در دوبی ضرورت دارد.

در ایران اما سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس در چند نوبت متوالی زبان به اعتراض گشود و گفت «اگر تیم ما قهرمان نشود کی روش مقصر است» و روز بعد هم سرمربی تیم ملی فوتبال 7 بازیکن پرسپولیس را مرخص کرد تا به تیم خود بپیوندند.

واکنش کی روش خشم هواداران پرسپولیس را برانگیخته و به تنش میان او وبرانکو ایوانکوویچ دامن زده است.

درباره این اتفاق چند نکته را می توان یادآور شد که چنانچه خارج از تعصبات باشگاهی مورد توجه قرار گیرد خالی از فایدت نیست:

1- در سازمان دهی مدرن هر تشکیلات و نهادی سه عنوان تعریف می شود: اول:چشم انداز، دوم:مأموریت و سوم:هدف.

در این مورد خاص «چشم انداز» در حد رییس فدراسیون است ولی «ماموریت» و «هدف» را به کارلوس کی روش سپرده اند  و موضوع هم کاملا مشخص است: صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی و در صورت وقوع صعود از گروه.

اگر در این راستا – ماموریت و هدف- اردو برپا کند خطا کرده و باید به جای ماموریت و هدف کلان و ملی به اهداف باشگاه ها بیندیشد؟ اگر باشگاه ها اعتراض دارند آیا باید به او انتقاد کنند یا فدراسیونی که او را استخدام کرده است؟

2- سرمربی پرسپولیس بازیکنان خود را «خواسته» و کی روش هم آنها را ترخیص (ونه اخراج) کرده است.

آیا منتقدان انتظار داشتند بعد از انتقادات برانکو سرمربی تیم ملی، کل اردو را برمی چید و پیام می داد «اکنون که پرفسور برانکو ایوانکویچ با این اردو موافق نیست ما هم به ایران برمی گردیم تا مانعی بر سر قهرمانی پرسپولیس پدید نیاید»؟

3- همان گونه که برانکو انتظار دارد هیچ مانعی بر سر راه او نباشد و با او همکاری شود کی روش نیز چنین انتظاری دارد و نمی توان بر او خرده گرفت که چرا از ابزارهای مختلف استفاده می کند.

 اشتباه بزرگ برانکو این بود که گمان می کرد اوضاع مانند دوران وزیر قبلی ورزش است در حالی که دیگر فشاری از جانب وزارت ورزش متوجه کی روش نیست و دیگر این که تصور می کرد دیگران نیز همراهی می کنند حال آن که این بار امیر قلعه نویی  هوش مندانه خود را کنار کشید و در واقع او را جا گذاشت. چرا که این تنش به سود اوست. از یک طرف رقیب خود در قهرمانی لیگ را درگیر حاشیه می بیند و از جانب دیگر دوست ندارد با 4 بازیکن تراکتورسازی هم این رفتار تکرار شود و با روحیه ضعیف شده بازگردند و البته شاید نیم نگاهی هم به نیمکت تیم ملی داشته باشد!

4- مهم ترین انتقادات به کی روش اینهاست: چرا در این زمان اردو برگزار کرده در حالی که ضرورت چندانی ندارد/ کسی که پول کلان می گیرد نباید منت بگذارد/ چرا بازیکنان را برگردانده و به تعبیر آنان تحقیر کرده/ و چرا در همه کارها دخالت می کند؟

پاسخ روشن است: چون او کارلوس کی روش است!

آنتونی رابینز می گوید: «تفاوت است که تفاوت می آورد!» اگر قرار بود کی روش مانند منتقدان رفتار کند که دیگر کی روش نبود. همین تفاوت ها از او کارلوس کی روش ساخته است. وقتی صحبت از تفاوت می کنیم البته منظور هر تفاوتی نیست. تفاوت معطوف به هدف و در راستای ماموریت است و گرنه محمد مایلی کهن هم آدم متفاوتی است!

به قاعده باید روشن شده باشد که تفاوت نگاه این قلم با منتقدان نه در بحث ورزش که در کلمه مأموریت (Mission ) است.

عملکرد سرمربی تیم ملی را بر پایه انجام یا محقق نشدن ماموریت و وصول به هدف تعریف شده (صعود به جام جهانی و برای اولین بار دو دوره متوالی) باید ارزیابی کرد.

این که فلان قدر گرفته هم شوخی است و البته پاسخ این است: چون او کارلوس کی روش است و روزی که به جام جهانی برویم و کل ایران پای کوبی کنند و رسانه ها یک سال به این موضوع بپردازند و پولی نصیب فدراسیون شود مشخص خواهد شد دریافتی او با تقسیم به شادی ملت و رونق فوتبال و ارتقای فوتبال و موفقیت تبلیغاتی بزرگ نبوده و این که مدام صفرها را قطار کنیم هم برای مردمی که این صفرها را جلوی نام بابک زنجانی و مه آفرید هم دیده اند چندان شوک آور نیست.

چون اینجا صحبت از قرارداد و دستمزد در سطح بین المللی است نه اختلاس و بدهی بانکی و نفتی و ال سی و مانند اینها.

از منظر دیگر مبلغ قرارداد کی روش را می توان با مارچلو لیپی ایتالیایی مقایسه کرد که قرارداد او با چینی ها سر به 18 میلیون دلار می زند. یا باشگاه شانگهای چین که «اسکار» را با 60 میلیون دلار به استخدام درآورده. چرا؟ چون می خواهند دیده شوند و توجه ها را جلب کنند. اگر کی روش سرمربی تیم ملی باشد امکان جذب اسپانسر بیشتر است یا دیگری؟

5- برخی از همکاران علت انتقاد از کی روش را رفتار تحقیر آمیز او می دانند اما خود برای تحقیر کی روش لفظ «پرتغالی- موزامبیکی» را به کار می برند. جدای این که این رفتار زیبنده مردمانی نیست که مدعی برابری فراملیتی اند و از بام تا شام در سرزنش اروپا و غرب ظالم ستایش آفریقای مظلوم داد سخن می دهیم بد نیست به این نکته هم توجه کنیم که ملیت از پدر انتقال می یابد و پدر کی روش پرتغالی بوده و اگر به ریشه موزامبیکی اشاره می کند به خاطر مادر است و واژه «مادر» ... و مادر نیاز به توضیح ندارد.

6- اگر اردو به ناگاه برپا نشده و از سه ماه قبل برنامه ریزی شده چه اتفاق غیر مترقبه ای رخ داده است؟

هیچ یک از اینها البته به این معنی نیست که سرمربی یک تیم - چه برانکو در پرسپولیس و چه منصوریان در استقلال و چه قلعه نویی در تراکتورسازی-  نباید نگران باشند.

  منتها وقتی دعوت نمی کند اعتراض می کنند که چرا دعوت نکرده یا چرا نگاه او به جای لیگ داخلی به لیگ های خارجی است و وقتی هم دعوت می کند این ماجراها پدید می آید و وقتی هم «ترخیص» می کند متهم به اخراج می شود و خنده دارتر از همه موضع تلویزیون رسمی است که حس ناسیونالیستی اش گل می کند و می پرسد:

 «چرا در دعوای دو خارجی ایرانی ها قربانی شوند» و انگار نه انگار که یکی از این خارجی ها برانکویی است که تقریبا 10 سال است در ایران کار می کند و کی روش که از 25 بهمن حضور او در ایران وارد سال هفتم می شود و یک بار ما را به جام جهانی برده و قرار است بار دیگر نیز با او به جام جهانی برویم و باز هم پای نام ایران در میان است.

  برخی نیز این نکته را مطرح می کنند که برانکو خود پیش تر مربی تیم ملی بوده و ناآگاه نیست. درست است. اما کدام تیم ملی؟ تیمی که علی دایی و کریم باقری و علی کریمی را داشت و نیاز به ستاره ای در بیرون زمین نداشت. حال آن که ستاره تیم ملی کنونی خود کارلوس کی روش است!


 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
46
165
عالی بود
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
الکی مثبت ندین
لطفا با دقت بخونید
کجاش عالی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
سر تا سر عالی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
به مثبت و منفی ها توجهی نکنید.
الان اینایی که پشت کی روش در اومدن استقلالیهایی هستن که فکر میکنن با اینکار پرسپولیس دچار حاشیه میشه. اینا همونایی هستن که در مورد قضیه قلعه نوعی و دعوت نکردن رحمتی در مقابل کی روش بودن و بهتر از همه میدونن کی روش چقدر شیشه خورده داره ولی الان فکر میکنن بهترین کار واسه ضربه خوردن پرسپولیس حمایت از کی روشه!!!
غافل از اینکه در دعوای قبلی هم همین فکر رو میکردن ولی همه دیدن که پرسپولیس نیم فصل اول رو با اقتدار طی کرد و نیم فصل دوم تازه داره تقویت هم میشه و این مسائل خللی در راه پرسپولیس ایجاد نمیکنه چون پرسپولیس راه خودش رو کاملا پیدا کرده.
کی روش هم باید بدونه این دفعه با پرسپولیسی ها طرفه...
عرفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
متن سراسر سفسطه بود! با دقت بخوانید! البته برای دقیق خواندن اختلافات کیروش و برانکو را از آغاز و با دقت به صحبتهای دو طرف بخوانید. خودتان درخواهید یافت.
تیم‌ ملی‌
| United Kingdom |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
عالی‌ بود. من از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم ولی‌ تیم‌ ملی‌ کشورم از همه تیمهای دنیا مهم تر هستش. ضمنا برانکو اگه مخالف این اردو بود خیلی‌ راحت میتونست محترمانه قبل از تشکیل اردو با فدراسیون صحبت کنه، چرا گذاشت تیم‌ پرواز بکنه بره بعدش اومد بر علیه کیروش، نحوه بازی تیم‌ ملی‌ مقابل سوریه و بهانه جویی برای ناکامیهای آینده‌اش مصاحبه کرد؟! واقعاً آدم عاقل میفهمه این آقا میخواد هواداران را بر علیه کیروش تحریک کنه که خودش جایش بشینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
اشتباها منفی زدم ببخشید
پرسپولیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
برای ما تیم ملی مهمه،کارلوس کیروش برای تیم ایران داره با غیرت تلاش میکنه
خواب عمیق
Italy
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
89
39
خودت گفتی که تحلیلگر فوتبال نیستی پس چرا وقت مارو گرفتی آخرشم معلوم نبود چی گفتی!!فقط نشون دادی دستکم از برانکو بدت میاد اگر نگیم استقلالی هستی!!! یه جمله ناقص از برانکو همون اول گفتی در حالیکه خبرنگار پرسیده بود کیروش میگه اگه جام جهانی نریم تو یعنی برانکو مقصری برانکو هم گفت پس اگه پرسپولیس قهرمان نشه کیروش مقصره (به طعنه)شما خواستی با جهت دهی بقیه حرفاتو از اون ببعد بگی اما بدون شنونده از پشت کوه نیومده بخواد بنویسه از شما کارشناستره!!منتها منِِِ دیپلمِ بخاطر شهرستانی بودنم و فقر امکانات و سیستم مزخرف آموزشی ترک تحصیل کردم و نشدم یکی مث تو که ظاهرا قداست قلم رو نادیده میگیری مثل کارلوس کیروشی که مبرا میکنی از خطا چون یکی یه جایی گفته تفاوت نمیدونم چی چی... خدایا شکرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
این چه مسخره بازیه که تا از حرف یکی خوشمون نمیاد می گیم طرف استقلالیه!! یا طرف پرسپولیسیه!!؟؟؟؟؟
همون خواب عمیق اسم خوبیه که برای خودت گذاشتی ! کجای نوشته مشکل داره خوب راست میگه دیگه آقا جان مربی تیم ملی تشخیص داده برای موفقیت تیمش که حاصل یک لیگ مسخره و پر حاشیه اس نیاز داره خودش با بازیکنا کار کنه. من برادر خودم فوتبالیسته می دونم چه گندی در این لیگ ما هست همه کار می کنن جز فوتبال بازی کردن. از لابی های مربی ها برای بازیکن گیری تا دلال ها تا فشارها و بوقچی سالاری و کلاهبرداری و ...
فکر می کنید شایسته ترین ها تولیگ برترن؟
کی روش واقعا کارش درسته و دوزاریش صافه صافه که از همون اول فهمیده با کیا طرفه و راه موفقیت تیم ملی چیه! متاسفانه منش مزخرف ما روی برانکو هم اثر گذاشته
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
84
43
مسخره بود
1- این اردو در برنامه نبوده و چون آقای لجوج کیروش میگه بریم فدراسیون بله قربان گو هم نه نمیگه
2- یعنی کیروش با توجیه ماموریت و هدفه هر کاری خواست بکنه!!!!!!! در این ماموریت و هدف نباید فکر و تعقل باشه؟؟ وقتی بازی تیم ملی لغو شده و لژیونرها نیستن تیم ملی رفته اردو چیکار؟؟
3- اگر هدفش منطقی بوده پس چرا برگردوند؟ یا نباید بازیکنان را می برد یا اگر قرار بود برگردونه باید همه با هم میومدن نه اینکه 7 نفر را اخراج کنه
4- تیم ملی هویت ملی ماست و اینکه یه اجنبی به عنوان سرمربی داره از طریق هویت ملی ما به جوانان ارزشمند تیم ملی ما بی احترامی می کنه دیگه ارزشش به چیه؟؟؟
5- بخدا اینقدر که کیروش داره ارباب گونه برخورد میکنه دلم میخواد ایران را ترک کنم برم یه کشور دیگه
6- این همه قدرت و اختیار اگر به قلعه نوعی یا گل محمدی یا ویسی هم بدن تیم بهتر از کیروش میسازه
متن شما سفسطه بود نه تحلیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
یادتونه شش سال پیش تو بازی های آسیایی به کره باختیم و همه بازیکنان در وسط زمین گریه کردند...بعد از اون بازی بود که کروش اومد ایران گفتش از این به بعد از بازی با ما کره ای ها گریه خواهند کرد. واقعا از شش سال پیش به اینور اینطوری نشده... و اینکه این تیم ملی کره از نظر بازیکنان لژیونر در سطح اول اروپا رتبه بهتری نسبت به آن تیمی دارد که ما را آخرین بار بردند
ناشناس
| United Kingdom |
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
نظر شما هم غیر واقعی نا مستدل و شعار گونه است.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
27
65
من کلیات نوشته شما را با قبول نکات زیر قبول دارم
1- اقای برانکو به چیزی که فکر نمی کند منافع ملی ما ایرانیان است که به نظر من صعود تیم ملی از صعود پرسپولیس و هر تیم دیگری بالاتر است.
2- مقایسه کیروش و برانکو به هیچ وجه قابل مقایسه نیست . صحنه زشت لگد زدن کریمی پس از تعویض و یا بازیکن سالاری در زمان او در تیم ملی و پرسپولیس یر هیچکس پوشیده نیست.
3- امکاناتی که برای برانکو فراهم شده برای کیروش جهت تیم ملی مهیا نیست. ایشان دست پیش را گرفته اند که اگر تیم پرسپولیس از جام باشگاه های آسیا حذف شد به گردن کیروش بیزاندازد . تنها دلیل آزاد کردن بازیکنان پرسپولیس به همین دلیل است.
4- متاسفانه کیروش به لحاظ حرفه ایی بودن ، از خیلی ها ، ایرانی تر است. یک تنه جلوی مافیای قدرت ، بازی کن سالاری ایستاده ، از بی رحمی فوتبال به خوبی آگاه است به راحتی هرکس که بخواهد در مقابل منافع تیم قرار گیرد یک تنه می ایستد.
5- او دستیار فرگوسن بوده و خیلی از رقتار ها و مدیریت وی شبیه فرگوسن است که بجای جنجال آفرینی ، باید از آو درس مدیریت آموخت. نه یک عده قلیل را علیه او که علیه تیم ملی کشور است بسیج نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
مثل همیشه ما ایرانیها در شناخت دوست و دشمن داریم اشتباه میکنیم.
رفتار کی روش از روز اول هیچ استانداردی نداشته، نه محترمانه ست، نه حرفه ایه و نه عاقلانه!!!
جالبه بابت همین موارد ماهیانه بیشتر از 400 میلیون تومان دستمزد میگیره، مربیان ایرانی رو قبول نداره، جدیدا هم دستیاران ایرانی رو با خفت تمام دیپورت میکنه و فقط چون دستیار فرگوسن بوده ما با خود حقیر پنداری تمام، بهش میگیم از ما ایرانی ها با غیرت تری! دمت گرم که میزنی تو سر ما!!!
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
24
61
متعصبانه صحبت نکنید من خودم یه پرسپولیسی ام
.اما باید یاد بگیریم سود کوچک رو فدای مصلحت های بززگتر کنیم .کار کی روش به نظر عقلانی تره البته برانکو هم حق داره ولی کی روش سود بزگتری نصیبمون میکنه !!!!!!!!!!!!!!
ساها
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
49
25
خواهشاً آقای خدیر اجازه بده هرکسی تو تخصص خودش باشه همونطور که خودت گفتی تخصص شما ورزشی نیست پس خواهشاً مکنونات قلبی خودتون را تو سایت ننویس بگذار تو همون دلت بمونه ما از شما مطالب خیلی خوبی بیاد داریم و بشخصه هر موقع شما مطلب مینویسی من اون مطلبو نمیخونم بلکه میبلعم ولی این مطلبتون واقعاً رنگی بود در ضمن بخش ورزشی عصر ایران برخلاف بخشهای دیگر این سایت بقدر کافی سنگ استقلالی هارو بسینه میزنه شما لازم نیست انرژی خودتونو تو این بخش صرف کنید نکته آخر اینکه همه میدونن کی روش یه آدمیه که همه آدمهارو از بالا نگاه میکنه و این استدلال که بگیم چون کی روش درست نیست ما از شما دیگه توقع نداشتیم اینقدر بی منطق باشید لطفا نظر منو چاپ کنید
پاسخ ها
keyvan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
دوست عزيز!همونطوركه شما به خودت حق اظهارنظردادي آقاي خدير هم اين حق رو داره.درضمن ايشون كه قلم خيلي خوبي هم دارن ازمنظرديگري موضوع رو تحليل كردند.حالا اگه من تعصب خام دارم و همه چي رو سياه و سفيد-ببخشيد،قرمز-ميبينم يك چيز ديگه ست.به اميدروزي كه هم منصفترباشيم و همعاقلتر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
شما ساها ی محترم کجای ورزش این مملت قرار دارید؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
11
57
تعصب روی دو باشگاه درپیت نباید مانع از ورود ایران به جام جهانی فوتبال بشه ... ببینیم در حال حاضر تیم ملی ایران در چه رنکینگ جهانی قرار داره و تیم های باشگاهی در چه رده جهانی ...
خسته نباشی کی روش ، خدا قوت قهرمان ، زنده باد تیم ملی ایران
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
20
43
احسنت به این قلم، من با شما موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
56
15
بهترین کار برکناری کارلوس هست او فوتبال ما رو بهم ریخته و بسیار پر اذعا هست ما قبلا هم جام جهانی رفتیم او نتوانست برابر سوریه نتیجه بگیرذ بهترین کار این است اورا اخراج کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
و با استدلال ضعيف شما برانكو هم بايد بدليل باخت مقابل قشقايي شيراز اخراج بشه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
خخخخخخخخخخخخخ
اخراج کنیم که مایلی کهن رو بیاریم یا قلعه نویی را ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
علی سجده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
20
52
به شدت با این جمله موافقم"ستاره تیم ملی کنونی خود کارلوس کی روش است"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
18
46
آفرین بر کی رش
با باج دادن کار پیش نمیره
مصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
13
47
برسبولیس یک قسمت از ایرانه ولی تیم ملی کل ایرانه .
اگر به عملکرد کی روش بدرستی دقت شئد . ایشان مدیریت فئتبال را دیکته نمی کند بلکه به کل مدیریت های ایران درس می دهد .ایشان باور دارد که ما همه چیز داریم .جز مدیریت .به همین لحاظ در حیطه کاری خود اصولا کوتاه نمی اید . و این نشان می دهد که اگر بخش های دیگر مملکت هم به همین شیوه رفتار کنند .حتی اگر مثل بازی در مقابل ارزانتین باخت هم باشد .سربلندی در وجود دارد . دوستان ایراد گیر به یک نکته دیگر هم توجه داشته باشند که آیا در فوتبال حرفه ای دنیا کی روش مورد توجه است یا برانکو؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
7
38
چند نکته:
1. این که میگویند کیروش گران ترین موربی فوتبال دنیاست صخت ندارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان لسیت گران ترین مربی ها را دید. حتی در سایت های معتبر مثل فوربس هم این لسیت ها وجود داردند.

2. کیروش همیشه میگفت یکی از مشکلات فدراسیون این است که در برنامه ریزی برای اردو و دیدار تدارکاتی مشکل دارد. اینکه ما نمی توانیم هر زمان که خواستیم بازی تدارکاتی یا اردو برگزار کنیم نتیجه اش این میشه.

3. به نظر من تیم ملی و اینکه در جام جهانی حداقل از گروهش صعود کند اولویت اول را دارد.

مگر باشگاه های ما یا لیگ ما کلا چقدر ارزش فوتبالی دارند؟ چه اینده ی خوب یا موفقیت اسیایی - جهانی در انتظار است که اینقدر یه کیروش می توپند؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
39
12
نظر شخصی خودت رو میگی . اقای لج باز . اقای بی منطق و اقای موج سوار کارلوس کیروش برای تو و من ایرانی اصلا ارزشی قایل نیست . رفتارش بیشتر شبیه دوران استعمار پرتقاله . قبول کن هیچ اجنبی دلش برا من و شما نمیسوزه . لطفا کمی واقع بین باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
فعلا برای من ایرانی داره خوب کار میکنه پولش هم نوش جونش...کسی هم جرات نمیکنه در بازی بعد از تعویض بطری آب شوت کنه یا در تمرینات تیم ملی بره زیر سایه درخت استراحت کنه
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
10
42
آقا بالاخره ما نفهمیدیم درد این برانکو و یاران پرسپولیس چیه، بازیکنانشونو میخوان یا نمیخوان؟
دعوت به تیم ملی میشن میگن ما بازی داریم بازیکن نمیدیم، از تیم ملی مرخصشون میکنن میفرستن واسه باشگاه باز شاکی میشن. چندچند با خودشون؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
34
6
کیروش چند گفت میخوام برم تا مردم از وزرات ورزش بخواهند که جلوی رفتنش رو بگیرن تو این مدت همه تمام قوانین رو زیر پا گزاشته بدلیل قرارداد ترکمنچایی که کفاشیان و دوستان بستن ایشون هر کاری میخواد میکنه و اقای تاج نمیتونه باید چیکار کنه
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
36
9
نویسنده همونطور که اعتراف کرده تحلیلگر ورزشی نیست بهتره وارد مقولاتی که تخصص نداره وارد نشه چون هواداران فوتبال همه خودشون تحلیگر قابلی هستن.
1. بارها اعلام شده لیگ فوتبال هر کشور قلب فوتبال اون کشوره و ضربان منظم اون قلب برای حیات سالم اون بدن لازمه. در حالیکه آقای کی روش به بهانه های مختلف و با سواستفاده از بی جنم بودن مدیران ما، مدام ضربان این قلب رو دچار اختلال میکنه. اردوهای بلند مدت فرسایشی، عدم امکان استفاده از لژیونرهایی که شاکله اصلی ترکیب هستند، بی توجهی محض به منافع باشگاههایی هم هزینه های هنگفت مالی کردن و هم رابطه مستقیمی با هزینه ها و منافع اجتماعی و روحی-روانی مردم جامعه دارن و و و و ...
2. اگر برنامه های این آقا و مدل آماده سازی ایشون رو ما بتونیم بعد از رفتن آقای کی روش از تیم ملی هم ادامه بدیم حرفی نیست، چون حداقل میشه قبول کرد ما از حضور کارلوس کی روش سود بردیم و فوتبالمون به استاندارد روز دنیا مجهز شده، ولی قطع به یقین همه میدونیم بعد از کی روش هیچ مربی امکان استفاده از روشهای ایشون رو نداره.
3. نوع آماده سازی کی روش کاملا منسوخه و امکان استفاده در آینده رو نداره. این روشها مربوط به دهه 60 و 70 و امثال محمود یاوری و ناصر ابراهیمی بوده که مثلا در دهه 70 یک سال بازیهای لیگ رو بدون حضور ملی پوشان برگزار کردن! دنیا داره رو به جلو میره ولی ما داریم به اون موقع بر میگردیم!!!
4. فراموش نکنید تیمهای لیگ ما هم در قالب واژه ملی قرار میگیرند و جزو همین ملیت هستند نه اسرائیلی اند و نه عربستانی! ما عادت کردیم بنام منافع ملی (که البته هیچ وقت هم منافع درست و حسابی بهمون نرسیده) حق و حقوق اعضای داخل ملیت مون رو نادیده بگیریم، غافل از اینکه ما فقط زمانی به منافع مفید ملی میرسیم که احقاق حق در داخل دایره ملیت رو رعایت کنیم.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
...چون هواداران فوتبال همه خودشون تحلیگر قابلی هستن...!!دوست عزيز!خودت ميفهمي چي ميگي؟خب فكركن آقاي خدير هم يك هوادارفوتباله!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
مگه شما تحليلگر ورزشي هستي؟!!
یک پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
8
34
اگه قرار به انتخاب بین پرسپولیس و تیم ملی باشه قطعا تیم ملی رو انتخاب میکنم. زنده باد کیروش
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
8
25
دوستانی که به نویسنده بی احترامی می کنند منظر دید ایشان را دقت نکرده اند از زاویه ماموریت و اختیارات یک بحث حرفه ای مطرح شده. چرا باز بحث را رنگی می کنید ؟من توفیق دیدار آقای خدیر را نداشته ام ولی بعید می دانم ایشان یک بار هم استادیوم رفته باشند ممنون از تحلیل های کم نظیرشان و دید متفاوتی که حداقل به من داده اند
عصر ایران توضیح نویسنده: سپاس اما در 10 سال اخیر البته هم به خاطر بالا رفتن سن و هم فضای ورزشگاه استادیوم نرفته ایم اما از 10 سال قبل به قبل تر بسیار استادیوم رفته ایم هم امجدیه و هم آزادی...
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
27
13
بادکنک کیروش فقط توی فوتبال ایران میتونست انقدر باد شه. به عنوان یک استقلالی خیلی از برانکو راضی هستم که محکم در مقابل این آدم مغرور استاده. بلاخره یکی باید این بادکنک رو بترکونه
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
9
14
خودت متوجه شدی چی گفتی؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
15
13
مسخره بود
آل بون اِنـد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
17
1
به نظر می رسد زاویه ی کی روش و برانـکو بیش از آنکه بر سر منافع تیم متبوعشان باشد بر سر منویات شخصی آنها است، چرا که با یک گفتگوی ساده و منطقی می شود به اجماع رسید، چرا که در این برهه منافع تیمی هیچ یک در مخاطره نیست و به اصطلاح هیچکدام در لبه ی تیغ گام بر نمی دارند که اردوی یک تیم باعث به هم خوردن نظم و نظام تیم دیگر و احیاناً از کف رفتن موقعیت تیم در جدول لیگ باشد و نیز مخالفت دیگری با حضور بازیکنان در اردوی چند روزه ما را از وصول به رقابت های جام جهانی بازدارد. خلاصه آنکه جمع منافع دو تیم جمع اضداد نیست که ایجاب یکی موجب سلب دیگری شود و اگر قرار بر این است که مقصر را معرفی کرد بنا به مراتب فوق باید تقصیر را علی السويه تقسیم کرد و مقصران اصلی را کی روش و برانـکو دانست و مالاً در صورت تداوم این فرسایش متضرر اصلی را ایران دانست.

ضمناً به این بهانه نشر شماره ی هزارم هفته نامه ی «امید جوان» را به آقای خدیر تبریک می گویم.

هزار قناری خاموش در گلوی من
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
21
10
به قول مهران مدیری : چون کارلوی کی روش چشاش رنگیه
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
8
5
کی روش از اولش با بازیکنای شاغل تو لیگ ایران مشکل داشت و فکر میکرد برا موفقیت باید ذره بین برداره و از جاهای مختلف دنیا بازیکن ایرانی پیدا کنه. مربی های ایرانی رو به هیج انگاشته و هرکسی ازش انتقاد کنه رو تحقیر میکنه. باوجود اختیارات بیش از حدی که بهش دادن کار شاقی هم نکرده. عامل موفقیتش تو نتیجه گیری هم نیمه عقب ترکیبشه که از قضا همه تو لیگ ایران مشغولن.
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
آره باید پیام صادقیانو میبرد تیم ملی !!!!!
سر مربیم پیروز کریمیو می کردیم!!!
یه مربی داخلی بیار دو کلمه تئوری فوتبال بلد باشه آخه
شما همونایی هستی که فک میکنن سمند آخر تکنولوژی خودروسازی دنیاست و کامل ساخت ایرانه!!!
ناشناس
United States
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
10
20
آقای خدیر تحلیلی بس پسندیده و رضایت بخش با تمام نکته ها بود.....دمت گرم
کی روش عااااااااااااااالیه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
7
7
پاسخ روشن است: چون او کارلوس کی روش است!
دقیقا..........
چون اگر هر کس دیگه ای بود اینطور رفتار نمیکرد
محرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
13
4
قیافه بازیکنان تو فرودگاه نشون میداد اخراج شدن نه ترخیص.
دست بردارید از این کی روش پرستی. همه حق با برانکو نیست اما کی روش دیگه شورش رو درآورده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
7
17
کسانی که به نویسنده انتقاد میکنند، به نظر شما قهرمانی مثلا پرسپولیس یا استقلال و هر تیم ایرانی، حتی در جام باشگاهای آسیا مهمتر است یا راهیابی تیم ملی به جام جهانی.؟؟
فراموش نکنیم در حالی که خیلی از کشورها با ما مشکل دارند و یک بازی تدارکاتی ساده با ما انجام نمیدهند، در حالی که فوتبال کشور ما از نظر زیر ساخت ها و فنی در سطح خوبی نیست مربی گری کیروش میتواند برای ما یک برند محسوب شود و یه جورایی نگاه ها را به سمت ما معطوف کند ، اگر تیم ملی موفق باشد رقم دستمزد کیروش در مقابل شادی و غرور تزریق شده به کشور، برد سیاسی در منطقه ، ورود به ویترین تیم های برتر دنیا و هزاران فایده دیگر ناچیز خواهد بود.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
13
6
اگه مربی داخلی اینکار میکرد الان اعدامش میکردن
ساها
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
12
4
آقایی که اسمت کیوانه در جواب شما باید بگم درسته هرکسی حق اظهار نظر داره ولی نه اینکه تو سایتی مثل عصر ایران تو بحثی که بقوله خودش تخصص نداره بنویسه درضمن خوشبحاله شما که خیلی عاقلی از اظهار نظرت معلومه خیلی هم منصفی چون اگه مطلب منو درست میخوندی من گفتم نظرتون برای خودتون محترمه ولی نه اینکه تو این سایت در موردی که تخصص نداری مطلب بنویسی در ضمن دوست عزیزو خوب اومدی خواهشاً چاپ کنید
پاسخ ها
كيوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
دوست عزيز!شما هم اومدي توسايتي مثل عصرايران توبحثي كه توش تخصص نداري كامنت گذاشتي!شماهم نظرتون براي خودتون محترمه!ولي ظاهرا.....بگذريم
hasan
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
12
2
واقعا متاسفم برای سایت بی سواد عصرایران که چنین مطالبی رو تحلیل به حساب میاره و چاپ میکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
2
فدارسیونی های فوتبال لیافت مربی بزرگی چون کی روش را ندارند
عبدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
7
2
در مجموع حرکت خوبی نبود؛بازیکنان پرسپولیس از نظر روحی آسیب می بینند؛لجاجت دو مربی خارجی وحمایت کور رئیس فدراسیون را تقبیح می کنم
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
2
8
سلام
به نظر من لیاقت ما ایرانی ها همون امثال قلعه نویی علی دایی هست که مربی تیم ملی بشن و تو آزادی به یکی از ضعیف ترین تیم های تاریخ عربستان ۱ ۰ ببازیم . لیاقت پنجمی تو آسیا رو داریم لیاقت قطبی رو داریم که وقتی مساوی گرفت از کره دیگه حتی برنگشت ایران .
ما لیاقت کی روش رو نداریم که چند سال تیم اول آسیاییم و تیم ها آرزوشون بردن ما نیست آرزوشون گل زدن به ماست!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
7
3
آقای نویسنده خودش هم نفهمید چطور این همه مطالب بی سر و ته را به هم چسبونده ...
فکر کنم به مشت کلمات رو ریخته تو دیگ و کمی به هم زده تا این نوشته در اومده از کار
آوا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
5
1
سلام آقای نویسنده این مقاله یک سئوال از شما دارم دو روز پیش یکی دیگر از همکارانتان در مقاله دیگر نوشته بود که این دو نفر دعوا های خود را جای دیگر انجام دهند چون ضررش به فوتبال ایران می رسد همین حرف تلویزیون می گوید خوب اگر این حرف بد است چرا همکار تان می گوید به نظر بی انصافی نیست در ضمن هر دو این آقایان خارجی هستند وبالاخره بعد از اتمام قرارداد شان برمی گردند به کشور شان من با نظر همکارتان وتلويزيون موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
5
2
آقای خدیر این حرف که کی روش حق داره کار عجیب انجام بده کاملاً بی اساس است. اگر حتی فرض کنیم برانکو انتقاد نادرست کرده تقصیر بازیکنا چیه که با این برخورد مربی مواجه بشن و بقول خود شما با روحیه ضعیف برگردانده بشن؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
8
2
باز هم متنی کاملا جانبدارانه و یکطرفه. براتون کاملا متاسفم. برانکو یک سوال تخصصی فوتبالی مطرح کرد ولی به جای شنیدن پاسخی تخصصی. کی روش و عاشقان سینه چاکش به هوچی گری و عوامفریبی روی آورده اند. برای نویسنده این متن متاسفم که مشخصه هیچ اطلاعات فوتبالی نداره و چشم بسته میخواد ارادتش به کی روش رو اثبات کنه. از عصر ایران بعید بود.
بهیار
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
2
5
نوشته های خدیر جالب و هوشمندانه ست ولی او هم معصوم و عاری از اشتباه نیست . برانکو باید بدونه که ایران مثل انگلیس نیست که بازی باشگاهی بر ملی برتری داشته باشد . از طرفی در شرایط کنونی منطقه خیلی لازم است که فوتبال ایران به سروری خود ادامه بدهد .
یادآور می شوم واژگان فارسی ، تنوین عربی را تحمل نمی کنند و خواهشاً و گاهاً صد در صد نادرستند ، به کار نبرید .
با پوزش از دوستان و تشکر از مهرداد خدیر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
1
3
آقای احسان؟ محمدی یاد بگیر تحلیل منطقی نوشتن نه احساسی.
قادر
Russian Federation
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
7
3
عجب سفسطه گری است این نویسنده! کاملا یکطرفه و با مقدمات راست و دروغ صغری و کبری چیده بعد هم نتیجه از قبل مشخص است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
3
9
بسیار عالی بود.
ستاره تیم ملی کنونی خود کارلوس کی روش است.
منافع ملی به منافع شخص آقای برانکو ارجحیت دارد.
برانکو هدفش از قهرمانی پرسپولیس و تضعیف جایگاه کیروش نیمکت تیم ملی است. ولی کلاس کیروش کجا و کلاس برانکو کجا!
نظم و مبارزه با بازیکن سالاری و تحمیل بازیکنان به تیم از آورده های ارزشمند کیروش است.
به امید موفقیت تیم ایران با مربی بی نظیرش کیروش.
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
2
9
درود بر پرسپولیس وقتی که استقلال رو میبره از خوشحالی تا یک ماه با خاطره اش حال میکنم
زنده باد تیم ملی وقتی کشور های عربی رو میبره وقتی مقابل تیم های بزرگ مثل استرالیا و ارزانتین عرض اندام میکنه تا چندین سال با خاطره اش احساس غرور میکنم
دروبر ستاره بی چون و چرای این سالهای اخیر تیم ملی کارلوس کیروش عزیز که پایه اصلی بوده است
اگر کیروش ایرانی بود و کاندید ریاست جمهور می شد من بهش رای میدادم
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
10
2
واقعا این کی روش رو الکی بزرگ کردن با این تاکتیک مسخره اش اون بازی افتضاحی که با سوریه داشت واقعا خجالت آور بود کی روش باید اخراج بشه کجای جهان یک ماه یک ماه لیگ رو به خاطر تیم ملی تعطیل میکنه این قانونهارو کی روش از کجای دنیا آورده من نمیدونم. با این پول هنگفتی که کی روش میگیره بهترین مربی هارو میتونن بخرن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
3
10
کار کی روش صد در صد درست بود . احست به او که به هیچ غوغاسالاری باج نمی دهد.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
3
10
عالی بود دست مریزاد!
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
2
6
این مهرداد خدیر با قلم جادو می کنه. من عاشق نوشته هاشم. برام هم فرق نمی کنه درباره سیاست بنویسه یا فوتبال. مهرداد خدیر نگاه مدرنی داره و می خواد کشور پیشرفت کنه و می فهمه کارلوس کیروش فرق داره. تو نویسنده ها از مهرداد خدیر خوشم میاد و تو فوتبالی ها از کیروش. بابا بذارید کارشو بکنه. ایران رو ببره جام جهانی از شب تا صبح بکوبیم...
حقیقت گو
United States
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
1
8
یکی از بهترین مفالاتی که خواندم. عالی بود. در تایید نکته شما زمان برانکو تیم ملی از ستارهها که لژیونر بودند و در داخل کمتر از ان لژیونر ها نبودند پر بود. اما اکنون بجز حسینی هیچکدام از بازیکنان در حد ان یتارگان نبیستند. البته امثال ازمون و جهانبخش ممکن است در اینده بهتر هم بشوند. واقعا اکنون نام کیروش است که لرزه بر تیم مقابل می اندازد. برانکو را دایها، نکو نامها، کیا ها، کریمی ها، هاشمیانها و و و با اررش کردند. کیروش در هر بازی در مصاحبه قبل از بازی حریف را داغان می کند. اشراف او به جنگهای روانی زبانزد عالم فوتبال است. او مثل مرحوم دهداری جلوی بازیکن سالاری ایستاد نه فقط یکبار بلکه چندین بار. دلیلی که بار پیش و اینبار به جام جهانی برویم فقط کیروش است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
2
4
درود بر تیم ملی, به امید موفقیت تیم ملی,عاشق تیم ملی و استقلالم
احمد
Germany
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
4
0
سلام. کاری به تعریف و تمجیدها و انتقاد از این مقاله ندارم (که خداییش دور از انصاف همیشگی عصر ایران بود) اما مساله‌ای که هست بازم همه اسیر عدم شفافیت موجود تو ایران شدیم. حق با دوطرف هست و البته به نظرم به سمت برانکو بیشتر. چرا که واقعا از نظرات بزرگان فوتبال ایران اینجوری برداشت میشه که این اردو واقعا هیچ تاثیری نداشته. چرا کسی به کیروش خرده نمیگیره که در راستای همین ماموریتی که داری این عمل شما (اردو تو دبی) بی‌اثر بوده. اینا رو باید پرسید. اینجا بحث اخلاق نیست بحث منظقه.
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
3
0
بنده نه صحبت های مسئولین فوتبال ، نه بعضی از حرف های برانکو ونه کار ورفتار کی روش رامی پسندم . همه به نوعی مقصرند. درکجای 5 قاره دنیا برای تمرینات غیررسمی تیم ملی کشورشان باید باشگاهایشان در طول دوره 4 ماه تعطیل باشند ما خودرا بااروپا مقایسه نمی کنیم باآفریقا مقایسه می کنیم حتی سومالی واریتره هم این برنامه ریزی رادارند ؟چرامسئولین فوتبالی ما دربرنامه ریزی ضعیفند .برانگیختن احساسات ملی مردم با این گونه اظهار نظر مغایراست .چرادرخصوص برنامه های تیم ملی فقط کی روش تصمیم می گیرد وحرف ایشان وحی منزل برای مسئولین فوتبال است .وقتی که مسابقه دوستانه ایران بعلت تصمیمات غلط کشور امارات لغو می شود چه دلیلی وجود دارد تمرینات دریک کشور متخاصم برگزاروادامه داشته باشد. مردم می پرسند چرافدراسیون فوتبال از آوردن یک تیم متوسط درایران اینقدر ضعیف است .به نظر من هر مربی درقبال تیم خود وقراردادی که دارد متعهد و مسئول است پس حق دارد حرف بزند برانکو هم اگر فردا نتیجه نگرفت چه بلایی سرش می آورند .کی روش هم همینطور قلعه نویی ومنصوریان ووو... هم همینگونه اند .کارکی روش دربازگرداندن بازیکنان نهایت توهین به شعور مردم ومسئولین وورزشکاران وجوانان ورزش دوست این مملکت است حتی صحبت ها ومصاحبه ها ورفتارهای گذشته اش از لحاظ روانشناسی نوعی حالت طلب کارانه وتحقیر انه بوده است . ایشان حتی ذهن مسئولین فوتبال را براتصمیم گیری مشوش کرده است وچه درزمان کفاشیان وچه درزمان تاج درخصوص تیم ملی به غیر از تصمیم ورفتار کیروش اگر غلط هم باشد هیچ تصمیم وبرنامه ی دیگری نداشته اند . به نظر من با بعضی از رفتارهای کی روش باید برخورد حساب شده وقاطع وحرفه ای صورت گیرد . وباشگاهها نیز برمصاحبه ی مربیان خود نظارت داشته باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
4
1
بنظرم کیروش منافع تیم ملی رو فدای لجبازیهای مغرورانه خودش کرد
و این کار توهین به شعور مردم ایرانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
2
مقاله وزین، زیبا و سراسر منطقی بود ، خدا قوت آقای خدیر و خداقوت آقای کی روش که تو کارتون حرفه ای هستین.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
1
4
واقعا یک طرفه و مغرضانه نوشتید وقتی میگن مافیای رسانه ای از کی روش حمایت میکند، درست است
عصر ایران دوست عزیز. اگر بحث حمایت به قول شما مافیای رسانه ای از کی روش در میان بود باید این ماموریت را به نویسندگان و تحلیل گران ورزشی مان - مهدی شادمانی و احسان محمدی- می دادیم تا نقد نکنند حال آن که نقدها و مطالب آنان منتشر شد و بعد این مطلب را منتشر کردیم. اساسا این مطلب نگاه صرف ورزشی ندارد و از منظر مدیریت و با این تاکید است که به کی روش ماموریت داده شده و به جای امکانات، اختیارات و او می خواهد در راستای هدف مورد توافق استفاده کند. همین!
یک پرسپولیسی دو آتشه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
1
2
درود بر کارلوس کی روش محبوب فوتبالدوستان ایران.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
2
0
حرف دوستمون که گقته : واقعا یک طرفه و مغرضانه نوشتید وقتی میگن مافیای رسانه ای از کی روش حمایت میکند، درست است!!
رو تایید می کنم!
بالاغیرتا چقدر از کیروش شیتیل می گیرید؟!
mehrdad
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
به نظرتون بهتر نیست در این موارد به قانون مراجعه کنیم؟. طبیعتا ما اولین کشوری نیستیم که با این مساله مواجه شدیم در بسیاری از جاها این مشکلات بوده و نهایتا منجر شده به وضع قانون در این زمینه توسط فیفا . این پاسخ که اینجا ایرانه و فرق داره اصلا قابل قبول نیست. چون ما مجبوریم در زمینه فوتبال بسیاری از مسایلمون رو با قوانین جهانی تطبیق بدیم حتی اگه ضررهای برامون داشته باشه. مسلما ملزم بودن به اون قوانین جهانی در دراز مدت و حتی میان مدت به نفع تشکیلات فوتبال و جامعه فوتباله. چون سیستممون استاندارد میشه
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
احسنت بر غیرت والای کی روش
دست مریزاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
کاش همه درک نویسنده این مقاله رو داشتند...
وبگردی