فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۹-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۶۲۸۴
انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۹-۱۰-۱۳۹۵

کمبود ویتامین D ریسک سردرد مزمن را افزایش می دهد

طبق یک مطالعه جدید محققان دانشگاه فنلاند شرقی، کمبود ویتامین D می تواند خطر سردرد مزمن را افزایش دهد.

به گزارش مهر، این مطالعه عوامل پرخطر بیماری های قلبی، سطح ویتامین D و بروز سردرد را در حدود ۲۶۰۰ مرد بین ۴۲ تا ۶۰ سال در سال های بین ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ سال مورد بررسی قرار داد.

در ۶۸٪ از این افراد، سطح ویتامین D کمتر از ۵۰ nmol  در لیتر بود که به طور کلی در آستانه کمبود ویتامین D در نظر گرفته شدند. سردرد مزمنی که حداقل به صورت هفتگی روی می داد توسط ۲۵۰ مرد گزارش شد و سطح ویتامین D در مردانی که سردرد مزمن داشتند، کمتر از دیگران بود.

جمعیت مورد مطالعه بر اساس سطح ویتامین D، به چهار گروه تقسیم شدند. گروهی که پایین ترین سطح را داشت، دو برابر بیشتر از بالاترین گروه، در معرض ابتلا به سردرد مزمن قرار داشتند. هم چنین سردرد مزمن بیشتر در ماه های خارج از تابستان مورد بررسی قرار گرفته بود. زیرا که میانگین میزان ویتامین D به دلیل اشعه UVB خورشید، در طول ماه های تابستان بیشتر است.

این مطالعه می افزاید: در بدن شواهدی از ارتباط مصرف کم ویتامین D با افزایش خطر بیماری های مزمن وجود دارد.

در فنلاند و کشورهای دیگری که دور از خط استوا هستند، اشعه UVB خورشید یک منبع کافی از ویتامین D در طول ماه های تابستان است، اما در خارج فصل تابستان، مردم باید اطمینان یابند که به اندازه کافی از مواد غذایی یا از مکمل ها، ویتامین D دریافت می کنند.
برچسب ها: ویتامین d ، سردرد
ارسال به دوستان
سخنگوی سپاه: اگر آمریکا می‌خواهد شکست‌های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد قالیباف: ایرانی متفاوت خواهید دید اوسمار فردا جمعه راهی ایران می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس)