فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۵
کد ۵۲۰۶۱۷
انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۵

دایی از خطر محرومیت چهار جلسه‌ای گریخت!

عصر ایران
معمولا در چنین پرونده هایی تلاش فدراسیون فوتبال برای مدیریت پرونده ها و آرام کردن جو فوتبال است. به هر صورت علی دایی از خطر محرومیت چهارجلسه ای و جریمه نقدی 5 میلیون تومانی گریخت! و باید خوشحال باشد که فدراسیون فوتبال ما کمیته اخلاقی هم دارد که با در دست گرفتن برخی پرونده ها کمیته انضباطی را از ورود به آن منع می کند.
علی دایی در کنفرانس خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان گفت که فدراسیون فوتبال در تلاش است استقلال را قهرمان جام حذفی و پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند.

به گزارش "ورزش سه"،  کمیته انضباطی بلافاصله بعد از این مصاحبه می توانست به استناد ماده 72 آئین نامه انضباطی علی دایی را چهار جلسه محروم و 5 میلیون تومان جریمه نقدی کند  اما سیاست ها به گونه ای پیش رفت که پرونده انضباطی علی دایی به کمیته اخلاق رفت!

چه این پرونده در کمیته انضباطی بررسی شود و چه در کمیته اخلاق، ماهیت صحبت های علی دایی یکی است. هر گونه مدرکی سرمربی تیم نفت تهران ارائه دهد فدراسیون فوتبال این اتهام را نخواهد پذیرفت و البته این هم طبیعی است. همیشه این بحث ها وجود داشته و دیدید در آخرین فصل سپری شده استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شد و ذوب آهن هم قهرمان جام حذفی. 

علی دایی به تازگی دو جلسه به دلیل اقدام به بیرون کشیدن تیم نفت در بازی با سپاهان محروم شد و طبیعتا اگر قرار بود چهار جلسه دیگر محروم شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و شاید دامنه اعتراضات او گسترده تر می شد. از سویی علی دایی ادعایی کرده که فدراسیون فوتبال می گوید باید آن را ثابت کند و مسئول رسیدگی به خطاهای بیرون از زمین کمیته اخلاق است و ارجاع این پرونده به کمیته اخلاق خیلی هم غیر منطقی نبوده است. 

البته کمیته اخلاق هم این اجازه را دارد اگر کسی ادعایی می کند و دلایل مستند و مبرهنی برای اثبات ادعایش نداشته باشد او را محروم و جریمه کند اما معمولا این کار را انجام نمی دهد. به طور مثال در آخرین پرونده نادر دست نشان، سرمربی وقت تیم صنعت نفت آبادان و همچنین سعید ابراهیم پور و عیسی پرتو بازیکنان تیم نساجی از اتهام تبانی در بازی فصل گذشته نساجی – صنعت نفت در قائمشهر تبرئه شدند اما محرومیتی علیه مهدی پرهام، مالک باشگاه نساجی  که این ادعا را طرح کرده بود اعمال نشد. 

معمولا در چنین پرونده هایی تلاش فدراسیون فوتبال برای مدیریت پرونده ها و آرام کردن جو فوتبال است. به هر صورت علی دایی از خطر محرومیت چهارجلسه ای و جریمه نقدی 5 میلیون تومانی گریخت! و باید خوشحال باشد که فدراسیون فوتبال ما کمیته اخلاقی هم دارد که با در دست گرفتن برخی پرونده ها کمیته انضباطی را از ورود به آن منع می کند.
برچسب ها: علی دایی
ارسال به دوستان
برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و جدایی تراژیک؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد