فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۳۰-۰۷-۱۳۸۵
کد ۵۴۱۱
انتشار: ۱۲:۲۰ - ۳۰-۰۷-۱۳۸۵

خوردن زیاد نان خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد

عصر ایران
مطالعه روی بیش از 2 هزار و 300 نفر نشان داد: خوردن برنج و ماکارونی نیز تا حدی این ریسک را افزایش می دهد در حالی که خوردن سبزیجات و گوشت مرغ از میزان خطر می کاهد.

محققان ایتالیایی خبر دادند: افرادی که بیش از حد معمول در روز نان می خورند بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان کلیه قرار دارند.

به گزارش مهر، مطالعه روی بیش از 2 هزار و 300 نفر نشان داد: خوردن برنج و ماکارونی نیز تا حدی این ریسک را افزایش می دهد در حالی که خوردن سبزیجات و گوشت مرغ از میزان خطر می کاهد.

محققان موسسه تحقیقات داروشناسی میلان 767 بیمار بزرگسال مبتلا به سرطان کلیه را با دو گروه کنترل از افرادی که این بیماری را نداشتند، مقایسه کردند. سپس تاریخچه بیماری های فردی و خانوادگی در این افراد، نحوه زندگی و عادات غذایی آنها ظرف دو سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

دانشمندان در این تحقیق سعی داشتند، دریابند کدامیک از عادات غذایی خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد.

یافته های این تحقیق که در نشریه بین المللی "سرطان" به چاپ رسید، نشان داد: خطر بروز سرطان کلیه در بیمارانی که مقادیر زیادی نان می خورند، بیش از سایرین است. بالا بودن شاخص Glycaemic در نان، ماکارونی و برنج یکی از فاکتورهای مهم در افزایش این خطر به شمار می رود.
 
ارسال به دوستان
رؤیای صحرا؛ لوکس‌ترین قطار خاورمیانه با قیمت نجومی بلیط (+عکس) منیرالملوک و خانواده‌اش با لباس محلی شیرازی؛ 100 سال قبل (عکس) آیا قرار دادن دست روی دنده باعث فرسودگی گیربکس دستی می‌شود؟ جنگلی‌ترین کشورهای قاره اروپا کدامند؟ (+ اینفوگرافیک) اسرار سکونت هزار ساله در شهر زیرزمینی «قدبرا» الیگودرز قانون ۲۰ درجه برای کولر گازی چیست؟ روشی جدید برای درمان افسردگی ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز