۰۹ دی ۱۴۰۴
به روز شده در: ۰۹ دی ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۰-۰۷-۱۳۸۷
کد ۵۴۸۲۵
انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۰-۰۷-۱۳۸۷

وقتی سیما بدبختی های ما را با دنیا مقایسه می کند

این همه آسمان و ریسمان برای این بود که مردم ایران (و البته بازاریان) بدانند که مقاومت در برابر مالیات بر ارزش افزوده فایده ای ندارد و در کشورهای پیشرفته دنیا هم این مالیات چند برابر ایران دریافت می شود.

عصرایران- سیمای وطنی در سال های گذشته یک تاکتیک تبلیغاتی تقریبا همیشه ثابت دارد و آن تاکتیک مقایسه شرایط کشور با شرایط مشابه با دیگر کشورهای جهان است.اما باید متذکر شد که سیما این مقایسه را نه در همه جهات و به طور کارشناسی و اصولی بلکه در مواقعی که اعتراضی در گوشه و کنار کشور بر سر یک مورد خاص اتفاق می افتد انجام می دهد و حاصل این مقایسه عموما از نظر سیما به این نتیجه گیری منتج می شود که نه تنها وضع ما در مورد آن سوژه خاص مورد مقایسه بد نیست بلکه در کشورهای دیگر وضع بدتر است و یا اینکه اتفاق و یا سوژه مستحدثه در دیگر کشورها هم هست و تنها مختص به ایران نیست.

از این رو سیما عموما در تمام بخش های خبری یومیه و شبانه آمارهای مختلف بیکاری، تورم، مشکلات اقتصادی، ناهنجاری های اجتماعی و... را در دیگر کشورهای جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته به طور ویژه ای پوشش می دهد تا مردم ایران بدانند که تنها آنها نیستند که این نوع مشکلات را دارند بلکه در بسیاری از کشورهای(حتی پیشرفته) دنیا نیز وضع به همین منوال است.

بخش خبری 21 شبکه اول سیما دوشنبه شب با ارایه گزارشی از دفتر لندن صدا و سیما درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده در انگلیس بار دیگر این تاکتیک نخ نما شده را به مورد اجرا گذاشت. خبرنگار سیما در لندن با گرفتن مصاحبه های کلیشه ای با چند شهروند لندنی از دریافت مالیات زیاد کالا از سوی دولت بریتانیا پرده برداشت .یک زن مصاحبه شده در گفت و گو با خبرنگار صداوسیما در لندن با نشان دادن بطری شیری که خریده بود و سایر اجناس خریداری شده می گفت که در انگلیس مالیات زیادی گرفته می شود و مرد انگلیسی دیگری می گفت که به طور طبیعی انسان ها از دادن مالیات خوششان نمی آید.

این همه آسمان و ریسمان برای این بود که مردم ایران (و البته بازاریان) بدانند که مقاومت در برابر مالیات بر ارزش افزوده فایده ای ندارد و درکشورهای پیشرفته دنیا هم این مالیات چند برابر ایران دریافت می شود.

موارد مشابه این قبیل برنامه سازی سیما بسیار فراوان می توان ذکر کرد،اما به خبرنگاران و مدیران این رسانه ملی باید متذکر شد حالا که زحمت مقایسه وضعیت دریافت مالیات را میان ایران و سایر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله انگلیس را می کشند ،مرحمت فرموده آمار شاخص های درخواستی زیر را نیز به طور مقایسه ای بین ایران و انگلیس و یا سایر کشورهای توسعه یافته که خبرنگار سیما در آنجا مستقر است را نیز در آورند و وضعیت کشورمان را با آن کشورها مقایسه کنند:

1- متوسط درآمد ماهانه خانوار شهری و روستایی
2-کیفیت خدمات عمومی (آموزش، بهداشت، حمل و نقل، وضعیت جاده ها و ترافیک، آلودگی شهری و...)
3-میزان شفافیت اقتصادی
4-شاخص های توسعه انسانی
5-آمار فساد در دستگاه های دولتی
6-درآمدهای عمومی در اختیار دولت(نفت،منابع خام و...)

اگر مرحمت فرموده و خبرنگاران صداوسیما این آمارها را نیز مقایسه کنند بد نیست اما باید قول دهند که "آمارسازی نکنند."
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
-
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
دقيقا در اين مورد موافق شما هستم.
اين رو هم اضافه كنيد كه انگلستان نه دومين كشور توليد كننده گاز هستش و نه جز كشورهاي نفت خيز و اگر مردم انگليس ماليات بر ارزش افزوده مي دهند .خيلي راحت دولتمردانشو هم در برابر اين ماليات و مصرف اون پاسخ گو هستند
ناشناس
Austria
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
1ـ اصولا نظرات ما خارج کشوری ها در هیچ سایت داخلی منعکس نمی شود .
2ـ بنده 20 سال هست که تلویزیون ایران را ندیده ام ولی خبرها را از سایت ها دنبال می کنم .
3ـ در مقام مقایسه آمار بیکاری کشورهای پیشرفته آیا میزان دریافتی هر ماهه یک خانوار بطور مثال سه نفره را هم عنوان می کنند یا فقط به آمار اکتفا می کنند .در کدام کشور اروپائی یکنفر بیکار پیدا می شود که حقوق ثابت ماهیانه نداشته باشد .در بین ایرانیان بیکار مرسوم هست که شهرداری های محل اقامتشان را که از آنجا حقوق بیکاری دریافت می کنند را "شرکت نفت" می نامند.
4ـ اگر مالیاتی پرداخت می شود بر اساس درآمد هست .
بنده شخصآ سی وهفت در صد از حقوقم را مالیات پرداخت می کنم .ولی در عوض بطور کاملا مجانی از امکانات درمانی از قبیل پزشک ، بیمارستان ؛ اورژانس و غیره بهره می گیرم .یا عوارض اتوبان یا غیره پرداخت نمی کنیم .همه روزه هم با خیال کاملا راحت سز کار می روم .چون اگر کارفرمای من که خود دولت هم هست ( چون مدیر یک دانشگاه دولتی هستم ) اگر از کار برکنارم کند ؛ سندیکای من به محض بیکاری نود درصد حقوق دریافتی ام را باید پرداخت کند .آیا در مقایسه ها به موارد هم اشاره می شود ؟ پاسخ را هم خودم می دهم قطعآ که نه !!!!
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
5-آمار فساد در دستگاه های دولتی
100% موافقم - لطفا اگر جرات و جسارت دارند وارد اين مقولات شوند تا ببينيم اين آقايان قدرت طلب چه كارهايي كه انجام نمي دهند... مديران بي لياقت با اعمال نظرات غير كارشناسي و سفرهاي بيهوده خارجي و قرارداهايي كه منعقد نموده اند صدها برابر از قراردادهاي تركمانچاي و گلستان به كشور خيانت كرده اند... اما هيچگاه رسيدگي نخواهد شد آقايون عصر ايراني.. بهتر است كه بي خيال شويم و در اون دنيا بدنبال مطالبات خودمون باشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
با تشکر از نوشته جالب شما. فقط مواظب فیلتر شدن سایت خود باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
احسنت كه گل گفتي و متاسفانه صدا و سيماي ايران مردم را ... حساب ميكند به عنوان مثال اگر در امريكا يك گربه با سكي درگير شود سه روز پشت سر هم صدا و سيماي ايران در بوق و كرنا ميزند كه در كشور آمريكا حيوانات هم با هم دشمن هستند و صد ها تعبير به نفع خودشان
لذا بنده در طول يك سال حتي يك ساعت هم از برنامه ها و اخبار و تحليل هاي صدا و سيما استفاده نمي كنم .
ناشناس
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
با نظر مقاله نويس محترم کاملاً موافقم .البته در ايران کار صدا وسيما اين است که نشان دهند در ايران همه چيز مثل دسته گل است وهيچ مشکلي هم وجود ندارد.چون برا ي همين کار حقوق ميگيرند.اگر به من هم حقوق مي دادند صبح تا شب وشب تا صبح در بوق کرنات مي کردم که اي مردم بهوش وبگوش باشيد وراحت بخوابيد که ما بيداريم وهمه چيز مثل دسته گل است !!!
ناشناس
Netherlands
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
این سیمای فریبکار سری هم به چیزهای دیگر بزند . مثلا وضعیت درآمد , رفاه , خودرو , مسکن و امکانات دیگر اروپا را نیز نشان دهد !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
آقايان سرخود را زيربرف كرده اند ونمي دانندنمي شود ديگر سر مردم را شيره ماليد . اگر دراروپا ماليات زيادمي دهند و يا هزينه ها بالاست درعوض درآمد مردم بالاتر از مقدار ماليات است و يا مالياتها مستقيما خرج مردم مي شود نه مثل ما كه ماليات مي دهيم و اين وضع راهها ، خيابانها و وضع اقتصادي ، ازدواج وشغلمان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
سيماي ما كه يه مافياي بي شاخ و دم هست كه سياستهاش نخ نما شده.
براي اينكه اين ارگان را بهتر بشناسيم بهتر است مقاله اي راجع به مقايسه نحوه گزينش پرسنل و سانسور سيما نسبت به شبكه هاي دولتي ديگر كشورها نگاشته شود. با تشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
2
در کشورهای پیشرفته، قیمت یک خودرو آزرا که در ایران 50 میلیون تومان است، تنها 17 هزار دلار می باشد. 17 هزار دلار نیز درآمد حدود 6 ماه یک شهروند متوسط آمریکایی یا 8 ماه یک شهروند متوسط انگلیسی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
هرچی بدبختی داریم از توجیهات مصلحتی صدا وسیما است. من بعنوان یک ایرانی صدا و سیمای ایران را قبول ندارم
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
احسنت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
احسنت بر شما عصر ايراني ها اين موضوع در خيلي موارد ديده مي شود و چون قلم بدست يكي است هر چه خودش بخواهد مي نويسد.درود بر شما با بيان اين واقعيت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
صدا و سیمای ما جهت دار ترین و باطرف ترین تلویزیون جهان است. احتمالا مسئولین صدا وسیما فکر می کنند مردم ما نفهم هستند! یا شاید علی رغم ادعای مسلمان بودنشان می خواهند راه غلط بعضی رسانه های غربی که ماجرا سازی می کنند را دنبال کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
آی قربون دست نویسنده محترم .

به این می گن 4 کلمه حرف حساب.
ناشناس
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
اين دوست در بند 4 صحبتش گفته در عوض ماليات به طور مجاني از امكانات درماني و غيره بهره مي بره .

مثل ما نيستند كه براي گرفتن يك داروي بيماري خاص بايستي تو سر و مغز هم بزنيم. نمونه اش همين داروي M.S كه آخر هرسال پيدا نميشه و كسي هم جوابگو نيست الان هم كه هست گران و سهميه اي .
آقا سرمون مثل كبك كرديم زير برف همين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
بدبخت کلمه خوبی نیست به جای بدبخت بگویید مشکلات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
در طول این 3 سال اخیر صدا و سیما واقعا غیرقابل تحمل شده و مدام مردم را *** حساب می کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
آی دمت گرم
ای کاش می شد اسم نویسنده رو هم بنویسید.
آقا از حقوقم 12% واسه مالیات کم میشه
شارژ 5000 ت ایرانسل می خرم 300 تومان می گیرن
از تلفن خونه
میوه و سبزیجات
مسافرت ، سینما، از هر چیزی که فکر کنید دارن می گیرن
اما تو رو خدا بگین خدمات چی دارن؟
اتوبوس خط واحد 2 تا صندلی داره 80 نفر سر پا
مترو که قربونش بشم ، ترافیک 35 کیلومتری تهران، معضل نبودن پارکینگ و جریمه های 13000 تومانی جناب سروان ، اعصاب خورد ،((مدرسه های غیرانتفایی دولتی)) ، هزینه فقط جشن عروسیم شد 12 میلیون +... ، بازم صف ،بی کاری ، بیچاره کشورهایی که مثل ما نفت و کشاورزی و دریا و موقعیت خوب و استراتژیک و ... رو ندارند اونا چطور زندگی می کنند نه؟ ای کاش میشد خدا همه اینارو از ما بگیره بجاش چندتا مدیر دلسوز بهمون بده آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
در همه موارد همینطور هستیم تبلیغات منفی راجب کشورهای دیگر میکنند.و کشور خودمان را بهترین اعلام میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
چرا اينطوري صحبت مي كنيد؟ تفاوت ما با ديگر مردم دنيا اين است كه ما با قناعت زندگي مي كنيم ولي آنها نه!!!
ناشناس
-
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
آقاي مصري وزير رفاه هم مي گويند ماخط فقر نداريم .در کشور ما افراد باقناعت زياد هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
1
جالب بود اگر یک مقایسه می کردند ببینند اگر وزیر کشوری مدرکش جعلی بود، در انگلستان چه می کردند. مقایسه می کردند ببینید اگر استاد دانشگاهی به دانشجویی تعرض می کرد، یا زهرا بنی یعقوبی در زندان کشته می شد و ...در دیگر نقاط جهان چه می کردند و .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
این یک معضلی را به وجود آورده
به این صورت می باشد که این برنامه سازی های غیر واقعی موجب شده عملا" در بحث فرهنگی فقط وفقط هزینه های هنگفتی صرف صدا وسیما شود چون هیچ کدام از کسانی که در اطراف مرزهای کشور زندگی می کنند برنامه های شبکه های ایران را نمی بینند واصلا" آنتن تلویزیونها بر عکس تهران می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
زنده باد.
ناشناس
United States of America
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
اميدوارم مسئولين صداوسيما بعد از ديدن اين نظرات کمي به خودشان بيايند البته اين غير ممکن است
ناشناس
Germany
۱۶:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
afarin afarin!waghean barname sazan wa dast darkaraan seda wa sima melat ro yek mosht adame ahmagh wa koor wa kar farz mikonan ke az hichi khabar nadaran!!!!ama belakhare roozi khaahad amad ke motewajeh beshan wa az in khaabe khargooshi bidar beshan!sad albate ke aan waght khaili dir khaahad bood!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
این واقعیتها رو همه میدونن واقعا مسئولین صدا و سیما در مورد مردم چی فکر میکنن. به این مسئولین بگین سطح درامد اقشار مختلف جامعه رو با هم مقایسه کنند مثل بازاری با بازاری . کارمند با کارمند . پرستار با پرستارو غیره.... و مطمئنا هیچوقت این کارو نمیکنند.
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
عصر ايران عزيز
خواهشمند است در راستاي كيفيت بالاي برنامه هاي سيما و سياستهاي جالب آنها ! لطفا يك نظر سنجي براي استفاده از ماهواره و يا درصد مخاطب بودن افراد جامعه از طرف سيما انجام دهيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
از صدا و سيماي دولتي در يك كشور جهان سومي، توقعي بيش از اين نيست.
ناشناس
-
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
جالب است که صدا و سیمای ایران به تلویزیونهای آمریکایی و اروپایی گیر می دهد و خبرهای آنها را دروغ و جهت دار میخواند اما خودش را نمی بیند. از قدیم گفتند یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
امیدوارم مسولین به جای فیلتر این سایت درس عبرتی بگیرند و از خواب سنگین غفلت بیدار شوند.
آهای مسولین مردم را نادان فرض نکنید که این کار عاقبت بدی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
اگه صدا وسیما این همه که میگه مردم امریکا بدبخت شدن و کشورهای غربی در حال در هم پاشیدن هستند به مشکلات داخل توجه میکرد الان وضع ایران خیلی از این بهتر بود مثل ما مثل کسی که خراش کوچک را در چشم طرف مقابل میبینه اما تیر بزرگو توی چشم خودش را نمی بینه اخه اینارو واسه کی میگن اینقدر تویه دنیا انواع و اقسام وسایل اطلاع رسانی هست که مردم از کوچکترین مسایل روز با خبرن با اینکار فقط دارن مخاطبای خودشونو از دست میدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۳۰
0
0
هر موقع در آمریکا قتل خاصی اتفاق می افتد صدا و سیما با هدف نا امن نشان دادن آمریکا آن را بسیار بزرگ نمایی کی کند.
اما یک سوال:اگر ایران نیز مانند بعضی ایالت های آمریکا که حمل اسلحه در آنها مجاز است می بود چقدر قتل و جنایت داشتیم؟آیا الان من یا شما زنده بودیم؟
خنده از ته دل سیروس میمنت کنار سمیه مهری؛ قابی پرانرژی (عکس) تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران چهره تازه آنفلوآنزا با علائم جدید/ مینو محرز: حالا حالاها خبری از پایان آنفلوآنزا نیست قتل پدر ۵۰ ساله توسط پسرش در ایلام «خدا سرچشمۀ صلح است»؛ کلیدواژۀ فراموش‌شده در درمان خصومت‌های منطقه یادداشت عراقچی در گاردین: میان دوستان مشترک ایران و آمریکا، آمادگی بی‌سابقه‌ای برای گفت‌وگو وجود دارد ادعای رسانه بریتانیایی در خصوص پیام محرمانه اسرائیل به ایران قائم پناه: اعتراض مردم را می‌شنویم و بابت تورم ۴۰ درصدی عذرخواهی می‌کنیم/ بانک‌ها عامل گرانی‌ هستند اسکناس جدید سوریه بدون تصویر پدر و پسر / توت و زیتون به جای بشار اسد (+عکس) پیش‌بینی شرکت گاز از مصرف گاز در کشور: به ۶۹۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید پزشکیان: تمام تلاش خود را برای حل دغدغه‌های اصناف به کار خواهیم گرفت؛ اصناف هم کمک کنند استایل ست رویا وحدتی و امین اسدی در اکران طهران ۵۷ (عکس) با «بیمه حوادث انفرادی» بیمه ملت آشنا شوید افزایش قدرت درآمدی با ثبت تراز ۲۸ درصدی بانک صادرات ایران قائم‌پناه: نباید با عملکرد بانک‌ها، گرانی به مردم تحمیل شود