فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۶
کد ۵۶۵۲۴۵
انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۶

زنگنه: برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم

زنگنه: برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم

وزیر نفت، توضیحاتی درباره برندینگ جایگاه‌های سوخت ارائه کرد.

به گزارش خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه مقصود این وزارتخانه از تشکیل شرکت‌های نشان‌دار یا برندینگ جایگاه‌های سوخت این است که با اعمال روش‌های تشویقی، جایگاه‌داران تشویق شوند که تحت پوشش شرکت‌های برندینگ قرار گیرند، گفت: البته این به این معنا نیست که این شرکت‌ها از خارج از کشور می‌آیند، بلکه جایگاه‌داران می‌توانند این شرکت‌ها را تشکیل دهند و افراد دیگر نیز می‌توانند تحت ضوابط خاصی، این شرکت‌ها را تشکیل دهند که بخشی از این ضوابط، مالی و بخشی از آن، فنی است.

وی هدف از تشکیل برندهای جایگاه‌های سوخت را استفاده مردم از خدمات بهتر از لحاظ کیفیت فرآورده، کیفیت ایمنی در جایگاه‌ها و اطمینان از کمیّت جایگاه‌ها دانست و افزود: یکی از اهداف دیگر این بوده که تصدی دولت در امر حمل و نقل فرآورده کم شود، که این کار با روش تشویقی انجام می‌شود؛ یعنی پرداخت‌های بیشتری به این شرکت‌ها توسط نفت صورت می‌گیرد تا خدمات بیشتری از لحاظ ایمنی ارائه دهند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت در بسیاری از نقاط دنیا، متعلق به یکسری از برندها است، ادامه داد: البته چون زنجیره بالادستی نمی‌تواند خصوصی شود، از پالایشگاه‌ها به پایین می‌توانند به یکدیگر زنجیره داشته باشند که در این راستا پالایشگاه‌ها تشویق شده‌اند که شرکت‌های برندینگ را تشکیل دهند و در حال حاضر بیشتر پالایشگاه‌های غیردولتی پای کار آمده و این شرکت‌ها را تشکیل داده‌اند، که این موضوع برای ارائه خدمات به مردم مفید است.

وی با بیان اینکه در برندسازی جایگاه‌های سوخت، به مالکیت جایگاه‌ها ورود نمی‌شود، یادآور شد: شرکتی که جایگاه را تشکیل می‌دهد یا توافقی که جایگاه با یکی از شرکت‌ها انجام می‌دهد، سبب می‌شود که خدمات بهتری به مردم ارائه شود و مردم با اطمینان بیشتری بتوانند انتخاب کنند که اگر یک برند، خدمات بهتری به آنها ارائه می‌دهد، بتوانند از آن استفاده کنند.

وزیر نفت درباره ابقای کارت سوخت، تصریح کرد: کارت سوخت ابقاء شده اما در حال حاضر برای سهمیه‌بندی بنزین، برنامه‌ای نداریم و نرخ CNG در حال حاضر مناسب است، اما برای کاهش آن، دولت باید مصوبه داشته باشد و آثار مالی آن را بپذیرد.

برچسب ها: وزیر نفت
ارسال به دوستان
نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها»