فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۱-۰۸-۱۳۸۷
کد ۵۶۶۲۵
انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۱-۰۸-۱۳۸۷

داستان پروژه مسكوني مديران شيراز

عصر ایران
يكي دو تن از اين افراد بعدا با اتهام فساد از مقام خود عزل شدند. برخي نيز داوطلب نمايندگي مجلس بودند كه رد صلاحيت شدند و بسياري از آنها با افول دولت دوم خرداد مقامات خود را از دست دادند و عده اندكي نيز همچنان بر مسند خود باقي هستند.

کیهان: در حدود سال 1382مردم شيراز شاهد آن بودند كه باغي زيبا به مساحت يك هكتار در خيابان قصرالدشت به مجتمعي مسكوني بدل شد. مردم با شگفتي مي پرسيدند كه اين باغ سرسبز بر چه مبنايي به مجتمع مسكوني تبديل شده است؟ اما راز اين معما گشوده شد و مديراني در آن سكنا گزيدند كه خود مسئولان اصلي حفاظت از شهر و نگهداري باغات بودند.

اندكي بعد معلوم شد كه اين باغ متعلق به ستاد اجرائي بوده كه سازمان همياري شهرداري ها آن را به صورت اقساط طويل المدت خريده و از كميسيون ماده پنج تقاضاي تغيير كاربري مي نمايد. از پنج عضو اين كميسيون حداقل چهار نفر از كساني بودند كه امروزه خود از شركاي اين مجتمع مي باشند.

اين موافقت مورد اعتراض شهردار وقت منطقه واقع مي شود كه در نامه اي به شهرداري شيراز مي نويسد نظر به اينكه اكثر املاك داراي ضابطه باغ و فضاي سبز در منطقه يك مي باشند براي تعدادي از مالكين محترم داراي اينگونه املاك ايجاد شبهه نموده و متقاضي مجوز مشابه مي باشند لذا با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري جهت رفع هرگونه شبهه تبعيض مراتب مطرح و براي ساير املاك داراي شرايط و ضوابط مشابه تعيين تكليف شود.

شهردار منطقه در اين نامه كه در سال 82 نگاشته شده به صراحت از اين پروژه به عنوان پروژه مديران ياد مي كند و اين مربوط به زماني است كه ملك به نام ستاد اجرائي بوده لذا به نظر مي رسد كه سازمان همياري شهرداري ها فقط نقش واسطه را داشته است. در مرداد 84 و با روي كار آمدن دولت اصولگرا و نگراني هاي ناشي از آن با عجله هرچه تمام تر اين ملك در مدتي بسيار كوتاه از ستاد اجرايي به سازمان همياري شهرداري ها و از اين سازمان به 56 مدير عالي رتبه استان منتقل گرديد كه البته فرآيند قانوني فروش ملك جاي تفحص دارد.

در ميان اين مديران يكي از مقامات عالي قضائي و حقوقي، يكي از اشخاص موجه، يكي از سران اصلاحات كه دائم در رسانه ها حضور دارد، 9 مقام عالي استانداري و فرمانداري وقت، سه مقام عالي شهرداري، حدود سي و شش مديركل و چند نفر افراد ذي نفوذ ديگر حضور دارند.

يكي دو تن از اين افراد بعدا با اتهام فساد از مقام خود عزل شدند. برخي نيز داوطلب نمايندگي مجلس بودند كه رد صلاحيت شدند و بسياري از آنها با افول دولت دوم خرداد مقامات خود را از دست دادند و عده اندكي نيز همچنان بر مسند خود باقي هستند.

بر اساس برخي برآوردها اين مديران براي خريد زمين و ساخت آن در طي دو سال هر نفر حدودا هفتاد ميليون پرداخته اند اما هر كدام از واحدهاي آنها هم اكنون پانصد ميليون مي ارزد. اينك مردم شيراز از مسئولين امر اين سؤالات را دارند؟

1- مجوز تبديل اين باغ به مجتمع مسكوني براي اين مديران بر چه مبنائي صورت گرفته و آيا مالكين باغ هاي مشابه مي توانسته اند به تغيير كاربري اقدام كنند؟

2- آيا اين مديران هزينه تغيير كاربري (احتمالا مبلغ هنگفتي مي شود) را پرداخته اند؟

3- اعضاي محترم شوراي شهر (قبلي و فعلي) براي استيفاي حقوق مردم شهر چه اقدامي انجام داده اند؟
 
ارسال به دوستان
فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان