۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۶۷۷۳
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۳-۰۹-۱۳۹۶
کد ۵۷۶۷۷۳
انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۳-۰۹-۱۳۹۶

تفاوت سبک زندگی ما و آقایان مسؤول

داستان زندگی ما اما این نیست. ما نه 8 ساعت کار می‌کنیم، نه 8 ساعت استراحت می‌کنیم و نه 8 ساعت می‌خوابیم. بسیاری از ما وقت خواب و استراحت خود را هم کار می‌کنیم.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- یکی از روحانیون شناخته شده کشور چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد در صبحی به اداره‌ای رفته است و در آنجا مردمی را دیده  که همه خسته بودند.

این روحانی از این خستگی صبحگاهی مردم تعجب می‌کرد و می‌گفت نمی‌دانم چرا مردم اول صبح این همه خسته و افسرده بودند( نقل به مضمون)

این آقای روحانی راست می‌گفت قاعدتا مردم در اول صبح بعد از خواب شبانه نباید خسته باشند اما حداقل در شهر تهران وضعیت عادی نیست.

این شادی صبحگاهی برای زمانی است که شما 8 ساعت کار کنید، 8 ساعت استراحت کنید و 8 ساعت بخوابید. اگر سبک زندگی شما اینگونه است و بازهم صبح خسته هستید قطعا باید به دکتر مراجعه کنید.

تفاوت سبک زندگی ما و آقایان مسئول

داستان زندگی ما اما این نیست. ما نه 8 ساعت کار می‌کنیم، نه 8 ساعت استراحت می‌کنیم و نه 8 ساعت می‌خوابیم. بسیاری از ما وقت خواب و استراحت خود را هم کار می‌کنیم. بسیاری از کسانی که در شهرهای بزرگ کار می‌کنند سال‌هاست، چشم‌هاشان رنگ خواب ظهر را به خود ندیده است.

بسیاری وقتی از خانه خارج می‌شوند آفتاب طلوع نکرده است و وقتی به خانه می‌آیند آفتاب غروب کرده است. آنها در حالی کار می‌کنند که آفتاب را نمی‌بینند.

بسیاری از مردم برای رفتن به محل کار از وسیله‌های نقلیه عمومی استفاده می‌کنند. وسیله نقلیه عمومی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی. در این میان بخشی هم از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

آنهایی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند در ابتدای صبح له می‌شوند. آنهایی که مترو سوار شده‌اند به خوبی حرف‌های من را می‌فهمند. فردی از کرج سوار مترو می‌شود و با عوض کردن سه خط به طور مثال مصلی تهران می‌رسد. تمام مسیر را هم ایستاده است. ایستادنی که با فشار دیگر مسافران همراه است. چگونه می‌شود از این فرد انتظار داشت وقتی به محل کار می‌رسد لبخند بزند و به روی خود نیاورد که دو ساعت ایستاده است تا سر وقت به محل کار برسد.

اتوبوس با تاخیر می‌آید. دیر شده است. بسیاری از مسافران استرس دیر رسیدن به محل کار را دارند. دیر می‌رسند. جریمه می‌شوند. این افراد دیگر نمی‌توانند لبخند بزنند و در صبحگاه شاد باشند.

آنهایی هم که با وسایل شخصی آمده‌اند آنقدر در ترافیک مانده‌اند و بوق زده‌اند که دیگر حوصله‌ای برای شاد بودن ندارند.

بگذارید خاطره‌ای از صبح مترو برایتان تعریف کنم.

« مترو شلوغ بود. پیرمرد وارد شد و ایستاد و جوانی درست روبروی او بر روی صندلی نشسته بود. پیرمرد انتظار داشت جوان بلند شود و او بنشیند. جوان اما بلند نشد.  پیرمرد رو به نفر کناری خود گفت:« احترام مرده» کی زمان ما اینجوری بود.

جوان رو به پیرمرد کرد و گفت:« نه حاج آقا، احترام نمرده. من دیشب تا ساعت 10 سرکار بودم. الان هم دارم میرم سرکار. خسته‌ام . اینجا نخوابم مجبور سرکار بخوابم. سرکار بخوابم اخراج میشم. حالا می‌خوای پاشم شما بشینی.»

با این سبک زندگی نمی‌شود انتظار داشت که مردم وقتی صبح بیدار می‌شوند و به محل کار می‌روند شاد باشند. زندگی با استرس اجازه شاد بودن به آدم نمی‌دهد.

تعجب آن روحانی نشان می‌دهد چقدر میان مسئولان و برخی روحانیون با جامعه فاصله ایجاد شده و آنها از واقعیت‌های زندگی مردم چندان خبر ندارند.

 

 

برچسب ها: مترو ، اتوبوس
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۲۹
غیر قابل انتشار: ۸
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
238
18
سلام
هر چیزی را به هر چیزی ربط دادید تا از روحانیت انتقاد کنید؟!
مشکلات در زندگی همه هست، حالا چکار کنیم؟ بزنیم توی سر خودمان مشکل حل می شود؟
شاد زیستن یک مهارت است برادر من! و این مهارت زمانی اسمش مهارت است که اتفاقا در خلال مشکلات هم بتوانیم خود را کنترل کنیم. آدمهای زیادی را می شناسم که خیلی بیشتر از ما کار می کنند اما مهارت شاد زیستن را بلدند. با منطق شما ژاپنی ها باید دسته دسته خودکشی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اینجا حرفی از انتقاد روحانیت نبود برادر جان... انشالله شما هم جزو اونایی هستی که مهارت خوب زندگی کردن رو داری..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
نمی دونم ژاپن تشریف برده اید یا نه ولی اگه قسمت شد و رفتید حتما نگاهی به شادی ها و تفریحات ایشان (البته در کنار کار موثر) بیندازید. حداقل امر استرس دیررسیدن تاکسی و مترو و خراب شدن خانه روی سرشان بعلت زلزله و سیل و نصف شدن ارزش پول ملی طی یک شب و اینجور مسائل را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اينكه هر چيزي را به روحانيت وصل كنيم درست نيست ، اما اين فرد مسئوليت داشته و از باب مسئول بودن مورد خطاب است و نه روحاني بودن.
من به عنوان فردي كه وسيله شخصي ندارم و مجبورم از حمل و نقل عمومي استفاده كنم كاملا اين حرف ها را درك مي كنم .
ضمنا چه وجه مشتركي بين ايران و ژاپن مي بينيد كه اينها را با هم مقايسه مي كنيد؟
گرچه بسياري از معضلات فعلي حاصل سوء مديريت و نهادينه شدن بي اخلاقي در جامعه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
متاسفانه میخواد از روحانیت انتقاد کنه اما ما هر وقت سوار مترو شدیم چند تا روحانی هم سوار بودن اما مسولین اگر منظور نظر که خوب مکللاها خیلی بیشترند دوما ما که ژاپن نرفتیم اما از زرق و برقش شنیدیم از امار بیش از 60 هزار خود کشی انجا که چهار برابر امار تصادفات ماست هم شنیدیم سوما وقتی دولتی اومد که یه کوچولو قصد تمرکز زدایی از تهران را داشت مثل انتقال تیمهای بی طرفدار تهرانی با هزینه های دهها میلیاردی در سال به دیگر نقاط برخوردها را دیدیم دوست عزیز منتشر کن لطفا
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
نتیجه گیری شما ایراد دارد دوست عزیز.
اول که این مقاله از روحانیت انتقاد نکرده و صرفا به بیان مشاهده ایی از یک روحانی پرداخته است و سپس نتیجه گیری کرده که سبک زندگی مردم چقدر بحرانی شده است.
دوم به فرض اینکه انتقاد کرده باشد مگر دین اسلام نگفته است 8 ساعت کار و 8 ساعت زندگی و 8 تفریح و از طرفی مگر روحانی نماد ترویج اسلام نیست پس چرا حالا به این فکر افتاده است و چرا حالا متعجب شده است؟ مگر از شرایط زندگی مردم خبر ندارد؟ مگر صبح زود به سرکار نمی رود؟ مگر با وسیله نقلیه عمومی مسافرت نمی کند؟ پس او چرا اکنون متعجب شده است؟ پاسخ ساده است دوست عزیز. ایشان از سبک زندگی مردم و مسائل گریبانگیر ایشان اطلاع ندارند. همین.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
نه با زدن تو سرخود مشکل حل نمیشه ، مهارت زندگی شرط لازم برای شاد زیستن هست اما کافی نیست، باید بسترش هم مهیا باشد، انچه شما می فرمائید خود فریبی هست نه مهارت زندگی.چند وقت پیش تصویری در فضای مجازی رد و بدل میشد در مورد قیمت ازراق از نظر نمایندگان محترم مجلس واقعا جواب هایی ک میدادن تاسف بار بود، اگر دانش قانون گذار در مورد قیمت مایحتاج زندگی این باشد شرایط همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
قبوله شاد بودن یک مهارته اما الزاماتی هم داره از جمله امید. شرایط هرچقدر هم سخت باشه امید آدم را زنده و پویا نگه میداره اما وضع ما به گونه ای است که امیدی هم به آینده و بهبود شرایط وجود نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
حالا فرضا از روحانیت هم انتقاد شده باشه خوب که چی؟ چه اشکالی داره؟ چرا نباید در مورد وضع فعلی پاسخگو باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
معلومه که شما هم از مرفهین بی دردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
83
من به عنوان کارمند، ساعت 5:20 دقیقه بیدار میشم و ساعت 5:40 از خونه میرم بیرون در بهترین حالت یک 10 شب تا 10:30 خونه ام. در طول هفته گاهی بچمو بیدار نمی بینم(تربیتش پیش کش)
پنجشنبه هم تدریس دارم .
منم و روزهای تعطیل و جمعه ها
اگر واقعا شاد باشم مطمئن باشید یجای کار میلنگه.
البته من در بین همکاران وضعیتم بهتره... چاره ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اومدم بگم خوشبحالت دیدم خودت آخرش نوشتی وضعیتم بهتره بین همکاران. به هر حال خدا قوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اونوقت جنابعالی الان ساعت 10:22 تو اوج کار چطوری این مقاله خوندی کامنت گذاشتی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
4
79
اون روحانی خیلی حالش خوش بوده و حقوق خوب میگرفتهه این حرفه می زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
3
34
هرچند امیدی نیست ،
اما این ترافیک صبح گاهی و مسافت های طولانی برای رسیدن به محل کار ، امان مردم را بریده است ،
در حالی که می توان به راحتی با تقسیم ساعت شروع به کار اصناف و محدود کردن استقرار شرکت ها به مرکز شهر از این مهلکه خود ساخته رها شد .
چرا باید شرکت ها در چهار گوشه شهر پراکنده باشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
این کار مدیریت میخواد که ما نداریم . اینجا فقط رئیس هست که بتواند بیشتر و بیشتر و بیشتر حقوق دریافت کند.
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
30
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
5
40
باید ساعت کاری کم بشه. . این استثمار باید تموم شه. بدبخت مردها. بدبخت تر از اونا زن های کارمندند . با این حقوق های کم اگه آدم سر کار نره بهتره اگه بتونه. این ظلم رو علیه خودش کم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
42
كاش مسئولین ما میفهمیدند باید در برخی از كارها كه توان حل صحیحش رو خودمون نداریم میشه از مستشاران خارجی هم استفاده كرد معضل حمل و نقل و ترافیك و حمل و نقل عمومی از اون دسته است
ما بیشترین اتلاف وقت و هزنه روحی و جسمی رو توی ترافیك و رسیدن به محل كار داریم و روز به روز بد تر شدنش مشهوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
33
كلا مسئولان و مديران ما از جامعه تفكيك شده اند. كاش حداقل اعضاي شوراي شهر و نمايندگان مجلس مجبور بودند از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند تا هم با مردم باشند و هم فكري براي مردم بكنند.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
19
وقتی مشلات سیستماتیک حل نشوند. اکثر نیروی شهر شما هم جوان باشند و از ظرفی قوه برخورد با این نیرو ها و هدایت آنها را نداشته باشید باید چکار کرد؟ باید با این نو سبک زندگی انرژی افراد را تخلیه کرد. راستی تابحال فکر کردید چرا شهر ما شبها اینقدر تاریک است؟ یا چرا روشنایی اتوبان ها همه زرد بیرنگ هستند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
57
3
آره ما ایرانیا خیلی کار میکنیم
چینیا پیش ما لنگ میندازن
خیلی مقاله چرتی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اصلا مقاله رو خوندي؟
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
کاش مقاله رو می خوندین و اینقدر زود و احساسی تصمیم نمی گرفتید. آقای مصطفی داننده قلم بسیار خوبی دارند.
ای کاش می شد مردم ما قدری فقط قدری از فضای احساسی فاصله بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
موافقم . کارش با ماست بهره مالی و امکانات با آقایان . فرقی نیمکنه روحانی یا غیر روحانی
shaishen
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
3
15
خیلی سخته
منکه کم اوردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
9
18
باید به دولت مردان اعتراض کنید نه به این روحانی...
مشکل اینه که مسئولان سالهاست از مشکلات مردم فاصله گرفته اند. سالهاست سوار مترو نشده اند. سالهاست به خرید نرفته اند. کشور ما واقعا با چه معضلاتی دست و پنجه نرم میکنه هیچ کس هم جوابگو نیست.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
18
با عرض سلام و تشکر از دقت شما عصر ایران.
بعضی از دوستان مرتبا ژاّپن را مثال میزنند. دوستان محترم در یک مجموعه منظوم به اسم اجتماع باید یکنواختی حاکم باشد. همه چیزش شبیه به همه چیزش باشد. باید مدیریت ضعیفی باشد که کارایی کارکنان در این حد بوده باشد. باید این آشفته بازار باشد تا سو استفاده های کلان شکل بگیرد. در یک کلام ما الان بهتر است خود را با ترکیه و ارمنستان و آذربایجان غیره به زور مقایسه کنیم چه برسد به ژاپن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
3
10
خدا شاهداست 44 ساعت کار درهفته بازدهی ندارد. چرا ساعت کار را کم نمیکنند. با احتساب رفت و برگشت عموم مردم بیشتر از 60ساعت برای حداقل کار میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
ساعات کاری زیاد و بهره وری بسیار پایین! در واقع ما نه کار می کنیم نه استراحت می کنیم و نه تفریح!
سنا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
6
15
بهترین کار اینه که اکثر کارها و ادارات از تهران خارج بشه مثلا اکثر دانشگاهها باید از تهران خارج بشه
پاسخ ها
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
نه دوست عزیز
این مساله سیستمی است وقتی تمام امکانات و پول و ثروت در تهران جمع شده است همه به تهران مهاجرت می کنند. تنها بردن ادارات و دانشگاه ها از تهران کارساز نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
19
این بی اطلاعی فقط مختص مسئولین دولتی نیست. من بین سالهای 82 تا 86 دانشجو بودم. سال 82 خیلی از دانشجوها حتی موبایل هم نداشتند چه برسد به ماشین. و معمولاً با اتوبوس تردد می کردند. جالب اینکه استاد جامعه شناسی ما همیشه میگفت برای شناخت جامعه هر از گاهی از ماشین شخصی استفاده نکنید و سوار تاکسی شوید!!! یعنی کسی که تخصصش شناخت جامعه است، اطللاع نداشت اکثریت قریب به اتفاق مخاطبینش ماشین شخصی ندارند. این که استاد دانشگاه بود و مدعی تفکر، وای به حال بقیه
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
9
این که الان ساعت کاری 44 ساعت درهفته است و میانگین کار مفید که اعلام میشه نیم ساعت از میزان نادرست میزان ساعات کاری هست ، این در حالیکه کشورهای پیشرفته ای مثا آلمان 35 ساعت کار هفتگی دارند . همین طور جای تعجبه که چرا برای دولت الکترونیک و دورکاری اقدامی نمیشه ؟
خبازي مقدم خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
12
تفاوت نيست بايد با سال نوري حساب شود سيرند واز گرسنه خبري ندارند
میرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
13
آقای داننده
لطفا متن را بدین صورت اصلاح کنید:
"آنهایی هم که با وسایل شخصی آمده‌اند آنقدر در ترافیک مانده‌اند و ... "
و انقدر بوق خورده اند که دیگر حوصله‌ای برای شاد بودن ندارند.
و آنقدر بی قانونی در رانندگی دیده اند و حرص خورده اند که انرژی ندارند.
و آنقدر ماشین ساخت داخل اشان در ترافیک مانده است که همواره نگرانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
خیلی موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
12
10
بازم تهران خوبه...اگه سری به شهرهای دیگه بزنید می بینید وضع اونا بدتره....منتها همیشه صدای اونا به گوش نمی رسه اما تهران همیشه طلبکاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
چی شون بدتره شما بفرمایید تا خوانندگان قضاوت کنند.
والا من که هرکی را دیدم 2 بعدازظهر میرسه خونه و خواب بعدازظهر و گردش و دید و بازدید عصرگاهی هم برقرار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
جناب ناشناس 13:28!

اینی شما فرمودید روزهای عادیه و خدا رو شکر همینطوره که شما می فرمایید. ولی روزی رو تصور کنید که بچه تون مریض شده و باید 300 کیلومتر تا اولین پزشک متخصص در یک جاده کوهستانی رانندگی کنید و از قضا برف هم باریده و به خاطر مه دید خوبی هم توی جاده ندارید. اونوقت ببینید آیا با کمال میل به تهران مهاجرت می کنید یانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
7
در مورد مقایسه ایران و ژاپن در پست های بالا فقط یک مورد را من می گویم که صرفا در حوزه آموزش و پرورش ؛ فلسفه و نتیجه آموزش و پرورش در ژاپن شهروند خوب پرورش دادن است شهروندانی که بر اساس قانونهایی برای همه مهارتهای لازم را دارند تا با همکاری هم زندگی کنند .
اما در ایران فلسفه آموزش پرورش کارگر تربیت کرد است ما حتی دکتر و مهندسانمان هم از لحاظ تفکر و اجتماعی به نوعی کارگر هستند و تفکر کارگری دارند
حالا در هر حوزه دیگرش هم وارد شوید شکافها را به همین نسبت خواهید دید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
7
ایران ژاپن اسلامی شده ، فقط مردم یه کوچولو شادی کم دارند که باید بگردیم کشور شادی پیدا کنیم و بشیم مثل اونا !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
5
و یک نکته خیلی مهم همین سبک زندگی فعلی ما علاوه بر مشکلات روحی و روانی که در مقاله به طور خلاصه در شاد نبودن به آن اشاره شده حامل و عامل یک معضل بزرگ برای خانواده ها شده است که خیلی سربسته میتوان به بالا رفتن آمار طلاق اشاره کرد و خود طلاق هم عامل اصلی فروپاشی امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه است .
واقعا مسئولین اگر هشیار باشند به جای تشویق جوانان به تشکیل خانواده و تشویق خانواده ها به فرزندآوری یک فکری به حال بهبود شرایط کار و ساعت کاری و ... باید بکنند به نظر این حقیر پیشنهاد می کنم مسئولین چه در ادارات دولتی و چه در قوانین کار به دنبال نوشتن دستورالعمل مناسب برای تصویب شیفت متغیر یا دقیق تر شیفت با شروع متغیر باشند به این ترتیب استرس دیر رسیدن و تاخیرهای بی دلیل کم میشود و مثلا کسی که به جای هفت و سی دقیقه به دلیل ترافیک ساعت هشت در سرکار حاضر شده نیم ساعت در همان روز شیفت موظفیش بیشتر از سایر کارکنان لحاظ می شود البته جزئیات این طرح که یک الگوی جهانی و بین المللی دارد در اینترنت هم قابل دستیابی است و در خیلی از کشورها و شرکت ها اجرایی شده است
سانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
9
به خوب نكته ای اشاره كردی عصرایران
بجز یه قشر مرفه كه تفریح و همه چیزشوون سرجاشه، بقیه مردم انرژی ندارن و مجبورن صبح تا شب بخاطر مخارج بالای زندگی به قول قدیمی ها سگ دو بزنن !
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
1
10
من ۶-۲۵ سال پیش که در ایران و در محدوده ی کرج زندگی می کردم درست مثل الان تهرانی ها باید هر روز صبح ساعت ۵ از خواب بیدار می شدم و به تهران برای کارم می رفتم و شب که می رسیدم خانه بعضی وقتها ساعت از ۹ گذشته بود. وقتی به خونه می رسیدم حقیقتا یک مرده ی متحرک بودم. اینطور که پیداست ایران هیچ وقت درست یا بهتر نخواهد شد چون ۲۶ سال از اون زمان گذشته و مشکلی هنوز تا به حال حل نشده است.
مدنی
Denmark
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
4
10
در شهرستان ها زندگی راحت تره... نمیدوم چرا بعضی ها اصرار دارن تو دود و شلوغی و استرس عمرشون حروم شه...
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
6
البته من فکرمی کنم اگر امکان داشت درشهردیگری غیرازتهران زندگی کنند قطعا مشکلات کمتری خواهند داشت.چون ماکارمند هستیم وقتی به تهران میایم این گرفتاری ها رامتاسفانه می بینیم.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
9
شديد ترين نوع تفاوت بين ما تفاوت در خيابان هاست. كجاي دنيا بين خيابان نرده ميكشند و بخشي از خيابان مختص مسئولين هست و بخشي براي استفاده مردم عادي. اين ها تبعيض هايي است فرا ناروا. هر چند مي گويند خط ويژه بي آر تي ولي من به كرات ديده ام وقتي بايد يكساعت در اتوبوس بايستم و در آخر خودم را به زور داخل آن جا كنم مسئولي سوار ماشين شيشه دودي از خط ويژه بي آر تي عبور ميكند. كاش مسئولين ملزم بودند مثل مردم عادي زندگي كنند. سوار اتوبوس و مترو شوند تا درد مردم را بفهمند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
6
خود شاد زیستن فرهنگ سازی می خواهد. این را چه کسانی بایستی انجام دهند؟
وبگردی