فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۶۴۳۴
انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶-۱۰-۱۳۹۶

خوردن "جو دوسر" در صبحانه راهی برای مقابله با آرتروز

به گفته محققان، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.

به گزارش مهر، آرتروز نشانه سلامت ضعیف استخوان هاست که عمدتا با افزایش سن بروز می کند. این بیماری در اصل بر مفاصل تاثیر گذاشته و افراد مبتلا به آن از درد و خشکی مفاصل رنج می برند.

درحالیکه درمان های متعددی برای این مشکل از جمله دارو، فیزیوتراپی یا گاهی اوقات جراحی برای کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی فرد وجود دارد، اما هنوز هیچ درمانی قطعی وجود ندارد.

اما یافته های جدید مطالعاتی نشان می دهد خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و مصرف میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند به حفظ انواع باکتری های مفید روده که تاثیر مثبت بر بیماری های مزمن التهاب مفاصل دارد، کمک کرده و از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.

یافته های محققان دانشگاه فردریچ الکساندر آلمان نشان می دهد رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر قادر به تغییر باکتری های روده به گونه ای است که موجب تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه بیشتر بخصوص از نوع پروپیونات می شود.

اسیدهای چرب دارای زنجیره کوتاه برای بدن مهم هستند چراکه موجب تامین انرژی، تحریک حرکت روده و ایجاد تاثیر ضدالتهابی می شوند.

ماریو زائیس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما توانستیم نشان دهیم که رژیم غذایی دوستدار باکتری ها دارای تاثیر ضدالتهابی و همچنین تاثیر مثبت بر تراکم استخوان است.»

محققان همچنین اثبات کردند غلظت بالا اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، به عنوان مثال در مغز استخوان، که پروپیونات در آنجا موجب کاهش تعداد سلول های تخریب کننده استخوان می شود، روند تحلیل استخوان را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

برچسب ها: صبحانه ، آرتروز
ارسال به دوستان
کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده اردوغان: نتانیاهو در مسیر هیتلر حرکت می‌کند ادعای ترامپ: ما به یک توافق عالی با ایران درباره جنگ رسیده‌ایم غریب آبادی: بیانیه اخیر برخی کشورها مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی، بی‌سند و کاملاً مردود است آمریکا شرکت نفت دولتی کوبا را تحریم کرد ادعای الحدث: عراقچی به پاکستان می‌رود