فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۹۳۲۶۱
انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۶

قاتل بنیتا در ملأعام قصاص می‌شود

قاتل بنیتا در ملأعام قصاص می‌شود

حکم قصاص متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا در ملأعام به اجرا در‌می‌آید.

به گزارش تسنیم؛ متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا یک گام دیگر به قصاص نزدیک شد و قرار است حکم قصاص وی در ملأعام به اجرا دربیاید.

بنابر ماده 428 قانون مجازات اسلامی در مواردی که جنایت، نظم و امنیت عمومی را برهم زند یا احساسات عمومی را جریحه‌دار کند، تفاضل دیه می‌تواند با توجه به شرایطی و درخواست دادستان و تأیید رئیس قوه‌قضائیه از بیت‌المال پرداخت شود بنابراین با توجه به اینکه این جرم باعث اخلال در نظم و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود، قرار است پرونده برای پرداخت تفاضل دیه و گرفتن استیذان از طریق دادستانی به دفتر رئیس قوه‌قضائیه فرستاده شود و متهم ردیف اول بنابر کیفرخواست صادر شده در ملأعام (مشیریه) قصاص می‌شود.

بر اساس این گزارش، بنیتا دختر هشت ماه‌ای بود که 29 تیر سال جاری توسط دو سارق ربوده و پیکر بی‌جان این دختر بچه صبح روز چهارم مرداد داخل خودروی پراید در شهرستان پاکدشت کشف شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر بنتیا پنجم مرداد در آستان مقدس امام‌زادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) در بخش کهریزک انجام شد و متهمان، 6 مرداد صحنه ربودن بنیتا را در منطقه مشیریه (محل وقوع ربودن بنیتا) بازسازی کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، تحقیقات از متهمان در دادسرای امور جنایی تهران انجام شد و پس از 17 روز رسیدگی پرونده در مرحله دادسرا که مشتمل بر تشریفات احاله نیز بود، به سرانجام رسید و کیفرخواست متهمان صادر شد.

در دو جلسه محاکمه‌ای که 20 و 22 شهریور در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، محمد شهریاری؛ نماینده دادستان و صادرکننده کیفر‌خواست برای متهمان، متن کیفر‌خواست را قرائت و برای متهم ردیف اول، تقاضای قصاص در ملأعام کرد.

در این جلسات پدر و مادر بنیتا و وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شده و خواستار قصاص برای هر دو متهم این پرونده شدند، در نهایت نیز متهم ردیف اول و دوم در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند.

دادگاه در نهایت متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به اتهام قتل عمد به قصاص، به خاطر آدم‌ربایی، رها کردن طفل و مباشرت در سرقت مجموعاً به 51 سال حبس، 111 ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کرد.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز در ارتباط با عناوین اتهامی مختلف، جمعاً به 13 سال حبس، 111 ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ایذه محکوم شد.

با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده و حکم مجازات در شعبه 15 دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قاتل بنیتا ، قصاص
ارسال به دوستان
حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد