فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۳ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۰۶۲۳۹
انتشار: ۰۱:۳۳ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۷

رهبر کره شمالی با پای پیاده راهی کره جنوبی می‌شود

رهبر کره شمالی با پای پیاده راهی کره جنوبی می‌شود

رهبر کره شمالی برای شرکت در اجلاس مقامات سئول و پیونگ یانگ که فردا جمعه برگزار می‌شود با پای پیاده راهی کره جنوبی خواهد شد.

به کزارش خبرگزاری آناتولی کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی برای شرکت در اجلاس سران سئول و پیونگ یانگ که قرار است فردا 27 ماه مه در "خانه صلح" واقع در" منطقه عاری از سلاح" در مرز کره جنوبی برگزار شود، با پای پیاده به این کشور خواهد رفت.

وی نخستین رهبر کره‌ شمالی است که بعد از پایان جنگ سال 1953 وارد خاک کره جنوبی می شود.

گفت‌وگوهای تاریخی مقدماتی طرفین ساعت 09:30 دقیقه صبح فردا به وقت محلی در روستای مرزی پانمونجوم در منطقه غیرنظامی میان دو کشور، موسوم به روستای آتش بس، شروع می شود.

در این مذاکرات، بیشتر بر بهبود روابط شخصی رهبران دو کشور و برنامه خلع سلاح هسته ای تمرکز خواهد شد. قرار است طرفین در برنامه درختکاری و کاشت نهال در «خانه صلح» کره جنوبی نیز شرکت کنند.

انتظار می رود اون، پس از این سفر ماه ژوئن آینده با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز دیدار کند. کیم جونگ-اون و مون جائه-این، روسای جمهور دو کره پیش‌تر نیز در سال‌های 2000 و 2007 در پیونگ‌یانگ دیدار کرده بودند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه کدام تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶ بیشترین تعداد لژیونر را دارند؟ (+ اینفوگرافیک) انیماتور اسپایدرمن در حادثه قطار درگذشت آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ ادامه خروج سرمایه از صندوق‌های بیت‌کوین چرخه بی‌پایان هک بانکی/ علت افزایش حملات سایبری به سیستم بانکی کشور جان بولتون، اعتراف در پرونده اسناد سری / احتمال 5 سال زندان ، جریمه 2 میلیون دلاری و قطع حقوق بازنشستگی آیا خاطرات را می‌توان خورد؟ اگر صعود کنیم، حریف بعدی مان کدام تیم است؟