فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۵۶۳۴
انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۷

محاصره دفتر اسنپ بابل توسط تاکسی‌های سنتی

محاصره دفتر اسنپ بابل توسط تاکسی‌های سنتی

به گزارش دیجیاتو مدیر ارشد منطقه‌ای اسنپ خبر می‌دهد که تاکسی‌های سنتی در مقابل این دفتر موقت اسنپ در شهر بابل تجمع کرده و اجازه ورود و خروج پرسنل این شرکت را نمی‌دهند. «حسین هزارجریبی» در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید: «فضا خطرناک شده است و کارکنان ما در دفتر هستند. بر اساس اطلاعی که به ما داده‌اند، ۳۰۰ تاکسی در این محل تجمع کرده‌اند که باعث ایجاد ترافیک سنگین در منطقه نیز شده است.» به گفته هزارجریبی، پلیس امنیت در محل حضور دارد تا اتفاقی برای پرسنل رخ ندهد.

فعالیت اسنپ از ابتدای اردیبهشت ماه در بابل و قائم شهر با چالش مواجه شده بود اما به گفته هزارجریبی، این شرکت پس از دریافت موافقت کلامی دادستان و فرمانده نیروی انتظامی بابل، از امروز کار خودش را در یک دفتر موقت شروع می‌کند و کارکنان خود را نیز برای جذب راننده به شکل میدانی، به سطح شهر ارسال می‌کند. با وجود موافقت برای ادامه فعالیت اسنپ، کلانتری ۱۳ بابل با حکم به هم زدن نظم عمومی پرسنل این شرکت که مشغول جذب میدانی راننده بوده‌اند را بازداشت کرده است.

 

دلیل محدودیتی که در اردیبهشت ماه برای اسنپ در بابل و قائم شهر ایجاد شد، مجوز ذکر شده بود. اما اکنون هزارجریبی خبر می‌دهد که با وجود موافقت دادستان بابل و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بابل برای ادامه فعالیت اسنپ، این تجمع صورت گرفته و یک کلانتری نیز نیروهای اسنپ را بازداشت کرده است: «به گفته رییس کلانتری ۱۳ بابل، اینجا حوزه استحفاظی ایشان است و اوست که می‌گوید چه چیزی غلط و چه چیزی درست است. او می‌گوید حکم باید مستند باشد و موافقت کلامی و تلفنی را قبول نمی‌کند. کلانتری بدون منطق خاصی بیان می‌کند که باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنیم. این در حالیست که ما با مجوزی که داریم مشغول فعالیت در شهرهای بزرگ ایران هستیم و سازمان‌های دیگر خود را درگیر این موضوع نمی‌کنند. اما در شهرهای کوچک روابط نزدیک میان افراد کلیدی، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.»

اسنپ پروانه کسب‌وکار خود را از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌ است و بر اساس همین مجوز، فعالیتش در همه شهرها و مراکز استان‌ها بلامانع است. «رضا الفت نسب»، عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، پیش از این در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرده بود که بحث رقابت بین بخش سنتی و آنلاین از بین رفته و حالا مقاومت در برابر استارت‌آپ‌هایی که در حال ارائه خدماتشان در سطح کشور هستند از سوی دستگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند:

«متاسفانه ما از این ناحیه در حال ضربه خوردن هستیم و بر اساس آنچه می‌شنویم، در هر شهری که اقدام به تاسیس تاکسی آنلاین کنید، باید مجوز جداگانه بگیرید. بر فرض ما بیشتر از هزار شهر داریم و حالا به عقیده این سازمان‌ها، باید به همان تعداد مجوز گرفته شود. هر شهر هم قانون خودش را دارد و باید دید شورای شهر چه تصویب کرده و چه سهمی از استارتاپ می‌خواهد.

برچسب ها: اسنپ ، بابل
ارسال به دوستان
نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی شاهکار تلسکوپ اقلیدس: ثبت پرجزئیات‌ترین تصویر از قلب راه شیری با ۲۶ ساعت رصد(+عکس) چند قدم در روز برای جبران ساعت‌ها نشستن کافی است؟ ۵ علامت سکته مغزی خفیف که نباید نادیده گرفت استایل متفاوت سوگل قلاتیان در کتابخانه؛ بازیگر لیسانسه‌ها مخاطبان را غافلگیر کرد (+عکس) ورود بخشی از قاچاقچیان موادمخدر به «اردوگاه‌های کار اجباری» برای سپری کردن مجازات از تانک تی-34 تا هیولای خزر؛ داستان نبوغ الکسیف (+عکس) امروز با سعدی: تو که پادشاه حُسنی نظری به بندگان کن