فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۶۳۵۶
انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۷

سهم ۱۲درصدی اتوبوس‌های تهران در آلودگی هوا


اتوبوس‌های تهران بخشی از منابع تولید آلودگی هوای این شهر هستند و باید فرسودگی و آلایندگی آن‌ها به سرعت رفع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های ذیربط در رابطه با خودرو‌های فرسوده گفت: اجرای هر قانونی نیاز به ضمانت اجرا دارد و برخورد جدی و قانونی با خودرو‌های سنگین صورت نگرفته است.

به گفته وحید حسینی منش، ۲هزار دستگاه اتوبوس آلاینده در تهران تردد دارند. حسینی با اشاره به اینکه در کشور ۸کلانشهر درگیر آلودگی هستیم، گفت: خودرو‌های سنگین وقتی از تردد در جاده‌ها منع می‌شوند، تا ۲۰ یا ۳۰سال در شهر‌ها تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سهم اتوبوس‌های شرکت‌های واحد از ذرات مضر معلق بر مبنای اطلاعات سال ١٣٩٢، ۱۲ درصد است افزود: اتوبوس‌ها بدلیل مواجه مستقیم با مردم ازاولویت رسیدگی برخوردارند.

حسینی منش به مسئولیت وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور موظف است تمام اتوبوس‌های شرکت واحد را به فیلتر مجهز کند، ولی تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

وی در رابطه با ابزار‌های در اختیار این کارگروه گفت: به‌عنوان نماینده دولت، گزارشات در مورد رعایت نشدن مصوبات توسط ادارات دولتی به هیات وزیران ارائه می‌شود. او افزود: در بحث خودرو‌های سواری اقداماتی صورت گرفت، اما در رابطه با خودرو‌های سنگین هیچ همکاری صورت نگرفته است.

حسینی منش با اشاره به رد شدن بیش از نیمی از خودرو‌های تهران در آزمایشات معاینه فنی گفت: ممکن است بسیاری از این رانندگان نسبت به تعمیر خودروهایشان اقدامی نکنند و برای دریافت معاینه فنی به مراکزی که کمتر سختگیری دارند مراجعه می‌کنند.

وی گفت: از زمانی که خودرو وارد چرخه مصرف می‌شود، مسئولیت نظارت بر عهده وزارت کشور است.

حسینی منش افزود: پلیس وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین مربوط به آلایندگی را دارد و بدون همکاری پلیس و نهاد‌های دیگر اجرای طرح کاهش امکان پذیر نیست.

به گفته وی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در حالی‌که پلیس معتقد است اتوبوس‌های شرکت واحد نقش اساسی در آلایندگی هوا دارند، اما نمی‌توان از نقش خودرو‌ها و بقیه موارد آلاینده هوای پایتخت چشم پوشی کرد.

حسینی‌منش درباره معاینه فنی اتوبوسرانی در پاسخ به گزارش سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت مبنی بر اینکه بخش بزرگی از اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی فاقد معاینه هستند، گفته ۶۲۰۰ اتوبوس در سطح تهران تردد می‌کنند که از این تعداد ۳ هزار اتوبوس گاز سوز هستند و معاینه فنی دارند و هیچ مشکلی در آلایندگی هوای تهران ندارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آلودگی هوا ، اتوبوس
ارسال به دوستان
معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند