فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۳-۱۱-۱۳۸۷
کد ۶۲۸۷۳
انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۳-۱۱-۱۳۸۷

كاهش سن بازنشستگي به 51 سال

عصر ایران
رييس سازمان بازنشستگي كشوري با تاكيد بر اين كه كاهش سن بازنشستگي به معناي مواجه بودن با بازنشستگي‌هاي جوان است، افزود: برخي نيز چنين فكر مي‌كنند كه بازنشستگي به معناي استراحت و تفريح است، لذا به سن بعضي‌ها نمي‌آيد كه بازنشسته شوند.
رييس سازمان بازنشستگي كشوري با اعلام تشكيل بانك اطلاعات نخبگان كشور از ايجاد اين بانك به روي سايت سازمان بازنشستگي كشوري در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش ايسنا، ابراهيم طوبايي در نخستين همايش تحول مديريت كشور در افق چشم انداز، افزود: در حال حاضر در حال ساماندهي‌هاي لازم براي ايجاد اين بانك هستيم تا افراد جامعه بدانند، در بين يك ميليون بازنشسته كشوري چه چهره‌هاي توانمندي وجود دارد.

وي با اشاره به وجود 90 هزار بازنشسته در حدود 30 سال پيش در كشور، گفت: پس از گذشت 30 سال، تعداد بازنشستگان به 900 هزار نفر رسيده است. همچنين سن بازنشستگي در 30 سال پيش به طور ميانگين 53 سال بود، اين در حاليست كه در حال حاضر ميانگين سن بازنشستگي به 51 سال كاهش يافته است.

رييس سازمان بازنشستگي كشوري با تاكيد بر اين كه كاهش سن بازنشستگي به معناي مواجه بودن با بازنشستگي‌هاي جوان است، افزود: برخي نيز چنين فكر مي‌كنند كه بازنشستگي به معناي استراحت و تفريح است، لذا به سن بعضي‌ها نمي‌آيد كه بازنشسته شوند.

وي در ادامه به افزايش حقوق بازنشستگان اشاره و خاطر نشان كرد: با افزايش صفر تا 240 درصدي و يا ميانگين 50 درصدي حقوق بازنشستگان، فاصله حقوق شاغلان و بازنشستگان كاهش و به يكديگر نزديك شد.

به گفته طوبايي، در حال حاضر ميانگين حقوق بازنشستگان كشوري 450 هزار تومان است كه اين رقم در رابطه با بازنشستگان آموزش و پرورش به 480 هزار تومان مي‌رسد.

وي كاهش فاصله‌هاي حقوق دريافتي را از نشانه‌هاي رضايتمندي بازنشستگان و همچنين فرصتي دانست تا نظام جمهوري اسلامي و همچنين مديران جامعه بتوانند به بحث اساسي‌تر يعني منزلت اجتماعي و عزت بازنشستگان بپردازند.

رييس سازمان بازنشستگي كشوري در اين باره تصريح كرد: طي دو سه سال اخير منزلت بازنشستگي مورد توجه مجريان و سياستگذاران بوده كه بر همين اساس بستري براي حضور توانمند آن‌ها در جامعه ايجاد و طرح‌هايي در اين رابطه در حال اجراست.

وي با بيان اين كه همچنين طرح‌هايي نيز براي بازنشستگان آماده شده كه به زودي اعلام مي‌شود، هدف از اين طرح‌ها را حضور بازنشستگان به عنوان مديران پيشكسوت در 30 سال گذشته در عرصه اجتماعي خواند.

طوبايي يكي از بسترهاي لازم براي ظهور توانمندي‌هاي بازنشستگان را ايجاد خانه‌هاي مهر پيشكسوتان نام برد كه هم اكنون در 25 مركز استان در حال ساخت است كه اولين آن‌ها در كرمانشاه آماده بهره‌برداري است كه با اولين سفر هيات دولت به اين استان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

سفرهاي سياحتي و زيارتي بازنشستگان در سراسر كشور از ديگر اقدامات صورت گرفته در راستاي عزت بازنشستگان است كه وي ضمن اشاره به آن، تاكيد كرد: اين برنامه ضمن ايجاد منزلت و پر كردن اوقات فراغت بازنشستگان باعث گردش كاري ساير دستگاه‌ها از جمله رونق بخش حمل و نقل و هتلداري شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
 وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی سه زمین‌لرزه بزرگ اخیر در آمریکا، ژاپن و ونزوئلا بی‌ارتباط به هم بودند پلیس با خودروی جدید به خیابان آمد (+عکس) تهدید چین آمریکا را ترساند / آغاز یک پروژه نظامی مهم چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟ تاریخ‌سازی رامین رضاییان؛ عبور از رکورد ۲۰ ساله گل‌محمدی وداع دراماتیک تیم ملی ایران با جام جهانی ۲۰۲۶ تصویری از یک بازار در شهر «کازرون»؛ 100 سال قبل ستون نویس ورزشی آمریکا: تیم ملی ایران قربانی سیاست و تبعیض و بی عملی فیفا شد اتاق اصناف: فاکتورهای کاغذی دیگر اعتبار ندارند شهرهایی که قواعد سفر را تغییر می‌دهند (+عکس) دو روایت از «هسته سخت» نظام وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان