فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۱-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۷۵۴۵
انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۱-۱۰-۱۳۹۷

از هر 5 تهرانی یک نفر فشار خون دارد

شهردار تهران گفت: در زمان حاضر جمعیت دوچرخه سواران پایتخت زیر یک درصد است که با هدف آرمانی در صورت تامین ایمنی و اختصاص خط ویژه این رقم به پنج درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی عصر سه شنبه در آیین رونمایی از فاز جدید ناوگان فروشگاه مجازی شهروند افزود: شاید این مساله به طور مستقیم تاثیر بالایی در کاهش ترافیک نداشته باشد اما تغییر روش زندگی و کاهش استفاده از خودرو شخصی در کاهش آلودگی هوا موثر است.

وی با بیان اینکه 93 درصد مردم، آلودگی هوا و ترافیک را دو چالش عمده شهر تهران می دانند افزود: یکی از این موارد مربوط به تردد سه میلیون موتورهای دوچرخی است که چندین برابر خودرو یورو 5 و 6 آلودگی تولید می کند.

وی با ارائه آماری از سلامت شهروندان تهران خاطرنشان کرد: باید شیوه زندگی ‌در شهر تهران را عوض کنیم و تحرک بیشتری داشته باشیم.

حناچی تصریح کرد: سالانه 57 هزار نفر در تهران به طور طبیعی فوت می کنند، از این تعداد یک هزار و 200 مرگ ناشی از حوادث و سوانح است که اغلب این افراد مردان در سنین کار و نیز کودکان بالای پنج سال را تشکیل می دهند.

وی بر توسعه مترو در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: براساس آمارها چهار هزار و 573 نفر در سال 94 به دلیل آلاینده های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فوت کرده اند.

شهردار تهران یادآور شد: یکهزار و 494 نفر سالانه به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

وی گفت: ذرات معلق سال گذشته در 239 روز بیش از حد استاندارد، 102 روز در شرایط حساس و 9 روز در شرایط اضطراری قرار داشت.

حناچی اضافه کرد: همچنین 400 نفر در تهران به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه 9.3 درصد تهرانی ها دیابت دارند و 53 درصد از این افراد از دیابت نوع 2 خود بی اطلاع هستند افزود: همچنین 50 درصد کلسترول بالا، 30 درصد تری گلیسیرین و 36 درصد دچار پرفشاری خون دارند.

حناچی اظهارداشت: از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد که در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر را شامل می شود و همچنین از هشت تهرانی دارای فشار خون، یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

وی با بیان اینکه 35 درصد پایتخت نشینانِ 55 سال به بالا چاق هستند گفت: در کل 19،2 درصد تهرانی ها چاق و خانم ها نیز 1،7 درصد برابر مردان چاق هستند.

حناچی تصریح کرد: اگر این آمار را کنار هم قرار دهیم می بینیم که باید شیوه زندگی در تهران تغییر کند و سه شنبه های بدون خودرو بهانه ای برای آغاز این حرکت است.
شهردار تهران به سه شنبه های بدون خودرو اشاره و تاکید کرد: در سه شنبه های بدون خودرو علاوه بر سه معاون وزیر خبرنگاران نیز به این پویش پیوستند و امیدواریم این حرکت به یک خواسته عمومی تبدیل شود.

برچسب ها: شهردار تهران
ارسال به دوستان
ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم