فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۹۲۱۴
انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۷

ابتکار: در خانواده دچار اختلال ارتباطی شده‌‌ایم

ابتکار: در خانواده دچار اختلال ارتباطی شده‌‌ایم

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور تاکید کرد: در ستاد ملی زن و خانواده، سیاست‌های مربوط به شاخص‌های عدالت جنسیتی تصویب و برای اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و هدف غایی آن دستیابی به عدالت جنسیتی است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار روز شنبه در نشست انتقال تجارب موفق حوزه زنان در مدیریت شهری گقت: انتقال و تبادل تجربیات و شبکه‌‌‌‌سازی زنان که در شهرهای مختلف کشور مسئولیت دارند، اقدام شایسته‌‌ای است.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) بهترین زن برای الگو سازی زنان محسوب می شود که پیام آوری صادق بود و زندگی شگفت انگیزی داشت.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه نقش و اهمیت توجه به موضوع زنان و خانواده در مدیریت شهری اهمیت بسزایی دارد و یکی از محورهای توسعه پایدار شهرها است، اظهار داشت: بدون برنامه‌‌‌‌ریزی موثر برای زنان و خانواده نمی‌‌‌‌توان به اهداف کلان دست یافت و باید مبتنی با هر برنامه‌‌‌ای به سمت تحقق عدالت گام برداشت.

ابتکار با بیان اینکه در مدیریت شهری باید به مفهوم عدالت جنسیتی پرداخت تا همه زنان و مردان از خدمات مدیریت شهری بهره‌‌‌مند شوند، تصریح کرد: این خدمات باید حقوق اولیه را تامین و مطالبات زنان و خانواده را با نگاه وسیع‌تر جواب دهد و عدالت جنسیتی در همه دستگاه‌‌‌ها اجرا شود.

وی افزود: اگر شورای شهر شاخص‌‌‌های مربوط به عدالت جنسیتی را تصویب کند، می‌‌توان براساس اسناد فرادستی در برنامه سالیانه شورا به عنوان یک محور مطرح شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ گام‌‌‌های خوبی برداشته است، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد پست‌‌های مدیریت طی چهار سال بر اساس شایستگی و توانمندی به زنان واگذار شود. حدود ۶۰ درصد در استانداری‌‌ها در مورد واگذاری پست‌‌‌های مدیریتی به زنان نسبت به سال قبل رشد داشته است.

ابتکار اضافه کرد: در برنامه‌‌‌ریزی شهری هم باید شاخص‌‌‌های دوستدار خانواده را در نظر بگیریم و به دنبال آن چهره خشن شهری را با برنامه‌‌‌ریزی تغییر دهیم و عناصری که آرامش و نشاط را به شهر بازمی‌‌گرداند، شناسایی کنیم.

وی به اجرای طرح گفت‌‌وگوی ملی خانواده در بیشتر شهرها اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح با بهره‌‌‌گیری از مشارکت تشکل‌‌های مردم‌‌نهاد، شهرداری‌‌‌ها و مدارس در تلاش است تا نشان دهد خانواده در معرض همه آسیب‌‌های اجتماعی قرار دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌‌جمهوری با تاکید بر اینکه در خانواده دچار اختلال ارتباطی شده‌‌ایم، بیان کرد: این اختلال اعضای آن را از هم جدا کرده و امروز ارتباط بین نسلی به یکی از مشکلات نهاد خانواده تبدیل شده است. موضوع گفت‌‌‌‌وگوی ملی خانواده یک بحث کلیدی است و باید برای اجرای آن همکاری داشت.

ابتکار با یادآوری اینکه اکنون عدالت جنسیتی و گفت‌‌وگوی ملی خانواده در عالی‌‌‌ترین سطح مدیریت شهری و مصوبات شورای اسلامی شهر باید از محورهای برنامه‌‌‌های پنج ساله شهری باشد، یادآور شد: در مورد توانمندسازی زنان، زنان سرپرست خانواده در اولویت هستند که توان‌‌افزایی یکی از نیازهای آنان محسوب می‌‌‌شود.

وی بر لزوم حمایت از استارت‌‌آپ‌‌ها (کسب و کارهای نوین) برای اشتغالزایی بانوان تاکید و عنوان کرد: باید با تاسیس خانه استارت‌‌‌آپی مرکزی برای حضور جوانان و فعالان در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای خلاقانه ایجاد کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ابتکار ، خانواده
ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است ایتالیا: تحریم بن گویر را با جدیت دنبال می‌کنیم