۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۰۱۳۵
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۵۰۱۳۵
انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۷
سگ هایی مانند سگ های حادثه ساز لواسان، در هر نقطه دیگری می توانند فجایعی حتی بدتر بیافرینند.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- دو سگ  گارد و شکاری (پیتبول و ژرمن) آموزش دیده در لواسان به دخترکی حمله کردند. دخترک از ناحیه دست و پا آسیب جدی دیده است. طبق گفته خانواده آسیب‌های روحی دخترک بیش از آسیب‌های جسمی اوست. دختر، خواب سگ را می‌بیند، می‌ترسد، جیغ می‌زند و بیدار می‌شود. او از تمام سگ‌ها می‌ترسد حتی سگ‌های دل‌نشین کارتونی.

برخی از ما تصور می‌کنیم وقتی به مکان عمومی می‌رویم، هرکاری که دل‌مان خواست می‌توانیم انجام دهیم. نمونه بارز آن رفتار دو جوان صاحب سگ در لواسان است. آنها فکر می‌کنند چون به پارک آمده‌اند حق دارند، سگ‌های خود را رها کنند تا آنها در فضای باز، بازی کنند و به این سو و آن سو بروند.

سگ‌ها را ببندید

این کار دقیقا رعایت نکردن حق دیگر شهروندانی است که پارک می‌آیند. ما اگر با سگ خود به فضای عمومی می‌رویم، حق نداریم، حیوان را آزاد کنیم. در باغ شخصی یا خانه، سگ می‌توان آزادانه به هرکجا که دلش خواست برود اما در فضای عمومی حتما باید قلاده و پوزه بند داشته باشد.

حقوق شهروندی همین چیزهای ساده است که رعایت نمی‌کنیم. سگ یک حیوان است. هرلحظه می‌تواند برای انسان خطر آفرین باشد حتی اگر بهترین آموزش‌ها را دیده باشد. پس باید حسابی در مکان‌های عمومی حواس‌مان به آن‌ها باشد.

جالب است که دو جوان دو سگی که در دسته سگ‌های خطرناک تعریف می‌شوند را به راحتی آزاد می‌گذارند، چون تصور می‌کنند آنها آموزش دیده‌اند. حاصل این تفکر و تصور می‌شود این دخترک بیچاره.

در آمریکا و اروپا هم قوانین محکمی در مورد آوردن سگ به خیابان و مکان عمومی وجود دارد به ویژه سگ‌هایی که خطرناک هستند.

در ادامه به برخی از قوانین در مورد سگ در اروپا و آمریکا اشاره می‌کنیم.

قانون نژادها Breed Bans

هدف این قانون بیشتر نژادهای گروه Bullمانند پیت بول و سگ‌های نژاد گارد مانند روتفایلر، دوبرمن، ماستیف، ژرمن شپرد و …. در بر می گیرد.

صاحبان این سگ‌ها باید به سگ‌های خود آموزش بدهند تا به دیگران آسیب نزنند و سگ‌های که عصبی هستند باید با پوزه بند به بیرون بیایند . در برخی از شهرهای امریکا این قانون برای آپارتمان‌ها هم وضع شده است.

قانون قلاده  Leash Laws

در این قانون سگ در معابر عمومی و یا پارکهای که استفاده آن برای عموم آزاد است حق تردد بدون قلاده را ندارد. این قانون عاملی است تا از گاز گرفتن سگ جلوگیری شود و از بروز خطر برخورد سگها با اتومبیل جلوگیری می کند در برخی از ایالت‌های امریکا طول بند قلاده نباید از ۶ فوت بیشتر باشد.

حکم صدا Noise Ordinances

این قانون در برخی از شهرهای امریکا وضع شده است.

این قانون برای سگ‌هایی است که صاحبان آنها ساعتها در خارج از خانه مشغول کار کردن هستند و سگشان از تنهایی شروع به پارس کردن می کند. در این قانون بعد از شکایت همسایه ها در مرحله اول از صاحب سگ تعهد کتبی جهت کنترل پارس سگ می گیرند اگر سگ همچنان به پارس کردن ادامه دهد سگ را به بازداشتگاه حیوانات پر سرو صدا منتقل و بعد از آموزش سگ را به فرد دیگری می دهند.

خلأ قانون در ایران؟

در سال های اخیر، سگ گردانی در ایران تشدید شده است و این در حالی است که قانون جامعی در این باره وضع نشده است. عده ای معتقدند که کلا باید آوردن سگ به معابر عمومی ممنوع شود و گروهی بر این باورند که نمی شود جلوی این کار را گرفت و باید قوانینی در این باره وضع شود.
این که کدام بهتر است، باید موضوع بحث های عمومی، جامعه شناسان و قانونگذاران باشد تا در نهایت آنچه به نفع جامعه است تصویب شود.

با این حال، نمی توان تا آن موقع، دست روی دست گذاشت و جامعه را به حال خود رها کرد. در همین قضیه لواسان، رئیس دادگستری منطقه گفته است که فقط می توانیم حکم به دیه دهیم و قانون دیگری نداریم!

این در حالی است که دستکم سگ های بزرگ، عامل بالقوه خطر هستند و به استناد همین قوانین موجود، پلیس می تواند از تردد آنها در معابر عمومی جلوگیری کند. به نظر می رسد، اکثریت نیز با این پیشنهاد موافق باشند چرا که سگ هایی مانند سگ های حادثه ساز لواسان، در هر نقطه دیگری می توانند فجایعی حتی بدتر بیافرینند.

برای جلوگیری از وقایع مشابه، با همین قوانین موجود نیز می توان کارهایی کرد؛ فقط نیازمند هماهنگی قوه قضاییه، پلیس، شهرداری ها و سازمان حفاظت محیط زیست هستیم تا جمع آوری سگ های خطرناک و انتقال آنها به مناطق حفاظت شده صورت پذیرد و ماجرای لواسان آخرین اتفاق از نوع خود باشد و الا ماجرای قربانیان سگ گردانی همچنان به تلخی و وحشت، ادامه خواهد داشت.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۱۳۸
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
225
76
اين قضيه قطعاً خيلي ناراحت كننده است قطعاً تو مقصر بودن اون دو تا جوان شكي نيست و همه ي حرف هاي شما درست ، ولي اين قضيه يجوري نشه كه يهو يه قانون بره تو مجلس براي عدم نگهداري سگ صداي ملتُ در بيارن.
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
انهایی که سگ نگه می دارند بیشترشون حتی احترام انسان ها را یا پدر مادرشون هم نگه نمیدارند و از انها در پیری مراقبت نمی کنند . خب چی میشود قانون منع نگهداری سگ در اپارتمان ها اعمال شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پررررررؤوووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مگه اشکالی داره ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اتفاقاً تمام بدبختیمون سر اینه که یه مورد اشتباه وارد این مملکت میشه بعد آقایون باید جمع بشن بلکه یجوری با قانون ماست مالی بکنن قضیه رو! برادر من، عزیز من، انسان! اون حیوان هم حق حیات داره اینکه نمیشه به هر چیزی که دوستش داری یه قلاده ببندی بکشونیش دنبال خودت!! حیوان آزاری فقط کتک زدن حیوان نیست وقتی لباس می پوشونی به سگ وقتی گربه رو بزور میشوری بهش...! قبل از اینکه شما بدنیا بیای گربه خودش میدونسته چطوری خودشو تمیز کنه! حیوان برای محیط زندگی انسانی شهری نیست. سگ شکاری چه چیزی رو قرار تو شهر شکار کنه!؟ فرهنگش اینه که توی شهر جای سگ نیست! فردا اسلحه میاد دست ملت بعد یه عده معترض میشن چرا فرهنگ نگهداری سلاح گرم نیست و... قبل از کاری فکر کنیم قطعاً به نتایج بهتری می رسیم.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
14
152
لطفاً یه خبر کار کنید که حداقل خرید و فروش چنین سگهایی در سامانه هایی نظیر دیوار ممنوع بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
15
80
وای من خاطره خیلی بدی از سگ دارم با اینکه عاشق سگ بودم اما یه روز کنار ساحل یه خانم سه توله آورده بودند اینا به من و پسرم حمله کردند اشتباهی که کردم این بود که دلم برای توله ها می سوخت و نزدمشون و سعی می کردم که فقط دورشون کنم اما واقعا خودم و پسرم ترسیدیم و از این پشیمانم که چرا اساسی نزدمشون خانمه هم اصلا انگار نه انگار به روی خودش نیاورد که سگ ها ران مزاحم ما میش چقدر پشیمانم همون موقع اساسی توی پوز توله ها نزدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
باید میزدید تو پوز صاحبش، اون حیوان که حالیش نیست
عباس بن فرناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
7
218
زخمای دختره رو که دیدیم دلم کباب شد... خاک تو سر یکعده تازه بدوران رسیده بیسواد که از مایه داری فقط سگ گردونیشو یاد گرفتن... برید چهار تا کتاب بخونید سوادتون زیاد شده...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
127
قوانین مملکت چی اش درسته که قانون سگ گردانی اش درست باشه!
واسه همه چی قانون داریم ما منتها نه کسی اجرا میکنه و نه واسه عمل نکردن بازخواست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
7
129
بايد برخورد جدي باشه تا آقايون كم درد و بي درد سگ باز اونقدر وقيح نشن كه اين دوتا پارك هم كه داريم بشه باغ وحش!!
جرئت نكني به سگ يلرو چپ نگاه كني
روستایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
142
متاسفانه دیگر پارکها محیط پاکیزه و امنی برای استراحت سالمندان و بازی کودکان نیست. فضولات سگها هم معضلیست که به آن توجهی نمیشود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
در تمام اروپا و آمریکای شمالی ، مردمانی که سگ دارند و آن را به خیابان میآورند، همراه خود کیسه هایی مخصوص مدفوع سگ میآورند و آن را جمع می کنند . اما متاسفانه مانند باقی قضایا ما فقط ظاهر امر را از آنان تقلید می کنیم
بابا محمد
United States of America
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
101
بسیار از عصر ایران سپاسگزارم که به این حادثه ی دردناک میپردازید
ناشناس
Netherlands
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
7
131
چرا باید ورود سگ به پارک آزاد باشه؟!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
127
کلا ایرانی جماعت باید شور همه چی رو دربیاره دیگه پیت بول بدون قلاده وپوزه بند تو پارک!؟ دست اون دختر بچه رو دیدم حالم بد شد زخمای تنش شاید خوب شه ولی زخمی که به روح وروانش خورده قطعا تا اخر عمر باهاشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
111
فقط یه سر به میدونهای نارمک بزنید تا ببینید چه وضعیت وجشتناکیه خیلی راحت سگشونو ول میکنن اعتراض هم میکنیم به همه چیز متهم میشیم پای درختا پر از مدفوع سگاست ما که کم اوردیم نیمزاریم بچه بره بازی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
47
فرهنگ رو درست اومدی
ناشناس
Germany
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
99
واقعا سگها توی پارک مزاحم مردم هستن.
عارف
Canada
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
90
واقعا که هر چیزی فرهنگ خودش رو میخواد.
پول فرهنگ نمیاره.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
4
82
در ایران چون فرهنگ سازی و اموزش بسیار ضعیفه باید اوردن سگ و سایر حیوانات به معابر عمومی کاملاً ممنوع بشه. مردم هم باید بدانند با پرورش سگ آدم های مدرن تر و روشنفکرتری نمی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چه کسی باید فرهنگ سازی کند؟ تک تک ما مقصریم آیا به اندازه هزینه ای که برای فست و فود می کنیم یا آنانی که سیگار می کشند به اندازه دونخ سیگار هزینه خرید و مطالعه کتاب می کنیم؟ این قدر منتظر نباشیم تا دیگران برای مان فرهنگ سازی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
با دوست عزیزم که پاسخ 12:34 رو دادن بسیار موافقم و اضافه کنم که اندیشیدن همون هزینه رو هم نمی خواهد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
84
مقصر صاحب سگ هست ولی قانونی برای حمایت از دخترک آسیب دیده وجود ندارد، و صاحب سگ هم با کمال قلدری و پررویی و قساوت قلب در شبکه اجتماعی عنوان میکند که چون از ما شکایت کرده اند، هیچ خسارتی بهشون نمیدیم، برو از قانون خسارتت بگیر...
پاسخ ها
سارا
| Bulgaria |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
عجب دوره و زمونی شده!!! شکایت نمیکردند چکار میکردند؟؟ قربان صدقه سگهای وحشی و از اون بدتر شما صاحبهای سنگدل و پرادعا می رفتند!!!! بترسید از خشم و عدالت خداوند که گریبانتان را بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
72
با توجه به اين كه تجربه ثابت كرده در ايران صاحبان سگ ها نسبت به آلوده كردن معابر عمومي به فضولات سگ ها ،ايجاد سر و صدا و پارس دائمي و ايجاد خطر جاني براي شهروندان و كودكان بي اعتنا هستند براي هميشه در كشور يك قانون سفت و سخت براي صاحبان آن ها تصويب شود ،بخصوص حتي قبل از سكونت در يك مجتمع آپارتماني افراد بدانند كه حق نگهداري سگ ندارند و فقط در خانه هاي ويلايي اين اجازداده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من فکر کردم می خوای بگی قانونی برای نگهداری صاحبان سگها وضع بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
59
7
با خواندن این مقاله شک ندارم نویسنده ی اون خودش سگ دارد و سگ بازی میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
زود قضاوت نکن برادرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
21
82
اين دو سگ بايد معدوم بشن هر حيواني كه به افراد حمله مي كنن بايد معدوم بشن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
64
ریشه درفقر فرهنگی دارد صد حیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
95
چرا وقتی روسری یک دختر فقیر چند سانت عقب می رود به عنوان اشاعه فرهنگ غرب به شدت با آن خورد می شود؟ (نه موضوع فقط واجب شرعی بودن نیست چون نماز واجب تر است حداقل تظاهر به نماز نخواندن در بازار و مراکز خرید به وفور دیده می شود)
ولی آقازاده ها و ثرزتمندان مجازند با سگهای چندین و یا چند صد میلیونی به حریم عمومی و حتی خصوصی دیگران تجاوز کنند و این کار آقایان نه جرم و نه اشاعه فرهنگ غرب محسوب می شود؟
پاسخ ها
سارا
| Bulgaria |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
احسنت. عالی گفتی. دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
75
جالبه که به افرادی که باید گیر بدن، گیر نمیدن، ولی من با همسرم توی پارک نشسته بودیم که پلیس بهمون گیر داد که چه نسبتی با هم دارین و در نهایت ازش شکایت کردم و مجبور به عذرخواهی شد
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
41
در قانون جمع آوری مدفوع هم در نظر گرفته میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
34
5
طرفداران قانون حمل اسلحه در آمریکا هم مانند شما تحلیل میکنند
فرع را میگیرند اصل را رها میکنند
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
68
جسارتا این موضوع صرفا به لواسان ختم نمی شود. پارک پردیسان در قلب تهران و سایر پارک ها محلی برای جولان سگ بازان و سگ دوستان شده است اعم از سدهای کوچک و بزرگ. واقعا محل عمومی مثل پارک که جای استراحت و سکوت و امنیت است آیا باید سگ دوستان فضای عمومی را با سگ های خود و فضولاتشان نجس کنند ...............
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
54
با سلام آنهایی که سگ نگهداری میکنند معمولا در فضاهایی اختصاصی مانند ویلا ْ باغ که مزاحمتی برای بقیه ندارد اشکال ندارد ولی نگهداری سگ داخل آپارتمان و آوردن آنها در پارک های عمومی و خیابانها موجب سلب آرامش و یک احساس ناامنی برای بعضی از افراد و ... در پی دارد که باید جلوی این کار گرفته شود و از رواج آن در جامعه جلوگیری گردد .
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
27
با سلام آنهایی که سگ نگهداری میکنند معمولا در فضاهایی اختصاصی مانند ویلا ْ باغ که مزاحمتی برای بقیه ندارد اشکال ندارد ولی نگهداری سگ داخل آپارتمان و آوردن آنها در پارک های عمومی و خیابانها موجب سلب آرامش و یک احساس ناامنی برای بعضی از افراد و ... در پی دارد که باید جلوی این کار گرفته شود و از رواج آن در جامعه جلوگیری گردد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
39
31
برخی از ما تصور می‌کنیم وقتی به مکان عمومی می‌رویم، هرکاری که دل‌مان خواست می‌توانیم انجام دهیم.

عالی بود این جمله

مثلا برخی فکر می کنند وقتی در جامعه راه می روند هر نوع پوششی می توانند داشته باشند

یا می توانند هر گونه دوست دارند رفتار کنند

آیا این معنای واقعی آزادی است؟؟؟

آیا اگر آزادی ما آزادی بقیه را سلب کرد باز هم اسمش آزادی است؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سؤال چالشی
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
32
50
به نظر من اکثریت مردم ایران با وضع قانونی که سگ گردانی رو ممنوع بکنه موافق هستند. به هر حال ما یک جامعه اسلامی هستیم و اعتقاداتمون در این زمینه برامون اهمیت داره. دوستانی که این متن رو میخونن و مخالف هستن اشکالی نداره، راه حلش یه همه پرسی ساده با موبایل یا اینترنته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
4
53
چندشب پیش که تهران یارونی بود در پیاده رو قدم میزدم و به همسرم گفتم ما توی ایران فرهنگ استفاده از چتر رو هم نداریم.افرادی که از روبرو میان اصلا توجه نمیکنن که میخ های چترشون میره تو چشم و چال مردم.ذره ای خم نمیکنن چترشون رو.ما بدون چترها باید سی درجه خم شیم که از کورشدنمون جلوگیری کنیم.پارسال هم پسربچه ای با مادرش و سگ کوچولوش توی پیاده روی خیابان شریعتی قدم میردن که سگ نشست و وسط پیاده رو دستشویی کرد.مادر و پسربچه دیدند و خیلی راحت به مسیرشون ادامه دادن.در تعجب بودم که ما سگ داشتن رو طبیعی میدونیم ولی اصلن نمیدونیم خارجی ها زمان پیاده روی سگ هاشون دستکش و کیسه مخصوص دارن برای. برداشتن فضولات حیون خونگی.یه قانونه و رعایت میکنن.من اصلن با سگ داشتن مخالف نیستم.اگه آپارتمانم بزرگ تر بود حتمن از یکیشون نگهداری میکردم توی منزل.ولی کاش ما مردم کمی فکر کنیم،مطالعه کنیم.بفهمیم که هرچیزی اگه حتا براش قانونی وجود نداره،عرفی داره که باید رعایت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
26
وقتی موضوعی رو از اصل و اساس نادیده می‌گیرن قانون و آموزش تو اون موضوع اجرا نمیشه و همین مصیبتها به بار میاد
ناشناس
Australia
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
63
با سلام خدمت هموطنان عزيزم

بنده سالهاست در زمينه تربيت سگ به ويژه سگهاي گارد و زنده ياب تو استراليا فعاليت ميكنم و عضو NDTF هم هستم.

كامنتاي هموطنامو خوندم و واقعا خيلي ناراحت شدم. البته اين دوستان حق دارند الان خيلي عصبي باشند از اتفاق تلخي كه افتاده ولي من قلبا اطمينان دارم سگها هيچ گناهي نداشتن.

مقصر اصلي قشر سگ باز ايران هستند كه به صورت غير اصولي توليد مثل و پرورش سگ انجام ميدن و بعد از اونها متاسفانه مربيان با دانش فوقالعاده پايين كه از تربيت گارد فقط گاز گرفتن و تعقيب موجود متحركو به سگ اموزش ميدن.

باور كنيد حتي همين دو سك از خيلي از ادمها كم خطرتر هستند ولي اگر تو استراليا اين اتفاق مي افتاد حتما هر دو سگو معدوم ميكردند.

به اميد خدا كه هيچوقت ديگه از اين اتفاقت نيوفته و همه ادمها و سگها خوشحال باشندو فرهنگ احترام به حقوق همديگرو پرورش بديم.
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
8
59
اول از همه باید اون دوتا سگ رو معدوم کنند.
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
4
28
در كشورهاي صاحب قانون هركسي سگ دارد بايد علائم هشداردهند ه براي ديگران بگذارد كه دراين محل سگ وجود دارد وارد نشويد ولي اينجا چطور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
4
45
برخی دوستان یک جوری نظر نوشته اند که انگار حیوان با تعمد گاز گرفته است، غریزه حیوان همین است. خودش که شعور نداره که بفهمه. صاحبانش باید شعور داشته باشند در مکان های عمومی بدون قلاده رهایش نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
15
این موارد باید توسط رسانه ها گفته بشه به کرات و فرهنگ سازی بشه با تصویب قانون هیچ اتفاق مثبتی نمیفته چون رعایت نمیشه و کسی هم حالشو نداره شکایت کنه مثل مسائلی که در آپارتمانها اتفاق میفته..
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
4
78
هرچقدر دوس دارید منفی بدید اما به نظر من اون دو تا جوان مرفه و بی درد و بی مسئولیت باید حداقل 10 سال حبس بهشون بدن, یه لحظه خودتونو جای اون پدر و مادر بذارین که سگها اون بلا رو سرش آوردن برای ما که غریبه ایم نگاه کردن به تصاویر دست و پاش سخته چه برسه به خونواده ش
پاسخ ها
رامین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
موافقم
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
52
باسلام
در محله ما فردي هست كه دو تا از اين سگهاي قوي هيكل داره و توي كوچه اونها رو آزاد ميذاره وقتي هم به ايشون معترض شديم ميگه اين سگها با كسي كاري ندارند. ولي آن سگها باعث ترس اهالي محل شده اند.
يكبار كه اين سگها در خيابان آزادانه رها شده بودندبا پليس 110 تماس گرفتم و خواهش كردم به صاحبان اين سگها تذكر بدهند. جوابشون جالب بود، گفتند يا بايد بري شوراي حل اختلاف شكايت كني يا همراه با گشت پليس براي تذكر به صاحب سگها خود شما هم حضور داشته باشي.
با توجه به اينكه صاحب اين سگها خيلي انسان موجهي نيست ترجيح دادم بيخيال داستان بشم و متاسف شدم كه پليس به امنيت داخلي مردم رسيدگي نميكنه.
888
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
46
خیلی خوبه که به این مساله پرداختید. متاسفانه بعضی بچه پولدارها طوری رفتار میکنن که بقول معروف خدا رو بنده نیستند (دیدم که میگم)
یه نکته: سگ پارس نمیکنه، واق میکنه
رضا
Turkey
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
21
19
با سلام دوستان عزیز من هم به نوبه خودم از این اتفاق ناراحتم ولی اون حیوان بی گناه هست یه سری افراد پولدار این زبون بسته ها رو میخرند و بد تربیتشون میکنند و از قوانین هم رعایت نمیکنند سگ اونچه که بهش اموزش میدی رو انجام میده خواهش میکنم یکم به حقوق حیوانات دقت کنید و کسایی که سگ نگهبان نیاز دارند و برای این کار اموزش میدن نباید اونارو وارد مکان عمومی کنند حتی این برای اختلافی هم که در اموزشی که دیده موأسر هست ینی سگ رفته رفته از حالت نگهبان بودن خارج میشه یه سگ وقتی نگهبان میشه که از نظر روانی مشکل پیدا کرده اگرنه بهترن همدم برای انسان هست البته راعیت قوانین هم خیلی مهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
27
11
نظرات رو که خوندم :همیشه حکایت ما همینه! صقر یا صد!
بهتره قانونی وضع بشه که همه اقشار جامعه رو در نظر بگیره و جامع باشه. هم دقدقه اونهایی رو در نظر بگیره که ارتباط خوبی با حیوانات ندارند و هم اونایی که تمایل به نگهداری حیوانات دارند.

کشتن و معدوم کردن و ممنوع کردن دردی از جامعه رفع نمیکنه.

البته موضوع مشخصه. قانونی وضع میشه که ممنوع میشه! یک اتفاق اقتاده و به ناحق دختری اسیب دیدهو شخصی که در نگهداری سکش مسول بوده سهل انگاری کرده.
کاش یه کمپینی چیزی به هیمن سرعت راه میوفتاد تا جلو تولید خودروهای نامرغوب رو بگیره که به ناحق داره اینهمه کشته و معلول تحویل جامعه میده. امار اسیب کدوم بیشتره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مغلطه نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
35
کنار خونه ما چند تا نمایشگاه اتومبیل هست که به بهانه نگهبانی سگهای ژرمن نگه میدارن.(حالا بماند که در دنیای مدرن امروز که هزار جور وسیله امنیتی مثل دوربین مدار بسته و دزدگیر و آژیر خطر و هزار کوفت دیگه هست و این سگا کاری ازشون در برابر دزد برنمیاد) و این حیوونای بیچاره از سر شب تا صبح خیلی غریزی وار، یکسره داد میزنن و هر رهگذری که از کوچه و خیابون رد میشه رو میخوان شکار کنن(البته از پشت دیوار به خیال خودشون) و این باعث مزاحمت شدید برای افراد خونه هایی هست که ساکن اونجان و وقت استراحتشون اینجوری حروم میشه. به صاحب نمایشگاه هم تذکر دادن ولی برای خودش نذاشت. چرا اونوقت؟؟؟ چون قانونی نیست که جلوی این مردم آزاری رو بگیره. به 110 زنگ میزنیم میگن ما فقط میاییم صورتجلسه میکنیم بعدش شما باید برین دادگاه و شکایت کنین. و بعد ملت از کار و زندگی بزنن و بیوفتن تو راهروی دادگاه و پاسگاه که بعد از یکسال میخواد قاضی حکم بده .آخرش هم هیچی به هیچی .
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
26
من كه اصلاً از سگ نميترسيدم يك روز يك سگ بزرگ بسيار عصبي كه حتي صاحبش هم نميتوانست براحتي كنترلش كند را تو پياده رو خيابان ديدم و از ترس اينكه به من حمله كند مجبور شدم مسيرم را عوض كنم بروم آنطرف خيابان.
اميدوارم نيروي انتظامي براي كنترل اين موارد اقدامي بكند و يا قانون درست و قابل اجرايي براي اين موضوع وضع شود.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سردار رحیمی دوست داریم به دادمون برس
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
38
اگر کسی برای انجام قتل عمد از چاقو یا اسلحه استفاده کند حکمش اعدام است
ولی اگر همین شخص بجای چاقو یا اسلحه از سگ برای این کار استفاده کند فقط به دیه متهم میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
29
باید قانون جد ی گذاشت وجریمه کنند کسانی را که با سگ وارد پارکها میشوند چون صاحبان آنها هیچ توجهی به علائم ندارند وبچه های ما بیمارمیشوند در اثر برخورد با فضولات سگها در چمن و ما بایدکودکان مان رد آپارتمانهای کوچک حبس کنیم و نمیتوانند در پارک بازی کنند
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
9
37
مشکل این سگها این بود که برای خشونت و لات بازی تربیت شده بودند وگرنه محال است یک سگ جرمن شیپرد که درست تربیت شده باشد به یک دختر بچه حمله کند.
در هر جای دنیا باشد چنین سگهایی را معدوم میکنند بهتر
است در کشور ما هم برای این دو سگ چنین تصمیمی گرفته شود.
عبدلله
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
27
باسلام من متن نوشتار را نخواندم ولیمن هم در این خصوص مشکل دارم معمولا بعد از ظهرها برای پیاده روی به پارکی در تهران انتهای خیابان الف میروم تا دلتان بخواهد انواع سگ توسط خانمهایی که ظاهر بسیار مرتب وبهداشتی دارند برایگردش به پارک اورده میشود مدفوع این سگها پارک را الوده میکند ولی درخصوصتمیز کردن این خانمها هیچ کاری نمی کنند فقط یک نفر را دیدم که با دستکش راه راتمیز میکرد وجمع جور
شیرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
24
زخمش خیلی عمیقه فشارم افتاد دیدمش
الان معلوم نیس چ حالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
22
سلام. ای کاش یه قانون برای آپارتمانها وضع میشد. و به هر آپارتمان " نشان پذیرای حیوان خانگی" یا " حیوان خانگی ممنوع" اعطا می شد. من خودم مخالف حیوان خانگی هستم، مخصوصا که بیشتر افراد فرهنگ نگهداری رو هم ندارن. من فکر می کنم اگه این نشان به آپارتمان ها تعلق می گرفت، مردم از دست همسایه ها ناراحت می شدند. سپاس
ناشناس
Netherlands
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
3
35
پدر دختر فقط باید قصاص بخواد...
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
4
سلام - خیلی ممنون که به این موضوع پرداختید.خواهش میکنم در مورد فرهنگ غلطی که تازگی تو سطح کشور داره پخش میشه بیشتر مطلب بنویسین. شاید حداقل خود مردم کمی به خودشون بیان - این حیوانات خانگی مخصوصا سگها توی پارکها و توی ساختومانها یک معضل شده - قدرت رسانه خیلی زایده ازتون باز تشکر میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
3
كاملا با متن شما موافقم لطفا كاري كنيد تا خبرهاي بدتري نشنيديم
a
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
3
5
انصافا تشکر ویژه از عصرایران عزیز بخاطر ورود خوب به این موضوع.
لوگو گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد؛ اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند(+عکس) عجایبِ «اختاپوس‌ها»؛ حیوانات احمق ارسطو که با دست‌هایشان فکر می‌کنند! راهنمای جامع جلوگیری از تعلیق اکانت واتس اپ و بازیابی آن مظلومیت 29 اسفند و بدفهمی معنی «ملی شدن» نفت! ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان مورد عجیب «ادرار زنجره»؛ موضوعی که دانشمندان را کنجکاو کرده است نکات تغذیه‌ای برای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری رایج ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک در خودرو (+ نحوه تشخیص مشکل) سرنوشت غریب ایرانی‌ها در روسیه! (+عکس) پیش بینی اقتصاد ایران در سال 1403 بهترین خوراکی های تقویت حافظه آلودگی نوری پروانه‌ها را تهدید می‌کند تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری: کمی بیشتر از 11 میلیون تومان! چرا یکی از تاثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ حتی یک کلمه هم ننوشت؟ دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)
وبگردی