فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۴۸۸۶
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۷

پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان شدند

پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی از آغاز سال ۹۸ کردند.

به گزارش ایسنا، نمانیدگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) بند الحاقی یک به تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس این بند کلیه صاحبان حرفه ومشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود مکلف‌اند در چارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴ /۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

در جریان بررسی این بند مهرداد لاهوتی پیشنهاد حذف این بند را داد و در این راستا بیان کرد: جامعه پزشکان از سایر مشاغل در جامعه جدا نیستند متاسفانه امسال جوی ایجاد شده که این جامعه در حال تخلف هستند. در صدا و سیما و رسانه‌ها به گونه‌ای این جامعه را نشان می دهند که در حال فرار مالیاتی هستند. که این واقعیت ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: فرار مالیاتی در هر صنفی وجود دارد. چگونه سازمان امور مالیاتی می‌تواند با قدرت از یک فعال مالیات را وصول کند اما در جامعه پزشکان نمی‌تواند مالیات را بگیرد این مشکل سازمان امور مالیاتی است نه جامعه پزشکان.

وی افزود: ما امروز در کشور ۳۰ تا ۴۰ هزار فرار مالیاتی داریم و چشم خود را به روی آنها بسته و اکنون به سراغ جامعه پزشکان رفته‌ایم. این هجمه که به جامعه پزشکان وارد شد غلط است.

در ادامه یحیی کمالی پور در مخالفت با حذف این بند بیان کرد: ما در این بند به دنبال ایجاد شفافیت هستیم. آنچه که مهم است با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شفافیت افزایش می‌یابد.

وی افزود: در نهایت هدف ما از این بند ایجاد شفافیت است و توهینی به جامعه پزشکان نمی‌کند.

در ادامه نمایندگان بند الحاقی 2 تبصره 6 لایحه بودجه ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به موجب این بند کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکتهای دولتی مکلف‌اند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه و صورت حساب‌های ارسالی به بیمه ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان علی الحساب مالیات کسر کند و به نام پزشک مربوطه تا پایان ماه بعد از صدور صورت حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کند.

ارسال به دوستان
قالیباف: همه ما باید سنگر را از بچه‌های که پای لانچر بودند، تحویل بگیریم و مردم را از زیر فشار اقتصادی در بیاوریم اسرائیل: با وجود مخالفت ترامپ باید به اشغال جنوب لبنان ادامه دهیم محدوده‌ مسیر تشییع رهبر شهید انقلاب در تهران مشخص شد سلامی دوباره بر "اصلاح" / زیدآبادی استقبال ناتو از توافق ایران و آمریکا سگ معروف کارتون «والاس و گرومیت»‌ بالاخره سکوت خود را شکست و کتاب نوشت! ادعای ترامپ: ۱۰ سنت هم در ایران سرمایه گذاری نمی‌کنیم قالیباف: امروز باید سنگر را از بچه‌های پای لانچر تحویل گرفته و برای مردم رفاه بیاوریم اعطای لوح و تندیس «گواهی تعهد به تعالی» به بیمه ملت هواشناسی: افزایش دمای هوای کشور تا ۵ درجه راز برجستگی های فلفل دلمه ای؛ افسانه آشپزی است یا واقعیت علمی؟ / خیلی راحت نر و ماده را تشخیص بدهید / کدامشان بهتر است؟ (+اینفوگرافیک) الزام سکوهای دارای مجوز ساترا به کنترل والدین و رده‌بندی سنی نخست‌وزیر کانادا: توافق ایران و آمریکا قاعده بازی را تغییر داده سید حسن خمینی: با هر متر و معیاری حساب کنید، ایران پیروز شده است/ آن ۳۹ روز جنگ، جهاد اصغر بود و بعد از آن جهاد اکبر است ۲۰ سال زندان برای خواننده متجاوز آمریکایی