فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۸
کد ۶۶۲۶۷۳
انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۸

سازوکار جدید برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند

سازوکار جدید برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند
صدور کارت هوشمند با تأخیر انجام می‌شود و آن هم به دلیل مشکلاتی است که در تأمین بدنه کارت همچنان وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از پایان اعتبار کارت ملی قدیمی خبر داد و گفت: قرار است سازوکاری برای دارندگان کارت ملی قدیمی اندیشیده شده و اوراق هویتی موقتی برایشان صادر شود.

به گزارش فارس، سیف‌اله ابوترابی در برنامه زنده تلویزیونی در مورد اتمام مهلت کارت ملی قدیمی، گفت: برابر مصوبه هیأت دولت کارت‌های ماقبل سال 97 از اعتبار ساقط هستند به همین دلیل ظرف دو، سه روز آینده از نظر حقوقی وضعیت را بررسی خواهیم کرد تا برای افرادی که مراجعه نکردند سازوکاری فراهم شود تا بتوانیم برایشان اوراقی صادر کنیم تا در حین ثبت‌نام آنها در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال زمان صدور کارت هوشمند ملی را فعلاً نامشخص عنوان کرد و گفت: صدور کارت هوشمند با تأخیر انجام می‌شود و آن هم به دلیل مشکلاتی است که در تأمین بدنه کارت همچنان وجود دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت صدور اوراق هویتی برای سیل‌زدگان، گفت: با پیشنهاد رئیس سازمان ثبت‌احوال و موافقت وزیر کشور قرار شده مردمی که در جریان سیل اوراق هویتی خود را از دست داده‌اند به صورت رایگان برایشان شناسنامه صادر شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب در زمان مناسب و با طی مراحل قانونی اعتبار لازم را اخذ کرده و بابت صدور این شناسنامه‌ها به حساب خزانه مبالغ را واریز می‌کنیم.

ابوترابی ادامه داد: بنابراین هیچ زمانی برای صدور شناسنامه این سیل‌زدگان پولی از آنها گرفته نمی‌شود بلکه به صورت رایگان و بدون نوبت برایشان صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کتبی به تمام ادارات ثبت‌احوال کل کشور، گفت: در استان فارس بسیاری از مسافران و گردشگرانی که ساکن آن شهر نبوده آسیب دیده و اوراق هویتی خود را از دست داده‌اند به همین دلیل ابلاغ ثبت احوال به صورت ملی است تا هر کدام از این سیل‌زدگان در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند برای دریافت مدارک خود به راحتی اقدام کنند.

وی گفت: تمامی مشخصات در بانک اطلاعات ثبت احوال موجود است و به صورت رایگان و بدون صدور المثنی برایشان صادر خواهد شد. در استان گلستان و شهرستان آق‌قلا به دلیل عدم دسترسی به ثبت احوال این شهرستان، گرگان و بندر ترکمن استان‌های معین شده‌اند و شهرستان‌های پلدختر و معمولان نیز به دلیل اینکه هنوز به شرایط اولیه بازنگشته‌اند، استان خرم‌آباد معین شده است اما در خوزستان فعلاً شرایط عادی است مگر اداره‌ای تعطیل شده باشد.

ابوترابی با تأکید بر اینکه صدور تمام مدارک خارج از زمانبندی صادر می‌شود، گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و برای صحت و سقم اطلاعات با فرمانداری‌ها هماهنگ شده‌ایم تا اطلاعات را رصد کنند.

رئیس سازمان ثبت‌ احوال گفت: این شناسنامه‌ها المثنی نخواهند بود البته مُهر المثنی دیگر در شناسنامه‌ها صادر نمی‌شود و این امر برای حادثه‌دیدگان سیل نیز صدق می‌کند.

وی در مورد کارت هوشمند ملی این افراد نیز گفت: کارت هوشمند ضریب ایمنی بالایی دارد و با آب‌گرفتگی آسیب نمی‌بیند اما چنانچه مفقود شده باشد شرایط صدور آن نیز فراهم است.

ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک