۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۶۲۴۱
تعداد نظرات: ۱۶۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۸
کد ۶۶۶۲۴۱
انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ راهکار شما برای حل مشکل بنزین چیست؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد مسئله بنزین با هم گفت‌وگو کنیم.

عصرایران- از یک سوی دولت می گوید قادر به ادامه اختصاص یارانه انرژی و عرضه بنزین کمتر از قیمت جهانی آن نیست و این موضوع باعث شده ضمن افزایش قاچاق سوخت، مصرف بنزین نیز رشد بالایی داشته باشد.

از سوی دیگر بخشی از مردم بر این باور هستند که با توجه به میزان درآمدها، افزایش و یا سهمیه بندی بنزین به صلاح کشور نیست زیرا باعث گرانی کالا و خدمات در بخش‌های گوناگون خواهد شد.

مجلس نیز اعلام کرد که سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین فعلا متوقف و قرار شد که برای یافتن راهکار با دولت رایزنی شود.

90 دقیقه گفت‌وگو/  راهکار شما برای حل مشکل بنزین چیست؟



حالا می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد مسئله بنزین با هم گفت‌وگو کنیم.

1- راهکار شما برای حل مشکل بنزین چیست؟

2- به نظر شما آیا سهمیه بندی و بالابردن قیمت بنزین باعث کاهش و قاچاق آن خواهد شد؟


زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۸۵
غیر قابل انتشار: ۲۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
58
45
بنزین لیتری 10000
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اشتبا مثبت دادم
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
مشکل بنزین نیست. مشکل مملکت و مردم و مسئولین ما هستند. باید مثل تمام دنیا هم نرخ کلیه هزینه ها از جمله بنزین و آب و برق و ... با دلار آزاد محاسبه و دریافت بشه و هم حقوق و دستمزد و دریافتی مردم با همون نرخ دلار آزاد محاسبه و پرداخت بشه.
باربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
قیمت بنزین جهانی بشه و در عوض تعرفه خودرو برداشته بشه تا مردم خودرو کم مصرف و شیک استفاده بکنن و درامد بنزین صرف گسترش مترو و وسایل حمل و نقل عمومی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
9
85
مثل تمام دنیا:
بنزین گران ،
ماشین ارزان
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
هیچوقتمثل باقی دنیا نمیشیم
اینجا :
ماشین گرون ، بنزین ارزون
بنزین گرون- ماشین گرونتر - زندگیگرونتر
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بهتره این چنین تکمیل شود: مثل تمام دنیا: بنزین گران، خودرو ارزان، حقوق و دستمزد برابر با سایر کشورها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
در پاسخ به بهرام باید گفت حقوق و دستمزد برابر با سایر کشورها به شرط کار کردن کارمندان به اندازه سایر کشورها
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
42
24
سهمیه 120 لیتر 1000 و به ازای هر 60 لیتر اضافه 1000 تومان پلکانی اضافه شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
62
تا وقتی عقلانیت و منافع ملی بر تصمیمات حاکم نباشه هیچ راه حلی وجود نداره و غاقبت کار مشخصه به چه سمتی میره !
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
34
28
قیمت ها آزاد و جهانی شود، مثل همه دنیا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
البته به شرطی که درآمدها هم آزاد و جهانی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
8
56
حقوق ها را افزایش دهند و بنزین را گران کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ورود خودرو های مناسب وکم مصرف هم آزاد شود اینطوری دولت مرم را اسیر این خودروهای پر مصرف داخلی کرده ومرتب هم میگوید مصرف زیاد است بنظرم دولت فقط میخواهد بنزین را گران کند وهیچ مشکلی هم با مصرف زیاد ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
68
مثل کشور های تولید کننده نفت امارات عربستان ......
قیمت متناسب
قیمت خودرو جهانی
حقوق و دستمزد متناسب
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
18
44
بخدا گرانی بنزین برا این ملت بدبختی به بار میاره ؛ ملت دیگه نای نفس کشیدن رو ندارن دیگه واقعا اینم گرون بشه یعنی همه ملت برن بمیرن؛ والله بالله گرونی بیداد می‌کنه درآمد پایین و پاینتر و هر لحظه قیمتها در حال افزایش؛ تو رو به خدا رحم کنید با گرونی بنزین همه بدبخت میشن
رضا شایافر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
6
49
در کشور نفت خیزی مانند ایران قیمت حامل انرژی مانند بنزین می بایست خیلی کمتر از قیمت های جهانی باشد ، با توجه که فراوری آن نیز استاندارد جهانی را به هیچ وجه ندارد، اگر قیمت بنزین با سطح جهانی مقایسه می شود حتما قیمت اتومبیل نیز با قیمت جهانی و بدون هیچ گونه عوارض های نامشروع و با عوارض گمرکی نیم درصد وارد شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
71
همه چیز قیمت جهانی

مواد غذایی .سوخت .حقوق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
34
8
افزایش قیمتها به قیمت جهانی و پرداخت یارانه بنزین بطور مساوی بین تمام افراد جامعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
4
30
برای شروع هر کاری نیت و انگیزه کار مهترین است .چرا دولت سال قبل بنزین را گران نکرد و امسال این کار رامی خواهد انجام دهد چون کسری بودجه دارد پس نیت پاک نیست .
اول نیت پاک و بعد انجام کار
شهاب
Germany
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
19
9
تنها راه مبارزه با قاچاق سوخت
اما کاش بعد از گران شدن پول یارانه را گزارش بدن و بگن کجا و چقدر هزینه شده است
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
26
14
بنزین بشه لیتری 20000هزارتومن
حمل و نقل عمومی کاملا رایگان بشه
برای هر کارت ملی هم 10 لیتر در ماه بنزین بابت سفر اختصاص بدن
دولت و شهرداری ها هم موظف بشن تمام زیرساخت های حمل و نقل عمومی رو از ما به التفاوت قیمت بنزین احداث کنن.
به تمام کامیون ها و وسائل حمل و نقل کالا با توجه به بارنامه ای که در محل ارسال کالا دریافت میکنن به نسبت مسافت سوخت رایگان بدن و راننده موظف باشه اون بارنامه رو در شهر مقصد تحویل بده تا بهونه ای برای گرون کردن کرایه ها و نرخ محصولات نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سلام
حل مشکل بنزین یک مشکل اقتصادی هست پس مثل حل مسئله فیزیک چه بخایم چه نخایم باید به اصول اولیه و بدیهی فیزیک پایبند باشیم و گرنه مسئله حل نمیشه .
تو اقتصاد هم نظرات اقتصاددانای بزرگ مثل جامینارد کینز و ... را باید در ابتدا بحث مد نظر داشته باشیم . اقتصاد دستوری و دولتی تو دنیا منسوخ شده حالا ما نمیخایم کل اقتصاد ایران را متحول کنیم ولی بازار آزاد بهترین راهکار حل مشکل هست .
دوست عزیز بخش عرضه سوخت رایگان به حمل و نقل مورد قبول نیست .
هر جا صحبت از یارانه کوپن مجوز اومد یعنی رانت یعنی فساد پس باید قیمت عرضه و تقاضا همه آزاد باشه
حقوق کارمند متناسب با یک قیمت لیتر بنزین آزاد افزایش پیدا کنه
محصول کشاورز یا هر تولید کننده ای منصفانه قیمت گذاری بشه . بنظرم جزییات باید بیشتر بررسی بشه ولی همه دنیا اینجوری مدیریت میکنن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
این حرفا برای کشوری که بالاترین نرخ فساد رو داره نمیشه اجرایی کرد.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
5
16
بنزین گران خدمات عمومی مترو و اتوبوس مجانی اختلاسگران و فراریان و نداشته باشیم قاچاق هم نخواهیم داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
12
12
مشکل اصلی بنزین قاچاق است . کارت را اجباری کنید و هر کس از کارت شخصی استفاده کند در صورت نداشتن کارت و استفاده از کارتهای پمپ بنزین لیتر ی۲۵۰۰ تومان محاسبه شود . با این کار قاچاق کم میشه و بروکراسی کستره و فساد کوپنی را هم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با ليتري 2500 قاچاق باز هم مي صرفه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
30
بنظر بنده هیچ راه حلی عقلانی با وضعیت موجود وجود نداره فشهار اقتصادی به مردم بیشتر از حد تصور است چه بنزین گران شود شود چه نشوده بلاخره مابه التفاوت از جیب مردم برداشته خواهد شد.
ناشناس
France
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
33
با سلام
قیمت سوخت باید جهانی باشه پس باید دستمزد هم جهانی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
همچنین قیمت ماشین
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
29
حالا امسال را گران کردند، سال بعد چه؟
به نظر من، بهترین گزینه در میان مدت، توسعه ی اتوموبیل های هیبریدی است اما نه با سیستم مدیریتی ایران خودرو و سایپا.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
6
23
با سلام

نفت ما را نميخرند . اجازه فروش نداريم و احتمالا چند برابر زير قيمت ميديم به كشورهاي دوست و همسايه حداقل تبديل به بنزين بشه و دوباره تورم روي تورم ايجاد نكنيم . اگر دلار به مرور اقتصاد رو داغون و تورم ايجاد كرد بنزين به سرعت اين كار رو ميكنه . بنزين روي اعصاب مردم نريزيم . آتيش ميگيره هممون ميسوزيم
MMM
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
5
20
دوستان کسی طرز تهیه بیف استروگانف رو بلده؟؟؟
حامد
United States of America
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
4
9
بهترین راه حل مشکل بنزین و همچنین سایر سوختها، آزادسازی پلکانی قیمت آن ها از یک طرف (به عنوان هدف کوتاه مدت) و بهسازی خیابانها و جاده ها جهت حل مشکل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی با کیفیت بالا، و افزایش بازدهی خودروها یارانه آزاد شده از این محل (با هدف کاهش مصرف سوخت به عنوان هدف بلندمدت) است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
28
برای کل اقتصاد باید فکری بشه .مطمئناً اگر اقتصاد درست بشه موضوع بنزین و کالاهای دیگر هم درست خواهد شد.به عنوان مثال آیا درآمدهای مردم با تورم وحشتناک انطباقی داره ؟ آیا افسارگسیخته شدن قیمت ماشین و خانه موضوع مهمی نیست ؟
بنابراین عصری جان جزیره ای بحث کردن راه به جائی نمی برد.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
26
قیمت بنزین رو مثل قیمت جهانی افزایش بدهند به شرطی که حقوق و درآمد یک کارگر ایرانی نیز مثل حقوق یک کارگر در سایر کشورها باشد.
حامدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
21
8
تنها راه از مصرف افسار گسیخته، سهمیه بندی است....کاملا منطقی و عاقلانه است.....نه تنها موجب کاهش خواهد شد بلکه معضل ترافیک را نیز حل می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
20
بنزين اگه آزاد بشه ديگه قاچاق نميشه . ! حقوق رو هم بايد با ميانگين جهاني پرداخت كنن . نميشه انرژي رو با قيمت جهاني حساب كرد ، و با 100 دلار در آمد ماهيانه مثلاً 60 دلار بنزين زد و يا قبوض برق و گاز و غيره رو پرداخت كرد . پس اصلاً گرون نشه .و جلوي قاچاق رو هم ميشه گرفت . قاچاق بهانه است فقط ميخوان گرون كنن تا از راحت ترين روش درآمد زايي كنن.
مازیار
United States of America
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
25
چطور میشود که درآمد ما به ریال باشد، آنوقت عزیزان و اساتید هزینه بنزین را ضرب و تقسیم کنند و در قیاس با مثلا آمریکا و آلمان و امارات و... بفرمایند ارزانترین بنزین دنیاست؟ آیا فقط یک طرف معادله اهمیت دارد؟ فقط سمتی که میتواند موجب افزایش درآمد دولت شود؟ پس سمت درآمد مردم چطور؟ آیا با همان ضرب و تقسیم ما یکی از کمترین حقوقهای ماهیانه ی دنیا را نیز نداریم؟ ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار! چطور این قیاس یک طرفه ست؟ تا وقتی این مشکل قیاس یک طرفه (نه همه جانبه) حل نشود، هیچ بحث و راهکاری وجود ندارد. و البته اگر ارزش پول ملی ما تا این حد افت نمیکرد و مثلا دلار در حد ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان بود، الان بنزین این قیمت ارزان در قیاس با سایر نقاط دنیا را نداشت. اینقدر هم قاچاق نمیشد!
سیاوش جمشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
12
7
میانگین یارانه ماهانه بنزین دولت براساس امارجمعیت تقسیم بندی وبه حساب افراد واریز گردد
قیمت بنزین ازاد شود
حسن
Germany
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
18
سلام
چندین بار بصورت تساعدی گران شده است. فکر می کنم هیچ برنامه ریزی وجود ندارد. و این مسئله هر ساله تکرار خواهد شد. خانه از بن بست ویران است. تاکی باید این روند ادامه داشته باشد؟؟؟؟ الله و اعلم!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
4
13
باسلام
اگر قراره قاچاق بنزین ربط به قیمت داشته باشه که بالاخره قاچاق میشه چون پول ما ارزشی نداره راهکار اینه بزارن همین بمونه فرض کنن تو این یه مورد به مردم آوانس دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
20
قیمت پایه فوب خلیج فارس رو با چه قیمت دلاری محاسبه میکنید ؟؟؟
با این روند که ارزش پولی ما داره میره
سال دیگه بهانه میارید باید قیمت بنزین 70 هزار تومن باید بشه
اول قیمت ارز رو درست کنید بعد دنبال بنزین باشید
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
10
8
بنزین سهمیه ای ماهانه 130 لیتر مابقی لیتری 5000 تومان اینجوری شاید بیشتر ماشیندارها برای سوخت برنامه ریزی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
3
فروش نفت خام به قیمت جهانی توسط وزارت نفت به شرکتهای خصوصی تصفیه کننده و پالایش کننده نفت و عرضه بنزین و سایر محصولات نفتی با کیفیتهای مختلف و رقابتی توسط آن شرکتها در سراسر کشور و حتی دنیا
جنگلبان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
7
6
همیشه در دقیقه نود و فشار به فکر تغییراتی هستیم که نیاز به داشتن زیر ساخت هایی هست که فاقد آنیم .
1-بنزین یارانه ای جزء انفاله و مال همه مردمه
2 - ماهیانه وجه بین 10 الی 20 لیتر با نرخ یارانه ای به حساب هر سرپرست خانوار واریز شود .
3 - بنزین با نرخ فوب خلیج فارس در جایگاه بدون محدویت توزیع شود
4- نظارت آنلاین بر روی پالایشگاه ها برای عدم قاچاق توسط واحد های نظارتی صورت پذیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
11
چرا بنزین کلا مشکل محسوب میشه مگه نمیگن تولید داخل
بنزین تولید داخل با ماشین تولید داخل مشکلش چیه چرا باید گران بشه
میخوان مصرف بیاد پایین اول باید امکانش رو فراهم کنن ماشین کم مصرف ایمن به روز بدن دست مردم خود به خود مصرف میاد پایین وقتی مصرف هم کم باشه افزایش قیمت تاثیر چندانی نداره روی مردم در غیر این صورت با گران کردن بنزین و فشار اقتصادی به همه مردم چه ماشین دار و چه بی ماشین فقط مردم اذیت میشن ما که نباید تاوان این دولت رو بدیم
Bahari
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
14
من جرب المجرب هلت بهالندامه
راهی که دنیا طی کرده است. قیمت بنزین آزاد گردد.
تعرفه واردات خودرو بسیار پایین (برای خودرو هایی با کیفیت بالا سازگار با محیط زیست)
عایدات آن مستقیما جهت توسعه حمل و نقل عمومی
قطعا با توجه به ساختار فاسد سیستم اجازه اجرای ان داده نخواهد شد. قطعا
علی دوالقدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
8
2
با سلام
به نظر من بنزین رو به حد اکثر قیمتی که مد نظر شون است قیمت قرار بدند از مابتفاوت اصل قیمت که معقول است با توان خرید مردم ،اون رو به یارانه مردم اصافه کنند همه هم که کارت یارانه یا شماره حساب دارند( البته بدون منت) در این صورت هیچ کس ناراضی نمیشه
و دیگر اینکه اونا که وسیله دارند ،اون یارانه که بهشون تو بنزین لحاظ شده به تناسب اونایی که وسیله ندارند سود به این اقشار بدند البته وسایل نقلیه عمومی مستثنا شود .
میثم
Netherlands
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
15
واردات خودرو ازاد شود و درمقابل قیمت خودرو داخلی هم ازاد بعدقیمت بنزین هم ازاد ، اینطور هم خودروسازها برای بقا و رقابت با خودرو خارجی کیفیت خودرا بالا برده و هم قیمت را متعادل میکنند ، اینطور چون کیفیت بالااست پس میزان مصرف هم پایین است ، اینطورهم انحصار مافیای خودروسازی شکسته میشودو هم مردم قدرت انتخاب پیدا میکنند و هم مصرف بنزین صرفه جویی شده و قاچاق هم کم میشودو اینجا چون کیفیت خودروها بالاتر است حتی از تصادف هم جلوگیری میکند و هم رقابت ایجاد میشود و باعث توسعه میشودو دولت هم یارانه انرژی و بنزین را صرف زیرساخت ها و بخش های مختلف اقتصادی میکند و میتواند حمل نقل عمومی را هم گسترش دهد، این همان کاری است که کشورهای پیشرفته انجام میدهند ، راه علم اقتصاد مشخص است فقط امان از رانت و منافع عده ای و رفتارهای پوپولیستی ! موفق باشید .
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
11
باسلام
دستمزد ها با دلار پرداخت شود قيمت بنزين نيز دلاري محاسبه شود با توجه به مقاله اي که چند روز قبل منتشر کرده بوديد درصد نرخ پرداخت بنزين با درآمد کاملا" مشخص و منطقي است .
محمدبهشتی
Netherlands
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
10
6
سلام سهمیه بندی براساس متغیرهای کارت سوخت ،مقدارمصرف و قیمت تصاعدی تعریف شود یعنی ابتداهرکارت سوخت برای یک پلاک ماشین تعریف شودسپس آن کارت بتواندتا60لیتر درماه با نرخ 10/000ريال بنزین مصرف کندواز60تا90لیتر با نرخ20/000ريال واز 90تا120لیت بانرخ30/000ريال واین روند ادامه داشته باشد به این ترتیب نرخ به صورت تصاعدی بالا رود تا پرمصرفهابهای بالاتری بدهند وکم مصرفها بهای کمترو امکان مدیریت مصرف نیز در اختیار مصرف کننده باشد به این ترتیب هنگام اعلام سهمیه بندی شاهد تشکیل صف نخواهیم بود
ظاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
13
با احترام به تمام مردم میهنم،با توجه به اینکه مردم ما برای هرچیزی که گران شود صف می کشند و وقت خودرا ساعتها وحتی روزها صرف ماندن در نوبت می کنندمثل صف شکر،گوشت و مرغ یخ زده،پیاز و گوجه و...بنزین، به نظربنده قیمت بنزین باید 20 هزار تومان شود.
باورکن اینقدر از دست این مردم که خودم هم بخشی از آنها هستم، عصبانی ام که حساب ندارد.پارسال برای رب گوجه فرنگی و نوار بهداشتی و...به فروشگاه ها حمله کردند و انگار قحطی آمده است.وهمین مردم وقتی در سواری یا اتوبوس و کوچه و خیابان سخنرانی میکنند واوضاع سیاسی اقتصادی را تحلیل می کنند که انگار کارشناسی ودکترایشان را از کالیفرنیا و فرانکفورت گرفته اند وهمه مثال عملکرد کشور ژاپن و آلمان و فرانسه را می آورند و می گویند: مردم کشورهای پیشرفته وقتی کالایی گران می شود، نمی خرند تا ارزان شود ولی وقتی پای عمل به میان می آید، خودشان یک پای ثابت تمام تورم های اخیرند.یادمان نرود که بخش عمده ای از جامعه ما اصولند دلال ارز و خودرو و ماشین هستند.زیرا ما اصولا مردمانی هستیم که تنبل هستیم و راحت طلب.اما باید کارافرینی و تلاش در اولویت باشد.آنها منافع عمومی را به منویات شخصی ترجیح می دهند.به نظر حقیر تا وقتی خود این مردم، رفتارشانو عملکردشان را در برابر اتفاقات و تغییرات بازار اصلاح نکنند، در بر همین پاشنه می چرخد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
6
11
بنزین معمولی 1500 و سوپر 1700 سهمیه هم نمیخواهد . برای حل موضوع قاچاق باید اراده مقابله با قاچاق بنزین باشد که نیست .
این موضوع قاچاق را وسیله ای برای افزایش قیمت کرده اند . اما افزایش زیاد قیمت مشکلات بزرگتری ایجاد میکند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
5
واقعا در این شرایط که عقلانیت و تدبیر وجود نداره هر راه حلی محکوم به شکست هست .
مشکل اساسی تر از قیمت بنزین و سایر چیزهاست .
به نظر بنده یکی از بهترین راهها اینه که قیمت بنزین به نرخ آزاد دربیاد ولی برای هر نفر یه سهمیه مشخص در نظر بگیرند اینجوری همگی به نسبت مساوی از یارانه بنزین بهره مند میشند . همزمان حمل و نقل عمومی هم باید تقویت بشه
Shahryar
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
4
این بحرانی که ایجاد شده در خصوص افزایش قیمتها تنها یک راه حل داره "اتصال به بازارهای جهانی". ما چون حتی به بازارهای منطقه ای متصل نیستیم و قیمتهامون نزدیک به هم نیست تا یک مشکل اقتصادی پیش میاد هم قاچاق زیاد میشه هم کالا کم میشه و....اتصال آزاد به بازارهای جهانی تنها راه چاره هست تا این مشکلات دوباره پیش نیاد.
حسن
Germany
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
20
دولتی که هیچ برنامه ای ندارد همیشه دستش تو جیب ملت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
7
روزی ۸۰ میلیون لیتر
بنزین لیتری ۱۰ هزار تومان
هر ایرانی روزی ۱۰ هزار تومان میرسه
ماهی ۳۰۰
نصف ملت نصف دولت
ماهی ۱۵۰ به یارانه اضافه کنند
گمرکی خودرو هم صفر
از ۸۰ میلیون ۱۵۰ هزار تومن دولت حمل ونقل عمومی را افزایش دهید
حسینعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
8
در این شرایط بحرانی افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی به افزایش نرخ کرایه و در نهایت افزایش قیمت کالاها را منتهی خواهد شد لذا پیشنهاد میشود از آنجایی که مشکل عمده بنزین و گازوئیل در قاچاق خلاصه میگردد ،بهتر است بجای افزایش قیمت بنزین که هیچ تأثیری در کاهش مصرف ندارد مرزهای شرقی و غربی کشور را از قاچاقبهتر مدیریت نمایند%
حسين
Germany
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
9
همانطور كه برخي از دوستان هم گفتند بهترين راه حل اينه كه حقوق و دستمزد ها متناسب با نرخ تورم افزايش داشته باشه و بعد نرخ بنزين افزايش پيدا كنه و باعث كاهش قاچاق ميشه و به مردم هم فشار تورمي وارد نميشه . اما مشكل اينجاست كه در اين مملكت فقط ميخوان از جيب مردم بكنن و اشتباهات مديريتي خودشان رو اينطور درست كنن .
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
9
متاسفانه در ایران فقط قیمت اجناس را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند ولی کسی از میزان درآمد یک کارگر و کارمند در دیگر کشورها صحبت نمی‌کند که حداقل حقوق یک کارگر سه هزار لار در ماه است ایران هم حقوق ها را به دلار بدهد بعد قیمت‌ها را جهانی حساب کند
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
9
1-قیمت بنزین باید هم قیمت با قیمت منطقه باشه
2-تک نرخی باشه که هیچگونه رانت هم ایجاد نکنه
3-شبکه اتوبوسرانی و مترو گسترش پیداکنه و ارزان باشه
4-هیچ سهمیه ای هم برای هیچ نهاد و ارگانی در نظر نگیرند
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
6
نباید این همه ماشینِ کم کیفیتِ پُر سوختِ ارزون تولید می کردیم که حالا، هم در مدیریت انرژی مشکل داشته باشیم و هم در مدیریت آلودگی هوا. الان هم که دیگه کار از کار گذشته و احتمالاً تنها راه ممکن همون افزایش قیمت بنزین خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
13
جیب مرد را بیخیال شوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
6
4
جالب بود برام كه چند نظر رو رندوم خوندم و همه انتخاب هاي شانسي من طرفدار افزايش قيمت بنزين بودند
به نظر من هم مرگ يه بار شيون يه بار
بنزين بايد قيمت واقعي ش رو داشته باشه و سوبسيدش حذف بشه، اگه بنزين ليتري ١٠ تومن باشه شايد چندتا ضرر داشته باشه اما صدها هزار خير درش نهفته است.
تجربه كشورهاي موفق رو بايد استفاده كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
البته اگر حقوق و دستمزد هم به قیمت واقعی برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
كشورهای موفق تجارب دیگه تو چیزهای دیگه هم دارن ، چرا از اون تجاربشون استفاده نمیشه ؟؟؟ فقط از تجربه قیمت بنزین استفاده بشه ؟؟؟؟؟
محمد
United States of America
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
3
1.ايران كشوري نفت خيز است و مقايسه قيمت بنزين در ايران و جهان امري بيهوده است.
٢.اگر دولت دچار مشكل مالي شده است و قصد دارد درامد هاي خود را افزايش دهد،مي تواند بنزين را دو نرخي كند و به كليه خودرو هاي خارجي بنزين را به قيمت بالاتري بفروشد.راه حل دوم اين است كه افراد را از نظر درامد طيبقه بندي كند و به قشر كم درامد جامعه سهميه ي بنزين بيشتري(مثلا ١٢٠ ليتر در برابر ٦٠ ليتر در ماه) اختصاص دهد و اگر ايرادي ( بهتر است بگوييم هم ايراد و هم بهانه)مبني بر فروش اضافه سهميه بنزين قشر كم درامد وجود دارد،دولت مي تواند با فروشندگان غير مجاز بنزين با قاطعيت برخورد كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
15
1- آشتی با كشورهای دنیا و دیپلماسی منطقی
2- استفاده از منابع ایران داخل خاك ایران.
3- استفاده از متخصصان كاردان در صدر امور.
4- یكسان سازی در آمد ایرانیان قشر متوسط با كشورهای متمدن و مرفه
5- كنترل فساد افسار گسیخته.
6- یكسان سازی كلیه قیمتها با سایر كشورها
7- در نهایت كنترل اقتصاد بر اساس اصول علمی برای جوگیری از تورم
کارشناس اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
6
عزیزان با این سیاست نخ نمای حمایت از تولیداتداخلی هیچگاه کشور ما در صنعت خودرو سازی رشد نخواهد کرد و تنها راه چاره در این است که مانیز مانند کشورهای توسعه یافته در صدد استفاده از تکنولوزی های جدید در صنعت خودرو سازی مانند تولید خودروهای پاک هیبریدی برویم و بس .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
9
افزایش حقوق ها و دستمزد و رفاه مردم در سطح کشورهای حوزه خلیج فارس شود سپس قیمت بنزین به نرخ فوب خلیج فارس
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
12
بیاین 1 بار مثل آدم دست بردارین از مرگ فرستادن به کل دنیا
1 بار بیاین بر اساس منافع ملی ایرانیان با کل دنیا تعامل درست داشته باشین
ثبات را در این بازار ایجاد کنید دست از رشوه خواری و خیلی کارهای کثیف دیگه بردارین ایمان داشته باشین که همه چیز درست میشه هم تورم پایین میاد و هم توریست ها وارد این کشور می شوند رونق اقتصادی شکل می گیرد مشکلات بیکاری حل می شود.
باور کنین مملک درست می شود فقط با مدیریتی بدور از تعصبات الکی....
عبدالمجید مبلغی
United States of America
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
راه حل در تمرکز چند ساله بر گسترش فراگیر شبکه های ریلی داخل ابرشهرها و مدیوم های حمل ونقل متناسب در دیگر شهرها و نیز ایجاد شبکه بسیار گسترده و پیوسته و چندکانونه ریلی در فواصل مختلف میان شهری به عنوان اولویت توسعه و سپس عرضه بنزین به قیمت کاملا رقابتی جهانی به گونه ای که از هیچ یک از همسایگان کمتر نباشد است. با این تدبیر بنزین به جای تهدید به فرصت توسعه تبدیل می شود. توجه فرمایید که تنها از محل صرفه جویی بنزین در یک سال هزینه توسعه شبکه ریلی باز می گردد.هم چنین از یاد نبرید که هم اکنون عرضه بنزین ارزان در کشور هم چون وجود سوراخ در انتهای مخزن منابع مالی کشور است و تا این سوراخ هست منابع لازم برای توسعه جمع نمی شود و کشور به درستی اداره نمی گردد. با مهر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
دولت بخاطر کسری بودجشه که میخواد تو این شرایط داغون سهمیه بندی کنه. اگه واقعا بخاطر قاچاق هست میشه دوباره کارت سوختو برگردوند با همین قیمت الان، منتهی آمار مصرف هر خانواده معلوم بشه که از قاچاق راحت جلوگیری میشه. خیلی راه و ایده هست، حالا تو ی شرایط بهتر بیاین قیمتو جهانی کنینتو این شرایط ممکنه حتی شورش بوجود بیاره، تو شرایط بهتر ن قیمت بنزین بلکه همه چیزو جهانی کنین حقوق و دستمزد قیمت ماشین و ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
دولت بخاطر کسری بودجشه که میخواد تو این شرایط داغون سهمیه بندی کنه. اگه واقعا بخاطر قاچاق هست میشه دوباره کارت سوختو برگردوند با همین قیمت الان، منتهی آمار مصرف هر خانواده معلوم بشه که از قاچاق راحت جلوگیری میشه. خیلی راه و ایده هست، حالا تو ی شرایط بهتر بیاین قیمتو جهانی کنینتو این شرایط ممکنه حتی شورش بوجود بیاره، تو شرایط بهتر ن قیمت بنزین بلکه همه چیزو جهانی کنین حقوق و دستمزد قیمت ماشین و ...
علی ناظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
قیمت بنزین آزاد وجهانی شود ودر مقابل حقوق و دستمزد هم جهانی شود نه اینکه به ریال درامد و به دلار مخارج
وزيري
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
با هرگونه سهميه بندي و كوپني شدن هر چيزي مخالم. ما شعار به_عقب_بر _نمي گرديم داديم. اما با افزايش قيمت ها به صورت كاملا منطقي موافقم هم بنزين و مواد غذايي هم حقوق و دستمزد
ناشناس
Germany
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
8
مشکل بنزین هم حل بشه، مشکل مسکن رو چیکار میکنید، مشکل خودرو رو چیکار میکنید، گوشت رو چیکار میکنید، بیکاری رو چیکار میکنید، اجاره رو چیکار میکنید ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
چند راه کاملا ساده
1-ارزش پول ملی بال برود
2-واردات خودروی خارجی باتعرفه نزدیک به صفر آزاد شود(که باتوجه به قیمت بنزین ومقدار
مصرف پایین ماشینهای خارجی کاملا به نفع دولت میباشد)
3-به اصطلاح خودرو سازهای داخلی تعطیل شوند(حقوق کارگران کارخانه های تعطیل شده هم از مابه التفاوت مقدار مصرف بنزینها تامین می گردد)
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
مصرف بالای مردم به دلیل خودرو بی کیفیت است. چرا به خودروساز به جای تولید خودرو بی کیفیت اجازه واردات خودرو هیبرید و برقی نمی دهید چون خودروساز مافیا است نمی شود از بازار حذف شوند.
به هر ماشین ماهی 150 لیتر بنزین 1000 تومان تخصیص بدهند. بنزین آزاد هم نداشته باشیم.مدیریت مصرف بنزین با مردم باشد در عوض مصرف گاز با قیمت مناسب در دسترس باشد.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
سلام
حل مشکل بنزین یک مشکل اقتصادی هست پس مثل حل مسئله فیزیک چه بخایم چه نخایم باید به اصول اولیه و بدیهی فیزیک پایبند باشیم و گرنه یک مسئله فیزیک بدون پیروی یا رعایت اصول بنیادی و پایه فیزیک حل نمیشه .
تو اقتصاد هم نظرات اقتصاددانای بزرگ مثل جامینارد کینز و ... را باید در ابتدا بحث مد نظر داشته باشیم از نظر اونا اقتصاد دستوری و دولتی تو دنیا منسوخ شده حالا ما نمیخایم کل اقتصاد ایران را متحول کنیم ولی بازار آزاد منظور قیمت عرضه و تقاضای آزاد فارغ از هر پونه یارانه کوپن مجوز و ...بهترین راهکار حل مشکل هست .
هر جا صحبت از یارانه کوپن مجوز اومد یعنی رانت یعنی فساد پس باید قیمت عرضه و تقاضا همه آزاد باشه
حقوق کارمند متناسب با یک قیمت لیتر بنزین آزاد افزایش پیدا کنه
محصول کشاورز یا هر تولید کننده ای منصفانه و کاملا بعهده تولید کنندش قیمت گذاری بشه گرون داد بگنده رقابتی قیمت گذاری کرد موفق بشه . بنظرم جزییات باید بیشتر بررسی بشه ولی همه دنیا اینجوری مدیریت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
0
به نظر من
1- دولت اگر قادر نیست باید کنار برود مسلما کسانی هستند که قادر باشد
2- کل صنعت مسخره مونتاژکاری اتومبیلهای از رده خارج فرانسوی و کره ای که به نام خودروسازی بر ما تحمیل گردیده تعطیل و جمع شود.در آمد حاصل از صرفه جویی سوخت خود چندین برابر خودرو سازی است.
3- خودروهای کم مصرف و ایمن خارجی به مرود زمان وارد شود
4- صنعت هوایی و ریلی توسعه یابد و مسافرت بین شهری با خودرو شخصی که کار بسیار مسخره ای است پایان پذیره و صنعت اجاره خودرو رواج پیدا کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
7
فقط میخواهند بنزین را گران کنند سایر موارد بهانست
ندایی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
حالا که قرار است بنزین گران شود بهتر است هر ساله متناسب با نرخ تورم و میزان افزایش حقوق (میانگین نرخ تورم و افزایش حقوق) نرخ بنزین و سایر اقلام نیز افزایش پیدا کند...اینکه چند سال نرخ یک کالایی را ثابت نگهداریم و یک دفعه شوک وارد کنیم حداقل در حال حاضر جامعه در حال حاضر آمادگی پذیرش آن را ندارد.یا اینکه قیمت همه اقلام و هم زمان دستمزدها را جهانی کنند(یا همان به اصطلاح فوب خلیج فارس) و هی سرکوفت نزنند که قیمت بنزین فوب خلیج فارس این قیمت است و ما فلان قیمت می دهیم...مرگ یک بار شیون هم یک... بار...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
قیمت بنزین صد در صد افزایش یابد ولی از طرفی حقوق کارمندان ، کارگران و ... نیز صد درصد افزایش پیدا کند . این بهترین راهست .
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
با سلام خدمت هموطنان
متاسفانه دولت هرموقع میخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد مسئله قاچاق بنزین را مطرح میکند و اینکه قیمت بنزین در سایر کشورها بالاست
چندین بار قیمت بنزین را با توجه به مسئله فوق افزایش داده است ولی :
متاسفانه آماری ارائه نداده که در اثر افزایش قیمت بنزین ، قاچاق بنزین چقدر کاهش پیدا کرده؟؟؟؟؟!!!!!
یارانه بنزین فقط برای انها که ماشین دارند نیست
یارانه بنزین برای آنها که ماشین ندارند نیز پرداخت میشود زمانی که شخص بی ماشین سوار تاکسی یا اتوبوس یا آژانس یا هر وسیله دیگری میشود و مبلغ پرداخت میکند با بنزین سوبسیددار پرداخت میکند نه با قیمت آزاد

دلایل ارائه شده فقط بهانه ای است برای افزایش بنزین
اگر درآمدها را هم افزایش دهد و جهانی کند آنگاه قیمت بنزین را هم جهانی کند، هیچکس اعتراض نمیکند
اکبر مطلق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
0
بهترین و عادلانه ترین روش واریز سی لیتر سهمیه بنزین با قابلیت نقد شوندگی به قیمت روز بنزین فوب خلیج فارس یا یک رقم ثابت نزدیک این قیمت به کارت ملی ایرانیان هیجده سال به بالاست .و ایجاد امکان این که کسانیکه نتوانند یا نخواهند از سهمیه موجود در کارت ملی خود استفاده کنند بتوانند پول بنزین موجود در کارت ملی خود راازاین طریق دریافت نموده یا نقد نمایند.بدیهی است در این صورت بایستی بنزین هم به همین قیمت در پمپ‌بنزین ها بفروش برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عزیز اون بچه زیر 18 سال نیاز نداره که احتمالا توسط پدر و مادر به مدرسه یا مهد کودک و یا مراکز بهداشتی بره و یا با سرویس که قاعدتا هزینه هاش رو با بنزین خداد تومنی از والدین خواهد گرفت ، لذا باید به همه افراد سهمیه تعلق بگیره
احلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
6
آزاد کردن ورود ماشینهای کم مصرف . هیبریدی خارجی بدون گمرکی جمع کردن بساط ماشینهای داخلی تا وقتی بهسازی بشن
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
اول از هرچیزی به وضعیت خودروسازیها سرو سامان داده بشه.واردات رو آزاد کنن و در شرایط رقابتی اگه لگن سازیای داخلی توان رقابت داشتن که چه خوب ولی اگه نداشتن تعطیل بشن
دوم اینکه سهمیه بندی رو با شرایط خاص انجام بدن،بر اسا شهر و جمعیت و همچنین بر اساس نوع خودرو.خودروهارو دسته بندی و سهمیه به بعضی خودروها(خودروهای گران قیمت تر) تعلق نگیره.کسی که ماشین 1 میلیاردی سوار میشه نباید سهمیه بگیره
یارانه ها رو هدفمند و برای دهک های بالا حذف و به بنزین برای دهک های پایین تخصیص بدن و کلی کارهای دیگه....
مشکل مسئولای ما اینه که تک بعدی و خطی عمل میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سهمیه بنزین باید به فرد تعلق بگیره نه به خودرو ، در هر صورت کسی که خودروی میلیاردی داره و کسی که خودرو نداره باید سهمیه بهش تعلق بگیره
نادان
Netherlands
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
در تمام این سالها این بهانه های تکراری جهت افزایش قیمت بنزین ارائه گردید.متولیان باید بررسی کنند تا ببینند که گران کردن قیمت بنزین در سنوات گذشته چقدر آنها را به اهدافشان - بجز کسب درآمد بیشتر- نزدیک کرده است.قشری که افزایش بنزین برای آنها هزینه ی بیشتری ایجاد میکند به هر طریقی سرمایه ازدست رفته ی خود را بازیابی میکنند.مثل بازاریان با افزایش قیمت کالاو خدماتی ها هم با افزایش قیمت خدمات پس در نهایت قشر آسیب پذیر و محروم هستندد که با بالا رفتن هزینه ها تاوان افزایش قیمت بنزین را پرداخت میکنند و قاچاقچیان که بعضا از حمایتهای قدرت در عرصه ی قاچاق سود میبرند هم با افزایش حجم قاچاق حمایت شده درآمد خود را حفظ میکنند.افزایش قیمت چاره ی کار نیست باید زیرساختهای استفاده از خدمات عمومی حمل و نقل بهینه شده و گسترش یابد تا انگیزه ی استفاده از خدمات عمومی بجای استفاده از وسایل نقایه ی شخصی افزایش یابد و ره هایی که در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.البته اگراعتقاد به حل مسئله وجود دارد و صرفا به افزایش درآمد دولت و جبران کسری بودجه فکر نمی شود
میشیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
8
همه چی آزاد و به قیمت بین المللی
بنزین 1 تا 2 دلار
ولی ی ی ی ی ی ی
حقوق و دستمزد هم بین المللی
حقوق یک مهندس 3000 - 6000 دلار
نه این که بنزین 1 دلار ولی حقوق مهندس فوق لیسانس مملکت 100 - 200 دلار !!!!!!!!!
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
6
همه چیزمان باید مثل جهان باشه ما نباید تافته جدابافته باشیم.
هر طور همه جا هست ما هم همانطور
1. بنزین گران
2. وسایل حمل و نقل عمومی با امکانات خوب فراهم
3. امکان دوچرخه سواری در خیابانها فراهم
4. واردات ماشین آزاد
5. پارکینگ فوق العاده گران

نمی شود یکی را نداشت و یکی را داشت
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
همه چیزمان باید مثل جهان باشه ما نباید تافته جدابافته باشیم.
هر طور همه جا هست ما هم همانطور
1. بنزین گران
2. وسایل حمل و نقل عمومی با امکانات خوب فراهم
3. امکان دوچرخه سواری در خیابانها فراهم
4. واردات ماشین آزاد
5. پارکینگ فوق العاده گران

نمی شود یکی را نداشت و یکی را داشت
Mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
اول اینکه حمل و نقل عمومی رایگان و در دسترس عموم باشد و سپس افزایش قیمت پلکانی بنزین، 60 لیتر با قیمت یارانه ای سپس به اعضای هر 50 لیتر اضافه نرخ دوم، 50 لیتر بعدی نرخ سوم و مصرف بیشتر آن به نرخ کاملا آزاد محاسبه شود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
توقف تولید تمام خودروهایی که در حال حاضر دارن تولید میشن
تولید خودروهایی با موتور های برقی یا بنزینی با آلایندگی کم
بالا بردن کیفیت سوخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
حال باید اسب ها را زین کنیم
چاره ای در مصرف بنزین کنیم
گرچه خودرو ساختن سود آور است
لیک سودی اینچنین سوز آور است
مصرف بنزین دگر از حد گذشت
دود ودم از مرز صد درصد گذشت
زود باید شهر را مترو گشید
چادری بر روی آن خودروگشید
خودرو تو هست مال یک سفر
نیست این خودرو برای یک نفر
جای صدهاخودرو تک سرنشین
مدتی را هم توی مترو نشین
این خیابان را اگر خلوت کنیم
وقت باشد تا کمی صحبت کنیم
تاکی آخر در خیابان با شتاب
زیر یک سایه بخوان قدری کتاب
می دهد دولت حقوق کاملت
پس چرا هرلحظه می لرزد دلت
هر چه خواهی زود تا مین می کند
گر نباشد وارد ازچین می کند
با فراوانی در این بازار کا ر
در خیابان ها توداری پس چکار
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
4
اينكه دولت بياد بياد قيمت بنزين رو با فوب خليج فارس و به دلار مقايسه كنه ولي درامدمون به ريال باشه كه درست نيست.
اگه راست ميگن حقوق ها و درامدهاي مناسب با اين تورم ايجاد كنن اونوقت قيمت بنزين تو كشورهاي اروپايي و ... رو مثال بزنن
اينقدر اختلاس و دزدي و گروني بس نيست اينم شده غوز بالا غوز
متاسفانه يه نفر بين اينا دلسوز نظام و ملت نيست
نميشه كه كسري بودجه و بي عرضه گي خودشونو اين دفعه هم مثل بالا بردن قيمت دلار با بالا بردن قيمت بنزين جبران كنن مردم ديگه توان ندارن
اگه هم قاچاق نيشه جولرشو بگيرن نظارت درست حسابي بكنن نه اينكه دروازه رو باز بزارن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
واردات خودرو ازاد- تا خودرو ساز ها یاد بگیرند خودرویی با مصرف پایین تولید نمایند۲- نقلیه عمومی فراوان و قابل دسترس .سپس سهمیه بنزین برای خودرو ها تا مدتی در نظر گرفته شود مثلا ۵ساله .سپس قیمت بنزین ازاد به نرخ جهانی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
1
من از قشر متوسط جامعه می باشم. ولی با واقعی شده نرخ بنزین موافقم. البته ابتدا باید بطور کارشناسی شده سهمیه ای قابل قبول برای وسایل نقلیه عمومی با قیمت فعلی در نظر بگیرند. و برای خودروهای شخصی نیز سهمیه ای اصولی و منطقی که برای یک خانواده لازم است در نظر بگیرند. ما بقی را به نرخ متوسط کشورهای همسایه عرضه کنند. اگر سهمیه مناسب و کارشناسی اختصاص دهند هیچ افزایش و تورمی نخواهد داشت. حقیقت اینست که وقتی طرف برای خرید نان از سر کوچه هم ماشین سوار میشه یا هر هفته با ماشین انچنانی تو شمال و جنوب در گشت و گذار است چرا باید بنزین یارانه ای مصرف کند.
میم.ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
2
1)باید سهمیه بنزین به خود مردم برگرده و مردم بتونن اونو خریدو فروش کنن تا وسیله کسب درآمد باشه
2)حتما باید سهمیه ای بشه بنزین و بنزین سهمیه ای زیاد بشه
3)خودروسازی از انحصاری بودن دربیاد و خصوصی سازی بشه تا خودروهای کم مصرف و برقی تولید بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
2
تعطیل کردن خودرو سازان داخلی و وارد کردن ماشین های استاندارد و کم مصرف دادن سهمیه ی حداقل ۱۲۰ لیتر در ماه با نرخ ۱۰۰۰ تومان و بقیه آزاد کنترل شدید مرزها و اعمال جرایم سنگین برای قاچاق بنزین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
خانه از پای بست ویران است
مشکل فقط بنزین نیست افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری در قاچاق آن ندارد مگر آنکه قیمت به بیش از 20000 تومان افزایش دهند شاید یکی دو سال اثر داشته باشد و در حال حاضر چنین قیمتی ممکن نیست چون تنها حمل و نقل بلکه کل جامعه فلج خواهد شد
نقی معمولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
۶۰ لیتر سهمیه بهمون بدین تا در یک حرکت نمادین بریزیم رو خودمون تا دود شیم بریم هوا الفاتحه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
حفظ شرایط موجودی بهترین راه حل است. کما اینکه من تعجب می کنم در نقاط مرزی قیمت بنزین گرونتر هست. فقط دولت حق داشته باشد بنزین رو با استفاده از کارت سوخت اجباری کند ونه سهمیه بندی و نه گرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
0
- اختصاص نصف عرض خیابانهای تهران به اتوبوسها
- اجاره تعداد زیادی اتوبوس از غزه و لبنان و استفاده آن در تهران. بطوری که هر 10 دقیقه یکبار اتوبوسها را در ایستگاهها داشته باشیم. و استفاده از آن رایگان شود.
- در روز دوم از اجرای طرح، از مردم تقاضا شود که بجای خودروی شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.
محمدرضا علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
با سلام خدمت دوستان به نظر بنده برای کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن, بدون تغییر قیمت باید کارتهای سوخت فعال شوند و دز پی آن با رسد مقدار مصرف روزانه هر خودرو کارت سوخت مصرف کنندگان غیر متعارف باطل گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
خودروهای ایرانی بسیاااار گران و در عین حال پرمصرف و منسوخ هستند ، نمیشود که هم خوردو گران و پرمصرف باشد و هم بنزین گران بشود! کشورهایی که بنزین گران است اولا معمولا خود تولید کننده بنزین نیستند ثانیا در هر صورت خودروها ارزان و کم مصرف و با کیفیت هستن، به نظر اینجانب چون خودروسازی ما غیراستاندارد و با قیمت گزاف و نامعقول خودرو انحصاری به مردم ایران تحمیل میکند راه حلی استاندارد و منطقی به سختی میتوان یافت با این وجود میتوان به گونه ای کارشناسی شده این مشکل را رفع نمود که نه صاحبان وسایل نقلیه شخصی و عمومی و حتی کسانی که خودرو نرارند از یارانه سوخت بی بهره نشوند و هم جلوگیری بشه از قاچاق سرمایه کشور
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
سلام .توکشور مااینطور نمی شه چون مردم هم به حق خودشون قانع نیستن.ولی اول قیمتها را تثبیت کنند بعد برن سراغ بنزین
بهروز پیرسرایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
بنزین رو صد تک تومنی کنند و دلار هم به 800تومان کاهش بدهند و من حاضرم با یک میلیون تومان درامد زندگی کنم چون مطنئنا نون میشه صدتومن و گوشت میشه کیلویی سی تومن
حمید
Netherlands
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
سلام به نظر من بنزین تو کلانشهر ها که درامدشون بالاست به قیمت ۲۵۰۰تومان عرضه بشه و تو شهرهای متوسط و کوچک و کم درامد به قیمت ۱۲۵۰تومان و در استانهای مرزی به قیمت ۳۰۰۰تومان مشروط بر اینکه یارانه افراد استانهای مرزی افزایش پیدا کنه و یا اینکه برای هر خودرو هر پانزده روز ۹۰لیتر بنرین ۱۵۰۰تومانی اختصاص بدن حالا تو پانزده روز استفاده نکرد و یا هر چی باقی ماند تو اون بازه زمانی بلا استفاده شودو کسی هم بیشتر مصرف کنه ۲۵۰۰ تومانی بنزین بزنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
بنزین سهمیه ای بشه و هر خانواده دویست لیتر سهمیه داشته باشه.یعنی به سرپرست خانوار ماهیانه دویست لیتر بدن .بنزین آزاد هم بشه لیتری سه تومان تمام شد رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
2
برای برخی ها بنزین لیتری ده هزرا تومن بشه هم مهم نیست فقط طبقات ضعیف تحت فشارن
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
درماه 120لیتر سهمیه وآزاد هم قیمت 5000تومان بشه ودرامد حاصل از این صرف حمل ونقل عمومی شود.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
فروش بنزین با کارت سوخت به همین قیمت فعلی . بدون قیمت پلکانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
2
توسعه مترو و حمل و نقل عمومی
کاری که همه دنیا کرده اند
حداقل بنزین زدن با کارت سوخت شخصی باشد تا قاچاق نشود
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
با سلام
تعطیلی صنعت خودروسازی و فعالیت در زمینه کشاورزی و دامداری
با توجه به 4 فصل بودن آب و هوای کشور و خاک حاصلخیز ظرف یکسال کشور ایران می تواند تمامی محصولات لبنی، میوه جات، صیفی جات و ...به تمامی کشورهای دنیا صادر کند.
ام جی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
راهکار کاهش مصرف بنزین: تولید و استفاده از خوردوهای کم مصرف، افزایش ظرفیت و کاهش هزینه حمل و نقل عمومی، ارتقای دولت الکترونیک، ایجاد تفریحات سالم و سرگرمی در اماکن سربسته در سطح محلات به طوری که نیاز به حضور در سطح شهر و ایجاد ترافیک غیرضرور کمتر شود، در نهایت افزایش قیمت بنزین.
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
یادمه یه دانشمندی داریم که خودروی برقی ساخته بود ،پدر خودشو دراورده بود تا مسوولین ازش حمایت کنن ولی نکردن...
به نظرم بهترین کار حمایت از خودروهای پاک هست
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دقیقا
حمایت دولت و مسئولان از محصولاتی همچون موتورهای هیبریدی و برقی طراحی شده در داخل کشور توسط شرکت ایپکو
62
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
1تولید و واردات خودروهای برقی با پایین ترین قیمت ممکن.
2تولید یا واردات خودروهای دیزل یا بنزینی با قیمت پایین.
3. طرح تعویض موتور خودردوهای قدیمی با نمونه های جدید و کم مصرف
4 اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
2
با توجه به مصرف حدود 80 میلیون لیتر بنزین در روز در کشور:
1- اختصاص یک لیتر بنزین به هر ایرانی(به جای هر خودرو) به قیمت هزار تومان در هر روز در کارت هوشمند ملی متصل به حساب بانکی
2- آزادسازی قیمت بنزین به صورت پلکانی در سه مرحله ( تا رسیدن به فوب خلیج فارس حدود 0.5 دلار)
3- تسویه حساب ماهانه با هر ایرانی در هر ماه بر حسب بنزین باقی مانده در باقیمانده در کارت ملی با قیمت روز دلار و بنزین
2010
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
افزایش قیمت بنزین موجب افزایش تمام کالاها و خدمات عمومی خواهد شد که اصلا به صلاح مردم نیست
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
1
ما اگه زیر ساختش رو درست کنیم میتونیم برای هر خودرو سهمیه خودش رو درنظر بگیریم...خب وقتی یک نفر دار ماشین 200 میلیونی به بالا سوار میشه باید قیمت براشس گرونتر باشه..اونی که پراید سوار میشه ارزونتر...مابه التفاوت رو باید ثروتمندان بدن نه قشر ضعیف...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
ما در ورزش قبول کردیم که دانش و توان کافی برای رقابت با دنیا را نداریم و از مربیان خارجی در فوتبال و والیبال و.... استفاده کردیم ولی در اقتصاد و مدیریت شهری خودمان علامه دهریم و حاضر نیستیم حداقل از کشورهای موفق در این زمینه الگوبرداری کنیم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
نمیدونم چرا همش حرف از گران شدن هست! همه چی روز به روز قیمتهاشون میره بالا درآمدها هم ثابت کسی نیست بگه این ملت مفلوک چه خاکی باید بریزه سرش!!
ملک زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
در ابتدا گفته شد که میزان ارز مبادله شده در بازار آزاد فقط یک درصد مصرف ارزی کشور است. اما همان یک درصد ملاک تعیین قیمت سایر اقلام گردید و سیاست غلط چند نرخی شدن ارز اعمال گردید. دنیا به کام قاچاقچیان و رانت خواران. اگر از همان ابتدا بنزین گران میشد می توانست محل خوبی برای جمع آوری نقدینگی شود. به نظر من در خصوص قیمت همه چیز می بایستی ملاک ارز تک نرخی و بازار رقابتی باشد. قیمت 0.4 دلار برای هر لیتر مشایه خلیج فارس است. البته اول بایستی نرخ ارز شناور شده و به بازار سپرده شود
کارشناس مالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
به نظر اینجانب ابتدا باید دلیل مصرف بیش از حد بنزین را بررسی نمود که بخش عمده ای از آن به خودرو های بی کیفیت مربوط می گردد. به نظر بنده بهتره بجای تولیدات ایران خودرو و سایپا و سایر خوردور های چینی بی کیفیت تویوتا کرولا و کرونا وارد بشه که هم کیفیت بالاتری دارند و هم مصرف بنزین و آلودگی هموای آنها پایین است ، این موضوع در خصوص موتور سیکلت ها نیز متصور است که جالبه اصلا کسی به آن توجه نمی کند.
سهمیه بندی بنزین ه ازای هر کارت سوخت منطقی نیست چرا که سهمیه باید به افراد تعلق گیرد نه خودرو ، لذا اتصال کارت سوخت به کارت ملی افراد تا مشخص باشد هر فرد چه میزان سوخت طی سال استفاده نموده است و ضمن اطلاع رسانی قبلی افرادی که طی سال به فرض از میزان مشخصی مثلا 5000 لیتر بیشتر استفاده نموده اند کلیه خدمات دولتی به آنها تا زمان مشخص شدن چگونگی استفاده از بنزین صلب و در صورت لزوم جرایمی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.
سهمیه بندی بنزین به میزان حداقل 200 لیتر در ماه منطقی است و مازاد آن با قیمت آزاد فوب خلیج فارس محاسبه گردد. البته چنین اقدامی در شرایطی که نه حقوق افراد همتراز کشورهای منطقه است و نه قیمت خودرو و سایر تجهیزات در داخل معادل خارج از ایران است خیلی منطقی به نظر نمی رسد.
از طرفی یکی از مهمترین اقدامات دولت می تواند ایجاد خدمات حمل و نقل عمومی با کیفیت در کلیه اتوبانها شاهراهها باشد.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
به نظرم بهتره همه چیز به قیمت جهانی باشه دستمزد و بنزین و حتی پیاز و ... اینجوری قاچاق حذف میشه.
یه نمونه ی کوچیک دیگه هم میتونه ماشین باشه که عوارض واردات رو بردارند تا ماشینهای برقی وارد کشور بشه و خود به خود مصرف سوخت کم بشه.
واقعا راه حل ساده س اما نمیدونم چرا اجرا نمیشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
اقتصاد آزاد و واقعي سازي هزينه و درآمدها
قيمت خودرو آزاد بنزين آزاد حقوق ها هم آزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
اقتصاد آزاد و واقعي سازي هزينه و درآمدها
قيمت خودرو آزاد بنزين آزاد حقوق ها هم آزاد
ح.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
0
سهمیه تا 90لیتر به قیمت 1500،مازاد تا 200لیتر 2000تومان و از 200لیتر به بالا آزاد
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
4
همین الان حکم حقوق سال 1398 بدستم رسید. افزایش زیر حکم، کمتر از 18 درصد و تورم اعلام شده توسط دولت در فروردین 98 نسبت به فروردین 97 حدود 53 درصد. یعنی قدرت خرید بنده نسبت به پارسال 35 درصد کاهش یافته و فقیرتر شده ام.
با افزایش قیمت سوخت مشاغل آزاد به صورت آتش به اختیار، درآمد خود را افزایش می دهند و در این میان حقوق بگیرها باید تاوان سوء مدیریت و اشتباهات مسولین را بپردازند. با این افزایش می خواهند پدر حقوق بگیران را درآورند.
راه چاره مقابله با قاچاق سوخت تنها افزایش قیمت نیست و البته قاچاق سوخت هم به خاطر دشواری کار، به راحتی قاچاق مواد مخدر نیست که بتواند به راحتی جابجا بشود ضمنا وظیفه مرزبانان در این میان چیست؟
به نظر من، اگر آخرین چاره لزوم افزایش قیمت سوخت باشد، اول باید حقوق ها را اصلاح بکنند و در سطح قیمت جهانی در نظر بگیرند، در مرحله دوم، در کارخانجات خودروهای بی کیفیت و پرمصرف داخلی را تخته کنند و اجازه واردات خودروهای باکیفیت و کم مصرف خارجی را با حذف حقوق گمرکی بدهند. آنگاه قیمت بنزین و سایر سوخت ها و حتی قیمت نان را برابر با گرانترین کشورهای دنیا در نظر بگیرند. ما حرفی نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
افزایش قیمت بنزین مانند دلار است
وقتی دلار افسارش پاره شد انتظار میرفت کالاهای وارداتی هم از قیمت ان تبعیت کنند (نظر کارشناسی)

ولی با کمال تاسف قیمت پیاز وسیب زمینی وسبزی وخلاصه چیزهائی که ربطی به دلار نداشت همگی پر کشیدند
درمورد سوخت هم تجربه چهل سال گذشته نشان داده است که متاسفانه افزایش قیمت ان برهمه چیز تاثیر میگذارد (برخلاف نظر کارشناسی)
ضمن اینکه این خود مقدمه ایست بر پایه گذاری قیمت دوم برای بنزین پس گذشت چند ماه
چقدر در این چهل سال به روش ازمون وخطا کار کردیم در گذشته در مورد همین بنزین اگر تک نرخی خوب بود چرا دونرخی کردیم چرا بعد تک نرخی کردیم وچرا بعد از چند بار باز میخواهیم دو نرخی کنیم وچه تضمینی وجود دارد که دوباره تک نرخی نکنیم که مطمئنا خواهیم کرد چون نرخ دوم جذاب تر است وووووووو
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
بالابردن کیفیت خودرو تولید داخل با مصرف کم - خودرو تولید داخل با مصرف گاز از ابتدا - غیرمتمرکز کردن سازمانها و تفویض اختیار به استانها و شهرستانها - بهبود جاده های مواصلاتی و افزایش اتوبان ها - توسعه ناوگان هوایی و ریلی و نظارت بر قیمت بلیت - توسعه ناوگان عمومی و نظارت بر قیمت کرایه ها - کاهش تعرفه و عوارض ورود خودرو خارجی با مصرف بنزین کم - دادن تسهیلات به صاحبان خودروهای بنزینی برای گازسوز کردن آنها - وجود کارت سوخت بدون سهمیه بندی - معرفی منابعی که قاچاقچیان بنزین خود را از آنجا تهیه می کنند - کمک گرفتن از مردم و تشویق آنها برای معرفی قاچاقچیان سوخت - تشدید کنترل مرزها - تشدید مجازات قاچاقچیان سوخت و برگزاری دادگاه علنی آنها - ..
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
بالابردن کیفیت خودرو تولید داخل با مصرف کم - خودرو تولید داخل با مصرف گاز از ابتدا - غیرمتمرکز کردن سازمانها و تفویض اختیار به استانها و شهرستانها - بهبود جاده های مواصلاتی و افزایش اتوبان ها - توسعه ناوگان هوایی و ریلی و نظارت بر قیمت بلیت - توسعه ناوگان عمومی و نظارت بر قیمت کرایه ها - کاهش تعرفه و عوارض ورود خودرو خارجی با مصرف بنزین کم - دادن تسهیلات به صاحبان خودروهای بنزینی برای گازسوز کردن آنها - وجود کارت سوخت بدون سهمیه بندی - معرفی منابعی که قاچاقچیان بنزین خود را از آنجا تهیه می کنند - کمک گرفتن از مردم و تشویق آنها برای معرفی قاچاقچیان سوخت - تشدید کنترل مرزها - تشدید مجازات قاچاقچیان سوخت و برگزاری دادگاه علنی آنها - ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
6
سوال اینجاست که کی قیمت بنزین واقعی میشه؟
دولت مدام قیمت ارز روبالامیبره بعدمیگه قیمت بنزین هم بایدبالا بره!
امروز ارز14000تومنه،
فردا140000تومن،
پس فردا هم میشه 1400000تومن،
پس بنزین هم باید بشه لیتری100000تومن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
3
سوال اینجاست که کی قیمت بنزین واقعی میشه؟
دولت مدام قیمت ارز روبالامیبره بعدمیگه قیمت بنزین هم بایدبالا بره!
امروز ارز14000تومنه،
فردا140000تومن،
پس فردا هم میشه 1400000تومن،
پس بنزین هم باید بشه لیتری100000تومن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
6
اگر منظور جلوگیری قاچاق هست با الزامی کردن کارت سوخت کاملا مشخص میشود چه خودرویی چه میزان سوخت در ماه زده وقابل کنترل است .
لکن در صورت تصمیم بر افزایش قیمت به دلایل دیگر پیشنهادمیشود
1- به صورت پلکانی تا 60 لیتر 1000 از 60 تا 120 لیتری 1500 از 120تا 180 لیتری 2000 و از 180 به بالا 2500
2-سهمیه پیشنهادی فقط برای یک خودرو در هر خانواده تخصیص داده شود.

به نظر میرسد این روند افزایش قیمت مناسب و کمتر باعث افزایش تورم میگردد
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
5
3
تصاعدی کردن قیمت بنزین با توجه به نوع وسیله نقلیه و ارزش ریالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
سلام
راهکارش اینه که اجازه بدن خودرو سازهای بزرگ به ایران بیان و با خودرو سازهای ما ماشین روز دنیا که کم مصرفه رو بسازند اونوقت میشه برای خودرو ها سهمیه تعیین کرد چرا که ما بستر مناسب که همون ماشین کم مصرف هست برای همه مهیا کردیم. گرچه اون وقت با توجه به تعامل ما با دنیا دیگه شاید اصلا سهمیه بندی معنا نداشته باشه. در حال حاضر ما مردم را مجبور به خرید خودروی بی کیفیت و پرمصرف داخلی می کنیم بعدش چون جای دیگه نمیتونیم جلوی قاچاق و بگیریم دوباره انگشت توی چشم مردم می کنیم و براشون سهمیه بندی راه می ندازیم یا قیمت ها رو هم از خودرو هم از بنزین می بریم بالا تو هیچ جای دنیا با هیچ کافری همچین برخوردی نمی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
7
باسلام
مگر دولت بابت خرید بنزین پول نقد پرداخت می کنه ؟ دولت نفت خام میده و بنزین وارد می کنه . اگر اینطوری محاسبه کنید قیمت هر لیتر بنزین به زیر 500 تومان برای دولت تمام می شود !! خیلی تعجب کردید ؟؟ محاسبه کنید تا دود از کله تان بلند شود .
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
13
با سلام
شما صد سال هم بشینید بحث کنید و نظر بدین فایده ای ندارد . بالایی ها کار خودشونو می کنن . شما خودتونو خسته نکنید . تا حالا شده نظر مردم برای بالایی ها مهم باشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
9
اگر قیمت بنزین افزایش یابد قیمت تمام کالا واجناس چند برابر افزایش خواهد یافت
مردم از افزایش سرسام آور قیمت کالا ها وخودرو وقیمت مسکن ووومی نالند
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
با اقتصاد ورشکسته کشور ما ونداشتن صداقت ونبود کارایی در مدیریت مملکت وفساد گسترده درلایه های مختلف ونبود چشم انداز مثبت برای اینده وایجاد نارضایتی درمردم وممالک خارجی که واقعیتهای امروزه ایران مامی باشد .بهترین راه همان بازگشت به عقب وکوپنی کردن بنزین ومایهتاج روز مره مردم بیچاره میباشد .
لال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
4
عصر ایران خوب سر کارتون میذاره خخخخخخخخخخخ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
9
شایعه
نظرسنجی
تکذیب
اجرا

به همین سادگی .........!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
3
بالا بردن بنزین کاملا صحیح است و باید متناسب با دنیا به رقم لیتری 10 هزارتومان افزای یابد و در مقابل هم حقوق ها به حداقل 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون اصلاح شود. این روش منجر به رشد اقتصادی و رونق تولید می شود و دولت برای جبران کسری بودجه باید هزینه های نظامی را به میزان 90 درصد کاهش و در بخش تولید و حقوق هزنیه کند
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
هرگاه تونستیم خودروی هیبرید و پلاگین با قیمت و وام مانند بقیه دنیا تهیه کنیم، بنزین هم به قیمت بقیه دنیا عرصه بشه. وقتی نمی‌تونن یا نمی‌خوان جلوی قاچاق سوختو بگیرن و به خاطر منافعشون حاضر نیستن واردات خودرو را آزاد کنند، چرا دودش بره تو چشم مردم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
6
بالا بردن بنزین کاملا صحیح است و باید متناسب با دنیا به رقم لیتری 10 هزارتومان افزای یابد و در مقابل هم حقوق ها به حداقل 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون اصلاح شود. این روش منجر به رشد اقتصادی و رونق تولید می شود و دولت برای جبران کسری بودجه باید هزینه های نظامی را به میزان 90 درصد کاهش و در بخش تولید و حقوق هزنیه کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
5
سوال اینجاست که ماچطوربه تکنولوژی هسته ای که دست چندتاکشورمحدوده دست پیداکردیم، ولی هنوزنتونستیم خودمون بنزین تولیدکنیم!
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
9
هرگاه تونستیم خودروی هیبرید و پلاگین با قیمت و وام مانند بقیه دنیا تهیه کنیم، بنزین هم به قیمت بقیه دنیا عرصه بشه. وقتی نمی‌تونن یا نمی‌خوان جلوی قاچاق سوختو بگیرن و به خاطر منافعشون حاضر نیستن واردات خودرو را آزاد کنند، چرا دودش بره تو چشم مردم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
3
3
راهکار خیلی ساده بود که متاسفانه دولت قبل و فعلی به آن عمل نکردند. بنزین هم هر ساله می بایست با نرخ قابل قبول تورمی افزایش پیدا میکرد تا به قیمت معقولی در حال حاضر میرسید . نه اینکه 5 یا 10 سال به قیمت بنزین دست نزنند بعد با یک تصمیم ناگهانی قیمت آن را انفجاری کنند.
ناشناس
Germany
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
2
12
حفظ شرایط موجود، بدون ایجاد هرگونه شوک جدید در بازار
نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند! راهی متفاوت طی کن (+فیلم) دشمن می خواهد از خاکریز حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
وبگردی