۳۰ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۳۰ آذر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۴ - ۰۷-۰۱-۱۳۸۸
کد ۶۸۲۵۲
انتشار: ۰۳:۵۴ - ۰۷-۰۱-۱۳۸۸

4 دلیل برای رأی مجدد

یادداشتی از محسن میرسبحانی در حمایت از احمدی نژاد
من در انتخابات آینده به محمود احمدی نژاد رأی خواهم داد.
اما چرا رأی من و لابد ، بسیاری دیگر چون من ، متعلق به احمدی نژاد خواهد بود؟

می خواهم بدون تکلف و بدون درافتادن در دام الفاظ و فخرفروشی های فیلسوفانه ، خیلی ساده و صمیمی ، علت این رأی را بگویم و البته ، در همین ابتدای کار ، مراتب احترام خود را به هموطنانی که مانند من نمی اندیشند و به کاندیدای دیگری رأی خواهند داد ، ابراز کنم ، چرا که بدون تعدد آرا و صد البته احترام صاحبان آرای مختلف به همدیگر ، جامعه ای ساکت و قبرستان وار ، در انتظار مان خواهد بود:

1- احمدی نژاد ، ادبیات رو به فراموشی ارزش های مردمی را بار دیگر احیا کرد.
در سال های پیش از ریاست جمهوری احمدی نژاد، سمت و سوی جامعه به مسیری معطوف بود که تفاخر سیاستمداران و خود بزرگ پنداری شان ، تبدیل به یک اصل شده بود.

احمدی نژاد که آمد، این فضا شکسته شد و بار دیگر به یادمان آمد که رئیس جمهور و وزیر و وکیل و مدیر ، همه و همه ، بخشی از همین مردم اند و و نه تافته های جدا بافته و لذا برای آنان هیچ شأنی جز خدمتگزاری نیست و اگر از این شأن ، ناخرسندند ، می توانند پیشه دیگری اختیار کنند.

این امر ، یعنی تساوی مردم و مسوولان ، نه فقط یک ارزش مردمی و اسلامی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز جاری و ساری است و رمزی از رومز ترقی آنهاست.

2- هزاران مشکل ریز و درشت ، مردم ایران را آزار می دهد. بخشی از این مشکلات ، لاجرم  ،مربوط به سه - چهار سال اخیر است و بخشی دیگر ، بازمانده از سالیان گذشته.
من ، نمی خواهم به رسم معمول ، کسی یا دولتی را مسوول این مشکلات بدانم و به سنت متعارف ، تمام کاسه کوزه ها را بر سر او بشکنم.
 واقعیت ان است که این مشکلات ، محصول سیستم غلط و فرایند نادرست مدیریتی و ساختار نابسامانی است که از دیر باز در این ملک وجود داشته و هیچ کس را یارای  تغییر در این روند و رویه نیوده است.
هر که بر سر کار آمده ، برای دردها ، نه درمان که مسکن و آرام بخش تجویز نموده و روزگار خود را به سر برده است.

احمدی نژاد اما ، رئیس جمهوری است که نشان داده، اهل تغییر ساختارها و در این مسیر ریسک پذیر است.
همین بحث یارانه ها را بنگرید ؛ تا جایی که حافظه ام یاری می کند ، دولتمردان و کارشناسان و صاحبان نظر ، از نابسامانی یارانه ها می نالیده اند و بر "هدفمند کردن" آن تأکید داشته اند اما کدام دولت و دولتمرد ، زیر بار اصلاح اوضاع قمر در عقرب یارانه ها - که کمر اقتصاد ملی را شکسته است - رفت؟

اما احمدی نژاد در میانه مخالف کسانی که به وضع موجود عادت داشته اند ، وارد این گود شد و طرح هدفمند کردن یارانه ها را با تمام هزینه های سیاسی اش و ریسکی که برایش داشت ، ارائه داد و حتی در واپسین ماه های دوران نخست ریاست جمهوری اش ، در صدد اجرایی کردن آن است.

یا در عرصه مسکن ، طرح هایی مانند مسکن مهر و زمین های 99 ساله را عملیاتی کرد تا بلکه غول گراین سرپناه - که با مصاحبه های مسوولان سابق فراری نشد - در مقابل این طرح های عملیاتی ، گامی به عقب بنشیند.

البته ممکن است بر نحوه اجرای این طرح ها و نظایر آن ، اشکالاتی وارد باشد - طبیعی است - ولی مهم تر از جزئیات طرح ها و روش اجرای آنها ، وجود اراده ای است که در صدد تغییر در وضع موجود و شکستن ساختارهای ناکارآمد و فاسد است.
مثلاً ممکن است طرح مسکن مهر ، دوای قطعی درد مسکن نباشد ولی همین اندازه که دولتی دارای طرح و برنامه است و به روز مرگی ها و الگوی های سنتی - که حلال هیچ مشکلی نبوده اند - بسنده نمی کند و در جست و جوی راه های جدید است ، خود نعمتی مغتنم در مدیریت کلیشه گرای ایرانی است.
احمدی نژاد، در قریب به چهار سال گذشته ، نشان داده است که در ساحت مدیریت ساختار شکن و تجددگراست.

3- دیپلماسی دولت نهم ، هرچند به مذاق بعضی ، خوش نیامده است ولی به باور من ، دقیقاً منطبق با فضای بی ترحم سیاست بین الملل است.

در جهان امروز ، منفعل شدن و خود را روشنفکر جلوه دادن و لبخند بر لب داشتن و به ساز این و آن رقصیدن ، هر چند به به و چه چه صاحبان قدرت را به ارمغان خواهد آورد ولی به همان میزان ، طمع آنان را تحریک خواهد کرد.

این یک اصل تردید ناپذیر در جهان امروز است که "هرآن گونه که خود را بروز دهی ، جهان ، ناگزیر تو را به همان گونه به رسمیت خواهد شناخت."
ساده تر بگویم؛ اگر کشوری از خود ضعف نشان دهد ، سایرین در راستای منافع ملی خود ، خواهند کوشید ، از آن کشور سوء استفاده کنند و اراده های خود را بر آن تحمیل نمایند ولی اگر کشوری از خود صلابت و توانمندی به نمایش گذارد ، سایرین ،ابتدا خواهند کوشید در مقابلش مقاومت نشان دهند و مانع تثبیت آن شوند ولی در نهایت ، واقعیت ها ، ایجاب خواهد کرد که این کشور را به همان شکلی که هست ، بپذیرند و تعاملات خود را با آن ، بر مبانی جدیدش سامان دهند.

یک مثال ساده: در دولت گذشته ، که سعی می شد باب میل غربی ها باشیم ، اروپا ، بدون دادن کوچکترین امتیازی ، توانست اراده خود مبنی بر تعلیق غنی سازی را بر ایران تحمیل کند ولی در دولت کنونی ، که صلابت تصمیم گیری در مناسبات بین المللی درآن وجود دارد ، اروپا به علاوه آمریکا ، برای رسیدن  به همان تعلیق ،که قبلاً مفت به دست آورده بودند، حاضرند امتیازات زیادی بدهند و اکنون در میان سیاستمداران آنها ، حتی سخن از پذیرش ایران هسته ای است.

در اینجا ، عده ای حتماً به قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران استنادخواهند کرد تا دیپلماسی ایران در دولت کنونی را ضعیف جلوه دهند.
در پاسخ به این مساله باید گفت که اولاً ، شورای امنیت ، چیزی جز جمع همان قدرت های بین المللی که خواستار ضعیف بودن ایران هستند، نیست.

ثانیاً ، اگر در دولت قبلی قطعنامه ای صادر نشد ، علتش این بود که غربی ها ، بدون قطعنامه ، توانسته بودند به هدف خود که تعطیلی مراکز هسته ای ایران بود ، برسند و اگر امروز ، دست به دامن قطعنامه می شوند ، نشان از پیشرفت ایران دارد و الا دلیلی برای دستپاچگی آنها و تمسک به صدور قطعنامه ها ندارند.

ثالثاً ، انصاف این نیست که در جنگ قطعنامه ها ، پشت دولت خودمان را - ولو آن که از جناحی غیر از جناح مطلوب ما باشد - خالی کنیم و طرف صادرکنندگان قطعنامه باشیم و با محکوم کردن دولت خودمان ، به محقق شدن اهداف صادرکنندگان قطعنامه ها ، کمک کنیم .
فراموش نکنیم که در این وادی ، پای منافع ملی و ایرانیت ما در میان است و نه صرفاً منافع جناحی.
بدترین ستم به کشور آن است که در تصفیه حساب های جناحی ، پای سیاست خارجی و منافع ملی را به میان آوریم.
قطعنامه ها ، نشان از ضعف یا عملکرد نادرست ما نیست ، نشانه ای از بی عدالتی و ستم ورزی حاکم بر مناسبات جهانی است.

4- من حامی بر قراری رابطه با آمریکا - با ملحوظ داشتن منافع ملی ایران - هستم.
احمدی نژاد ، کسی است که توانست تابوی گفت و گو با آمریکا را بشکند و مذاکرات رسمی ایران و امریکا در وزارت خارجه دولت نهم ، شکل گرفت.

شاید گفته شود که اگر خاتمی مبادرت به این کار می کرد ، کفن پوشان ، امانش را می بریدند.

من هم قبول دارم که جناح های مخالف اصلاح طلبان و لابی های آنان ، نمی گذاشتند خاتمی به سمت مذاکره با آمریکا برود.

حال بیایید واقع بین باشیم:
اگر حامی حرکت ایران و امریکا به سمت تنش زدایی نیستیم که هیچ؛ اما اگر از این رویکرد حمایت می کنیم ،اصلاح طلبان ، قادر به تحقق این امر نخواهند بود زیرا اولاً بخش بزرگی از حاکمیت به آنها و نیات شان ، به شدت بدبین است ؛ ثانیاً گروه های فشار مانع آفرینی خواهند کرد و ثالثاً آمریکایی ها نیز خوب می دانند که نمی توانند در مسائل کلان سیاست خارجی ایران ، روی امضای اصلاح طلبان ، حساب باز کنند.

اما اگر دولت اصولگرای احمدی نژاد ، وارد این گود شود - که شده است- اولاً گروه های فشار ، در برابر رفتار دولت دلخواه خویش ، رگ های گردن شان را متورم نخواهند کرد؛ ثانیا، این حرکت با حمایت کانون های قدرت در داخل همراه خواهد بود و ثالثاً آمریکایی ها نیز با درکی که از فضای داخلی سیاست ایران دارند ، با اعتماد بیشتری پای میز مذاکره با ایران خواهند نشست.

به علاوه ، از آنجا که از دولت نهم و دیپلماسی آن ، تا کنون سرسختی دیده اند ، حساب کار دست شان هست که باید بر ای امتیاز گرفتن از این دولت ، باید امتیاز بدهد و جاده یک طرف امتیازات مدت هاست که به بن بست خورده و برچیده شده است.
به بیان دیگر، مذاکرات ایران و آمریکا با گفتمان دولت نهمی ، عایدی بیشتری برای کشورمان خواهد داشت.

اجازه بدهیم ، حالا که دولتی در ایران بر سر کار آمده که فارغ از فشارهای داخلی ، می تواند قضیه آمریکا را یک بار برای همیشه حل کند، این کار را بکند و گره بزرگ سی ساله را بگشاید و الا معلوم نیست با روی کار آمدن رئیس جمهوری دیگر ، چه سرنوشتی در انتظار روابط ایران و آمریکاست.

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
واقع بینانه بود و مرا به تأمل واداشت مخصوصاً بند 4 آن.
ناشناس
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
یادمه خاتمی در سالن سازمان ملل برای این که یا کلینتون مواجه و روبرو نشود ، رفت داخل دستشویی سازمان ملل و بعد از این که کلینوتن رد شد از دستشویی بیرون اومد ولی احمدی نژاد اونقدر دل و جرات داشت که به بوش نامه نوشت - هر چند که بی ادبی بوش نامه را بی جواب گذاشت ولی تابو شکسته شد - حتما می گین اگه خاتمی با کلینتون مواجه می شد کفن پوشان ال می کردند و بل می کردند ولی اگه یه رئیس جمهور با اون همه قدرت نتونه از عهده چهار تا گروه فشار بربیاد به چه دردی می خوره ؟!!!
احمدی نژاد شجاعانه عمل کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
جناب آقاي مهندس موسوي نيز علاوه بر محاسن مذكور در اين مقاله، فردي برنامه ريز ،منظم، مدير و اهل استفاده از خرد جمعي هستند، كه متاسفانه در آقاي احمدي نژاد اين موارد ديده نشده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
ساده اندیشانه است. کشور نیاز به تخصص و کار تخصصی دارد. دولت نهم با تمام احترامی که برای آن و طرفدانش قائل هستم تخصص و تعقل را به کناری نهاده است. پارادکس اساسی در شعارهای این دولت مشاهده می شود. تامل کنید در عدالت ورزی عاقلانه که نشانی از آن ندیده ایم و مهرورزی عاشقانه که بهتر بود مهرورزی به خواص و نزدیکان خوانده می شد. کابینه هفتاد میلیونی که جایگزین شده با اداره کشور تنها با هفت نفر غیر متخصص!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
معقول است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
ولی می شد با درایت ، با پرداخت هزینه های کمتری به این هدف رسید و بهانه به دشمن خیلی کمتر داد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
اما آقاي احمدي نژاد در جريان اعتراضات دو سال اخير معلمان حاضر به گفتگو با ايشان نشد و متاسفانه و بسيار متاسفانه اين قشر زحمتكش را نديده گرفت و در عوض در همان شرايط براي مارادونا نامه نوشت !!!!
مردمي بودن ويژگي است كه هر كسي واجد آن نيست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
سلام
این چهار علتی که بر شمردید برای مردم ایران چه دستاوردی داشته است . دنیا بر علیه ما در حال اجماع است آنهم به خاطر حرفهای نسنجیده خودمان ، تورم و گرانی کمر مردم را شکسته است آنهم به خاطر بی برنامگی . برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی در دولت نهم شاهد یک وزیر با مدرک قلابی بودیم و هزاران و هزاران دلیل دیگر .
اما برای ا نتخاب شما احترام قائلیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
سخنان بسيار خوبي فرموديد همان حرفهاي دلمان را بيان كرديد واقعا احمدي نژاد كسي است كه ان فاصله ايجاد شده كه بسيار هم طولاني شده بين مسولان نظام ومردم بوجود امده را كم كرده ماها كاري به جناحها نداريم اما كسي كه با صداقت وبي ريا دارد خدمت مي كند همين اقاي ريس جمهور است كدام ريس جمهور اين كشور وارد شهرهاي كوچك وحتي به روستاهاتي اين سرزمين شده من در بعضي از سايتها از جمله تابنك متوجه حمايت نامه خانواده بعضي از سرداران از اقاي خاتمي شدم اولا در اين كشور سرداران زيادي هست وهر كدام از دلاوران بسيجي خودشان سرداري هستنند اما اين خانوادهاي بزرگ نبايد خودشان را به اين شكل وارد مسايل سياسي كننداين بزرگوارانم مي توانند از هر كسي حمايت كنند اما نه بعنوان خانوادهاي سرداران زيرا مانند دوره قبلي كه اقاي هاشمي حمايت بعضي ازين شهداي بزرگ دولت را هم داشته اند اما راي نياوردندانوقت براي ماها اين فكر بوجود امده كه مردم انهارا قبول نداشتند درصورتي كه شهدا چشم وچراغ ملتتند متاسفانه بعضيها براي بقدرت رسيدن از انها سوء استفاده مي كنند بنابر اين خوب است انصاف داشته باشيم وعملكرد ها را نگاه كنيم همان امامي كه فرمود بفكر مستضعفان وپابرهنه ها باشيم حال ببينبم كدام دولت بيشتر بفكر اينقشر ضعيف بوده...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
من هم جزء کسانی بودم که به امید تعامل خوب همه ارکان مملکت و یکدست شدن بافت حکومت به آقای احمدی نژاد رای دادم. در عمل نه تنها چیزی عاید مملکت نشد بلکه با هرج و مرجی که بر تصمیم گیریها سایه افکندو اختلافات آشکار وپنهان مسئولین فرصتهای طلایی همگی از بین رفتند و با پنهان نگاهداشتن ضربات مهلکی که بر ساختار اقتصادی مملکت ناشی از تحریمها که به سادگی و با قدری دور اندیشی قابل جلوگیری بود و همچنین از بین بردن نهادهای کارشناسی اقتصادی عملاً کاری به روز اقتصاد آوردیم که سالها طول خواهد کشید که آثار آن محو گردد. به هر حال امیدوارم که کارهای مثبت انجام شده نیز فقط به خاطر ادامه حفظ قدرت و ناشی از تصمیمهای آنی و احساسی نبوده و با این تز که هر آنچه را که از گذشته به ارٍث رسیده خواه خوب یا بعد بایستی زیر سئوال ببریم و همواره بر موج بحرانهای خود ایجاد کرده سواری بخوریم و گناه هر گونه ضعف مدیریت را به گردن این و آن بیندازیم و بتوانیم در فردای قیامت بگوییم که اعمالمان همه از حب علی بوده و نه از بغض معاویه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
منم معتقدم اگر کسی بخواهد در چهارچوب های فعلی و در قالب نظام کار بکند کسی بهتر از احمدی نژاد نیست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
ارزشهای که در بند یک دوست عزیز نامبرده اند چه دستاورد عملی برای جامعه داشته است رشد 10درصدی قتل وجنایت {به گفته رئیس پلیس) پس این فقط یک شعار است در بند 2 دوستمان را یادآوری میکنم که بخاطر بیاورند در دولت اصلاحات برنامه ای بصورت پلکانی برای حذف یارانه ها توسط دولت دردست اجرابود که توسط مجلس هفتم به عنوان طرح تثبیت قیمتها جلوگیری شد(گرچه الان مجلس برنامه پلکا نی را ترجیح وشاید بهترین راه حل میداند)درمورد بند 3به اطلاع میرسانم بیشترین پیشرفت برنامه هسته ای و روابط بین المللی را در دوره اصلاحات داشتیم الان هم اگه با اروپا و امریکا کوتاه نمیایم بجاش به روسیه وچین وونزوئلا کوتاه میام واز قدیم گفتند کوشت را از کنار گاو باید خورد نا مرغ لاغر اندام گرسنه اما درموردبند 4 قبول دارم صاحبان قدرت خیلی دوست دارند این امتیاز را به نام خود تمام کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
به نظر من آقای احمدی نژاد مرد خوبی است ولی باید یک مقدار در صحبت هایش بیشتر تامل کند و بداند که رئیس جمهور 70 میلیون است
ناشناس
NORWAY
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
با تمام موارد فوق موافقم
مهم این است که راه اصلاح شده است و احمدی نژاد باید در 4 سال آینده بر روی این جاده که خود اصلاح کرده ، ماشین کشور را پیش ببرد.
در واقع او چهار سال را صرف جاده سازی و اصلاح مسیر کرد و اینک زمان حرکت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
ensaf dar mataleb vojod dasht.
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
می توانم400 دلیل بیاورم که چرا به احمدی نژاد را نخواهم داد. اما عجالتا همین چهار دلیلی که آورده شده است را مختصرا بررسی کنیم. 1
- عامیانه حرف زدن و تکرار شعارهای گذشته چیزی نیست که بتوان نامش را مردمی شدن گذاشت. این امر تنها و تنها می تواند از علایم سیاست پوپولیستی باشد.
2- مشکلات در کشور همیشه بوده و هنوز هم هست. اما احمدی نزاد با برداشتهای شخصی که از سیاست و اقتصاد داشت و سوء مدیریتی که ناشی از مدیریت افراد ناکارامد بود منجر به تشدید مشکلات و افزایش تصاعدی فشار به مردم شد.
3- اگر دم از دیپلماسی می زنید باید اصول و زبان آن را نیز بدانید. در قرن بیست و یکم زبان دیپلماسی آن چیزی نبود که احمدی نژاد و یارانش در پیش گرفتند. برای همین بود که تمام دنیا علیه ما موضع گرفت. اگر با زبان صحیح با دنیا صحبت نشود مطمئنا درک صحیحی از مواضع کشور نشده و تنها تعداد مخالفان و دشمنان افزایش خواهد یافت. اینکه تمام دنیا را فاسد و ظالم بخوانیم و وجود واقعیتها را انکار کنیم و از بروز مشکلات اقتصادی برای سایر ملتها ابراز خوشحالی کنیم با اصول و روح دیپلماسی در تضاد است. در حال حاضر زور و قدرت است که تعیین کننده است. ما چون قدرت کافی نداریم باید وارد اتحاد و ائتلافهای بین المللی بشویم تا بتوانیم حق خودمان را احقاق کنیم. اما آیا در سه سال گذشته هیچ متحدی برای ما باقی مانده است؟
4- اگر شما فراموش کرده اید ولی بسیاری دیگر به یاد دارند که روزگاری آمریکا برای برقراری رابطه به ما التماس می کرد اما آقای احمدی نژاد در حال حاضر با نامه نگاری و پیامهای پی در پی کار را به التماس کشانده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
دوستی که فرمایش کرده امریکا به ایران التماس می کرد بهتر است بفرماید این التماس کی رخ داده ؟ وانگهی اگر نامه احمدی نژاد به بوش و اوباما را بخوانید ، در آن عزت و سخن گفتن از موضع اقتدار و آبرو مندی ،موج می زند و اتفاقا برخی آقایان به اصطلاح اصلاح طلب گلایه داشتند که چرا لحن نامه ها خیلی نرم و تی تیش مامانی نیست؟!!!
در ضمن معنی التماس غربی ها را در موافقت نامه سعدآباد که غنی سازی اورانیوم توسط ایران تغلیق شد فهمیدیم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
فقط احمدی نژاد آن هم به خاطر دیپلماسی تهاجمی دولت نهم ( هرچند که بعضی ها در داخل ترسیده اند!!!!!!!)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
احمدی نژاد زلزله
محبوب هر چی دله
ناشناس
FRANCE
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
مقاله منصفانه ای بود که نظیرش را کمتر در رسانه ها می بینیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
نداند به جز ذات پروردگار
كه فردا جه بازي كند روزگار
خوش باشيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
ما که جز پس رفت و رواج بی عفتی و عوام فریبی و گران فروشی و انزوای ایران و وابسته تر شدن ایران از نظر کشاورزی و ... ، چیزی ندیدیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
دوست عزیز و گرامی از دلایل واقع بینانه ای که بیان کردی سپاسگزارم و من هم به نوبه خودم برای تک تک آرایی که قرار است در آینده ای نه چندان دور به صندوق ریخته شده و شخص رییس جمهور از میان آن آراء سر برآورد احترام قائل هستم و فردیکه نهایتا بر این کرسی تکیه خواهد زد را محترم شمرده و رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران خواهیم دانست ولی چند نکته ...

1- در درایت ، نظم و سیاست آقای میرحسین شکی نیست ولی به خاطر بیاورید در دوران 8 ساله دفاع مقدس ، ایشان چندین بار تصمیم به استفاء از مسئولیت خویش گرفتند و نهایتا" با مخالفت حضرت امام (ره ) روبرو شدند تا اینکه دوران نخست وزیری ایشان به پایان رسید؟ حال آنکه ایشان غریب به دو دهه است که از سیاست دور بوده اند و اکنون که یک چنین دولتی در این چهار سال اقدامات انقلابی انجام داده است ، شاید از توان انجام این نوع کارها و با یک چنین کیفیتی برنیایند که این مسئله موجب تضعیف و خدشه وارد آمدن به زحمات این بزرگوار در آن دوران طلایی خواهد بود.

2- عزیزانی که دم از ضعف اقتصاد در ایران می زنید، هر شب و روز ، تیترهای رسانه های خبری چیزی جز بحران اقتصادی جهان را بر نمی تابانند در حالیکه به حول قوه الهی و درایت این دولت تا کنون توانسته ایم در این ورطه ، دوام بیاوریم.(( دوست عزیز نمیخواهم عنوان کنم که وضعیت اقتصادی مردم ایران زمین در این بحران ، رشد کرده ولی با نگاهی به وضعیت اقتصاد جهانی می بینید که همه آنها از وضعی که داشتند رو به افول گذاشته اند و حال آنکه ایران اسلامی با عنایت خداوند تبارک و تعالی و برنامه های دولت در این چهار سال- سهام عدالت - تا کنون از این بحران عبور کرده است. و اگر وضعیت اقتصادی بهتر نشده است ، بدتر هم نشده است - به نسبت ضربات سنگینی که بر پیکره اقتصاد جهانی وارد آمده و کارخانه های آنها مدام دم از ورشکستگی و بیکاری هزاران نفر می دهند - )

3- عزت و عظمت ایران اسلامی اکنون به جایی رسیده است که بعد از دوران رژیم طاغوت که نیروی نظامی ایران وابسته به غرب بود و از خود هیچ نداشت ، امروز قوی ترین و قدرتمند ترین نیروی نظامی در منطقه و جزء نیرومندترین قوای نظامی در جهان می باشد. تا جاییکه همگان به این امر اذعان دارند. و امریکا و اسراییل فقط در شعار توانایی حمله به ایران را دارند نه در واقعیت.

4- بودجه های علمی و تحقیقاتی کشور، دستاوردهای علمی ، ابداعات و اختراعات دانشمندان جوان ما در این دوره بسیار پر رنگ تر و درخشان تر از قبل بوده است. همچون بحث ماهواره امید ، انرژی هسته ای ، دستاوردهای پزشکی پژوهشکده رویان .

5- امنیت حاکم بر کشور در تمام دوران و مبارزاتی که با نیروهای عیادی استکبار ، مواد مخدر و ... صورت گرفته جای تحسین و تقدیر دارد.

6- عزت و قدرت ایران و نقش اصلی و اساسی آن در حل مسائل جهانی و تدبیری که این دولت برای اینگونه مسائل اندیشیده ، بی انصافی است که مطرح نگردد.

7- ایجاد حوزه هایی در قلب امریکای لاتین و به خطر انداختن منافع کشورهای سلطه طلب ، از جمله سیاست هایی بوده که این دولت به خوبی نسبت به آن اقدام نموده تا درصورت اقدام وحشیانه از سوی استکبار ، آنها را با مشکلات جدی دچار سازد ،که علاوه بر این مطلب بازارهای آنها را نیز هم اکنون در اختیار خود گرفته است .

8- فشار وارد آوردن بر مردمی که بی جهت و بی دلیل از منابع عمومی و انرژی بهره خصوصی می بردند و اسراف از اصلی ترین کارهای روزمره آنان بود (( سهمیه بنزین و ...)

9- کاهش نرخ سود بانکی و مبارزه با رانت خواری و پارتی بازی بی حدو اندازه ای که در دول قبلی به چشم می خورد.

و بسیاری از مسایل دیگر که مجال گفتن نیست از جمله دستاوردهای این دولت است که نباید آنها را با چشم بسته نظاره کرد. البته این دولت هم همچون دیگر دولتها جایزالخطاست و ایرادات و اشکالاتی بر آن وارد هست ( همچون دفاع رییس جمهور از آقای مشایی و یا دفاع از کردان که باید بیشتر بررسی شود و حقایق بازگو گردد ) ولی در مجموع کفه ترازو به نفع این دولت و خدمات آن سنگینی می کند. هر چند که فارغ از این مسائل به گفته دوست عزیز که گفت این دولت در طی 4 سال جاده ای ساخته و در 4 سال بعد باید نظاره گر حرکت سریع و پرشتابآن باشیم انشاءالله...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
آقای احمدی نژاد کارهای بزرگی انجام داده است ، البته نکات منفی در هر دولتی بوده و در این دولت نیز مستثنی نیست. در بخش اقتصادی اگر چه فشار زیادی بر مردم طی این 20 سال اخیر وارد شده است اما اصلاح امور اقتصادی در قالب طرح تحول امری واجب بود که احمدی نژاد استارت آنرا زد تا جایی که روسای جمهور گذشته برای اینکه خود را اصلاح طلب بدانند بر زبان آوردند که طرح تحول در برنامه های ما نیز بوده است اما چرا انجام ندادند بماند... در اصلاح حقوق بازنشستگان کار بسیار بزرگی انجام گرفت ، طرح بیمه همگانی ایرانیان بسیار ارزشمند بود. طرح سهمیه بندی بنزین کار بسیار بزرگ و در عین حال برای احمدی نژاد پر خطر بود که او توانست با موفقیت این مسئله حساس را حل کند در صورتی که روسای جمهور گذشته جرأت پرداخت هزینه های سنگین این طرح را نداشتند. طرح مسکن مهر و کد شناسایی املاک کشور کاری بزرک و در جهت کوتاه کردن دست دلالان در بازار مسکن است که در آینده نتیجه ی مثبتی خواهد داشت. واگذاری سهام عدالت به مردم و خصوصی سازی از کارهای بزرگ این دولت بود اما برخی ها با سنگ اندازی به دنبال اینند تا واگذاری شرکتها به مانند گذشته به نور چشمی ها واگذار شود لذا هزاران سنگ اندازی در واگذاری سهام عدالت می کنند اما در هر صورت طرحی است که ادامه دار است و نیاز به زمان و دقت دارد. تکمیل طرح های عمرانی به جا مانده از دولتهای گذشته و نمونه های فراوان بسیار است . اتفاق بزرگ در صنعت سیمان کشور و آزاد سازی آن و کوتاه شدن دست دلالان از کارهای بزرگ این دولت است که وزرای صنایع و بازرگانی دولت گذشته جرأت اجرای آنرا نداشتند. رکوردهای تاریخی در تولید فولاد و مس و الومینیم در دولت نهم . ساخت ورزشگاه و استادیوم ورزشی در شهر ها و اختصاص تیم های ورزشی به شهرستانها باعث رونق ورزش گردیده است . و هزاران نکات مثبت دیگر... و از همه مهمتر پاسخگو بودن ریاست محترم جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد نژاد است که در جاهای مختلف و برنامه ی تلویزیونی در هر سه ماه یکبار خود بسیار ارزشمند است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
1
0
احمدی نژاد واقعا" مردی از جنس مردم است و برای مردم از همه چیز خود گذشته هر کجا هست خدا نگهدارش باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
من هم با نویشنده از این باب موافقم که اگر کسی باشد که بتواند اصلاحاتی ساختاری در نظام شکل گرفته ایران ایجاد کند اوست .. هرچند که قطعا خظاهای او هم ممکن است ضررهای هنگفتی به مملکت برند اما اگر خواستار اصلاح وضع موجود باشیم فقط او شجاعت این کار را داشته و دارد .. باقی مسئولان نشان داده اند که حداکثر کارشان حفظ وضع تحویل گرفته شده است که البته آنهم نتوانستند انجام دهند .. از این نظر هم که با سایر مسئولان که خود را بزرگان نظام می خوانند و تافته جدابافته از مردم فرق دارد شکی در آن نیست.. در همین نامه اخیر یکی از مسئولان به احمدی نژاد سراسر تکبر و فخر فروشی رو میشه دید.. تازه این خوبشونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
در پاسخ به دوستی که به 400 دلیل رای نمیدهند میگویم عزیز دلم:
دولت نهم برای بسیاری از مفت خورها عرصه را تنگ کرد و تا حدودی از زد و بندها کم کرد و به همین خاطر به مزاج برخی! خوش نمی آید
شما از دل گرسنگان و فقرا و روستائیان و عوام که 70 درصد کشور را تشکیل میدهند بپرسید
مگر دولتهای گذشته برای اینها چه کردند؟
آقای احمدی نژاد با جرات در سازمان ملل و در هر کجای دیگر از حاکمیت و حیثیت جمهوری اسلامی دفاع کردند و هرکس هم که ریاست دولت را بر عهده داشته باشد نمیتواند تمام مشکلات را حل کند چون بقول نویسنده این مشکلات ریشه ای بوده و 8 سال جنگ و 10 سال هم بازسازی اثرات آن کمر ایران را پس از انقلاب شکست و تازه این انقلاب دارد جان میگیرد و همه با هم باید کمک کنیم.
میزان رای ملت است و مردم ایشان را انتخاب کرده و تصمیمات این دولت برای همه قابل احترام است
فقط یک گلایه از ایشان دارم و انهم عدم معرفی مفاسد اقتصادی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
... البته حد اقل 40 دليل هم براي راي ندادن داريم ...
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
در جواب دوست عزیزی که گفته اند دولت نهم عرصه را بر بسیاری از مفت خورها تنگ کرده بگویم در عوض تعداد مفت خور ها را زیاد کرده تعداد زیادی از همین ها پول های یامفت را گرفته و کار نمی کنند وام 20.000.000 تومانی گرفته با بهره کم که دامپروی بزند ماشین خریده و در ده بالا و پایین می رود و پز می دهد از حق کدام فرد ؟!!!!!!!!!!!! و هزاران مورد دیگر ................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۱
0
0
صد دلیل داریم که به ایشان رای می دهیم . یک مردم دوست است و ....... صدمیش پیرو ولایت است .
ناشناس
-
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۱
0
0
چون گروه هاي فشار موافق دولت آقاي احمدي نژاد هستند پس ماهم باين دولت راي بدهيم!!اعترافات تكاندهنده و...است.
پس اگر تسليم گروه هاي آزاديخواه وروشنفكر شويم كه بهتر است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۱
0
0
اين پست جز معدود پست هاي منصفانه اي بود كه در اينترنت ديدم

مشكل بزرگ ما اينه كه منافع جناحي رو
بر منافع ملي ترجيح مي دهيم

بيايد حالا كه شخصي چون احمدي نژاد
تصميم بر اصلاح وضعيت اسف بار مملكت داره همه حمايتش كنيم

فارغ از مسائل شخصي و جناحي

درود خدا بر احمدي نژاد عزيز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۱
0
0
واقعاً در تعجبم آیا بعضی ها توی این مملکت زندگی میکنند؟
آیا تورم 30در صدی مملکت رو نمی بینند؟(در حالی که نفت را با بشکه ای 100 دلار به بالا فروختیم؟)
آیا نمی بییند تحریم های اقتصادی چه بلایی بر سر صنعت این مملکت آورده است؟(کافی است به عنوان نمونه یه نگاه به عسلویه بندازید)
آیا وضعیت بیکاری و فرار مغز های این مملکت رو نمی بیینند؟
و....
به نظر من مقصر اصلی اقای احمدی نژاد و همفکران ایشان هستند که همه چیز را به سادگی می گیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۳
0
0
آقای میرسبحانی توجیه گر ماهری هستند.
اعتبار جهانی ۶۰ کشور از نگاه شهروندان ثروتمند جهان (+ اینفوگرافیک) آوارگی خانواده فقیر به خاطر خون آلوده؛ صاحبخانه پسر ۷ ساله مبتلا به ایدز را بیرون کرد ژیلا صادقی: همه از روی من اسکی می روند  پایان نگرانی والدین؛ تبدیل بازی‌های خشن به محتوای کودکانه با فناوری جدید  کلینتون، مایکل جکسون و شاهزاده انگلیسی در باتلاق فساد اخلاقی اپستین مریم امیرجلالی: برای چی لب هایم را اردکی کنم؟ هشدار رئیس دانشگاه تهران: ایران در مرز بحران قطعی ‎آب قرار دارد/ اگر یک قطره آب هم برداشت نشود، ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا سفره‌های زیر زمینی احیا شوند سد جگین سرریز کرد شوک والیبال ژاپن به اروپا؛ صعود مقتدرانه اوساکا به فینال جام باشگاه‌های جهان کارشناس روس: ایران از متحدان خود همچون مسکو، انتظار حمایت فعال‌تری دارد زلزله «لامین یامال» در بازار کیت‌های فوتبالی؛ عبور اعجوبه بارسلونا از مسی و امباپه در سال ۲۰۲۵ بن‌گویر خواستار ساخت زندان امنیتی با حصار تمساح‌ شد مذاکره‌کننده روس در امور اوکراین وارد میامی آمریکا شد بیانیه مشترک آمریکا، قطر، مصر و ترکیه از پیشرفت در روند توافق غزه حضور علی لاریجانی در جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی
نظرسنجی
طنز «مهران مدیری» را بیشتر دوست دارید یا طنز «رضا عطاران» را؟