فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۲۷۳۸
انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴-۰۵-۱۳۹۸

نماینده مجلس: حضور آمریکا در خلیج فارس خود عامل ناامنی منطقه است

نماینده مجلس: حضور آمریکا در خلیج فارس خود عامل ناامنی منطقه است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور‌های حاشیه خلیج فارس خود قادر به تامین امنیت منطقه هستند، گفت: تنها راه برقراری امنیت در خلیج فارس خروج آمریکا و هم پیمانانش از این منطقه است.

اسدالله قره خانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به تلاش آمریکا برای اجرای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس علی‌رغم مخالفت برخی کشور‌های منطقه و برخی کشور‌های اروپایی بیان کرد: بحث برقراری امنیت در خلیج فارس در زمینه تاسیسات، نفت کش‌ها و سایر کشتی‌ها بر عهده کشور‌های حاشیه خلیج فارس بوده که بخش عمده آن نیز بر عهده جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه آمریکا به دنبال این است که با جمع کردن عده‌ای به خیال خود در خلیج فارس امنیت برقرار کند کاملا غیر قانونی است. اگر مصوبات سازمان ملل یا شورای عالی امنیت در میان باشد و یک مسئولیت جهانی به میان آید وضعیت فرق می‌کند، اما اینکه آمریکا با قلدری قصد دارد به میدان آید اساسا غیر قانونی است و هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: آمریکا اگر به دنبال برقراری امنیت است به سراغ تنگه جبل الطارق رود که در آنجا به صورت کاملا غیر قانونی نفت‌کش ایرانی توقیف شده است. از سوی دیگر اگر آن‌ها می‌توانستند در زمان جنگ نفت کش‌ها امنیت را در خلیج فارس برقرار می‌کردند. در آن زمان تمام کشور‌ها و حتی روسیه نیز در میدان بودند، اما موفق نشدند.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی امنیت در خلیج فارس برقرار می‌شود که عوامل ناامنی در آن حذف شود. امروز عامل ناامنی خلیج فارس حضور نظامی آمریکا و بعضی از کشور‌های هم پیمانش است. از زمانی که آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های هم پیمانش به بهانه ایجاد امنیت به خلیج فارس آمدند شاهد رواج نا امنی هستیم.

قره خانی در ادامه ضمن محکومیت ادعا‌های آمریکا برای برقراری امنیت در خلیج فارس بیان کرد: آمریکا خود عامل ناامنی در خلیج فارس است.
 
آمریکا با حضور نظامی در منطقه هزینه سنگینی را از کشور‌های خلیج فارس می‌گیرد که درآمدی برای نیرو‌های نظامی آنان است و از سوی دیگر به بهانه ناامنی بازار گرمی برای فروش سلاح‌های خود فراهم می‌کنند. حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس در نهایت به منافع اقتصادی برای آنان و حضور سیاسی در منطقه ختم می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: تنها راه برقراری امنیت در خلیج فارس خروج آمریکا و هم پیمانانش از این منطقه است. کشور‌های منطقه خلیج فارس خود توان برقراری امنیت در منطقه را دارند و با هیچ مشکلی روبه رو نیستند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خلیج فارس ، آمریکا ، مجلس
ارسال به دوستان
گروسی: یک سال است که به تاسیسات هسته‌ای ایران دسترسی نداریم ایران: توقف حملات علیه اسرائیل محسن هاشمی: باید راهی پیدا کرد که این گاو خشمگین از اتاق بیرون برود/ امروز بیش از ۹۰ درصد کشور درباره اصل مذاکره هم‌صداست پایان معمای عجیب؛ دانشمندان بالاخره ریشه صدای مرموز «هام» را یافتند ال پی جی یا بنزین؟/ کدام سوخت بهتر است سقوط بازارهای سهام آسیا پس از افزایش تنش‌های خاورمیانه برنامه‌های ملی و استانی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ایران/ از رونمایی از طرح ملی در حوزه مقابله تا امحای موادمخدر اطلاعیه سازمان امور مالیاتی برای مودیان خسارت‌دیده از جنگ‌های تحمیلی پرواز بی‌توقف؛ طولانی‌بردترین هواپیمای مسافربری دنیا نخستین پروازش را انجام داد آماده‌باش کامل مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی زنان چادری در کافه‌ها ؛ دعوا بر سر پوشش است یا تصاحب فضاهای عمومی؟  افزایش خطر زوال عقل در اثر نوشیدن آب! اسموتریچ خواستار واکنش قاطع در لبنان به جای حمله به ایران شد از کپی ضعیف مرسدس بنز تا هیولایی به نام دنزا Z / مشکی دیده شد! (+عکس) کالابرگ کودکان دارای سوءتغذیه شارژ شد