فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۴۸۶۵
انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۸

برق 10 مرکز حیاتی تهران قطع شد

برق 10 مرکز حیاتی تهران قطع شد
در رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده بکاری مولد‌های اضطراری در برخی مراکز خاص پایتخت با محوریت سازمان پدافند غیرعامل کشور و استانداری تهران به صورت همزمان برق ۱۰ مرکز حیاتی از ۶۳۱ مرکز حیاتی در استان تهران قطع شد.

به گزارش ایسنا، این مراکز شامل بیمارستان میلاد، فرمانداری، استانداری، سامانه ترافیک مترو، تصفیه‌خانه شماره ۳ و ۴ تهرانپارس، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ توزیع تهران بزرگ، پاساژ مخابرات، سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرودگاه می‌شود.

حسین صبوری - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ - در این مراسم با بیان این‌که این شرکت مسئولیت تامین برق پایتخت با ۴.۵ میلیون مشترک را دارد، گفت: شبکه برق تهران شامل ۳۲ هزار کیلومتر شبکه، ۱۸ هزار دستگاه پست برق شده که توسط ۶۰۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی مدیریت می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که نگهداری از این حجم از شبکه با روش‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: ما با استفاده از فناوری‌های جدید دنیا در حال توسعه شبکه برق تهران هستیم به طور کلی پنج مرکز کنترل مسئولیت نظارت بر شبکه برق تهران که ۱۰ درصد برق کشور را شامل می‌شود، برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر این‌که هوشمندسازی شبکه یکی از رویکرد‌های این شرکت است، اظهار کرد: ۳۰۰۰ نقطه از این شبکه مجهز به اتوماسیون است. برای پایداری شبکه نیز شبکه فشار ضعیف هوایی با شبکه فشار قوی کابل خودنگهدار جایگزین می‌شود. تاکنون از ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف تنها ۸۰۰ کیلومتر باقی‌مانده که به شبکه فشار قوی تبدیل شود.

وجود ۶۳۱ مرکز حیاتی در تهران

وی در ادامه با بیان این‌که ۶۳۱ مرکز حیاتی در تهران وجود دارد، گفت: این مراکز ۳۸ درصد فیدر‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

صبوری در ادامه با اشاره به پیک مصرف در استان تهران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال پیک مصرف در تهران ۵۰۰۰ مگاوات باشد، زیرا هر سال ۱۰۰ هزار مشترک جدید اضافه می‌شود، از سوی دیگر امسال دمای تهران ۱.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش داشت، با این حال شاهد افزایش کمتر از دو درصدی پیک تهران نسبت به سال گذشته بودیم.

در ادامه مراسم انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران - با تاکید بر این‌که امسال شاهد تامین قابل اطمینان برق در شهر تهران بودیم، گفت: با این‌که در ابتدای سال با بارش‌های الهی مواجه شدیم، اما در اواخر خردادماه، تیرماه و مردادماه با افزایش دما هم مواجه شدیم. با این وجود حتی شاهد قطعی برق نقاط پراکنده در تهران نبودیم.

وی با تاکید بر این‌که باید خود را مجهز به پدافند غیرعامل کنیم، گفت: این هدف رصد می‌شود. از آنجایی که برق یکی از زیرساخت‌های اصلی کشور بوده و با قطعی آن چرخه اقتصاد و آرامش خانوار‌ها متوقف می‌شود، ابتکار طرح‌هایی مانند پدافند غیرعامل و هدایت دستگاه‌ها و مراکز حساس به این سو می‌تواند آمادگی را بیشتر کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: برق ، تهران
ارسال به دوستان
لبخند رضایت کیم جونگ اون از تانکسواری دخترش! (+فیلم و عکس) اعلام جریمه مخدوشی پلاک در پایتخت/ ثبت بیش از ۹۶ هزار تخلفات پلاک از ۹ اسفند ۱۴۰۴ تاکنون صداوسیما همزمان با تجمعات شبانه بر علیه توافق، خواستار «اجازه به رسانه» برای انعکاس «حرف حق» مردم شد احتمال برگزاری آزمون استخدامی معلولان در تابستان/ استخدام ۳۲۶۵ معلول یکی از جالب ترین هتل های فرانسه/ پیوند معماری و دریانوردی با زبان آرت دکو (+تصاویر) کشف «شهر زیرزمینی» در سیاره زهره؛ تونلی غول‌پیکر که از چشم‌ها پنهان مانده بود! میراث بروتالیست در معماری دهلی (+عکس) کاتی‌دید آبی‌چشم؛ هنرمند استتار در جنگل‌های بارانی (+عکس) قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ مترو تهران به بیمارستان‌های پایتخت متصل می‌شود دوکلمه حرف حساب در این توئیت روحانی (تصویر) هوای گرم چگونه باعث سردرد می‌شود؟ صدور۹۶درصد گواهی انحصار وراثت الکترونیکی در ثبت احوال/ راه‌اندازی«کیف هویت من» درآینده نزدیک احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در تهران اسرائیل، پهلوی، پایداری پیوندتان مبارک (تصویر)