فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۵۱۵۰
انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۸

عوارض همه آزادراه‌ها تا پایان امسال الکترونیکی می‌شود

عصر ایران
مقرر شده تا پایان امسال همه آزادراه‌های کشور و دو آزادراه دیگر نیز که تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شوند که به حدود ۲۴ آزادراه می‌رسد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور از تجهیز همه آزادراه‌ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی تا پایان امسال خبر داد و گفت: آزادراه همت-کرج و منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز در مرحله دوم مجهز به این سیستم خواهند شد و تا پایان امسال همه آزادراه‌ها تجهیز می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سیستم اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراه‌های کشور طی ماه‌های گذشته در چند آزادراه کشور راه‌اندازی شد و مردم پس از استفاده از آن با دریافت پیامک، متوجه می‌شوند که چقدر عوارض باید برای استفاده از آن آزادراه پرداخت کنند.

بهنام داودی - مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور- در این باره به ایسنا گفت: در ابتدا و در مرحله آزمایشی چهار آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قم و کرج- قزوین را مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی کردیم و در مرحله دوم ضمن آسیب شناسی مرحله نخست ۱۱ آزاد را ه دیگر نیز به این سیستم مجهز می‌شوند و این اتفاق تا شهریور ماه امسال رخ می‌دهد.

وی افزود: آزادراه‌های همت-کرج و منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز همزمان با راه اندازی و افتتاح، مجهز به این سیستم خواهند شد که به زودی انجام می‌شود و ۱۱ آزادراه مورد نظر در مرحله دوم مسیرهای قم-کاشان، کاشان-نطنز-اصفهان، زنجان-تبریز، قزوین-رشت، ساوه-سلفچگان، تهران-تبریز، کنارگذر شمالی مشهد، مشهد-باغچه، بندرعباس-بندر شهید رجایی، ارومیه-تبریز، کنارگذر غربی اصفهان است.

تجهیز همه آزادراه‌ها به سیستم دریافت الکترونیکی عوارض تا پایان امسال

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور با بیان اینکه پس از استقرار سیستم دریافت عوارض الکترونیکی همه دکه‌ها و ابنیه مورد نظر ایستگاه‌های دریافت عوارض برداشته خواهد شد، گفت: مقرر شده تا پایان امسال همه آزادراه‌های کشور و دو آزادراه دیگر نیز که تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شوند که به حدود ۲۴ آزادراه می‌رسد.

داودی گفت: یکی از اهدافی که در استقرار این سیستم دنبال می‌کردیم ایجاد بانک اطلاعاتی است که در آزادراه‌های مجهز به این سیستم قابل دسترسی است و می توان اطلاعاتی مانند تعداد ترددها را به صورت دقیق به دست آورد، همچنین با الکترونیکی شدن عوارض در مسیر عدالت اجتماعی قرار گرفته‌ایم چراکه مردم گله‌مند بودند که در صورت ورود به این آزادراه‌ها، هر قدر از آن استفاده کنند باید به یک میزان عوارض پرداخت کنند در حالی که در این طرح، پیمایشی کردن عوارض را نیز در مسیر ها دنبال کردیم و قرار است عوارض به میزان استفاده از رانندگان دریافت شود و این به نفع مردم است.

ارسال به دوستان
۵ حقیقت شگفت‌انگیز درباره زیردریایی‌ها که احتمالاً نمی‌دانستید چرا حمله ایران به اسرائیل قابل دفاع است؟ با مصرف این سبزیجات سلامت قلب‌تان را تضمین کنید بدبین کردن افکار عمومی به مذاکره، بازی در زمین اسرائیل است سفر ارزان از تهران؛ آخر هفته کجا بریم با کمتر از ۵ میلیون تومان؟(+عکس) شکار جنگنده‌های پنهان‌کار با فناوری جدید / اسلحه جدید چین این نشانه‌های ساده می‌توانند به تومور مغزی مربوط باشند زنگ خطر برای قاره سیاه؛ یک اقیانوس جدید در حال شکل‌گیری است عکس یادگاری «توپچی‌ها» در دوران ناصرالدین شاه تعریق بیش از حد؛ علامتی که خبر از یک بیماری می‌دهد وقتی تاج از شاه مهم‌تر بود! (+عکس) تولید گوشی‌های هوشمند چگونه باعث تشدید شیوع ویروس مرگبار ابولا می‌شود؟ همه‌چیز درباره J-35A، جنگنده نسل پنجم چین؛ رقیبی واقعی برای F-35 یا پروژه‌ای پرابهام؟ تکلیف سرمربی جدید استقلال هفته آینده مشخص می‌شود چمران: در ساختمان‌های بلند مرتبه پناهگاه احداث می‌شود