فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۵۱۶۳
انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۸

فرمانده نیروی دریایی سپاه: زیر بار حضور آمریکا و انگلیس در خلیج فارس نخواهیم رفت

فرمانده نیروی دریایی سپاه: زیر بار حضور آمریکا و انگلیس در خلیج فارس نخواهیم رفت
ما به کشور‌های صنعتی، کشور‌های دوست و کشور‌هایی که از نفت و گاز خلیج فارس استفاده می‌کنند اعلام می‌کنیم ما زیر بار حضور آمریکا و انگلیس و هر کشور دیگری که بخواهد آتش بیار منطقه باشد نخواهیم رفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مقابل کشور‌های فرامنطقه‌ای که به قصد ایجاد ناامنی به خلیج فارس می‌آیند، می‌ایستیم.

دریادار علیرضا تنگسیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ما بار‌ها اعلام کردیم که عبور از تنگه هرمز برای همه آزاد است و ما امنیت را برقرار می‌کنیم. در مقابل کشور‌های فرا منطقه‌ای و بیگانگانی که به قصد ایجاد ناآرامی و ناامنی و تهدید جمهوری اسلامی ایران وارد خلیج فارس می‌شوند، محکم می‌ایستیم و ماموریت خود که ایجاد امنیت در منطقه است را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در خلیج فارس ادامه داد: امروز ارتش و سپاه در خلیج فارس اقتدار ایجاد کردند و شاهد یک همگرایی بسیار خوب از این نیرو‌ها در خلیج فارس هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین گفت: خلیج فارس خانه ماست و ما هیچ گاه در خانه خود آتش به پا نخواهیم کرد و در آن به دنبال امنیت هستیم و کشور‌های منطقه هم این را بدانند ایران اسلامی دست برادری و دوستی را به سمت ملت‌ها و کشور‌های مسلمان دراز کرده و ائتلاف و اسکورت شناور هم نمی‌تواند جلوی ماموریت ما که ایجاد امنیت است را بگیرد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ هم شاهد بودید که وزارت جنگی که در زمان طاغوت بود، بعد از انقلاب اسلامی به وزارت دفاع تبدیل شد و دیدید که جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها به خاک کشوری تعرض نکرده و نیازی به خاک کشور‌های دیگر را در خود ندیده است.

دریادار تنگسیری خطاب به کشور‌هایی که منافعشان در خلیج فارس است، گفت: ما به کشور‌های صنعتی، کشور‌های دوست و کشور‌هایی که از نفت و گاز خلیج فارس استفاده می‌کنند اعلام می‌کنیم ما زیر بار حضور آمریکا و انگلیس و هر کشور دیگری که بخواهد آتش بیار منطقه باشد نخواهیم رفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما اعتقاد بر این داریم که جوانان ما باید دریایی بشوند. ما بزرگترین ناوگان تجاری دریایی در کشور‌های غرب آسیا را داریم و می توانیم بخش عمده جوانان کشورمان را در این حوزه مشغول کنیم که می توانیم به فرموده مقام معظم رهبری، آن را به عنوان یک راهبرد مورد استفاده قرار بدهیم و جوانان را با جغرافیای جدید آشنا کنیم؛ در دریا به جز مرز‌هایی که مخصوص کشور‌ها است، مانعی وجود ندارد و جوانان می‌توانند در سایر بخش‌ها آزادانه فعالیت کنند و به گسترش منافع جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

برچسب ها: خلیج فارس ، آمریکا ، کشتی
ارسال به دوستان
چشم‌اندازی از یک قلعه در نزدیکی شهر یزد؛ 115 سال قبل قوه قضائیه: حکم اعدام جواد زمانی و ابوالفضل ساعدی اجرا شد کمک فوری برای نجات این دو بیمار یتیم سرطانی دروغ‌های سفید ؛ آخرین اخبار از فیلم جدید الیور استون داور استرالیایی: حرکتم غیرارادی بود و هیچ قصدی نداشتم هاآرتص: پرونده ایران، دومین شکست بزرگ نتانیاهو پس از هفتم اکتبر است شبنم مقدمی بازیگر و اولین رمانش ؛ نامه‌های یک دلقک کوچک از شهری بسیار دور و نزدیک فرسودگی پس از جنگ/ وقتی بدن و ذهن پایان اضطراب را باور نمی‌کند عیادت علی دایی از ستاره هزار چهره سینمای ایران (عکس) درگیری مرگبار بر سر یک کلاه؛ نوجوان ۱۶ ساله جان باخت هشدار یونیسف درباره تهدیدهای سه‌گانه آب و هوایی برای نیمی از کودکان جهان تئاترهای کشور ۵ شب اجرا ندارند حمله تند بازیگر سرشناس هالیوود به ترامپ: او ظالم نژادپرست، زن‌ستیز و بیگانه‌هراس است هیئت تحریریه نیویورک تایمز: ترامپ در جنگ ایران شکست خورد استایل کلاسیک و متفاوت مهسا کامیابی در «های‌کپی» (+عکس)