کد خبر ۷۱۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۱-۱۱-۱۳۹۸
کد ۷۱۰۰۲۴
انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۱-۱۱-۱۳۹۸

حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده چقدر است؟

حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال آینده کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

به گزارش خانه ملت، «هادی قوامی» سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: بند الف تبصره 12 لایحه تصویب شد که به موجب آن دولت مکلف است در سال ۹۹ افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیئت علمی قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل در تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان ۱۵ درصد از مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهیانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص به نسبت مدت کار کرده و حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول از بیست و هشت میلیون ریال کمتر نباشد. به این معنا که هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال آینده کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای ایلامی افزود: حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان 15 درصد افزایش می‌یابد.

وی همچنین به معافیت های مالیاتی در بند ب تبصره 12 لایحه بودجه اشاره کرد و ادامه داد: سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولتی در سال 99 سالانه 36 میلیون تومان تعیین شد که بر این اساس سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده 3 میلیون تومان می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 تصریح کرد: براساس بند ب تبصره 12 سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال 99 سالانه مبلغ 360میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده به استثنای تبصره‌های 1 و 2 ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده 5 قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا 1.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مالیات 1.5 برابر تا 2.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد 2.5 برابر تا 4 برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد نسبت به مازاد 4 برابر مشمول مالیات 25 درصد است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انسان‌ها همچنان در حال تکامل هستند؛ ۵ نشانه از این تغییرات را می‌توان در بدن ما دید تعریق و تغییر بوی بدن بعد از زایمان؛ طبیعی است یا نشانه عفونت؟ چطور کنترل کنیم؟ عکس یادگاری مردان قاجاری در یک خانۀ اعیانی در اصفهان گونه‌ای زنبور آمریکایی پلاستیک زیست‌تخریب‌پذیر تولید می‌کند اگر بعد از خوردن قرص آهن دل‌درد می‌گیرید، این مطلب را بخوانید طولانی‌ترین اسامی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری در جهان (+ اینفوگرافیک) طولانی‌ترین تونل غوطه‌ور جهان چگونه روی خشکی ساخته می‌شود؟(+عکس) عکس یادگاری «نورالسلطنه، دختر مظفرالدین شاه» در کنار اعضای خانواده‌اش علت لرزش خودرو در حالت درجا چیست؟ بررسی ۹ دلیل رایج و راه‌حل‌ها کدام کشورها بیشترین اوقات فراغت را دارند؟ (+اینفوگرافیک) ۲ فوتی با گاز مونوکسیدکربن در خمینی‌شهر اصفهان انتقاد ایران از رویکرد دوگانه گروسی در محکوم کردن حمله به تاسیسات هسته ای نجات دختر نوجوان از خودکشی در آذربایجان شرقی سفر کمیته امنیتی مشترک ایران و عراق به اربیل و سلیمانیه وزیر جنگ ترامپ: ایران در حال ساخت سپر موشکی بود که جهان مشابه آن را ندیده است