فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۷-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۷۵۰۵
انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۷-۱۲-۱۳۹۸

جاده‌های مازندران تا اطلاع بعدی بسته می‌ماند

جاده‌های مازندران تا اطلاع بعدی بسته می‌ماندفرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد که مبادی ورودی جاده‌های این استان که از پنجشنبه شب بر روی تردد خودروهای غیربومی بسته شد ، تا اطلاع بعدی همچنان بسته باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سردار سیدمحمود میرفیضی علت تداوم بسته نگه داشتن مبادی ورودی جادههای استان جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اعلام کرد.

وی گفت : به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، تمامی محورهای ورودی استان مازندران شامل محور هراز ، کندوان ، فیروزکوه ، گلوگاه ، کیاسر ، رامسر و همچنین آزادراه تهران شمال تا اطلاع بعدی مسدود است.

هراز ، کندوان ، بزرگراه شمال و فیروزکوه در غرب مازندران جاده های منتهی به پایتخت و غرب کشور است ، جاده کیاسر ارتباط میان استان سمنان و مازندران را برقرار می کند و جاده گلوگاه نیز علاوه بر هدایت ترافیک استان های شرقی ، مسیر فرعی ارتباطی میان استان مازندران و سمنان و از آن طریق با خراسان و دیگر مناطق محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت که در مدت بسته بودن مبادی ورودی استان تنها خودروهای امدادی، انتظامی، حامل مواد سوختی و فاسدشدنی حق ورود به داخل استان را دارند و از ورود کلیه خودروهای سواری و همچنین ورود مسافر به استان مازندران جلوگیری خواهد شد .

بستن جاده های مازندران از ساعت ۱۸ پنجشنبه ابتدا با بستن جاده منتهی به استان گیلان در رامسر آغاز شد و سپس به سایر مبادی ورودی رسید.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است که با وجود اعلام ممتد بسته بودن مبادی ورودی مازندران ، حجم زیادی از خودروهای مسافران که روز پنجشنبه به دنبال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان ایام نوروز ۹۹ راهی مازندران بودند ، از اواخر شب به مبادی ورودی استان رسیدند و با بسته بودن جاده مواجه شدند.

گزارش شهروند خبرنگاران هم نشان می دهد که طی روز جمعه هم به رغم اعلام ملی بسته بودن مبادی ورودی مازندران باز هم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران همچنان اصرار بر ورود به داخل استان حوزه استحفاظی استان داشتند که با ممانعت نیروهای انتظامی و دیگر نیروهای مستقر مواجه شدند.

مازندران بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت در صدر استان های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد به گونه ای که تا عصر روز جمعه ابتلای ۳۰۱ بیمار به کرونا تایید شده ، ۱۵ نفر جان باختند و حدود ۸۰۰ نفر هم مشکوک به بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان ها بستری هستند.

بیماری کرونا از اول اسفند با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در شهرستان بابل که سفری به قم داشتند رونمایی شد و از آن پس نیز ابتدا مدارس و مهدهای کودک و مراکز توانبخشی و سپس دانشگاههای استان تعطیل شد و از اول هفته نیز ساعات کاری ادارات ۲ ساعت کاهش یافت و برای هفته آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

اگر چه مازندران هر ساله میزبان دهها میلیون مسافر و گردشگر است و در شرایط عادی به آنها خدمات می دهد ولی در بحران کنونی زیرساخت ها و امکانات بهداشتی موجود حتی به صورت کامل پاسخگوی نیازهای جمعیت استان نیست و سفر هموطنان دیگر علاوه بر سلامتی خودشان ، وضعیت بهداشت و درمان و سلامتی جمعیت استان را هم به خطر می اندازد.

مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۲ شهرستان با حدود ۶۰ نقطه شهری و چهار هزار روستا و آبادی سکونت دارند.

ارسال به دوستان
«عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه