فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۳-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۸۵۳۰
انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۳-۱۲-۱۳۹۸

عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکا ویروس کرونا را وارد چین کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکا ویروس کرونا را وارد چین کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا ویروس کرونا را وارد چین کرد، گفت: این ویروس به خاطر رعایت نکردن مسائل مربوطه، به ایران و سایر کشورها سرایت کرد ولی در نهایت یک حمله بیوتروریستی توسط آمریکا به چین است.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از دو دهه است که قدرت‌های دارای حق وتو برای یکدیگر کُرکُری می‌خوانند و تلاش می‌کنند تا قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشانند. آمریکا تمامی تلاشش را کرد تا خود را به عنوان قدرت برتر به دنیا معرفی کند. چین هم تمامی اقداماتش را برای مقابله با آمریکا انجام داد تا جایگاه خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی و با روی کار آمدن پوتین، روسیه هم اعلام کرد که همان قدرت‌های گذشته‌اش را دارد لذا آمریکا تنها قدرت دنیا نیست. در این شرایط آمریکا با جنگ‌های نیابتی در بسیاری از کشورها همچون افغانستان و عراق وارد شد تا حوزه قدرت خود را گسترش دهد به هرحال در این شرایط سه کشور آمریکا، چین و روسیه تلاش می‌کنند جایگاه خود را گسترش داده که در همین راستا بیش از دو دهه است که آمریکا در مناطق مختلف از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده می‌کند، نمونه بارز آن جنگ صدام علیه ایران است که صدام را به بمب‌های شیمیایی مسلح کرد. شکل‌گیری داعش و استفاده از گلوله‌های شیمیایی و اقدامات تروریستی دیگر همه از سوی آمریکا برای تثبیت قدرت خود انجام شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هم آمریکایی‌ها به دنبال راهی بودند تا اقدامی علیه چینی‌ها با کمترین هزینه و بیشترین درآمد را انجام دهند به همین دلیل ویروس کرونا را وارد چین کردند تا بعد از آن با ساخت داروی آن درآمدی کسب کنند. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که کرونا به آنها لطمه‌ای وارد نمی‌کند و حتی می‌تواند آنها را پولدار کند و چینی‌ها را نیازمند واردات دارو از آمریکا کنند که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و شرایط برعکس تصورات آمریکا پیش رفت.

حسن بیگی با اشاره به اقدامات چین برای جلوگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: چینی‌ها با قرنطینه کردن از شیوع کرونا جلوگیری کردند که اگر ما هم در روزهای اول قم را قرنطینه کرده بودیم اینگونه بیماری به سایر شهرها سرایت نمی‌کرد، خسارات به کشور وارد نمی‌آمد. ما همان روزهای اول گفتیم اگر کرونا به سایر شهرها برود حتی اگر همه پول نفت هم هزینه شود کم است و مجبور به استقراض از سایر کشورها می‌شویم همین الان هم لازم است شهرها قرنطینه شود و جلوی مسافرت‌ها گرفته شود. تجهیزات لازم به بیمارستان‌ها داده شده و فکری برای احداث بیمارستان‌های صحرایی شود با اینگونه اقدامات می‌توان کرونا را مهار کرد و جلوی خسارات سنگین مالی و جانی را گرفت.

ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک