فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۱-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۷۸۲۳
انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۱-۰۲-۱۳۹۹

برخی زندانیان در خوزستان کرونا گرفتند

 اداره کل زندان‌های خوزستان در خصوص مقابله با کرونااداره کل زندان‌های استان خوزستان در اطلاعیه‌ای، اقدامات این دستگاه را پیرامون مقابله، پیشگیری از کوروناویروس و همچنین درمان و رسیدگی به موارد مشاهده شده اطلاع رسانی کرد.

به گزارش ایسنا، اداره کل زندانهای خوزستان اعلام کرد که از اوایل اسفند ماه ۹۸ و همزمان با انتشار اخبار شیوع کرونا در کشور، بمنظور صیانت از سلامت جسمانی زندانیان، کارکنان و پرسنل وظیفه و توجها به اینکه زندانها بعنوان مراکز پر جمعیت، همواره در معرض تهدید بیماری های فراگیر می باشند، ضمن تشکیل ستاد آگاهسازی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا و حسب دستور ریاست سازمان زندانهای کشور با تعلیق تمامی فعالیتهای اجتماع محور در زندانها اقدامات گسترده ای به انجام رسانده است که از جمله میتوان سلامت سنجی بدو ورود تمامی افراد، ضدعفونی تمامی اماکن زندان‌ها  دو نوبت در روز، ایجاد قرنطینه های ۱۴ روزه برای افراد جدید الورود، آموزش مستمر گروههای هدف، تهیه و در معرض دید قرار دادن پوستر و بنرهای آموزشی پییشگیری، تامین و توزیع رایگان ماسک – شیلد و دستکش برای گروه های هدف به میزان لازم، در دسترس قراردادن مستمر مواد ضدعفونی کننده دست، افزایش ساعات کار حمام‌ها، تشکیل گروه‌های همیار سلامت و بهداشت از بین زندانیان، تقویت هر سه وعده برنامه غذایی روزانه زندانیان و توزیع میوه‌های فصلی را مورد اشاره قرار داد.

 همچنین حسب تدابیر ریاست معزز قوه قضائیه اعزام بمرخصی حدود ۶۰ در صد زندانیان واجد شرایط با هدف فاصله گذاری اجتماعی آنان حتی در ایام تعطیل سال نو انجام پذیرفت که تا پایان اردیبهشت ماه تمدید گردیده و ارایه پیشنهاد عفو و آزادی قریب ۲۰ در صد از محکومان زندانهای استان نیز از جمله اقدامات این حوزه می باشد.

اخیراً و همزمان  با افزایش آمار مبتلایان به کورونا در خوزستان در رفتارهای متقلبانه ویروس، که از سایر استانهای کشور پیشی گرفته و در اخبار متعدد  نیز مورد اشاره قرار گرفته است و به سبب گرمای هوا و ضرورت استفاده فراگیر از کولر در خوابگاهها، تعدادی از زندانیان با علائم سرماخوردگی به بهداری زندان مراجعه نمودند که  با حساسیت کادر پزشکی زندان و انجام آزمایشات لازم، تست آنان مثبت تشخیص داده شد که  بلافاصله با هماهنگی مبادی ذیربط کار قرنطینه و مراقبتهای لازم برابر پروتکل های رسمی وزارت بهداشت در حال اجراست و بحمدالله وضعیت عمومی افراد شناسایی شد بدون نیاز بستری در مراکز درمانی بیرون زندان، روند بهبودی را طی می نمایند و نگرانی از این حیث  در زندانها وجود ندارد.

همچنین به سبب تامین امنیت آحاد جامعه و شهروندان و لزوم برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، معدود ورودی‌هائی نیز به زندانها در طول این ایام معرفی گردیده‌اند، از آنجا که طبق نظر کارشناسان امر بیماری با عدم وجود علائم مهم در افراد و ناقل بودن آنان همراه است، لذا احتمال شیوع بیماری از ناحیه متهمان ورودی به زندان حتی پس از طی دوران قرنطینه محتمل میباشد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خوزستان ، اداره کل ، زندان
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم