فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۳۵۱۰
انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۹

افزایش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در هرمزگان

افزایش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در هرمزگانرئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در استان طی هفته آینده خبرداد و تصریح کرد: استان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد و هرروز نیازمند ۴۸ تخت برای بستری کردن مبتلایان جدید هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در هفته آینده شاهد افزایش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در استان هرمزگان هستیم، اظهار کرد: تعداد جان‌باختگان بر اثر کرونا طی دو هفته اخیر سه برابر کل فوتی‌ها در سه ماه گذشته است.

وی تصریح کرد: بندرعباس در وضعیت بسیار حادی قرار دارد و بیش از ۸۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی در آن تکمیل و در صورت تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا تعداد تخت‌ها جوابگوی نیاز نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: اکنون ۵۰۰ تخت ویژه بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در استان داریم که ۴۱۰ تخت پر است و تعداد بیمارانی که طی هفته اخیر بستری می‌شوند از تعداد ترخیصی‌ها بیشتر است که این موضوع ضرورت افزایش تخت‌های بیمارستانی را دوچندان می‌کند.

فرشیدی اظهار کرد: طی دو مرحله ۴۸ تخت برای بیماران کرونایی بندرعباس به بیمارستان‌ها اضافه کرده‌ایم، ولی به‌زودی دچار کمبود فضا برای بستری شدن بیماران خواهیم شد که در نظر داریم تا از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و نقاهتگاه‌ها هم برای بستری کردن مبتلایان به کرونا استفاده کنیم.

وی بیان کرد:به دلیل کمبود پرستار و پزشک فضای خدمت‌دهی به بیماران بسیار شلوغ است و از همه فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری و پزشکی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از همه جای کشور دعوت به همکاری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تاکنون ۲۸ هزار تست کووید ۱۹ از هرمزگانی‌ها گرفته‌شده و ۸ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی شناسایی‌شده است که از این شمار حدود ۱۶۵ بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا جان‌باخته‌اند.

فرشیدی با بیان اینکه بندرعباس در صدر شمار مبتلایان به کرونا و شهرستان‌های قشم، بندرلنگه، رودان و میناب در رده‌های بعدی قرار دارند، عنوان کرد: استان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد و هرروز نیازمند ۴۸ تخت برای بستری کردن مبتلایان جدید و بدحال هستیم که این امر نیازمند توسعه تجهیزات، کادر درمانی و فضای بیشتر است.

با جان باختن هشت نفر از مبتلایان به کرونا در استان تا ۲۶ خردادماه، شمار جان‌باختگان مبتلابه کرونا در هرمزگان به ۱۲۲ نفر رسید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: هرمزگان
ارسال به دوستان
پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا صعود تورم آمریکا به اوج سه‌ساله/ چرا احتمال کاهش نرخ بهره کمرنگ شد؟ یافته غیرمنتظره: تمام فسیل‌های شناخته‌شده از انسان‌تباران هومو نالدی ماده هستند بیماری اِم‌کِی‌دی؛ وقتی یک عفونت ساده تبدیل به التهاب می‌شود!