کد خبر ۷۳۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۸-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۵۱۳۲
انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۸-۰۴-۱۳۹۹

ابتلای ۱۰۰ پرستار در استان زنجان به کرونا

ابتلای ۱۰۰ پرستار در استان زنجان به کرونارییس نظام پرستاری زنجان گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل پرستاری استان گرفتار بیماری کرونا شده‌اند که تعدادی پس از بهبودی به محل کار خود برگشته اند اما ۵۰ درصد آنان در منازل بسر می‌برند و در واقع سیتسم از به‌کارگیری آنان محروم شده است.

به گزارش ایرنا فریدون اسکندری شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا استان افزود: هم اکنون ۲ هزارو ۸۰۰ نفر پرستار در مراکز درمانی این استان فعالیت می‌کنند که این تعداد پرسنل از چهار ماه گذشته جانانه و مجاهدانه به امر خدمات رسانی در شرایط کرونایی مشغول هستند.

وی اضافه کرد: شیفت کاری پرستاران شاغل در استان در روزهای کرونایی نه تنها کاهش نیافته است بلکه فعالیت آنها افزایش یافته است و بر خلاف تصور عموم شرایط کنونی نسبت به ماه های گذشته بهتر نشده است.

اسکندری با تاکید بر اینکه طی اسفند سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا حساسیتی در بین عموم مردم ایجاد شد، ادامه داد: این روند با توجه به اعمال محدودیت ها و ماندن مردم در منازل موجب شده بود که پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها با آرامش خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان شرایط کاری پرستاران را بیش از گذشته دشوار کرده و این مهم به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم به ویژه بی تفاوتی در برابر فاصله گذاری اجتماعی مضاعف شده است.

اسکندری افزود: در زمان حاضر همین وضعیت در استان موج مراجعه کنندگان کرونایی به بیمارستان ها را افرایش داده و از طرفی بیماران عادی برای انجام عمل‌های جراحی عادی خود در انتظار بسر می برند.

وی اضافه کرد: کمبود پرسنل پرستاری در بیمارستان های استان فشار کاری آنها را افزایش داده و از طرفی تبعیض ناشی از پرداختی ها در مقایسه با استان های دیگر این را قشر را آزرده خاطر کرده است.

رییس نظام پرستاری زنجان ادامه داد: گزارش ها مبنی بر آن است که پرداخت معوقات پرستاران برخی دانشگاه‌های کشور وضعیت بهتری به خود گرفته، اما واقعیت این است که این موضوع از توان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خارج است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین پرداخت اضافه کار و کارانه پرستاران در کشور تا آذر سال گذشته بوده است که این تاخیر برای پرستاران این استان به هشت ماه رسیده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: این استان تمامی نیروهای موجود و پرسنل پرستاری استان را برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی به کار گرفته است با این حال هم اکنون با کمبود نیرو مواجه هستیم.

برچسب ها: نظام پرستاری
ارسال به دوستان
تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی