فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۷-۰۳-۱۳۸۸
کد ۷۳۶۱۴
انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۷-۰۳-۱۳۸۸

مصرف گوشت و خطر کوري در سالخوردگي

عصر ایران
در پژوهشي ديگر که اخيرا انجام شد محققين ثابت کردند که خوردن 150 گرم گوشت قرمز در طول روز امکان ابتلا به سرطان روده را به ميزان 63 درصد افزايش مي دهد.

مصرف گوشت قرمز به طور چشمگيري خطر کوري در دوران سالخوردگي را افزايش مي دهد.

به گزارش ايسنا، در تحقيقي که توسط پژوهشگران دانشگاه ملبورن انجام شد و نتايج آن در American Journal of Epidemiology به چاپ رسيد، محققين دريافتند که مصرف گوشت قرمز در دوران سالخوردگي منجر به پوسيدگي سلول‌هاي ناحيه مرکز بينايي (دژنراسيون ماکولا) ناشي از کهولت سن مي شود که قابل درمان نمي باشد.

اين پژوهشگران دريافتند افرادي که بيش از 10 بار در طول هفته گوشت قرمز مصرف مي کنند به ميزان 47 درصد بيشتر از آنان که تنها پنج بار مصرف گوشت قرمز دارند، در خطر ابتلا به اختلال ياد شده قرار دارند.

در پژوهشي ديگر که اخيرا انجام شد محققين ثابت کردند که خوردن 150 گرم گوشت قرمز در طول روز امکان ابتلا به سرطان روده را به ميزان 63 درصد افزايش مي دهد.

گفتني است؛ بر اساس برآوردهاي به عمل آمده 25 تا 30 ميليون نفر در سطح جهان از اختلال پوسيدگي سلولهاي ناحيه مرکز بينايي رنج مي برند.
 
ارسال به دوستان
پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد تجربه عجیب مدیریت کافه توسط هوش‌مصنوعی / سفارش ۶۰۰۰ دستمال برای منویی که وجود ندارد درخواست عون برای خروج اسرائیل از لبنان ادعای ترامپ: امشب ایران را خیلی سخت بمباران خواهیم کرد/ در آینده نزدیک جزیره خارک را تصرف خواهیم کرد لاک پشت نر یا ماده؟ این 3 نشانه ساده راز آن ها را فاش می کند! تدوین پروتکل های خبری برای شرایط بحران در دولت از پخش زنده جام‌جهانی تا «در جام» و «فوتبال پارادیزو» در یک پلتفرم نمایش خانگی دروغ تکراری آموزش رایگان؛ پول را می‌گیرند، انکارش هم می‌کنند