فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۶۶۳۶
انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۹

خوزستان ظرفیت خالی تخت آی‌سی‌یو ندارد

خوزستان ظرفیت خالی تخت آی‌سی‌یو نداردسرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: کمبود تخت آی‌سی‌یو در خوزستان وجود ندارد اما ظرفیت خالی نیز نداریم.

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سه شنبه شب در گفت‌وگوی زنده با سیمای خوزستان با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌های حوزه درمان یکی از مشکلات و عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان از گذشته است افزود: تاکنون ۱۵۷ تخت آی‌سی‌یو با همت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان آماده شده و هم‌اکنون در حال ارایه خدمات به بیماران هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در استان توضیح داد: اکسیژن یکی از ضروری‌ترین موارد و درواقع یک دارو برای بیماری کرونا به شمار می‌رود برخی بیمارستان‌های استان از دستگاه‎های اکسیژن‌ساز و برخی دیگر از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کپسول اکسیژن این ‌است که هنگام تعویض کپسول برای ثانیه جریان اکسیژن دچار افت فشار می‌شود برای همین تلاش شد تا بیمارستان‌هایی که نیاز بیمار به اکسیژن را با کپسول تامین می کنند مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز شوند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: برای بیمارستان ‌رازی اهواز سه دستگاه، بیمارستان سینا ۲ دستگاه و بیمارستان‌های اندیمشک، بهبهان و مسجدسلیمان نیز هرکدام یک دستگاه ‌اکسیژن ساز تامین شده است تا مشکلات مربوط به اکسیژن در این بیمارستان‌ها برطرف شود و برای دیگر بیمارستان‌ها در تلاش برای رفع کمبودها در این حوزه هستیم.‌

وی با تاکید بر کمک‌های وزارت بهداشت به حوزه درمان استان خوزستان گفت: هر دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۰ میلیارد و چهارصدمیلیون ریال قیمت دارد که برای استان خوزستان از سوی وزارت بهداشت تامین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم اکنون نیز ۸۰ ‌تخت آی سی یو در حال آماده سازی و ساخت است تا کمبود موجود در این حوزه به حداقل برسد و امیدواریم در چهار ماه آینده ۴۰ تخت آی سی یو به بیمارستان گلستان اهواز، ۳۶ تخت به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز و همچنین دیگر بیمارستان‌های خوزستان اضافه شود تا اگر در فصل پاییز با مشکل رو به رو شدیم با کمبود تخت مواجه نشویم.

با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خوزستان ، آی سی یو
ارسال به دوستان
توقیف ۴ هزار خودروی شوتی در دو ماه ابتدایی سال دیدار عراقچی با رئیس مجلس عراق حماس: جنایات پی‌درپی اشغالگران، بدون پاسخ نخواهد ماند نهاد دریایی انگلیس از افزایش تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز خبر داد دو ستاره ایران در لیست منتخب سایت آماری هو اسکورد داستان پرفراز و نشیب طارمی؛ از پنالتی‌زن قهار تا روزهای بحرانی پایان رویاپردازی؛ چرا فوتبال ایران به بن‌بست رسید؟ سپاه امروز کدام تجهیزات و مراکز آمریکایی را منهدم کرد؟ درخشش تاریخی آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۶ با صعود ۹۰ درصدی بازگشایی مسیر هوایی تهران-دبی؛ نخستین پرواز از فردا مرگ‌ومیر سنگین در اروپا همزمان با موج شدید گرما اسرائیل به آثار باستانی لبنان هم آسیب زد اطلاعیه سپاه بروجن درباره انفجار کنترل‌شده در چهارمحال و بختیاری روایت ایندین اکسپرس از وداع تلخ ایران با جام جهانی ۲۰۲۶؛ وقتی رویا در ۱۰۰ ثانیه فرو ریخت ادعای سفیر آمریکا: شاید واشنگتن برای نابودی زیرساخت‌ های ایران پیرامون کنترل تنگه هرمز اقداماتی انجام دهد
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟