فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۴-۰۵-۱۳۹۹
کد ۷۳۹۰۹۶
انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۴-۰۵-۱۳۹۹

ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴.۳ برابر شد

ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴.۳ برابر شدسرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار ابتلا به بیماری ویروس کرونا در استان نسبت به ابتدای خرداد ماه گذشته۴.۳ برابر شده است.

به گزارش ایرنا،پرویز یزدان پناه روز جمعه در نشست اضطراری ویروس کرونا اظهار داشت: بیشترین افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران گزارش شده است.

وی با یادآوری روند فزاینده بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد و اینکه ۵۰ درصد از بیماران شناسایی شده در روز جمعه سوم مرداد مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است تاکید کرد: امکان ورود مرکز استان به وضعیت قرمز بیماری کرونا زیاد است.

یزدان پناه افزود: هم اکنون شهرستان گچساران در وضعیت قرمز، شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، باشت، دنا، چرام در وضعیت نارنجی و بهمئی و لنده از شهرستان‌های کم خطر درباره بیماری ویروس کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هم اکنون ۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ابراز داشت:۷۰درصد از بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا در استان بهبود یافته اند.

یزدان پناه تصریح کرد: در زمینه تامین تجهیزات فردی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد کمبودی وجود ندارد.

وی ابراز کرد: تعداد ۵۸ تخت بیمارستانی در ۲ بیمارستان شهید رجایی و بی بی حکیمه شهر دوگنبدان برای بستری بیماران کرونایی در گچساران پیش بینی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنترل بیماری کرونا در استان نیازمند ادامه مشارکت اقشار مختلف مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مراقبت های بهداشتی است.

حسین کلانتری با اشاره به عشیره ای بودن کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری آئین های عزا و عروسی با تعداد شرکت کننده بالا اظهار داشت: مشارکت مردم در این زمینه جای قدردانی دارد.

وی پرهیز از حضور در محافل دوستانه حتی با تعداد کم را از دیگر نیازهای پیشگیری از ویروس کرونا در استان دانست.

وی بیان اینکه یکی از آسیب های استان همسایگی با استان‌های بوشهر، فارس و خوزستان است،افزود: پرهیز از اقدام به سفر از دیگر نیازهای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

کلانتری با یادآوری اینکه استان هنوز وارد پیک نشده تاکید کرد: وزارت بهداشت از خردادماه تا کنون نگران ورود کهگیلویه و بویراحمد به پیک بیماری کروناست.

کلانتری با اشاره به اینکه فاصله گذاری مهمترین نیاز پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کروناست افزود:در حال حاضر تمامی کارکنان و ارباب رجوع بانک‌ها،دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی موظف به استفاده از ماسک هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مجتمع های تجاری را از دیگر مناطق خطرپذیر انتشار ویروس کرونا در استان دانست و افزود: کسبه فعال در این پاساژها به مراجعانی که ماسک ندارند خدمات ارائه ندهند.

کلانتری ابراز امیدواری کرد: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا ۱۴ روز دیگر شاهد کاهش روند ابتلا به این بیماری باشیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد زنان و ساکنان مناطق روستایی هستند از مسئولان خواست تا از ظرفیت دهیاری ها برای پیشگیری از انتشار این بیماری استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
از تانک تی-34 تا هیولای خزر؛ داستان نبوغ الکسیف (+عکس) امروز با سعدی: تو که پادشاه حُسنی نظری به بندگان کن آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و هشت تعداد ساعات کار مورد نیاز یک کارگر در کشورهای مختلف برای درآمد ۱,۰۰۰ دلاری (+ اینفوگرافیک) معاون قوه قضائیه :موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد/اگر مجلس قانون گواهی نامه برای آنها را تصویب کند قوه قضاییه هم موافق است چرا دوربین‌ روی تلفن‌ هوشمندمان را مدیون «اینشتین» هستیم؟ ردپای دو شرکت آمریکایی در سفره‌های ایرانی‌ها/ چرا ترامپ در مورد تجارت کشاورزی ایران دروغ گفت؟ انشقاق در نیروهای متعهد و انقلابی بر سر مذاکرات و رهبری روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۱ - ۱ مصر/ مصر روی دروازه ایران خیمه زده صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟